PDA

View Full Version : Small Amp, great sound



Hendriks
1 augustus 2010, 15:30
Vanmorgen een combo (tje) gehaald , ik was op zoek naar een lekker cleane amp , compact en plusminus 20 watt .
Het is een Rivera Clubster 25 geworden voldoet volledig aan mijn eisen , heerlijk ding , ik ga nog opzoek naar een compact 1x12 cabinet ervoor en ik ben klaar.

Midwolda
1 augustus 2010, 16:32
No shit... :D die heb ik ook sinds kort in huis. Geweldig mooi gebouwd apparaat.
Vind 'm eerlijk gezegd minder goed klinken dan m'n oude Fender buizenbakkies,
maar ik vermoed dat het met een strakke 1x12 eronder helemaal goed gaat komen.
Die wil ik er zelf op maat bij gaan maken, heb ik dat ook eens een keer gedaan.
Gefeliciteerd met je aanschaf! (je hebt lang genoeg lopen zoeken geloof ik...)

http://robbiesmusiccity.com/shop/images/club25-110.jpg

Hendriks
1 augustus 2010, 17:26
Dat is nou eens toevallig . De princeton was geweldig ,maar toch te beperkt in mogelijkheden en vermogen. Clean is deze erg lekker en daar was het mij in de hoofdzaak om te doen.

Midwolda
1 augustus 2010, 22:12
Heb jij die Ragin' Cajun al in deze combo geprobeerd?

Hendriks
1 augustus 2010, 22:41
Heb jij die Ragin' Cajun al in deze combo geprobeerd?

Nee , ik ga voor een 1x12 cab , jij wel?

Midwolda
1 augustus 2010, 23:10
Nee, nog niet, ga ik wel een keer proberen. Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
En ik wil er een 1x12 bij hebben, niet in plaats van. Netjes een kastje er onder.
Deze 10" speaker schijnt toch speciaal voor deze amp gevoiced te zijn,
maar ik wil er wat strak laag bij hebben, en wat van die closedback 12" druk.
Alhoewel ik vermoed dat een 12" ook nog wel in deze combo zou passen?

Edit (of waar een wandelingetje met de hond al niet goed voor is):
Ik loop me net te bedenken dat de versterker en dus de speaker nog hartstikke nieuw is.
Daarbij komt dat ik 'm nog nauwelijks op een wat hoger volume heb gespeeld.
Misschien komt de boel nog wat losser en moet ik er wat meer geduld mee hebben.

Nog een edit (ik blijf bezig zeg!):
Ik had al wel de V1 vervangen door een 12at7, dat vond ik al wel een fijne aanpassing.
Het lead channel werd daardoor wat minder korrelig, zonder verlies van dynamiek.
Aanrader!

Hendriks
2 augustus 2010, 07:39
Die van mij is ook amper bespeeld . Dat van die V1 ga ik ook eens proberen .

JeroenSchaaf
2 augustus 2010, 10:40
Gefeliciteerd met je nieuwe amp! Lijkt mij een mooi dingetje!

marc_o
2 augustus 2010, 10:40
Te gekke kleine versterker. Als je dit hoort en gewend bent en de sweetspots hebt gevonden heb je een prachtige versterker in huis.
Ik weet er nog eentje te staan voor weinig, als ik weer geld over heb, komt ie bij me wonen en gaat m'n marshall Class 5 een ander huis mogen zoeken.

Hendriks
2 augustus 2010, 12:31
Te gekke kleine versterker. Als je dit hoort en gewend bent en de sweetspots hebt gevonden heb je een prachtige versterker in huis.
Ik weet er nog eentje te staan voor weinig, als ik weer geld over heb, komt ie bij me wonen en gaat m'n marshall Class 5 een ander huis mogen zoeken.


Gefeliciteerd met je nieuwe amp! Lijkt mij een mooi dingetje!

Het is nog wel even zoeken naar de goede settings , kleine wijzigingen in de eq heeft veel invloed op het geluid.

marc_o
2 augustus 2010, 12:35
Klopt, zie het als een 1 kanaalsamp met boost.
Als je kanaal 1 op randje van drive krijgt, zodat je met je aanslag net dat dikke geluid kunt regelen, kun je met een goed overdrivepedaal een heel bruikbaar en veelzeidig beest tevoorschijn toveren.
Ik denk dat ik er eentje ga scoren als backup of gewoon voor de fun.
Laatst zette ik er eentje op een marshall 412 en daar werd ik ook wel blij van trouwens.

soup
2 augustus 2010, 13:03
Hoeveel kost zoiets 2dehands, 600?

stikel
2 augustus 2010, 13:59
Ik weet nog een nieuwe Pubster (1 kanaal en dus de goedkopere versie van de Clubster) staan voor euro 595. Meer weten PM me voor linkje van de betreffende winkel. Ze zijn niet op elke straathoek te koop en dus niet gemakkelijk te vinden in Nederland, vandaar deze aanwijzing. (nee, hij is/was niet van mij. De mijne, een Clubster, is reeds enkele weken geleden verkocht aan een forumlid).

Groet Jan

Hendriks
2 augustus 2010, 14:40
Hoeveel kost zoiets 2dehands, 600?

Zoiets , maar ze worden niet veel aangeboden.

soup
2 augustus 2010, 14:42
Thanks, ik ga ze proberen in het oog te houden.