PDA

View Full Version : Ibanez AS200 oid



jacobhdejong
1 augustus 2010, 14:24
Hallo lieve mensen op dit forum.
Ik ben al een tijdje opzoek naar een semi hollowbody.
Ik heb van alles geprobeerd, en ik ben er wel achter gekomen dat ik niet iets zoek met p90's. Voor het echte jazzwerk gebruik mijn D' angelico New Yorker.
Ik zoek meer iets alla Scofield. Iets waar je toch lekker mee kan scheuren, met toch een jazzy karakter. De JSM100 is er ook, maar daar hoor ik weer verschillende verhalen over.
Wellicht kunnen jullie mij verder helpen, of weten jullie nog merken types die ik eens uit kan proberen.

Gitaren die ik al heb uitgeprobeerd zijn:
Peerless - Songbird (voor wat ik zoek, is dit niks. ivm P90 2x)
Hofner - Verythinline Std. (Vond ik te vlak klinken)
Epiphone - Riviera (klonk redelijk. Maar had ik toch mijn twijfels over. Ik wil ook geen bigsby)

Ik dank u allen

Grtn Jacob:strat:

willy
1 augustus 2010, 16:19
Hai,
Ik vond deze test op het net :www.sheetsofsound.net/semihollow.htm
Wellicht heb je er iets aan, het blijft natuurlijk een opinie.
Groeten,
Wim

a.c.
1 augustus 2010, 19:46
ik heb heeeeel veel spijt dat ik ooit mijn epiphone riviera cherry (mini hb zonder bigsby) weg heb gedaan. Die gitaar was lekkerder qua feel en wat lichter, minder lomp, qua sound dan mijn gibson 335's. Toch een wat volwassener geluid dan p90's.

jacobhdejong
2 augustus 2010, 12:11
bedankt boys.
Zoiezo de sheetsofsound is erg handig.
Ik ga binnenkort de as200 testen, en waarschijnlijk ook The Heritage 535.

grtn J

munkie
2 augustus 2010, 19:52
Ik heb ooit een AS200 gehad, later weer verkocht, domdom. Kan ik me nu niet meer veroorloven. Prachtige gitaar, perfect afgewerkt. Iets "afgeplatte" hals, was even wennen. Je moest hem iets hoger afstellen om van het greammel af te komen. Lekkere felle solo sound op de brughumbucker. Heb ik in die tijd rock-a-billy mee gespeeld :punk: Voor jazz miste hij wat laag. Later had ik een Yamaha SA2200, overall de beste ES335 gitaar die ik ooit heb gehad. AS200 zie je niet meer onder de 1000, SA2200 zie je vrijwel niet meer 2dehands, kost nieuw al 1500. Alternatief wellicht: Ibanez AS103, MIC maar erg mooi, krijgt goede reviews.

jacobhdejong
3 augustus 2010, 07:06
Ok thnx!
Hebben jullie ook bevindingen met The Heritage H535?
Ik zit nu erg te dubben tussen een h535 of de as200

jacobhdejong
5 augustus 2010, 19:17
het is vandaag gelukt.
Ik heb de as200 gekocht.
Fantastische gitaar!!

tomdiedom
5 augustus 2010, 19:39
gefeliciteerd, lijkt me echt een topgitaar!

vulvasonic
5 augustus 2010, 20:06
het is vandaag gelukt.
Ik heb de as200 gekocht.
Fantastische gitaar!!

Hohoho!!!

Foto's willen we zien. Want praatjes, daar kopen we niks voor. :D

Speel je zelf Scofield-achtige dingetjes?
Ik zou er mijn linker been voor over hebben om zo te kunnen spelen (bij wijze van spreken dan). :cooler:

munkie
6 augustus 2010, 10:20
Foto's willen we zien.

+1000 :cheerup:

jacobhdejong
21 augustus 2010, 17:19
Ik krijg geen foto's via mijn mobiel op het forum.
Ik snap het niet.

vulvasonic
21 augustus 2010, 18:28
Ik krijg geen foto's via mijn mobiel op het forum.
Ik snap het niet.

Je moet de foto's eerst even uploaden naar een site als Photobucket.com (bijvoorbeeld). Rechtstreeks vanuit de pc, of je mobieltje kan niet. :)