PDA

View Full Version : (vraag) marshall buizen versterkers



yordi-15
1 augustus 2010, 21:03
Hallo,
Ik speel nu een half jaar gitaar. Ga over op de elektrische omdat ik een band ga spelen en optreden enz. gaat behoorlijk goed dus.

Elektrische gitaar die ik ga kopen:
http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=12184

Versterker:
Nog geen vaste keus

Effect pedaal:
Behringer ultra metal
http://www.youtube.com/watch?v=3ZWzT7SCp98

LesPaul1612
1 augustus 2010, 21:16
15 watt buizen voor 200 euro. Dit is dan het beste wat bij je past.

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Marshall-MHZ15-Haze-Head-/art-GIT0015959-000

Daar moet je dan nog wel een cabinet bij kopen;) dus dat gaat echt duur worden. Als je het iets goedkoper wilt hebben maar wel een marshall sound wil kan ik je een Blackstar HT20 aanraden.

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Marshall-MHZ15-Haze-Head-/art-GIT0015959-000

De beste versterker voor 200 euro is de Vox Vt30. Voor dat geld kun je ook kijken naar de Peavey Vypyr en de Roland Cube:)

Midwolda
1 augustus 2010, 21:20
Als je "in een band gaat spelen en optreden enz." dan red je het volgens mij niet met 15Watt...

yordi-15
1 augustus 2010, 21:25
Nee maar dat zien we dan wel weer als band.

p.s. lespaul, je laat 2 keer zelfde link zien , haha, maakt niet uit.
Mmmm.. dat is wel een buizen versterker met goed geluid he?

muziekschuur
1 augustus 2010, 21:37
Kijk eens naar de Fame GTA-15 van de Musicstore. Dan heb je wel een beetje wat je zoekt.

yordi-15
1 augustus 2010, 21:42
Ja. Ik zal bij de muziekzaak ook wel rondkijken

Mr. Dynamite
1 augustus 2010, 21:46
Ik dacht dat je metal wilde spelen? Dan is marshall denk ik niet precies wat je zoekt. Wel zou het eventueel met een pedaal ervoor kunnen.
Maar misschien wil het juist wel en is dit precies wat je zoekt dus ff testen zou ik zeggen :)

yordi-15
1 augustus 2010, 22:49
okay , ja ik zoek een metal versterker voor metallica enzo. Dus moet even inde muziekzaak vragen om te testen

TimS
1 augustus 2010, 22:53
Als je nu al weet dat je wilt gaan optreden zou ik niet een 15 watt versterker kopen voor 200 euro. Als je 15 bent zoals je gebruikersnaam doet vermoeden kan je beter nog even doorsparen en meteen een JCM900 combo ofzo kopen.

yordi-15
1 augustus 2010, 22:57
Ja ik weet het alleen ik moet de versterker vervoeren naar repetities en zowel voor het concert. Dus als ik meteen zo,n megading koop kan ik em nooit meer uit de auto tillen.Tog?

Midwolda
1 augustus 2010, 23:12
Veel eten en spieren kweken, mien jong... :D

macwilliams
1 augustus 2010, 23:14
Veel eten en spieren kweken, mien jong... :D

:seriousf::seriousf::seriousf:
Nou niet gelijk afbranden he..

yordi-15
1 augustus 2010, 23:22
Veel eten en spieren kweken, mien jong... :D

goud heur:)

eten is nait t probleem moar meer die spieren kweken woar ik te lui voor bin. Jezus, wat heb ik een kut groningens :P

TimS
2 augustus 2010, 00:11
JCM900 1x12 50watt combo is maar 21,2 kg, als je dat niet kunt tillen heb je toch wel een probleem ;)

big dooley
2 augustus 2010, 02:21
Ik dacht dat je metal wilde spelen? Dan is marshall denk ik niet precies wat je zoekt. Wel zou het eventueel met een pedaal ervoor kunnen.
Maar misschien wil het juist wel en is dit precies wat je zoekt dus ff testen zou ik zeggen :)

kom nou... metal is uitgevonden op marshalls....:stop:

G.G.
2 augustus 2010, 07:02
Je budget is het grootste struikelpunt als je veel vermogen en buize wilt. Gewicht wordt ook lastig.

Ik zou adviseren: doorsparen of een transisitorversterker met een trapdoosje ervoor. Als je de tijd hebt.... Dan zou ik dooorsparen. Voor het gewicht: misschien een topje en een 1x12 cab?

yordi-15
2 augustus 2010, 13:21
njh, me pa moet me brengen met auto naar repetities dus tillen is dat niet het probleem. Heb je ook buizen versterkers die ong. 20 kilo zijn en ik mee kan optreden? Hoeveel watt ben ik dan eigenlijk nodig?
Doorsparen lukt niet echt, we beginnen straks al met reperteren

allochthomas
2 augustus 2010, 13:51
Kan een marshall valvestate of 2dehands roland cube geen uitkomst bieden? Voor 200 euro ga je echt geen buizenversterker krijgen die fatsoenlijk mee gaat in een band, zeker als je metal wilt spelen.

yordi-15
2 augustus 2010, 13:53
Voor hoeveel euro denk je dan?

allochthomas
2 augustus 2010, 13:55
De valvestates kun je voor zo'n 200-250 halen, de cube 30 is 120-150 en de cube 60 kost zo'n 200 2dehands

yordi-15
2 augustus 2010, 13:56
Ik wens liever een marshall buizen versterker.
Maar zijn die juist duurder om het merk of kwaliteit?

allochthomas
2 augustus 2010, 14:00
Je kan zoveel wensen maar voor 200 euro koop je echt geen marshall buizen amp(tenzij je heeeeeeel veel geluk hebt). Buizen kost nou eenmaal meer. Gezien je tijdsdruk zou ik gewoon lekker voor een goeie transistor versterker gaan want anders heb je straks bij het repeteren helemaal niks om over te spelen

Jasper.
2 augustus 2010, 14:06
http://link.marktplaats.nl/364908671

http://link.marktplaats.nl/364641933

http://link.marktplaats.nl/362826837

http://link.marktplaats.nl/361702831

En zo staan er vast nog wel meer op. Qua modellen ben ik niet zo bekend met de valvestate serie dus dat moet je zelf even uitzoeken.

yordi-15
2 augustus 2010, 14:09
Tnx voor iedereen die me helpt.

Maar ik maak dan liever de beslissing om met de versterker alleen thuis en tijdens repetities te spelen.

Hoeveel kost dan ong. een Marshall 15 watt buizen versterker?

band versterker komt later dan wel.

Jasper.
2 augustus 2010, 14:17
Tnx voor iedereen die me helpt.

Maar ik maak dan liever de beslissing om met de versterker alleen thuis en tijdens repetities te spelen.

Hoeveel kost dan ong. een Marshall 15 watt buizen versterker?

band versterker komt later dan wel.

Luister nou eens, voor 200 euro koop je geen marshall buizenversterker. Ook geen 15 watt. Ik zou met dat budget denk ik achter zo'n valvestate aan. Dan heb je volgens mij een leuk ampje met het marshall geluid.

big dooley
2 augustus 2010, 14:39
Luister nou eens, voor 200 euro koop je geen marshall buizenversterker. Ook geen 15 watt. Ik zou met dat budget denk ik achter zo'n valvestate aan. Dan heb je volgens mij een leuk ampje met het marshall geluid.

idd voor dat budget een valvestate... ik had mijn VS100 combo voor 200 euro... komt zeker voor die prijs een erg degelijk geluid uit, maar legt het uiteraard wel af tegen mijn JVM... (800,- voor de top, 500,- voor de beide 2x12 cabinetjes, ter vergelijking)
tweedehands zijn leuke buizenversterkers te krijgen, maar voor 200 euro heb je gewoon niks

zo'n VS100 is een prachtig dingetje... buis in de voorversterker, 3 kanalen, het 3e kanaal heeft een contourknop, waarmee je de mids kan scoopen, of juist naar voren kunt halen
koptelefoonaansluiting voor thuis, vermogen zat om met een band mee te kunnen, die een houthakker ipv drummer heeft... geemuleerde DI-uitgang... alles wat een gitarist nodig heeft en nog meer

Dommedik
2 augustus 2010, 16:18
Waren de buizenversterkers maar zo goedkoop. Ik ben ook eerlijk gezegd nog niets tegen gekomen, een buizen voor 200? Kijk eens naar een Cube 30x of 60x. Zijn zeker wel goede versterkers, en ook nog te gebruiken tijdens de repetitie. Heb zelf wel eens een keer met een 20x gerepeteert

Mr. Dynamite
2 augustus 2010, 17:21
Een Valvestate is wel leuk denk ik voor jou. Ik had er zelf ook een, de 8280. Dat ding gaat oerend hard maar klinkt ook op zacht volume nog goed.

yordi-15
2 augustus 2010, 17:24
Een valves state oke, nog kenmerken kwa naam? Of heet de versterker zelf gewoon valvestate. Hoeveel watt ongeveer?
Dan komt er tog wel een mooi geluid uit mag ik aannemen?

edit: Ik zoek op google, is een valvestate een Marshall, dat is wel heel strak
Hoeveel watt zal ik dan ongeveer nemen voor in mijn huis /repetitie?

Mesjoggah
2 augustus 2010, 17:48
Een valves state oke, nog kenmerken kwa naam? Of heet de versterker zelf gewoon valvestate. Hoeveel watt ongeveer?
Dan komt er tog wel een mooi geluid uit mag ik aannemen?

edit: Ik zoek op google, is een valvestate een Marshall, dat is wel heel strak
Hoeveel watt zal ik dan ongeveer nemen voor in mijn huis /repetitie?

Marshall, type valvestate, ik heb zelf een echt retestrak klinkende 8040 maar een maatje van me heeft een 8080 die werkelijk nog beroerder klinkt als een betonmolen (nou heb ik wel gelezen dat die 8080 vaker beroerd schijnen te klinken)

Daarnaast zou ik je willen adviseren je toch niet blind te staren op marshall, kijk bijvoorbeeld ook eens naar een tweedehands Hughes & Kettner Attax, klinken door het buisje in de voorversterker ook heel goed en het cleane kanaal is werkelijk fenomenaal. Deze versterkers zijn naar mijn mening (heb zelf al 12 jaar een Attax 200) betrouwbaarder dan marshall en beter klinkend, en daarnaast tweedehands een pak goedkoper!
De attax is er in 80, 100 en 200 watt en zowel in combo als in losse top verkrijgbaar, zoek maar eens op marktplaats.

Jasper.
2 augustus 2010, 17:57
Een valves state oke, nog kenmerken kwa naam? Of heet de versterker zelf gewoon valvestate. Hoeveel watt ongeveer?
Dan komt er tog wel een mooi geluid uit mag ik aannemen?

edit: Ik zoek op google, is een valvestate een Marshall, dat is wel heel strak
Hoeveel watt zal ik dan ongeveer nemen voor in mijn huis /repetitie?

Pin je niet teveel vast op Marshall. Er zijn veel meer goede versterkers. Ja, zelf voor rock en metal.

yordi-15
2 augustus 2010, 17:58
Ja. Tog koop ik liever nieuw in de winkel voor betrouwbare garantie enz.
Die 8040 klinkt wel heel erg goed. Bedankt iedereen hoor voor jullie hulp.
Maar ik denk dat ik nu wel genoeg weet,informatie ook van internet, youtube enz. enz.:ok:

Mr. Dynamite
2 augustus 2010, 18:19
Mocht je voor een valvestate gaan, dan raad ik je de 8240 of 8280 aan.
Deze hebben een heerlijke stereo chorus :ok:

nickofzo
2 augustus 2010, 18:36
ik krijg wel een beetje het gevoel van "wat de boer niet kent, dat vreet ie niet"

toon je ballen en probeer eerst andere dingen.. merknamen zeggen niks .. het gaat om het geluid en niet de naamkaartjes.

voor low budget "topmerken" zijn de producten vaak minder dan "B" merken. ik zou vooral anders kijken dan "marshall" tenzij je budget meer dan 1000 euro is;)

nickofzo
2 augustus 2010, 18:40
valvestate zijn wel geinige dingen ja;)

spieren kweken
voor een beetje versterker.. moet je wel je sspieren gebruiken;)
maar dat moet je maar voor lief nemen

RoelSmoel
2 augustus 2010, 18:48
ik krijg wel een beetje het gevoel van "wat de boer niet kent, dat vreet ie niet"

toon je ballen en probeer eerst andere dingen.. merknamen zeggen niks .. het gaat om het geluid en niet de naamkaartjes.

voor low budget "topmerken" zijn de producten vaak minder dan "B" merken. ik zou vooral anders kijken dan "marshall" tenzij je budget meer dan 1000 euro is;)

Hier stoor ik mij dus al aan sinds hij zich aan heeft gemeld..

yordi-15
2 augustus 2010, 19:06
Dat is helemaal niet zo, he
Tuurlyk probeer ik daar ook andere versterkers, maar mijn voorkeur mag tog wel naar bepaalde versterkers gaan?
En ik ben geen boer. Man, ik ga heus niet nu op een versterker me richten.

big dooley
2 augustus 2010, 19:11
mjah, dan ben ik een boer... en een verdomd goeie ook, hehe :D

LesPaul1612
2 augustus 2010, 19:13
Jij wilt volgens mij per se een Marshall hebben vanwege de naam. De Valvestate serie stelt niet zo heel veel voor hoor. Tis zeker geen zooi als de MG serie, maar ik vind de Vox Valvetronix serie veel beter klinken. Als jij per se Marshall op je versterkertje wil hebben staan, prima maar er is voor dat geld echt beter te krijgen. Denk dus maar niet dat die Valvestate alles is. ik heb er zelf een gehoord en ik vond het zelf echt een schelle prutversterker, Maar dat is dan weer mijn mening.

Als jij graag een mooie buizenversterker wil voor zo weinig mogelijk geld waarmee je wel wilt optreden is dit denk ik -naast de valvestate- het beste

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=V22

yordi-15
2 augustus 2010, 19:16
ja oke.
Maar dat komt omdat ik geen idee heb welke versterker nou goed is. Marshall voelt bij mij vertrouwd aan. Straks neem ik namelijk een versterker die gwn prut is.

nickofzo
2 augustus 2010, 19:18
het is dat bugera een connectie met behringer heeft.. maar de marshall kopie-en van bugera schijnen echt goed te zijn (dan heb ik het over de tops van hun

big dooley
2 augustus 2010, 19:22
vergeleken met de buizenbakken, zijn valvestates inderdaad aan de scherpe kant... de EQ is ook iets anders... wat bij een valveste middle is is bij een JVM/JCM/JMP treble
de treble bij mijn valvestate op het scheurkanaal staat dan ook op 0

echter zou ik nooit een bugera nemen, ik vertrouw die dingen voor geen meter... weer dat boerenverstand zullen we maar zeggen

yordi-15
2 augustus 2010, 19:22
Nog een vraag over de behringer pedaal die ik koop.
Ik moet er tog ook een adapter bij kopen?
En hoe sluit ik em aan> via gitaar in versterker naar pedaal ofzo?

p.s. wat al boerenverstand? man, ik ben fcking geen boer, alleen groningens

MarkV
2 augustus 2010, 19:35
Pedaal kan je gewoon voeden met een 9v blok batterij.

Signaal moet zijn zijn gitaar > Behringer frekkel pedaal > versterker

Maar waarom een Marshall willen kopen en meteen een Metal pedaal ervoor zetten? Dan kan je beter een andere versterker kopen (meer metal) of een boost achtig pedaal om de Marshall wat meer metal te maken. Maar om nou een marshall te kopen (en die clean te zetten) en dan met een Behringer een metal geluidje ermee te krijgen... :chicken:

LesPaul1612
2 augustus 2010, 19:35
Ik ben het helemaal met Mark eens. Maar over die Bugera versterkers, zelf vind ik ze wat te goedkoop om echt waar te zijn. Maar als het geluid goed is, is het toch prima ja. Ik heb ook wat gehoord over de slechte betrouwbaarheid. Dat moet je maar op de koop toenemen, maar stukgaan is ook een kwestie van geluk of pech

nickofzo
2 augustus 2010, 19:38
wel grappig dat je (bijna) persee een marshall wilt
en dan een behringer pedaal.....

algoed. . als het goed is kan je er een 9 volt batterijtje in doen je kan er ook een adapter bij kopen..

en je krijgt dus

versterker-------effect-----gitaar

gewoon via de input van de versterker dus..

mocht je op batterijen gaan.. vergeet na het spelen niet los te koppelen... anders blijf je aan het vervangen;)


edit: er waren al 2 iemanden voor mij;)

macwilliams
2 augustus 2010, 19:45
Dit lijkt mij een veelzijdige valvestate. (http://link.marktplaats.nl/362274194)

Dan heb je genoeg gain en effecten om lekker mee te spelen.
De speakers zijn erg goed heb er zelf ook 2 van en ik vind ze beter dan de GT75 van celestion.

yordi-15
2 augustus 2010, 19:49
Ja ok. Bij tonika(zaak waar ik heen ga) hebben ze ook alleen maar maar marshall versterks van de serie mg die volgens iedereen zuigt onder de 200 euro.
Dus laat marshall maar.

Ik zoek gewoon een goede versterker niet duurder dan 200 euro die goed/veel geluid geeft.

http://tonika.nl

Als iemand een goede versterker daar herkent wil je me de link dan laten zien?
Alvast bedankt

Ik wil de behringer pedaal zo graag omdat we als band het liedje weenie beenie van foo fighters coveren en mij die pedaal daar geschikt voor lijkt. Juist/onjuist?
lied: http://www.youtube.com/watch?v=gfXIR9lOlXQ

RoelSmoel
2 augustus 2010, 20:13
Marshall is goed, ongeacht model, wattage, buizen-niet buizen:cheerup::rockon::)

RoelSmoel
2 augustus 2010, 20:16
Ja ok. Bij tonika(zaak waar ik heen ga) hebben ze ook alleen maar maar marshall versterks van de serie mg die volgens iedereen zuigt onder de 200 euro.
Dus laat marshall maar.

Ik zoek gewoon een goede versterker niet duurder dan 200 euro die goed/veel geluid geeft.

http://tonika.nl

Als iemand een goede versterker daar herkent wil je me de link dan laten zien?
Alvast bedankt

Ik wil de behringer pedaal zo graag omdat we als band het liedje weenie beenie van foo fighters coveren en mij die pedaal daar geschikt voor lijkt. Juist/onjuist?
lied: http://www.youtube.com/watch?v=gfXIR9lOlXQ

Bij een goede versterker heb je geen pedaaltjes meer nodig:soinnocent:

Jasper.
2 augustus 2010, 20:18
Ja ok. Bij tonika(zaak waar ik heen ga) hebben ze ook alleen maar maar marshall versterks van de serie mg die volgens iedereen zuigt onder de 200 euro.
Dus laat marshall maar.

Die serie zuigt ook als je er meer dan 200 euro voor betaalt hoor.

big dooley
2 augustus 2010, 20:22
p.s. wat al boerenverstand? man, ik ben fcking geen boer, alleen groningens

beste jongen, ik praat hier over mezelf...
en als je nou nog verder geholpen wil worden, zou ik me wat meer koest houden en wat meer luisteren, naar wat mensen hier jou adviseren...
om maar wat te noemen, heb ik alleen al meer ervaring dan dat jij hoogstwaarschijnlijk op deze aardkloot rondloopt en d'r zijn hier bij, die aan het dubbele of driedubbele komen van dat aantal...
je kan door schade en schande wijzer worden, door iedereen tegen je in het harnas te jagen, of gewoon aannemen wat er gezegd wordt... maar blijkbaar is je ego belangrijker, wat gezien de vermoedelijke leeftijd waarin je zit ik je niet kwalijk kan nemen...

maar als je uit groningen komt ben je inderdaad een boer... net als ik :D
lekker belangrijk... het gaat erom dat je een versterker zoekt en er zijn er zat die je daarin willen adviseren en of helpen... toon daar dan ook respect voor

big dooley
2 augustus 2010, 20:23
Die serie zuigt ook als je er meer dan 200 euro voor betaalt hoor.


:D
als die spreuk iets leuker verpakt was had ik er een sig van gemaakt

RoelSmoel
2 augustus 2010, 20:24
Puberteit staat gelijk aan RoelSmoelen en eigenwijsheid, toch?:)

big dooley
2 augustus 2010, 20:26
Puberteit staat gelijk aan RoelSmoelen en eigenwijsheid, toch?:)

ach, ik heb dat ook gehad... eigenwijs zijn is een deugd zeg ik altijd...

Jasper.
2 augustus 2010, 20:31
:D
als die spreuk iets leuker verpakt was had ik er een sig van gemaakt

Ik wil hem nog wel even aanpassen hoor. Even dat het duidelijk om de MG serie gaat? :p

yordi-15
2 augustus 2010, 20:33
zal wel door de puberteit dan komen:soinnocent:

Maar de een zegt dat marshall goed is ander zegt neem een ander enz. enz.

Ik neem de tips/goede advies mee en zoek een versterker uit bij de winkel.

yordi-15
2 augustus 2010, 20:34
Ik wil hem nog wel even aanpassen hoor. Even dat het duidelijk om de MG serie gaat? :p

he, leuk he er weer een sig van maken? Om iemand anders voorschut te zetten.
Dankje

Jasper.
2 augustus 2010, 20:35
zal wel door de puberteit dan komen:soinnocent:

Maar de een zegt dat marshall goed is ander zegt neem een ander enz. enz.

Ik neem de tips/goede advies mee en zoek een versterker uit bij de winkel.

En dan moet jij eigenlijk alles even testen zodat jij straks over een bepaalde versterker kan zeggen dat die voor jou het beste is. Eigenlijk is bijna elke beetje degelijke versterker goed. Het ligt gewoon aan jezelf welke jij het beste vind. Wat een ander kut vind kan weer een ander geweldig vinden. Dus ga op je oren af :)

LesPaul1612
2 augustus 2010, 20:36
Puberteit staat gelijk aan RoelSmoelen en eigenwijsheid, toch?:)

Roelsmoelen is een zeer belangrijk verschijnsel waar iedere gitarist last van krijgt als ie een nieuwe versterker wil kopen. Dit proces kan versterkt worden door de aanschaf van een Peavey versterker met kapotte reverb.

Nu even serieus; Als jij een beetje een schiere (jij bent ook gronings dus dit versta je hoelijk wel) versterker koopt heb je helemaal geen pedaal nodig(en al helemaal geen Behringer pedaal).

Deze versterkers kan ik je dan opzich wel aanraden:

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=990103302

Veel effecten:)

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=CUBE30X

Zeer degelijk, ik heb hem zelf ook

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=V22

Iets duurder, top geluid. Niet iedereen is te spreken over de betrouwbaarheid

http://www.gerwarinkmuziek.nl/vacatures.php?vid=99

Voor jou wel een stukje verder rijden, maar dit is ook een zeer goede versterker, roel kan je er alles over vertellen:)(de winkel is tegenover mijn huis)

big dooley
2 augustus 2010, 20:37
zal wel door de puberteit dan komen:soinnocent:

Maar de een zegt dat marshall goed is ander zegt neem een ander enz. enz.

Ik neem de tips/goede advies mee en zoek een versterker uit bij de winkel.

laat je niet gek lullen door zo'n verkoper en neem je tijd ervoor...;)

RoelSmoel
2 augustus 2010, 20:40
HT5:cheerup:

Die combo komt nog ens voor op de slaapkamer, zou de HT20 te hard zijn:)

Jasper.
2 augustus 2010, 20:45
HT5:cheerup:

Die combo komt nog ens voor op de slaapkamer, zou de HT20 te hard zijn:)

Die heb je nu toch ook op je slaapkamer staan? :soinnocent:

RoelSmoel
2 augustus 2010, 20:47
Die heb je nu toch ook op je slaapkamer staan? :soinnocent:

Niet meer, was alleen vanwege de hitte op zolder:)
Op zolder kan hij zeker dubbel zo hard:D

Jasper.
2 augustus 2010, 20:54
Niet meer, was alleen vanwege de hitte op zolder:)
Op zolder kan hij zeker dubbel zo hard:D

:p maar je hebt hem dus nog wel? Weet je al wat meer van je HT-20? (Oh nee, ik ga offtopic)

Ontopic: Marshall.. Blabla.. Valvestate..

RoelSmoel
2 augustus 2010, 20:58
:p maar je hebt hem dus nog wel? Weet je al wat meer van je HT-20? (Oh nee, ik ga offtopic)

Ontopic: Marshall.. Blabla.. Valvestate..

Die HT5 heb ik inderdaad nog, de head over mijn Orange V30 cab (1x12), weet er niet veel meer van helaas:(

Maareuhm.. Inderdaad, offtopic..

B-stone
2 augustus 2010, 21:14
effe mijn mening:

ik vind die line 6 sipder 3 dinges (transistors) echt poep klinken. een 15 wat ging wel harder als mijn cube 30 watt maar het geluid van de cube blijft ook op hogere volumes lekker. die van die spider gaat snel..... ja ik vind het gewoon niks: echt een nep geluid.

maar het is en blijft mijn mening: ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken ;)

en met een cube kun je ALLES ;)

nickofzo
2 augustus 2010, 21:16
he, leuk he er weer een sig van maken? Om iemand anders voorschut te zetten.
Dankje

ik moet heeeeeeeeeel eerlijk zeggen dat ik deze ook wel sig-waardig vind:rockon:


maar ga lekker naar de muziekwinkel.. (als je het dan nog niet weet.. kan je ook 3 keer terugkomen om nog eens te proberen) want er is veel om te proberen...

yordi-15
2 augustus 2010, 21:19
Ja precies. De een vind die versterker kut een ander geweldig. Maar daarom zijn tips/advies natuurlijk altijd belangrijk om te weten

RoelSmoel
2 augustus 2010, 21:21
Als beginner vind je alles geweldig, just sayin':cheerup:

nickofzo
2 augustus 2010, 21:25
Als beginner vind je alles geweldig, just sayin':cheerup:

klopt.. over een poos weet je pas echt wat je wilt.. doordat je een keer hier en daar over een versterker gespeeld hebt...en meer ervaren bent op dat gebied

Wabbie
2 augustus 2010, 21:27
Als je tweedehands wilt gaan kijken kan ik je zeker een oude valvestate aanraden. Ik heb ruim 8 jaar opgetreden met een Valvestate VS100 top en die heeft me nooit in de steek gelaten, ook niet toen er liters bier overheen gingen.
Die versterker klinkt nog steeds best ok, haalt het natuurlijk niet bij mijn veel duurdere Kitty Hawk en mijn Koch, maar voor het geld een zeer goede bak.

Voor een modernere beginnersversterker ben ik nogal gecharmeerd van die kleine VOX modellers, die klinken mijns inziends beter dan de Line 6 of Cubes.


Heb je nog even een extra mening voordat je zelf gaat testen. Succes!

yordi-15
2 augustus 2010, 22:55
Ja oke, ik speel nog maar een half jaar, maar gaat wel erg goed, metallica spelen, nirvana, carcass, foo fighters enz.
Later zal ik dan vast wel weten wat ik precies wil voor versterkers,enz.
Maar daarom is een goede aankoop wel belangrijk om plezier van te hebben.
Daarom zit ik natuurlijk op dit forum voor hulp,info,voor de lol, en omdat ik natuurlijk die-hard gitaarfan ben:strat:
Ik denk echter wel dat ik mijn gitaarleraar mee laat gaan, die is natuurlijk ervaren in dat soort dingen

RoelSmoel
2 augustus 2010, 23:02
Nou.. De enige keer dat ik naar mijn (oude) gitaarleraar geluisterd heb, was het een miskoop, dus ik doe het in elk geval niet meer:soinnocent:

yordi-15
2 augustus 2010, 23:13
Nou.. De enige keer dat ik naar mijn (oude) gitaarleraar geluisterd heb, was het een miskoop, dus ik doe het in elk geval niet meer:soinnocent:

Oke?, niet zo,n goede gitaarleraar dus:sssh:

RoelSmoel
2 augustus 2010, 23:22
Oke?, niet zo,n goede gitaarleraar dus:sssh:

Wat ik ermee bedoel te zeggen: je moet je niet teveel laten leiden door een mening van anderen.

yordi-15
2 augustus 2010, 23:25
Wat ik ermee bedoel te zeggen: je moet je niet teveel laten leiden door een mening van anderen.

I know, eigen keuze maken

p.s. wat vind je van dit soort muziek> speel ik> is dat knap als je dat na een half jaar kan of heel normaal?
http://www.youtube.com/watch?v=Wdqo9aO0fyo

RoelSmoel
2 augustus 2010, 23:28
I know, eigen keuze maken

p.s. wat vind je van dit soort muziek> speel ik> is dat knap als je dat na een half jaar kan of heel normaal?
http://www.youtube.com/watch?v=Wdqo9aO0fyo

Tja, alles kan, zolang je maar veel oefent:)

yordi-15
2 augustus 2010, 23:31
Tja, alles kan, zolang je maar veel oefent:)

Ja dat ook. Meestal pak ik de akkoorden erg snel op en noten en goed luisteren naar het lied. That,s the spirit

LesPaul1612
2 augustus 2010, 23:35
Tis niet wat je speelt, maar hoe je het speelt:strat:

allochthomas
2 augustus 2010, 23:46
Tis niet wat je speelt, maar hoe je het speelt:strat:
wise words. Zit een groot verschil in iets na spelen en iets dat daadwerkelijk in je vingers zit. Heb zelf altijd een hekel aan die ventjes die lopen te pronken met bijv de solo van sweet child o mine die ze na 4 maanden kunnen spelen, maar eigenlijk uit zichzelf helemaal niet lekker kunnen spelen.

OT: Als je het niet zeker weet gewoon je leraar meenemen of naar een zaak gaan met goed advies. Als beginner weet je toch nog niet echt wat je zoek kwa sound, zolang het materiaal maar goed is(dus geen aldi versterker). Zodra je een beetje weet wat je zelf wilt dan kan je verder gaan kijken. Ik ben zelf op een cube begonnen en ik heb daar erg veel plezier van gehad.

yordi-15
2 augustus 2010, 23:56
Ja, je bedoelt over jongens die dat naspelen maar zelf geen riffs kunnen bedenken en spelen?

p.s. leraar meenemen dat ik zelf ookal aan.

Maar als ik een metal versterker koop is een behringer ultra metal pedal niet meer nodig? Volgens mij geeft het een andere coole metal klank of heb ik het verkeerd?

Jasper.
3 augustus 2010, 00:10
Ja, je bedoelt over jongens die dat naspelen maar zelf geen riffs kunnen bedenken en spelen?

p.s. leraar meenemen dat ik zelf ookal aan.

Maar als ik een metal versterker koop is een behringer ultra metal pedal niet meer nodig? Volgens mij geeft het een andere coole metal klank of heb ik het verkeerd?

Denk dat je dat verkeerd hebt. Het heet dan niet voor niks een metal versterker. Je kan hooguit een overdrive pedaaltje gebruiken om het wat strakker te maken.

allochthomas
3 augustus 2010, 00:13
dat ook, maar ik doelde meer op het verschil tussen een nummertje kunnen spelen en een nummer ook daadwerkelijk in je vingers hebben zitten. Als je een nummer in je vingers hebt dan vloeit het geheel en dat merk je onmiddellijk aan iemand.

Tja, een behringer ultra metal. Koop dan een boss metalzone heb je veel meer plezier van. Sommige halen hun scheur uit een versterker en anderen uit een pedaal, ligt er maar net aan waar je voorkeur ligt. Als je een versterker zoals een peavey 5150 hebt dan zal je waars je ultra metal hooguit als boost gebruiken:p

EJPostema
3 augustus 2010, 09:50
Misschien moet je eens naar deze kijken...

http://www.musicradar.com/gear/all/amplification/instrument-amps/guitar-combo-amps/class-5-combo-218425/review

Heb ik toevallig gisteren opgehaald @ muziekcentrum westerhaven voor 299 (een aanbieding)

Heb er zelf nog nauwelijks op gespeeld, maar dat ding kan echt snoeihard. Volgens sommige hard genoeg voor gigs... Maar dat moet jezelf uitzoeken.

Het nadeel is dat er alleen een volume tribe-mid-bass knop op zit. Dus je zult wel een pedaal moeten hebben voor het scheur werk. Of een goeie top (waar ik nu voor ga sparen :P )

yordi-15
3 augustus 2010, 11:43
Dan zoek ik een andere die jij net aabood. Ik heb maar 200 euro voor een versterker doordat miijn gitaar die ik ga kopen al 459 euro is.

P.s. ja , als het lied in je vingers zit speel je het veel mooier , ook voor je gevoel.

Dat heb ik bijv. met power chords bij nirvana, damm wat speelt dat lekker

Voor eem versterker bij het optreden zullen we wel een oplossing vinden/allemaal meebetalen of wat dan ook.

Hoeveel watt versterker is welgenoeg om thuis/bij een repetitie te spelen?
Bij 40 watt heb je dan tog een mooi geluidje?

allochthomas
3 augustus 2010, 12:02
Misschien overwegen om je budget van je gitaar te verkleinen en het geld daarvoor in je versterker te stoppen? Met 350 euro kan je met wat speurwerk al een leuke buizenversterker 2dehands scoren zoals een peavey valveking. Een mooie gitaar door een kut versterker klinkt kut, een kut gitaar door een mooie versterker klinkt al stukken beter(naar mijn mening dan)

yordi-15
3 augustus 2010, 12:42
Misschien overwegen om je budget van je gitaar te verkleinen en het geld daarvoor in je versterker te stoppen? Met 350 euro kan je met wat speurwerk al een leuke buizenversterker 2dehands scoren zoals een peavey valveking. Een mooie gitaar door een kut versterker klinkt kut, een kut gitaar door een mooie versterker klinkt al stukken beter(naar mijn mening dan)

ja zo werkt het ook, maar die gitaar is awesome en weet zo geen betere, hij kostte eerst zelfs 725 euro. Top gitaar kwa sound enzo. Met versterker zal ik er bij de winkel we uitkomen met me pa, gitaarleraar en een maat van me waar ik in de band mee speel:strat:
Misschien kan me pa dan wel wat bijschieten ...:)

PeteRS
3 augustus 2010, 12:52
Dan zoek ik een andere die jij net aabood. Ik heb maar 200 euro voor een versterker doordat miijn gitaar die ik ga kopen al 459 euro is.

P.s. ja , als het lied in je vingers zit speel je het veel mooier , ook voor je gevoel.

Dat heb ik bijv. met power chords bij nirvana, damm wat speelt dat lekker

Voor eem versterker bij het optreden zullen we wel een oplossing vinden/allemaal meebetalen of wat dan ook.

Hoeveel watt versterker is welgenoeg om thuis/bij een repetitie te spelen?
Bij 40 watt heb je dan tog een mooi geluidje?

Juist bij repetities heb je power nodig. Bij optredens word je (normaal gesproken) uitversterkt/gemonitord. Aangezien je metal speelt heb je een drummer die Animal heet, en dan is 40 watt transistor niks te veel. In het geval van buizen is dat wel genoeg.

Remy669
3 augustus 2010, 15:15
Top gitaar kwa sound enzo.
Je hebt er nog nooit op gespeeld, hoe weet je dan dat de sound top is? Van youtube zeker:dontgeti:

jim__
3 augustus 2010, 15:54
Zoals je hebt gemerkt zijn er qua versterkers nogal wat keuzes en meningen, en iedereen heeft gelijk als diegene zijn/haar eigen geluid daarin heeft gevonden. Mede daarom zou ik beginnen met een Line 6 versterker, zoals bijvoorbeeld zoiets (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/365747895-line-6-spider-ii-212-150-watt-2x75-footswitch.html?return=eJwtjNEKgzAMRf9loI%2FaKk6ol KGv%2B4piOyzWNjSRjY39%2B%2BK2l9xzc0KMkurllRhQyb5TJ 3Qmz8uwEIGq6zWBi9Vm8koQjCGsYqh%2FJxUscHkELUuLmlLRj rJoJ%2BsZOANxPj0w4s3i38KxFQwbizHum8t%2B5rreuQYfXdF 0jTh%2FJ4K3LrNMePxsSoBdixIS0pys07KX7XQ9De8PmxU8cg% 3D%3D&df=1&fta=eNot0M1uwyAMB%2FB3QVrPfIUkRrn0OmmvEDnY7dDSBpW0 jVb13QfRDkg%2FgcH%2Bg9DCK0MH4n6bxwfOWfgMfQNimwd1oD ysCyhPEfy8wm9MPp8ol520gvSXBNf7hW8x%2BJ8nzPHKH1q6sn KKxDe%2F5Aj6kNJ9kIe05DUsxINqlTl%2B1jYWRMIzCx%2FLgx kMiEh7f9VoEKoJgXhqtx3GTRVWNzZUoGWlK1zf0n6kSNtuh3Kd KphOpGStmbjH7lSAzgZZa9AwOlMhbd9U9DwZbipsawMVWONkqM WmtJ%2FKdYuKO633Acus65KQ8jjz9bx%2B1wyy%2FhyIC25jjV WS0J6rZMGn8F%2F%2FfAiPIOH1fv8BlENzNQ%3D%3D&fta_ind=1&fs=1).


Gaat hard genoeg voor live-gebruik, en je hebt genoeg keuzes om uit te vogelen wat jouw eigen geluid is. Pedaaltje heb je dan ook voorlopig niet nodig, dit kun je zo uit de versterker zelf halen.

Tegen de tijd dat je deze versterker zat bent weet je wel meer van wat je zoekt in een versterker, en wat voor effecten je nodig denkt te hebben. Dan kun je altijd nog de stap maken naar een buizenversterker en losse pedaaltjes. Succes met je keuzes!

LesPaul1612
3 augustus 2010, 16:20
Je hebt er nog nooit op gespeeld, hoe weet je dan dat de sound top is? Van youtube zeker:dontgeti:

Het geluid van een gitaar via youtube moet je absoluut niet vertrouwen. Bij zo'n demonstratie wordt zo'n gitaar gelijk op een machtig mooie versterker getest. de gitaar mag dan wel goed zijn, op een versterker binnen jouw prijsklasse zal ie heel anders klinken. Vooral goedkopere gitaren kunnen zo heel erg worden opgepoetst, zelfs zo erg dat een Epiphone Les Paul ongeveer hetzelde klinkt als een Gibson.

Nooit vertrouwen op youtube dus, maar je kan er bijvoorbeeld wel achterkomen voor welke genres een gitaar bedoelt is;)

RoelSmoel
3 augustus 2010, 18:36
Het geluid van een gitaar via youtube moet je absoluut niet vertrouwen. Bij zo'n demonstratie wordt zo'n gitaar gelijk op een machtig mooie versterker getest. de gitaar mag dan wel goed zijn, op een versterker binnen jouw prijsklasse zal ie heel anders klinken. Vooral goedkopere gitaren kunnen zo heel erg worden opgepoetst, zelfs zo erg dat een Epiphone Les Paul ongeveer hetzelde klinkt als een Gibson.

Nooit vertrouwen op youtube dus, maar je kan er bijvoorbeeld wel achterkomen voor welke genres een gitaar bedoelt is;)

Een gitaar klinkt bij iedereen weer anders, ik heb het idee dat iedere Les Paul bij mij hetzelfde klinkt, maar mijn eigen haal ik er weer overal uit?
Sound zit in de vingers verhaal.. weetjewel..

nickofzo
3 augustus 2010, 19:51
Een gitaar klinkt bij iedereen weer anders, ik heb het idee dat iedere Les Paul bij mij hetzelfde klinkt, maar mijn eigen haal ik er weer overal uit?
Sound zit in de vingers verhaal.. weetjewel..

inderdaad.. met een goede versterker of een slechte, je hoort nog steeds dat ik het ben..
heb zelf een crappy ding.. maar speel her en der over vox ac30 en marshall valvestate enzo
en kan zelfs met een mg serie uit de voeten.. maar heb inderdaad wel voorkeur voor een jcm 2000.. of 800
algoed een goed huwelijk met gitaarspelen helpt ook

(ik probeer niet op te scheppen.. slechts een punt te maken)

het gaat niet om je spullen.. maar om je spel..

Mr. Dynamite
3 augustus 2010, 20:09
Hmm ja oke.. maar;

Iedereen kan wel een beetje akkoorden aanslaan. Of bijvoorbeeld een A.
Hier kun je niet veel aan fout doen maar je hoort wel degelijk verschil bij bijv de MG en 800. Bij de MG vind ik het maar crapy klinken bij de 800 veel natuurlijker en dikker.

yordi-15
3 augustus 2010, 20:25
Je hebt er nog nooit op gespeeld, hoe weet je dan dat de sound top is? Van youtube zeker:dontgeti:

nee want ik heb er vandaag nog even in de winkel mee gespeeld. En op de vorige reacties van mensen: Ja dat zal vast wel zo zijn. Ik test het gewoon in de winkel uit. Daar doen ze denk ik tog niet moeilijk over? Tenminste bij mijn eerste gitaar aankoop niet

Het zal ook aan het spel liggen maar ook degelijk aan de kwaliteit van een versterker die het geluid bij een slecht ding aardig kan verzieken

nickofzo
3 augustus 2010, 20:32
Hmm ja oke.. maar;

Iedereen kan wel een beetje akkoorden aanslaan. Of bijvoorbeeld een A.
Hier kun je niet veel aan fout doen maar je hoort wel degelijk verschil bij bijv de MG en 800. Bij de MG vind ik het maar crapy klinken bij de 800 veel natuurlijker en dikker.

ja dat sowieso.. maar een beetje gitarist kan uit een bagger versterker nog steeds een redelijk fatsoenlijk geluid halen

edit: tuurlijk klinken buizenbakken als jcm veel veel beter.. maar veel ligt ook gewoon aan je speltechnieken.. en een versterker stel je meestal in op je speelstijl. dus hoe slecht die versterker ook is in princiepe moet je wel in staat zijn om je geluid te bereiken (neemt niet weg dat je liever over een goede versterker speelt)

Remy669
3 augustus 2010, 21:34
nee want ik heb er vandaag nog even in de winkel mee gespeeld. En op de vorige reacties van mensen: Ja dat zal vast wel zo zijn. Ik test het gewoon in de winkel uit. Daar doen ze denk ik tog niet moeilijk over? Tenminste bij mijn eerste gitaar aankoop niet
Ik mag toch hopen dat de winkel het niet erg vind dat je gitaren/versterkers uitprobeer :seriousf:

yordi-15
4 augustus 2010, 00:45
Ik mag toch hopen dat de winkel het niet erg vind dat je gitaren/versterkers uitprobeer :seriousf:

lol ik spreek me zelf tegen.Ik bedoel of het in elke zaak zo is. ach vast wel

Remy669
4 augustus 2010, 09:11
lol ik spreek me zelf tegen.Ik bedoel of het in elke zaak zo is. ach vast wel
De hele bedoeling van een gitaar of versterker kopen is dat je ze eerst uitprobeert. Je kunt moeilijk een gitaar van 2000 euro kopen zonder erop gespeeld te hebben.

Vandaar dat sommige winkels oefen cabine's hebben. Of gewoon zoals hier in Venlo, lekker gezellig midden in de winkel spelen.

yordi-15
4 augustus 2010, 13:13
De hele bedoeling van een gitaar of versterker kopen is dat je ze eerst uitprobeert. Je kunt moeilijk een gitaar van 2000 euro kopen zonder erop gespeeld te hebben.

Vandaar dat sommige winkels oefen cabine's hebben. Of gewoon zoals hier in Venlo, lekker gezellig midden in de winkel spelen.

Ja precies, in mijn woonplaats een muziekzaak laten ze je ook gewoon in de winkel spelen.

Soesje
5 augustus 2010, 10:58
Je zegt "ik ga over op elektrisch omdat ik in een band ga spelen".
Dus als je akoestisch speelt kan je nooit in een band spelen? :s

Heb je al iets besloten te kopen? Ben nou benieuwd na al die tips wat je gaat nemen. Misschien is het leuk om iets op te nemen voor ons :punk:

gorgasm
5 augustus 2010, 14:04
zeg nederlanders, is iedereen daar zo in die "veendam"streek?
just a question.

jeanke1995
5 augustus 2010, 15:57
Ik heb zelf een Vox Valvetronix, AD15VT-XL. Een hele leuke bak. 15 Watt. Als je natuurlijk wilt gaan repeteren in een groep of wilt gaan optreden :cheerup:, zou ik geen 15 W nemen maar hoger, zoals een 30 W of een mss een 50 W. Mijn versterker weegt ongeveer 11 kg. Valt nog goed mee. Ook buizen in de voorversterker. Je krijgt er een mooi geluid uit! :rockon:

macwilliams
5 augustus 2010, 21:21
zeg nederlanders, is iedereen daar zo in die "veendam"streek?
just a question.

Nee hoor, er wonen ook hele leuke mensen die wel wat aan hun school hebben gehad.