PDA

View Full Version : Jimi op gitaar



SEAL
1 augustus 2010, 13:34
Oi! allen,

daar had ik laatst mijn spaansakoestisch gitaartje beschilderd :hippie:
krijg ik van de week een andere gitaar in mijn handen gedrukt, met de vraag of ik de achterkant wilde beschilderen. Zo gezegd zo gedaan, en hier is, na vele uren werk, het resultaat.

http://94.100.121.163/1039950001-1040000000/1039975801-1039975900/1039975813_5_XgOe.jpeg

ze moest elke keer dat ze op mijn kamer kwam, de jimihendrixposter een kusje geven, nu is dat niet meer nodig :):gitarist:

G.G.
1 augustus 2010, 13:40
Er vet. Wat voor stratachtige is het? Zie geen tremelo frezing en iets afwijkende horns.

SEAL
1 augustus 2010, 13:57
een cort superstratje, even de headstock checken:

Cort performer series. Heeft wel een tremolo denk ik, kahlerachtig, dus geen achterkant nodig. (of heb ik het nu faliekant fout?), er zit in ieder geval een locking nut op. HSS-config, bolt on neck, zoals jullie al zagen... gemaakt in westduitsland, dus al zeker achttien jaar oud

maar ze speelt lekker :)

jammer dat ik 'r weer terug moet geven 14 augustus ^^

AART
1 augustus 2010, 14:48
Ziet er goed uit! Volgende keer een hele gitaar?;)

Plant
1 augustus 2010, 16:14
ze moest elke keer dat ze op mijn kamer kwam, de jimihendrixposter een kusje geven, nu is dat niet meer nodig :):gitarist:

:???: Nu de achterkant van de gitaar zeker? Vrouwen blijven vreemde wezens :stop: maar ja, we kunnen niet zonder :mmmm:

Wel mooi stukje werk. Alleen jammer dat je het op de achterkant doorgaans weinig ziet, tenzij je ala Hendrix met je tanden speelt en zo de achterkant richting publiek houd ;)

SEAL
1 augustus 2010, 16:26
dat is ook precies het idee :)

nog even over de gitaar,

het is geen tremolo, alleen een brug, met stemmechaniekdingen a la floyd rose, en dus ook de bijbehorende vaste topkam.

het is werkelijk een fenomenale gitaar, geweldig geluid voor dikke distortion, maar ook clean prima... ontstemt niet(door de brug) en een actie van twee millimeter... ik overweeg serieus om haar te houden :) :cheerup:

Shiloa
1 augustus 2010, 17:00
Wat heb je dat tering goed gedaan zeg, mn complimenten!
Erg mooi! Dat zou ik je niet na kunnen doen, respect.

Watvoor ver heb je gebruikt? En is het ook gelakt?

Grt DeiDRagonas!

mvdham
5 augustus 2010, 16:52
Dat zou ik ook wel willen weten!

Ben van alles aan het uitproberen om straks mijn Monterey replica te kunnen beschilderen maar heb nog niets gevonden wat echt het gewenste resultaat geeft.

Wat voor verf heb je gebruikt en hoe heb je het opgebracht (verf, stiften oid)?

Heb je dit direct op de gitaar gedaan, over de blanke lak, of heb je de gitaar ook weer afgelakt?

Ow enne, ziet er prachtig uit!

Yoshida
5 augustus 2010, 17:15
Nice! :)

idd de achterkant zien niet veel mensen. Het maakt een instrument des te persoonlijker dat daar toch zoveel aandacht aan word besteed.

Ben ook wel benieuwd naar de gebruikte verf. Spuiten lijkt me niet, te scherpe lijnen en te gerafineerd. Stiften? Sterk verdunde verf en een dun penseeltje?

fred dons
5 augustus 2010, 17:15
cool !! ziet er erg strak uit

pasqual
5 augustus 2010, 17:29
erg mooi hoor! lijkt me wel kwetsbaar zo op de achterkant.

groeten Pasqual.