PDA

View Full Version : Basamp



ben vanhoof
4 augustus 2010, 13:50
Hallo,
Ik speel al 10 jaar gitaar, en sinds 2 jaar nu ook bas. Dit meestal gewoon om opnames te maken, nooit in groepsverband ofzo.
Nu ga ik bas spelen in een nieuwe groep, en ben ik dus opzoek naar een goeie basversterker. Momenteel speel ik op mijn gitaarversterker maar ik denk niet dat dit gezond is voor de amp (Marshall jvm + Engl 4x12 pro)
Vorige week naar feedback geweest om eens wat uit te testen, en vooral de eden nemesis en een top van swr kwamen er goed uit. De eden nemesis heb ik al 2dehands gevonden, enkel een goed cabinet moet ik nog vinden. Wat past hier goed onder? SWR workingmans, Trace Elliot? Liefst iets dat 2dehands vindbaar is, ik vind het namelijk nogal zonde om iets nieuw te kopen.

Qua sound; ik ben een enorme fan van Tim Commerford (Audioslave, RATM). Hij haalt zijn 'cleane' sound uit de amp, distortion uit pedaaltjes. Hebben jullie hier ook suggesties voor?

schwalbe
4 augustus 2010, 15:08
Ik zou voor een 4x10 gaan.

Ijselrobo 07
4 augustus 2010, 15:32
Hey,,

Marshall heeft ook bas versterkers,
ik heb de MB4210, dat is een lekkere 300 watt 2X10 Combo,
Je hebt ook de MB4410, dat is een 450 watt 4x10 Combo.
Op de amp's zelf zitten veel effecten al erin, en je kunt met een voetpedaal een boost aanzetten die ook in de versterker zit.

Grtz. From Ijselrobo 07

schwalbe
4 augustus 2010, 16:37
Zelf ben ik altijd een beetje bang voor tweedehands speakers voor bas... basspeakers zijn nogal gevoelig voor mishandeling.
Als je niet teveel geld wil uitgeven moet je ook eens kijken naar een nieuwe 4x10 van Peavey: zijn erg goed en niet te duur.
Zelf bouw ik al mijn speakers voor bas zelf: ik heb al een 2x12 en een 4x12 gebouwd voor bas.

Wabbie
4 augustus 2010, 19:15
de Trace Elliot 1048 is een ver degelijk 4x0 kast die je tweedehands nog wel kunt vinden denk ik. Nieuw zijn die ook niet al te duur.
Je zou natuurlijk ook kunnen kijken naar tweedehandse Eden Nemisis kasten, of als je hem voor een leuke prijs kunt vinden de Eden 410XLT welke toch wel als een van de standaard 4x10 cabinetten wordt gezien.

Ik ben totaal geen fan van effecten over een bas heen, maar ik geloof van Tech 21 een aantal vette distortions heeft voor bas. Fulltone heeft ook wel een gave, maar die zijn erg duur.
Zelf heb ik hier thuis een Source Audio Multiwave distortion liggen, maar dat is meer een halve synth dan dat het een distortionpedaal is.