PDA

View Full Version : Ervaringen bij het kopen van Gibson?



SantaX
1 augustus 2010, 09:51
Hallo gitaarliefhebbers,

N.a.v. een topic dat ik hier eerder opende over de zoektocht naar 'mijn' gitaar kwam als een van de 2 opties waar ik me op ga richten een ES-335 naar voren. Nu heb ik hier inmiddels 700+ pagina's van het electrische gitaren forum doorgelezen maar ook het hollowbody forum op gibson.com.

Er zijn een paar dingen die me eigenlijk opvallen. Ik zie veel mensen klagen over de service van Gibson, de garantie, maar wat me vooral een beetje bang maakt in deze prijsklasse is dat ik heel vaak lees over slechte afwerking en dat je je dure instrument alsnog moet laten afstellen na de aankoop. Nu verwacht ik eigenlijk een beetje in die prijsklasse dat ik een instrument krijg dat gewoon af is. Waar ik hooguit nog de aktie zelf naar mijn eigen wensen aanpas, maar waar ik zeker geen fretjes hoef te laten bijwerken etc. Ik was dus eigenlijk gewoon eens nieuwsgierig naar de mensen die al daadwerkelijk een nieuwe gibson hebben gekocht zo uit de winkel of via internet, liefst een ES natuurlijk, maar ook andere ervaringen zijn meer dan welkom. Positief en negatief.

terrasbeest
1 augustus 2010, 12:56
ES175, gloednieuw gekocht ong 4000 Euro, vier jaar terug. Gewoon de allerslechtse gitaar die ik ooit gezien heb, bleek gewoon onbespeelbaar.Daarna gewoon achtergelaten in de winkel, centen weg.

Garantie is de verantwoordelijkheid van de winkel, en dat is nooit goed gekomen. Let op : als je gaat om te kopen maken ze beloftes en zijn ze heel sympathiek, tot ze hun verantwoordelijkheid moeten nemen en het geld gaat kosten.

Laat je niet verblinden door het ' merk', een slechte gitaar is een slechte gitaar.
Uitgebreid testen, en geen cent betalen voor je absolute zekerheid hebt dat je kwaliteit in je handen hebt.

johanb
1 augustus 2010, 13:03
De gibson die ik nu heb kreeg ik in handen en raakte mij gelijk door zijn bespeelbaarheid en toon (niet uitversterkt).Ik heb geen andere gibson ter vergelijk getest ,eigenlijk stom dat zou ik nu wel doen.Ik weet ook niet hoe mijn gibson zich verhoudt tot andere gibsons.

SantaX
1 augustus 2010, 13:15
ES175, gloednieuw gekocht ong 4000 Euro, vier jaar terug. Gewoon de allerslechtse gitaar die ik ooit gezien heb, bleek gewoon onbespeelbaar.Daarna gewoon achtergelaten in de winkel, centen weg.

Garantie is de verantwoordelijkheid van de winkel, en dat is nooit goed gekomen. Let op : als je gaat om te kopen maken ze beloftes en zijn ze heel sympathiek, tot ze hun verantwoordelijkheid moeten nemen en het geld gaat kosten.

Laat je niet verblinden door het ' merk', een slechte gitaar is een slechte gitaar.
Uitgebreid testen, en geen cent betalen voor je absolute zekerheid hebt dat je kwaliteit in je handen hebt.

Had je hem via internet gekocht? Misschien iets uitgebreider je verhaal doen? Want ik kan me niet voorstellen dat je een instrument van die prijs in de winkel achterlaat en daarna als je de gitaar en je geld niet terug krijgt niet verhaal gaat halen? Wat was er precies mis mee? Ik ben echt op zoek naar de details.

SantaX
1 augustus 2010, 13:17
De gibson die ik nu heb kreeg ik in handen en raakte mij gelijk door zijn bespeelbaarheid en toon (niet uitversterkt).Ik heb geen andere gibson ter vergelijk getest ,eigenlijk stom dat zou ik nu wel doen.Ik weet ook niet hoe mijn gibson zich verhoudt tot andere gibsons.

Maar deze gitaar bevalt jou dus wel goed? Geen problemen verder mee gehad? Ready to go als het ware? (wat voor type is het trouwens?)

terrasbeest
1 augustus 2010, 13:19
FWIW ik hèb wel nog steeds een ES330 uit '67,en heb nog een tijdje een SG gehad en een Melody Maker.

budje
1 augustus 2010, 14:27
nou wordt ik ook benieuwd naar het verhaal achter die es175.

terrasbeest
1 augustus 2010, 16:39
Nou, het verhaal achter die 175. Er loopt al enige tijd een rechtzaak,en in de gegeven omstandigheden kan ik er daardoor niet op in gaan, door bvb namen te gaan noemen. Hier gaan jullie het echt mee moeten stellen.

Ik heb m'n verhaaltje enkel maar gepost omdat ik vind dat je heel erg op je hoede moet zijn, wat je ook koopt. Mijn boodschap is duidelijk : zeer uitgebreid testen.
Verder gaat mijn verhaal niet gaan.

Mocht ik een echt goeie, liefst 2dehands, 175 vinden, en er op dat moment ook de centen voor hebben, bestaat de kans dat ik 'm koop.TS had het over garantieprobelmen, niet over de algemene kwaliteit van het merk. Daarover is hier al genoeg debat gevoerd.

vulvasonic
2 augustus 2010, 18:06
De garantie van Gibson, daar moet je je inderdaad niet teveel van voorstellen. Als er grote problemen zijn is dat doorgaans de verantwoordelijkheid van de winkelier. En die gaat dan weer in de clinch met de importeur etc etc.

Wat betreft het merk. Ach, ik heb twee Gibsons nieuw gekocht, een ES-347 en een Les Paul Standard Lite DC. Beide gitaren hebben nooit iets meer nodig gehad dan een standaard afstelbeurtje. Snaren naar eigen voorkeur, even aangeven hoe je de actie wil hebben en intoneren. Niks aan de hand.

Misschien heb ik daar mazzel mee gehad, maar misschien ook niet. :D

out of line
2 augustus 2010, 22:03
Hou er rekening mee dat je in veel gevallen bij de aanschaf van een nieuwe gitaar je hem even naar een gitaarbouwer brengt om hem echt goed af te laten stellen. Een gitaar kopen die meteen 'af' is, is een utopie naar mijn mening.

Dat is in ieder geval mijn ervaring na de aanschaf van 5 gitaren. Elke keer heb ik ze vrijwel meteen weggebracht om ze echt goed te laten afstellen.

Als het gaat om Gibson gitaren, dan ben ik zeer tevreden.
Ik heb momenteel 2 Gibson gitaren (een Shred-X Explorer en een Flying V) en die spelen als een tierelier.

Arjan12
2 augustus 2010, 22:49
Ik wil niet lullig overkomen, maar van iemand die een Gibson koopt verwacht ik wel dat 'ie z'n eigen gitaren goed af weet te stellen.

Of zeg ik nu iets raars?

SantaX
2 augustus 2010, 22:55
Ik wil niet lullig overkomen, maar van iemand die een klaar is om een Gibson te kopen verwacht ik wel dat 'ie z'n eigen gitaren goed af weet te stellen.

Of zeg ik nu iets raars?

Ja vind ik wel eigenlijk. Ik koop geen auto om hem zelf af te stellen en ik koop geen instrument om ze zelf af te stellen... En de aktie aanpassen, dat lukt me nog wel, noodgedwongen. Maar ik speel op die dingen, ik ben geen gitaarbouwer, ik ben een muzikant. Die gitaarbouwers zijn daar veel beter in dan mij.

Edit nog: ik ben ook een hondstrouwe klant, tot nu toe al mijn gitaren op 1 plek gekocht. Waar ik ze keurig afgesteld in handen kreeg. Ready to go als het ware. Helaas geen Gibsondealer.

SantaX
2 augustus 2010, 22:59
Maar goed, ik begrijp dat de algemene tendens is dat als je bij een grote zaak koopt (dat zijn volgens mij de enige die nog Gibson hebben) je ze daarna naar een bouwer moet brengen. Naja, dat moet dan maar, al ben ik er niet erg blij mee :makeup:

Arjan12
2 augustus 2010, 22:59
Dat je het bij de winkel waar je het instrument laat doen wanneer je hem koopt (dat vind ik ook een kwestie van service), daar kan ik inkomen. Maar je gaat toch niet een gitaar kopen om hem vervolgens naar een andere winkel te brengen om hem af te laten stellen?

Een gitaar afstellen is sowieso echt een 'rocket science' hoor. Gemakkelijk zelf te doen, en het scheelt je weer tussen de 30 en de 70 euro.

out of line
2 augustus 2010, 23:00
Is inderdaad wel een beetje raar.

Ikzelf bijvoorbeeld heb van die kant van een gitaar geen verstand.
Die kant boeit me eerlijk gezegd ook niet.
Daarnaast woon ik 3 straten verwijderd van een uiterst kundig gitaarbouwer die dat veel beter kan dan ik.

Misschien een stomme vraag en niet verkeerd bedoeld, maar volgens jouw redenering zou ik dus geen Gibson kunnen kopen omdat ik niet zelf mijn gitaren af kan stellen?

SantaX
2 augustus 2010, 23:03
Dat je het bij de winkel waar je het instrument laat doen wanneer je hem koopt (dat vind ik ook een kwestie van service), daar kan ik inkomen. Maar je gaat toch niet een gitaar kopen om hem vervolgens naar een andere winkel te brengen om hem af te laten stellen?

Een gitaar afstellen is sowieso echt een 'rocket science' hoor. Gemakkelijk zelf te doen, en het scheelt je weer tussen de 30 en de 70 euro.

Je gaat wel voorbij aan dat ik het ook over frets bijwerken etc heb in mijn openingspost.

SantaX
2 augustus 2010, 23:04
Dat je het bij de winkel waar je het instrument laat doen wanneer je hem koopt (dat vind ik ook een kwestie van service), daar kan ik inkomen. Maar je gaat toch niet een gitaar kopen om hem vervolgens naar een andere winkel te brengen om hem af te laten stellen?

Een gitaar afstellen is sowieso echt een 'rocket science' hoor. Gemakkelijk zelf te doen, en het scheelt je weer tussen de 30 en de 70 euro.

Tja, voor mij is een stuk software schrijven ook geen rocket science. Toch krijg ik daar grof voor betaald bij tijd en wijl. Ik wil op een gitaar spelen, meer niet. Maar dit is een totaal andere discussie dan waar het topic voor bedoeld is.

Arjan12
2 augustus 2010, 23:04
Misschien een stomme vraag en niet verkeerd bedoeld, maar volgens jouw redenering zou ik dus geen Gibson kunnen kopen omdat ik niet zelf mijn gitaren af kan stellen?

Zo bedoel ik het niet, maar ik vind het er toch wel een beetje bij horen, je gitaar zelf afstellen. Mensen die een Gibson kopen zijn meestal geen beginners meer, en dan vind ik het eigenlijk wel logisch als je de basiszaken op gitaargebied wel doorhebt.

Maar goed, als jij het niet erg vindt om ieder jaar de portemonnaie te trekken om je gitaren af te laten stellen, ga je gang.

Over de frets: daar heb ik het niet over, maar dat vind ik ook niet bij het afstellen horen. Dat soort dingen horen gewoon in orde te zijn bij een Gibson, en anders mogen ze het in de winkel voor me doen. Gratis en voor niks.

SantaX
2 augustus 2010, 23:07
Zo bedoel ik het niet, maar ik vind het er toch wel een beetje bij horen, je gitaar zelf afstellen. Mensen die een Gibson kopen zijn meestal geen beginners meer, en dan vind ik het eigenlijk wel logisch als je de basiszaken op gitaargebied wel doorhebt.

Maar goed, als jij het niet erg vindt om ieder jaar de portemonnaie te trekken om je gitaren af te laten stellen, ga je gang.

Ach, ik speel ergens tussen de 20 en 22 jaar. Dus inderdaad geen beginner meer. Snaren vervangen, stemmen, aktie zetten: prima allemaal onderhoud ook voor mij. Maar wat ik dus veel heb gelezen is dat mensen met een harstikke duur instrument zaken als fretjes moeten bijvijlen alsnog moeten laten uitvoeren. Daar wilde ik dus wat ervaringen over, want dat ga ik niet doen hoor. Ik ga niet aan een peperduur (voor mij nochtans) instrument vijlen. Net zoals ik zelf nooit of te nimmer zou herfretten. Iets dat ook bij het onderhoud kan horen als je een gitaar maar lang genoeg hebt en vaak genoeg bespeelt.

Arjan12
2 augustus 2010, 23:15
Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens, maar dat zou dus niet mogen bij een nieuwe Gibson, wat mij betreft. Maar ja, je leest maar al te vaak dat het toch echt nodig is.

SantaX
2 augustus 2010, 23:17
Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens, maar dat zou dus niet mogen bij een nieuwe Gibson, wat mij betreft. Maar ja, je leest maar al te vaak dat het toch echt nodig is.

Ja precies en juist daar maak ik me een beetje zorgen over. Want ik kan er wel op spelen, maar dat zijn vaak toch dingen waar je pas achter komt als je er echt op hebt kunnen spelen. Dus niet een uurtje in de winkel. Vandaar ook dit topic.

geert1976
2 augustus 2010, 23:21
Ik heb zelf 10 Gibsons, dus een beetje recht van spreken denk ik.

Zoals bij elk goed gitaarmerk, zit er altijd wel een rotte appel tussen, zowel bij Fender, Gibson enz..

Het is zaak in de winkel goed je oren, ogen en vingers de kost te geven, dan vlak je de voor jouw slechte exemplaren er wel uit.

Indien je erachter komt dat er na aanschaf toch iets aan mankeerd, kun je terug gaan naar de winkelier en die mag het dan fijn oplossen, dat is niet jouw probleem.

Niet iedereen stelt zijn eigen instrument af of doet er reparaties aan, ook niet als je al 22 jaar speelt, ik dan toevallig wel, maar velen niet

vulvasonic
3 augustus 2010, 00:53
Ja precies en juist daar maak ik me een beetje zorgen over. Want ik kan er wel op spelen, maar dat zijn vaak toch dingen waar je pas achter komt als je er echt op hebt kunnen spelen. Dus niet een uurtje in de winkel. Vandaar ook dit topic.

De gitaar moet natuurlijk gewoon goed zijn en behoorlijk afgewerkt. Bij mijn Gibsons was dat absoluut het geval. Maar je moet ook een beetje verder kunnen kijken dan wat je in je handen krijgt.
Ik bedoel dit, toen ik in de winkel mijn huidige Les Paul Standard Lite DC uit het rek pakte, was het ding goed afgesteld, zonder meer. Ik WIST echter (klein beetje ervaring) dat de karakteristieken van de gitaar beter tot z'n recht zouden komen met een zwaarder setje snaren en een iets hogere actie. Iedere muziekzaak met een beetje kennis van zaken heeft iemand in dienst die dit zo voor je regelt. Ik kocht mijn gitaar en zei daarbij: "Leg er even dit setje (Ernie Ball .011) op en stel 'm even voor me af en zorg dat de actie niet te laag is"
Dat doen ze dan. En ik kreeg een gitaar die resoneert en schreeuwt als een bezetene.

Uitstekende frets en slecht uitgesneden topkammetjes zijn dingen die natuurlijk nooit mogen bij gitaren in die prijsklasse.

Dit gezegd hebbende, de perfect afgeschuinde fretjes en de afgeronde toets is een trend dat nog niet eens zo heel lang gemeengoed is. Vroegah werd daar toch iets minder moeilijk over gedaan. Niet voor niets verkoopt Fender dit als zijnde een extra feature om de 'feel' van een ingespeeld instrument te benaderen. Dat geeft al aan dat het niet altijd zo geweest is.

Uiteraard blijft het raadzaam om gewoon veel instrumenten uitgebreid te testen. En als je gaat voor een 335, dan is een zaak graag bereid om je de tijd te gunnen. Ze lopen af en aan met versterkers, pedaaltjes, koffie en zelfs sigaretten. Voor zo'n bedrag doen ze ALLES voor je. Althans, zo ging dat bij mij toen ik mijn ES kocht en er een handjevol wilde testen. :D

SantaX
3 augustus 2010, 00:56
Mja, misschien moet ik ook wat minder voorzichtig zijn.
Koffie en sigaretten he? Kun je me dat adres pm-en :soinnocent:
Ben wel van plan mijn eigen versterker mee te nemen. Tís een oudje en heeft een slechte naam, maar ik ken hem.

geert1976
3 augustus 2010, 01:05
Mja, misschien moet ik ook wat minder voorzichtig zijn.
Koffie en sigaretten he? Kun je me dat adres pm-en :soinnocent:
Ben wel van plan mijn eigen versterker mee te nemen. Tís een oudje en heeft een slechte naam, maar ik ken hem.

Nu maak je mij nieuwsgierig, welke amp heb je

Vulv heeft trouwens gelijk hoor,zoals ik ook al heb gezegd, geef je ogen, oren en vingers de kost en heel belangrijk, neem de tijd.

Ik weet een muziekzaak waar trouwens een hele fijne nieuwe ES 335 hangt, goed afgesteld en ik heb er op gespeeld, tis een hele goede en ja het fretwerk is perfect, wil je weten waar die hangt pm mij maar, (het betreft een tabaccoburst)

SantaX
3 augustus 2010, 01:21
Nu maak je mij nieuwsgierig, welke amp heb je

Vulv heeft trouwens gelijk hoor,zoals ik ook al heb gezegd, geef je ogen, oren en vingers de kost en heel belangrijk, neem de tijd.

Ik weet een muziekzaak waar trouwens een hele fijne nieuwe ES 335 hangt, goed afgesteld en ik heb er op gespeeld, tis een hele goede en ja het fretwerk is perfect, wil je weten waar die hangt pm mij maar, (het betreft een tabaccoburst)

Ja dat zal best als je sigaretten krijgt bij het testen :crazyhappy:
Nee ik ben sowieso de komende tijd even niet in het land, dus het lastig om nu te gaan kijken. Kreeg via de pm vandaag ook al een hele mooie te zien. Mijn versterker is valvestate 65. Door velen gehaat en toch klinkt dat kreng gewoon goed.

geert1976
3 augustus 2010, 01:25
Ja dat zal best als je sigaretten krijgt bij het testen :crazyhappy:
Nee ik ben sowieso de komende tijd even niet in het land, dus het lastig om nu te gaan kijken. Kreeg via de pm vandaag ook al een hele mooie te zien. Mijn versterker is valvestate 65. Door velen gehaat en toch klinkt dat kreng gewoon goed.

ach allemaal kwestie van smaak, als jij hem goed ving klinken is die voor jouw goed toch.

Ik heb zelf een oude Hohner Orgaphon 18 gekocht uit 1965, dijk van een buizenamp, maar er zullen mensen zijn die dat ding vervloeken en uikotsen:ok:

Mocht je weer in het land zijn pm maar, geef ik je de gegevens wel...

SantaX
3 augustus 2010, 01:30
Moet er ook bij zeggen dat ik wel zo een mooie buizenbak zou willen (fender twin, reverb), maar dat komt na deze gitaar wel een keer. Iets zegt me dat zo een ES beter op zijn recht komt op buizen, waar mijn Yamaha echt mooi aansluit bij de marshall. Ik heb versterkers nog nooit nieuw gekocht en deze heb ik al zovaak mee ergens gestaan. Je gaat er een beetje van houden. Maar als ik na de gitaar weer wat spaarcentjes heb en ik kom een leuke tegen... dan gaat ie de verzameling compleet maken.

Edit nog: en ik speel thuis altijd heel zacht (al heb ik al lang geen electrische meer aangeraakt) en dan komt een buizenbak toch niet tot zijn recht. Dus voor mij is transistor niet slecht. Pas de laatste jaren zie ik die hele kleine buizenbakjes uitkomen. Die optie had ik niet toen ik deze kocht.

geert1976
3 augustus 2010, 01:36
Moet er ook bij zeggen dat ik wel zo een mooie buizenbak zou willen (fender twin, reverb), maar dat komt na deze gitaar wel een keer. Iets zegt me dat zo een ES beter op zijn recht komt op buizen, waar mijn Yamaha echt mooi aansluit bij de marshall. Ik heb versterkers nog nooit nieuw gekocht en deze heb ik al zovaak mee ergens gestaan. Je gaat er een beetje van houden. Maar als ik na de gitaar weer wat spaarcentjes heb en ik kom een leuke tegen... dan gaat ie de verzameling compleet maken.

Edit nog: en ik speel thuis altijd heel zacht (al heb ik al lang geen electrische meer aangeraakt) en dan komt een buizenbak toch niet tot zijn recht. Dus voor mij is transistor niet slecht. Pas de laatste jaren zie ik die hele kleine buizenbakjes uitkomen. Die optie had ik niet toen ik deze kocht.

Bij buizen komt die inderdaad beter tot zijn recht.

Een goede 2ehands buizenbakje voor thuis hoeft niet duur te zijn hoor, gewoon rustig zoeken en op het juiste moment je slag slaan.:ok:

SantaX
3 augustus 2010, 01:45
Bij buizen komt die inderdaad beter tot zijn recht.

Een goede 2ehands buizenbakje voor thuis hoeft niet duur te zijn hoor, gewoon rustig zoeken en op het juiste moment je slag slaan.:ok:

Ja precies! Sowieso heb ik van deze zoektocht door dit forum weer heel veel geleerd. En ik vind dat ook wel geinig, de krenten uit de pap halen. Heb al een afspraak staan bij een vintage zaak in London om daar ook eens te gaan kijken wat ze allemaal hebben. Wat dat betreft is de reis naar het doel gewoon ook leuk. Heb dat in een ander topic ook al eens geroepen, maar ik hoef hem niet morgen te hebben. Hij moet nog heel lang mee, dus daar wil ik wel wat tijd en kilometers in steken.

grayfink
3 augustus 2010, 06:32
Ik heb ooit een nieuwe LP studio (http://www.thomann.de/gb/gibson_les_paul_studio_limited_wbcr.htm)WB blind gekocht via internet. Was een prima gitaar, de afwerking van de frets aan de zijkant was niet 100%, voelden een beetje ruw aan als je langs de hals gleed. Niet zo dat het storend was. Is natuurlijk ook een budgetmodel.
Die is nu ingeruild voor een standard, en dat is ook een fijne gitaar.

spike67
7 augustus 2010, 21:11
Ik kocht in 2007 een LP faded
steeds weer snaar breuk op diezelfde snaar (bij het zadeltje).
voor garantie weggebracht, hielp niets
Toen zelf maar zadeltje geschuurt, nu is het goed.
Ik had wel eens last van ontstemmen nu doe ik wat potlood koolstof in de kam als ik nieuwe snaren (elixir 009) monteer. dat helpt echt.

SantaX
8 augustus 2010, 03:29
Goed te horen dat er ook veel goede ervaringen zijn. Inmiddels denk ik dat ik de koop nog even uitstel. Ben er gewoon nog niet uit. Van de ene kant klinkt een Zwier erg goed, van de andere kant een ES-335 wil ik eigenlijk zonder het echt te beseffen al heel heel lang. Inmiddels ook goed onderzoek gedaan erna en de versies die ik het interessants vind liggen natuurlijk weer boven de 2000 euro die ik max wilde besteden. Kortom, ik wacht denk ik nog even. Mijn budget dan maar wat aanvullen en het geeft me de tijd nog andere gitaren te proberen. Inmiddels heb ik mevrouw SantaX ook al zover dat ze zegt, waarom niet nog even wachten dan en meteen die gitaar kopen die je echt wil :cheerup::lovelove:

De grafiet tip kende ik trouwens. Al mijn gitaren zijn ervan voorzien, want dat werkt inderdaad echt.

deejee
9 augustus 2010, 21:44
Het is toch van de gekke dat je een gitaar koopt van 2000 euro of meer en dan zelf thuis zou moeten gaan pielen om hem goed afgesteld te krijgen. Sommige forumleden opperen dat hier. Te gek voor woorden, een goed verkoopadres doet dat voor je, naar gelang jouw wensen. Is misschien een oud woord, maar dat noemen ze service (en klantenbinding).

SantaX
10 augustus 2010, 03:57
Ik vind dat ook, maar het zijn vooral de verhalen van niet mooi ingelegde fretjes die me zorgen baarde. Het afstellen is inderdaad iets dat per speler kan verschillen. Maar slordigheden steken me wel ja. Weerhouden me op dit moment wel van een impulsaankoop, dus dat is dan ansich wel weer positief.

lodi
18 augustus 2010, 19:40
Ik heb ooit een nieuwe LP studio (http://www.thomann.de/gb/gibson_les_paul_studio_limited_wbcr.htm)WB blind gekocht via internet. Was een prima gitaar, de afwerking van de frets aan de zijkant was niet 100%, voelden een beetje ruw aan als je langs de hals gleed. Niet zo dat het storend was. Is natuurlijk ook een budgetmodel.
Die is nu ingeruild voor een standard, en dat is ook een fijne gitaar.

"is natuurlijk ook een budgetmodel" bullshit hoor, stagg, jack & danny, behringer, zijn "budgetmodellen, niet n' LP studio van pakweg 900 of 1000 euro. ik vind dat u wel heel veel accepteert als er Gibson op staat.