PDA

View Full Version : A Perfect Circle komt terug!



morroow
4 augustus 2010, 08:06
Na een lange pauze komt er weer nieuw materiaal van A Perfect Circle! Wie is er nog meer blij met dit nieuws?

TimoSomers
4 augustus 2010, 10:44
Ik!
Vette band was dat, wist eigenlijk niet eens dat ze gestopt waren.

marc_o
4 augustus 2010, 10:53
Ben ik toch wel benieuwd naar de samenstelling van de band.....ik had begrepen dat Troy van Leeuwen en Maynard nu niet direct de beste vriendjes zijn...

Bram+
4 augustus 2010, 10:57
Ik!
Vette band was dat, wist eigenlijk niet eens dat ze gestopt waren.
Het feit dat ze al zes jaar geen album uitbrengen of touren wil op zich wel iets zeggen natuurlijk :D Ze waren niet echt 'uit elkaar', maar zeer inactief toch zeker wel.

Maar zeker goed nieuws! Ben benieuwd wat eruit komt en wat de bandsamenstelling gaat worden deze keer. Die gasten in de de 013 de laatste keer is nog steeds een van mijn favoriete concerten.



Ben ik toch wel benieuwd naar de samenstelling van de band.....ik had begrepen dat Troy van Leeuwen en Maynard nu niet direct de beste vriendjes zijn...
TVL was er ook niet bij in de laatste samenstelling. Ik weet niet of het daar mee te maken heeft.

dennis_rhcp
4 augustus 2010, 11:01
ik heb gister nog de cd thirteen steps gekocht!

cerpintaxt
4 augustus 2010, 21:36
Volgens mij gaat Billy zingen(meende dat ik dat ergens gehoord/gelezen had) maar het fijne weet ik er ook niet meer van.
Maar nieuw APC materiaal is goed nieuws!

Maar ik ben zeer benieuwd!! hou ons op de hoogte!

almarvk
5 augustus 2010, 09:16
Ik ben benieuwd! Mayard moet natuurlijk gewoon zingen, zijn stem is wel heel bepalend voor het geluid van A Perfect Circle.

@Morroow: heb jij nog contact met Troy? Doet hij mee met deze lineup?

morroow
5 augustus 2010, 09:29
In de berichten die ik las zijn Billy en Maynard weer met materiaal bezig. Het nieuws kwam ook via hun Twitter accounts.

Troy deed na de 2de tour niet mee omdat hij een fulltime baantje bij Queens Of The Stone Age had gekregen. Ik weet niks over de relatie tussen Troy en Maynard, maar ik denk niet dat het een reden is dat Troy er niet meer bij zit.

Die pauze van 6 jaar is gewoon omdat Maynard weer druk was met Tool en zijn eigen project "Puscifer". Dat begint nu waarschijnlijk weer te vervelen dus is het weer tijd voor de APC fans.

Billy Howerdell heeft ook zijn tijd gevuld met andere bandjes en dan vooral met Ashes Divide waar hij inderdaad zelf zong. Bij A Perfect Circle zal het toch wel Maynard zijn die gaat zingen anders is het in mijn mening ook geen APC.

Normaal gesproken drumde Josh Freese voor A Perfect Circle maar die gast is ontzettend druk met andere dingen op het moment dus vraag me af of hij er ook bij is. Voor de rol van 2de gitarist en bassist zijn er verschillende mensen geweest (Troy van Leeuwen, James Iha, Paz Lenchantin en Jeordie White) dus het zal een verrassing zijn wie er deze ronde meedoen. Best kans dat er weer iemand anders gevraagd wordt!

@almarvk: met Troy heb ik al tijden geen contact meer gehad, dus voor mij wordt het ook een grote verrassing!

stratestic
5 augustus 2010, 10:10
Die pauze van 6 jaar is gewoon omdat Maynard weer druk was met Tool en zijn eigen project "Puscifer". Dat begint nu waarschijnlijk weer te vervelen dus is het weer tijd voor de APC fans.

Hoewel Tool natuurlijk niet nu ook weer niet de meest productieve band van allen is.
Trouwens wel een van de beste... begreep dat daar ook een nieuwe cd van aan zit te komen.

wireman
5 augustus 2010, 10:38
Waanzinnige band met waanzinnige muzikanten. Met name troy van leeuwen is te gek! Ik heb ze toen gezien in.. wat was het?... 2003 of zo.. en toen was james iha erbij.. viel toch wat tegen. Troy is the man voor die haunting sound en solo's!! BIZAR!
Overigens hoop ik dat ook Billy Howerdell en Josh Freese weer van de partij zijn. Omdat het Billy zn kindje is dit hele project en hij ook de initiatiefnemer (in tegenstelling tot wat de meeste denken.. Maynard) is, ga ik daar wel vanuit. Wie zouden ze op bas hebben?.. Pez?.. zou het?.... zou wel gaaf zijn!

Herman
5 augustus 2010, 15:33
Ik steun het sowieso! Thirteenth Step is echt te gek! Eén van de beste albums uit mijn verzameling iig!

EPM90
5 augustus 2010, 16:41
Hoewel Tool natuurlijk niet nu ook weer niet de meest productieve band van allen is.
Trouwens wel een van de beste... begreep dat daar ook een nieuwe cd van aan zit te komen.

Klopt, ze zijn ook bezig met het schrijfproces en komt als het goed is in 2011 een nieuw album. Wat volkomen volgens Tool begrippen is, om de vijf jaar een nieuwe cd.

Daarnaast ben ik ook heel benieuwd naar nieuwe werk van APC, de cd's die ze tot nu toe hebben afgeleverd zijn stuk voor stuk geniaal.

caliban
6 augustus 2010, 21:22
Vette band!

wireman
13 september 2010, 06:02
I hear you!
'clever got me this far, then tricked got me in..'

overigens ook het sessiewerk is bizar! wat denk je van de soundtracks voor underworld en 'passive' uit constantine.. KIPPENVEL!


Ik steun het sowieso! Thirteenth Step is echt te gek! Eén van de beste albums uit mijn verzameling iig!

JIB
16 september 2010, 13:57
Ik meen nochtans dat Maynard ooit zei dat hij nooit meer iets met APC ging doen? Maarja, hij mag zeggen wat hij wil! Als het met Maynard is ben ik zeer excited!

Bram+
16 september 2010, 17:01
Meen je dat ja? Waar heb je dat dan gelezen?

http://www.spin.com/articles/perfect-circle-reform-fall-tour

wireman
22 september 2010, 09:42
Als ik het zo lees doen PAZ en TROY niet mee.. dat is jammer.. PAZ is een sexy rockchick die errug lekker kan bassen (en het toont gewoon cool.. zo'n lekker ding met lange benen onder zo'n schoolrokje met zo'n veel te grote bas.. (sorry.. ik droomde even weg...) en Troy is a fucking genius! Hij is de man die je moet hebben voor die partijen!! Die gozer die gaat bassen zegt me niet zo heel veel.. En Tim Alexander op drums?.. dat zou feest zijn!! (hoewel ik misschien stiekem toch liever een Josh Freese zie) Ik lees dat James Iha de gitaarpartijen doet.. vind ik weer minder... Ik heb toendertijd het concert in de melkweg gezien met James iha op gitaar.. Bij de Pumpkins was het echt waanzinnig, maar de spacey partijen die howerdell in gedachten had.. (en die van Leeuwen zo bizar vet speelde) kwamen niet echt uit de verf.. hij stond veel te rommelen dat optreden.. but then again.. some nights are better than others.. hoe dan ook.. als ze komen... IK GA!


Meen je dat ja? Waar heb je dat dan gelezen?

http://www.spin.com/articles/perfect-circle-reform-fall-tour