PDA

View Full Version : Graag Wat advies over de Line 6 Flextone 3 XL



The rifles
4 augustus 2010, 15:08
Hallo Medeforumers,

Om het even kort samen te vatten,
Momenteel speel ik op een stack London city head met een Marshall 1960 Cab.
Over mijn geluid ben ik niet ontevreden maar ik ben het vervoeren van oefen ruimte naar huis en van huis naar het podium toe helemaal zat. ( kortom ik wil iets kleiner.
aangezien ik vele muziek stijlen bespeel ben ik toch wel opzoek naar een allround combo, ( een versterker die voldoet aan classic rock blues funk enz enz )
Ooit heb ik eens een line 6 spider en een jam gehad, deze versterkers waren wel allround maar er ontbrak toch wat.....

Nu hoorde ik van een medemuzikant dat hij een keer de Line 6 flextone 3 had getest en daar zeer tevreden over was.

Er zitten verschillende amp modulaties in, zowel de Marshall Jcm, Vox AC30 en de Fender tweed reverb. ( van horen en zeggen moeten deze redelijk overeen komen met het orgineel.

Op dit gebied ben ik dus helemaal niet bekend ik heb alleen maar ervaring gehad met oude buizen bakken, groot en robuust en niet te tillen :(
Ook meende ik dat ik altijd veel power moest hebben bij podium optredens maar niets lijkt minder waar, alles word toch met de PA uitversterkt.

hier wat spec.....

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/phpThumb_generated_thumbnail.jpg
kwa uiterlijk vind ik het een plaatje,

32 Vetta-based amp models
12 Effects based on our award-winning stompbox modelers
16 Mix n Match Speaker Cab options
Award-winning Point-to-Point modeling technology
2x12 touring quality cabinet
Powerful 150-watt stereo power amp
Stereo XLR direct outputs
MIDI compatibility allowing access to deep editing and the CustomTone.com library


Is dit trouwens een buizen/mosfet of een transistor versterker ??

Fragedallic
4 augustus 2010, 16:35
heej...heb vroeger de XL versie gehad i.c.m. een line6 FBV floorboard en een variax 700 gitaar...:sssh:


omdat de XL een stereo versterker is klinkt ie daardoor wat dikker en breder ( 2 x 75 watt ). alle Amp en Cab mods zijn leuk maar niet te vergelijken met the real deal. de modulaties zijn functioneel. Met de FBV floorboard kon je genoeg presets maken.
echter als je niet warm werd van de spider en jam zal je dat hiervan ook niet worden ben ik bang.

wellicht kan je 'm even bij je medemuzikant uitproberen. goodluck!

Madcow
4 augustus 2010, 16:47
ik heb de 75 watt versie gehad. Best vet ding!! Alleen mist het in de high gain net dat randje maar dat los je makkelijk met een tubescreamer op!

The rifles
4 augustus 2010, 18:35
ik heb de 75 watt versie gehad. Best vet ding!! Alleen mist het in de high gain net dat randje maar dat los je makkelijk met een tubescreamer op!


Het enige nadeel wat ik nu van mijn gear vind is dat op een hoogwaardig volume mijn eindtrap begint te oversturen, dus een versterker die op hoogwaardig volume nog steeds clean klinkt zowel een uitkomst zijn, want sommige nummers die wij spelen vraagt gewoon om een cleane sound,

Opzich viel de Jam niet af de spider vond ik iets minder,
Niet kwa geluid dat was wel goed maar voorral de spider vond ik een erg vlubber geluid geven toen ik met mij lespaul er over speelde,
Ik denk dat als er betere speakers in hadden gezeten dat ik dan wel tevreden was geweest.

Maar is dit een must voor een gitarist waar je jaren plezier voor kunt hebben,
Of ( met alle respect ) is het net zoals de goedkope Digitech all in one pedalen. veel poespas aan effecten maar je kunt der niets mee

SRV2000
4 augustus 2010, 19:47
Wel eens aan een Line 6 - Spider Valve 212 gedacht,

Full buizen in samenwerking met Bogner, ik denk dat deze beter tot zijn recht komt in bandformaties

Acdc
4 augustus 2010, 20:12
Wel eens aan een Line 6 - Spider Valve 212 gedacht,

Full buizen in samenwerking met Bogner, ik denk dat deze beter tot zijn recht komt in bandformaties

Er is ook wel zeker een dag geweest dat ik aan een Flextone heb gedacht, Hij stond bij de lokale gitaarboer en zag er mooi afgewerkt en robuust uit !!!
Maar dan te bedenken dat je op een stage ook een FBV nodig hebt om je effecten van afstand te kunnen bedienen kwam ik er achter dat zo`n footswitch ( want meer is het niet ) ook al kun je dat in vele moeilijke en intressante termen omschrijven zoals line 6 dat doet nog aan de knap prijzige kant is.

o dat zeg ik verkeerd dat is belachelijk en crimineel wat ze voor die dingen vragen. 339,- euro !!!

En elke artiest die redelijk vaak op de planken staat gaat niet elke keer naar zijn amp lopen om zijn gewenste effect aan te passen, ( deze programeer je meestal al voor je optreden )

dan ga ik uitrekenen

599 voor de combo
339 voor de footswitch,

dat is 938,-

Daar koop je 2e hands echt een super gave combo voor !!!

Je geeft zelf al aan dat je op een london city speeld, meestal zijn dit de Bulldog series of je hebt nog een oudje.
In combinatie met een Marshall 1960 A of B cab en dat is allemaal nog een beetje in een redelijke goede staat,

De london city bulldogs gaan nu voor een 459,- Nieuw weg,

Ik ga voor het gemak uit van een Marshall 1960 B cab
die zitten nu rond de 735,- Euro

totaal: 1194,-

Verkoopwaarde voor 600 euro moet je hem wel kwijt kunnen.

Dat ben je alleen al aan de line 6 kwijt en dan moet je er nog zo`n belachelijk dure FBV bij aanschaffen.

Voor 600 euro en als je een beetje doorspaart zijn er wel betere combo`s te koop,

SRV2000
5 augustus 2010, 16:24
Hey das toevallig ik speel ook op een London city Bulldog head in combi met een Marshall 1960 B cab, Ik ben zeer tevreden over het geluid al moet ik wel zeggen dat ik het me wel voor kan stellen dat het zware hufters zijn op te vervoeren.

heb vorige week op een Ashdown Peacemaker 2x12 combo gespeeld, vond het zeker niet verkeerd klinken vooral clean is het een goede combo,

Acdc
5 augustus 2010, 17:44
H&K duotone combo :crazyhappy: daar krijg ik nauw gas van !!!

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/user6827_pic1391_1233173312.jpg

Standaard zit er el 34 buizen in
als je deze upgrade met el 84`s krijg je meer output en klinkt hij als een klokje ( zonder getik dan ;) )

Hier een filmpje, ik vind de soud echt bruut

http://www.youtube.com/watch?v=sbedc372H7s

SRV2000
5 augustus 2010, 18:29
Met alle respect Acdc dit zal ongetwijveld een fijne versterker zijn met gave looks on stage, maar de topic poster geeft zelf al aan dat hij niet van rauwe randjes houd maar een prachtige clean combo zoekt denk ik niet dat hij blij met een H&K zal zijn.

Ik ken de topic poster een beetje ( alleen van zijn optredens ) iemand die zijn gitaarspel goed beheerst !!!
Ik denk niet dat hij een flextone of een ashdown moet hebben,
Zodra je zegt ik ga een top 40 bandje beginnen dan is de line 6 vetta 2 een gaaf ding,

Maar ik denk dat hij zich beter kan afvragen of er kenners zijn de ervaring hebben met cleane combo`s

Michael AE
5 augustus 2010, 18:35
Persoonlijk vind ik een combo vaak lastiger te vervoeren dan een head met cabinet. Combo's zijn aanzienlijk zwaarder en onhandiger te tillen. Ik zou voor een lichtere head gaan zoeken met een 2x12 of 1x12 cabinet.

m@rijn
5 augustus 2010, 18:47
heb zelf de 75W versie gehad. Leuke versterker, kan erg hard, maar heeft het moeilijk om in een band tot zijn recht te komen. Die van mij werd weggeblazen door de andere groepsleden, hoe hard ik hem ook zette.

pluspunten: veel mogelijkheden met een matig tot goede sound
negatief: een beetje 'modderig'

The rifles
6 augustus 2010, 18:37
Ik ben vandaag even bij een lokale gitaarshop geweest die de line 6 flextone had staan,
na het testen kwam ik er achter dat dit niet de versterker is waar ik naar opzoek ben.
Persoonlijk vond ik hem te dof en idd modderig klinken.
Ik heb nog de VOX VT100 getest, ik vond deze maar dunnetjes klinken dus dit had ook geen meer waarde,
Ik heb toen een Blackstar combo getest ( type onbekend ) maar ook dit was niet het paradepaartje waar ik naar opzoek was :S
Bijna ten einde raad heb ik toch nog maar weer een Vox uit de schappen getrokken ( aangezien vele mensen zeggen dat vox combo`s best goed zijn )
Mijn oog viel toen op een Vox AC15, eenmaal aangesloten klonk het zoals ik vind hoe een amp moet klinken !!!
Nu zit ik wel te twijfelen of ik nu voor de AC15 watt moet gaan of een AC30,
In in onze oefenruimte heb ik voldoende aan een 15 watter en als ik op het grote podium sta gebruik ik hem als monitor want dan word mijn amp toch uitversterkt via de PA systeem, Maar wat als ik een een zaaltje speel dat te klein is voor een PA, kom ik dan niet in de knoei met 15 watt.
Na mijn idee ging hij best wel luid maar dat klinkt meestal als je alleen speelt.

Alvast bedankt

m@rijn
7 augustus 2010, 01:08
als je het geld voor een 30 hebt, dan moet je keuze snel gemaakt zijn denk ik ;)

even
7 augustus 2010, 09:15
Ik heb er een jaartje over gespeeld in mijn band. Het ding staat nu als back-up versterker in een hoekje in onze oefenruimte. Eerste indruk is WOH!! maar als je er een tijdje over speelt kom je er steeds meer achter dat het steeds weer niet is wat je wilt horen. Erg bassige, donker klinkende versterker. Hoog of precense bijdraaien geeft een klinisch kunstmatig geluid. Ik vind het ding doods klinken. Voor een redelijke sound moet je echt met de effecten werken om het geluid een beetje te verlevendigen. Ik heb uren en dagen zitten twaeken en toen toch maar besloten dat dit het niet is voor mij. Ze zijn zeker niet duur, maar zeer zeker wel behoorlijk zwaar !!!

SRV2000
7 augustus 2010, 17:40
Ik heb er ook wel eens over nagedacht om en Vox Ac aanteschaffen ( dat is nu niet meer van toepassing maar oke ) ik zat dus in twijfel.
Ik heb zelf de AC 15 getest ik vond hem echt masterlijk klinken moet ik zeggen. Ik vond dat hij voor 15 watt voldoende geluid had.
Ik heb ooit bij een optreden van zo`n 2500 man een vox AC15 tot mijn beschikking gekregen, ik gebruikte hem puur al monitor want de rest werd uitversterkt, mijn mening 15 watt is voldoende.
Maar stel je moet voor 300 man spelen net te klein voor een PA systeem dan vraag ik me ook af of je dan wel voldoende hebt aan 15 watt.
Zodra er 100 euro verschil in zit dan denk ik who cares dan maar 100 euro meer betalen. maar dit is een verschil van 400 euro.
dan mag je jezelf gerust de vraag stellen....is dit wel voldoende

succes

Acdc
7 augustus 2010, 18:59
@SRV200: Ik herken me in dit verhaal,
Ik zou je hier graag wat meer advies over willen geven maar ik zou het ook niet weten.

en de topic bestaat al een tijdje en is redelijk vaak bekeken maar helaas is er niemand die hier een reactie op plaatst :S

Succes,

Maar als je de AC 15 hebt getest en die bevalt je dan zou ik gewoon voor die versterker gaan. Als je voldoende volume hebt op de stage...... geen idee,
Maar 15watt gaat nog best wel luid hoor.

Het fijnste van de amps vind ik dat ze gewoon lekker simpel zijn geen presets of andere poespas,

SRV2000
7 augustus 2010, 19:03
@SRV200: Ik herken me in dit verhaal,
Ik zou je hier graag wat meer advies over willen geven maar ik zou het ook niet weten.

en de topic bestaat al een tijdje en is redelijk vaak bekeken maar helaas is er niemand die hier een reactie op plaatst :S

Succes,

Maar als je de AC 15 hebt getest en die bevalt je dan zou ik gewoon voor die versterker gaan. Als je voldoende volume hebt op de stage...... geen idee,
Maar 15watt gaat nog best wel luid hoor.

Het fijnste van de amps vind ik dat ze gewoon lekker simpel zijn geen presets of andere poespas,

Mischien komt dat door de advertentie titel: line 6 flextone, er zijn namelijk niet veel liefhebbers voor dit soorte amps,
Ik weet niet of je de advertentie titel kunt aanpassen op deze topic maar aangezien de flextone als van de baan is, zou ik hem veranderen naar titel : is 15watt voldoende voor mij ?
Dat klinkt na mijn idee aantrekelijker om te lezen.

Nocki
7 augustus 2010, 19:44
Leuk topic.

Zoals sommige weten speel ik in de kerk gitaar in het muziekteam en heb ik erg lang gezocht naar een versterker voor daar.
De Flextone III, Vetta en Vox AC15 zijn zomaar een paar amps die ik daar heb uitgeprobeerd...
Uiteindelijk heb ik gekozen voor mn rackje op die locatie.


Wat mijn ervaring was met de Flextone en de Vetta is dat ik kwa dynamiek en articulatie erg veel miste. Fijne amp,s met veel mogelijkheden maar net het gevoel in het spel kon ik er niet in leggen. Bij harde aanslag hard geluid en bij zachte aanslag zacht geluid maar daar tussen zat geen geleidelijke overgang. Het was altijd hard of zacht en juist met bepaalde technieken kwam mn spel neit tot zn recht...

De AC15 klonk thuis geweldig maar was binnen de band eigenlijk niet bruikbaar..
Of een dof of een te schel geluid. ook heir geen middenweg helaas.

Ik weet dat al die ampjes niet te vergelijken zijn met wat ik nu heb maar dit sort problemen heb ik bij goedkope mesa ampjes nooit gehad. Ook andere combotjes zoals die van marshall waren wel gewoon goed.

RoelSmoel
7 augustus 2010, 20:02
Hier mijn ervaring met de Flextone, niet dat het nog veel uitmaakt..
Wij hebben een hele tijd zo'n ding op school gehad staan, klinkt voor thuis en alleen erg goed, veel beter dan die Spider III die ernaast stond. Ook veel nuttige/goed klinkende effecten.
Maar nu in bandverband..
Totaal ruk, hoeveel hoog, hoeveel presence of wat dan ook je bijdraait, dat ding blijft heel dof klinken en hoor je totaal niet goed icm met drummer, bassist en andere gitarist..........

newbreed
9 augustus 2010, 09:27
Ik heb de Xl II gehad. die heeft een extra uitgang waardoor je mbv een extra cab 50 watt extra krijgt.
Ik gebruikte daar een 4x12 kast bij en dat klonk supervet.

newbreed
9 augustus 2010, 09:31
Mischien komt dat door de advertentie titel: line 6 flextone, er zijn namelijk niet veel liefhebbers voor dit soorte amps,
Ik weet niet of je de advertentie titel kunt aanpassen op deze topic maar aangezien de flextone als van de baan is, zou ik hem veranderen naar titel : is 15watt voldoende voor mij ?
Dat klinkt na mijn idee aantrekelijker om te lezen.


volgens mij komt dat omdat veel mensen er niet mee kunnen omgaan.
Heb je wel eens gehoord wat voor sound Bumblefoot (Ron Thal) uit bv een Veta haalt :rockon: