PDA

View Full Version : Versterkers getest



Mr. Dynamite
3 augustus 2010, 16:18
Hey

Vandaag ben ik samen met een bandmaat richting Hengelo gereden om daar wat versterkers/gitaren te proberen!
Echt een berg marshalls hebben ze daar staan waaronder een heele mooie Limited Edition full stack 6100.
Zo'n blauwe met gouden logo's en hij was met gouden stift gesigneerd door de heer Marshall! :cheerup:
Anyway. We werden gelijk doorverwezen naar de 'studio'. Deze was afsluitbaar en zo konden we de amps lekker open draaien.


Als eerste pakten we de Vintage Modern erbij, hier ging het hele ritje eigenlijk om.
Had hem al vaker gehoord maar toch nog eens aan de tand voelen. Het ging hier om de 50 watt top.
Deze (alle amps) stond op een ENGL 2x12 pro met v30's.
Ik had hem de vorige keer op een 4x12 greenback kast gehoord maar was er niet heel erg weg van, ben toch meer van de v30's.


Epiphone les paul standaard erbij gepakt en gaan met die banaan!
Alle settings in het begin maar op 12 o'clock gezet om vanaf daar naar de sweet spot te draaien.
Klonk al dik vet en wisten er met wat gedraai ook een zeer redelijke clean uit te krijgen.
Op een gegeven moment hadden we een setting die met midboost aan op het high dynamic range kanaal echt zooooo vet klonk :blast:
Ook reageert de amp echt goed op je aanslag en volume pot.
Super vette versterker dus ( nog steeds ) maar het is wel een beetje een one trick pony.


Daarna een JCM 800 2205 combo erbij gepakt.
Ik was zelf al wel erg geïnteresseerd in de head versie dus de speaker ontkoppeld en alles aangesloten op het cabinet.
Wat wel jammer was is dat je de channels niet kon switchen omdat we geen footswitch hadden, maar hij stond op het lead kanaal dus heel erg was het niet.
Ook deze klonk van het begin al erg goed. de gain op 10 en dan een beetje met de master en preamp volume spelen en kregen er een hele dikke guns n roses sound uit. :cooler:
Hij had wel iets minder gain op de tap dan de VM maar 't was genoeg ;)


Toen dacht ik, als we nou eens een gibby der voor gooien hoeveel scheelt dat dan?
Dus wij een medewerker gevraagd of we een les paul konden krijgen.
Dat was wel mogelijk, ze hebben daar alle dure gitaren aan een soort slot hangen dus je kunt er niet zomaar een van de muur trekken.


Dus toen ge-AB't met de Epiphone en wát een verschil zeg! Echt met de Gibson kwam de amp veel meer tot leven en klonk alles strakker, opener en gedefinieerder.
Daarna het zelfde met de VM gedaan en ook deze klonk veel mooier.


Toen was het weer tijd voor een andere amp en hebben we de Egnater Rebel 30 erbij gepakt. Dit ding weegt trouwens echt niks vergeleken met die marshalls :???:

Dit was ook een errug leuke versterker. Beetje vergelijkbare crunch konden we er wel uit krijgen maar het was het net niet zeg maar.
Ook heb je hier tight & Bright switches op zitten maar die doen werkelijk niks aan het geluid.
De el34/6v6 potmeter was ook niet veel soeps (vond ik) en in het midden was het gewoon het mooiste.


Ik meen dat we daarna een JCM 900 hadden getest. Het was het model 4100.
Ik wilde wel eens weten of dit nou echt zo'n schelle bak was zoals je mensen hoort zeggen.
Viel me heel erg mee met de juiste EQ afstelling. Maar als je ziet wat deze amp kost dan is het wel een kut ding :stop:


Daarna een JCM 800KK getest. Dit was opzich wel een bruut ding voor metal maar voor bijvoorbeeld GNR was het niks.
Er zit een ingebouwde nois gate (ook zonder de beast ingeschakeld) en die zorgt dat als je een noot aanhoud hij niet zo mooi gaat zingen.
Niks dus en maar weer terug gezet.


Toen zag ik de Marshall Class 5 staan. Ik wil voor erbij nog graag een low wattage buizen amp hebben en dit leek me wel een gaaf dingetje.
Op laag volume kreeg je hier een erg mooie clean van en is leuk om een beetje mee te pielen.
Maar we zaten toch in een grote ruimte en de winkel was niet druk dus we draaiden hem naar zijn max toe..
DAMN wat gaat dat kleine opdondertje hard zeg! Met de volume pot op 8 kreeg je hier een lekkere AC/DC crunch van maar dan staat hij al wel zo hard dat het thuis niet te doen is.
Helaas hadden ze geen HT-5 want deze zou ik er wel eens naast willen horen.


Ik dacht dat dat alle amps waren die we getest hebben. De VM was voor mij de grote winnaar en mijn GAS is weer enorm gestegen :sssh:
Het is dan wel een one trick pony maar wat i doet dat doet i ook goed! Dat je live geen echt clean hebt neem ik dan maar voor lief.
Ik denk dat er binnen nu een tijdje er wel 1 komt, als ik mijn tsl nog voor een redelijk prijsje kan verkopen.


Ik weet niet of jullie er wat aan hebben maar het leek me wel leuk om even mee te delen ;)

Thiez
3 augustus 2010, 16:25
Heb jij welleens een engl blackmore getest dyna? Vraag me af wat jou bevindingen hierover zijn.

Mr. Dynamite
3 augustus 2010, 16:28
Jup, die heb ik een tijdje geleden ook getest tezamen van een Orange Rockerverb 50 en een Vintage Modern 100. Ik vond het echt wel een lekkere versterker maar vergeleken bij de andere 2 was het net niet. ;)

Thiez
3 augustus 2010, 16:44
Ok was ik gewoon ff benieuwd naar. Verwachte wel dat je hem wel aardig zou vinden.

Dommedik
3 augustus 2010, 23:03
Ben jij toevallig bij huigens geweest in Hengelo, als ik dat zo hoor met die slotjes aan de muur enzv?

Mr. Dynamite
4 augustus 2010, 12:05
Jup Huigens it is ;)

Dommedik
4 augustus 2010, 23:28
Mag ik dan ook vragen waar jij zelf vandaan komt? ben ik wel ff benieuwd naar. Ben daar paardagen terug ook hele dagen geweest, versterkers en pedaaltjes testen enzo... voor mij is t een occasion fender hot rod deluxe 40 wtt geworden. Leuke zaak wel toch:strat:

yordi-15
4 augustus 2010, 23:54
haha vet, binnekort koop ik ook mijn gitaar spullen, ben benieuwd op ik op hun dure ephiphones mag spelen die ze net nieuw binnen hebben, echt kwijl in je mond als je er naar kijkt.:ok: Ook ga ik even versterkers uitproberen, met een maat van me waar ik mee in de band speel

Gearjunkie
5 augustus 2010, 00:17
ben benieuwd op ik op hun dure ephiphones mag spelen die ze net nieuw binnen hebben, Of misschien wel op de goedkope Gibsons!!

davidof
5 augustus 2010, 01:20
Of misschien wel op de goedkope Gibsons!!

Ghipsons bedoel je ;)

Mr. Dynamite
5 augustus 2010, 11:27
Mag ik dan ook vragen waar jij zelf vandaan komt? ben ik wel ff benieuwd naar. Ben daar paardagen terug ook hele dagen geweest, versterkers en pedaaltjes testen enzo... voor mij is t een occasion fender hot rod deluxe 40 wtt geworden. Leuke zaak wel toch:strat:

Ik kom zelf uit Neede, weet niet of het kent maar dat is zon klein gat zonder muziek winkel :mad:

@Yordi: Ik weet niet welke je dan bedoeld want ik hem maar weinig Epi's gezien daar. Ik denk dat als je een beetje redelijk kan spelen, of echt interesse hebt dat ze dan pas een dure gitaar mee geven. Ik kon wel merken dat die kerel niet zo maar iedereen een gibson mee geeft. Ook hing deze er al een tijdje, de snaren waren niet meer wat ze ooit geweest zijn. :chicken: