PDA

View Full Version : Op zoek naar een Staalsnarige acoustiche gitaar



groovieguitarguus
1 augustus 2010, 23:33
Het wordt voor mij nu wel eens tijd voor een goede / redelijke staalsnarige acoustische gitaar.
Naast mijn leuke collectie electrische topgitaren (o.a. Gibson, The Heritage, Valley Arts), wil ik voor thuis een redelijke acoustische gitaar:

Ik wil:
- Gitaar met CutAway
- Niet al te grote kast
- Versterking is zeker GEEN must... Liever meer kwaliteit
- Niet al te flink volume
- Niet al te smalle neck...
- Niet teveel Inlays met paarlemoer... Basic, fraaie gitaar.

Budget: € 300,- tot € 500,-

Wat zijn jullie adviezen / suggesties?

Cue Zephyr
2 augustus 2010, 02:23
Deze wellicht:
http://www.thomann.de/nl/takamine_eg440sc.htm
Of deze:
http://www.thomann.de/nl/takamine_eg540ssc.htm

Halzen zijn echter wel wat aan de smalle kant lees ik net.

spykie
2 augustus 2010, 11:18
Kijk dan eens naar de ibanez AEG series, de kast is dunner waardoor het geluid ook minder hard is. De gitaar ligt echt lekker in je handen

TheJazzman2
2 augustus 2010, 11:25
Ik zou zeker eens kijken naar Tanglewood. Prijskwaliteitsverhouding is super. Of Eastman.

Firesmoother
5 augustus 2010, 15:39
De Tanglewood TW45NSB is voor mij de beste keuze geweest, en zal hem dus ook aan andere aanraden.

Geheel ceder houten top, ebony fingerboard wat een vol, warm geluid geeft, en hij is prachtig afgewerkt.
Het geluid is te accentueren door, mits hij aan een versterker is aangesloten, met de ingebouwde EQ te spelen.
Je kunt er Treble, Presence, Bass, Middle en Volume mee instellen.
Ook zit er een ingebouwde tuner in, die perfect werkt.
Een echte premium gitaar dus, waar je meer voor krijgt dan dat je ervoor betaald.
Zoals bijna alle premium Tanglewood gitaren is hij met de hand gemaakt in Engeland.

Ik heb een demo gepost op deze link:
http://www.youtube.com/watch?v=56LyGkeMVD0
Lenny acoustic guitar cover - Tribute to Stevie Ray Vaughan

Prijs gitaar iets hoger dan je budget, maar je krijgt meer dan waar je voor betaald : +- 600 euro

Keep rocking, Sander aka Firesmoother.

Cue Zephyr
5 augustus 2010, 20:12
Ik wilde eerst ook een Tanglewood. Grootste afknapper is de nutwidth.

groovieguitarguus
5 augustus 2010, 21:33
Alvast dank voor jullie reacties. Wat is jullie ervaring met Yamaha en/of Crafter???

Cue Zephyr
5 augustus 2010, 21:42
Ik heb zover ik me kan herinneren een APX700 en een LJX6C bespeeld. De LJX6C was een goed klinkende en fijn spelende gitaar. Ik verwacht dat deze erg goed klinkt door een versterker of goed PA systeem, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb nog nooit een Crafter bespeeld.

Lexvandoef
5 augustus 2010, 23:57
Ik wilde eerst ook een Tanglewood. Grootste afknapper is de nutwidth.

Te dun soms? Ik vond de nutwidth echt ideaal.

Ik heb zelf ook een Tanglewood, een TW170-AS, speel niet zo vaak akoestisch en hoefte niet zo'n super dure, maar meer dan dik tevreden met de gitaar! Aanradertje ook voor je budget!

Einzeln
6 augustus 2010, 11:09
Eastman of blueridge. Geeft je gitaren die bij de bekendere merken tot 2 keer toe duurder zouden zijn.

Cue Zephyr
6 augustus 2010, 16:00
Ook de hoofdreden waarom ik geen interesse in Blueridge had maar wel in Eastman - de nutwidth. Ik móet en zál mínimaal 45mm (1¾") hebben. Er komen echter wel nieuwe modellen uit bij Blueridge, met een red spruce top en bredere nutwidth.

groovieguitarguus
8 augustus 2010, 22:11
Dank voor de zeer nuttige tips tot nu toe.
Ik ga me zeker eens verder verdiepen in de genoemde merken.