PDA

View Full Version : Het grote TC Matic waarderings topic



telecastermaster
1 augustus 2010, 00:12
Ik zag gisteren een docu op de Vlaamse TV over TC Matic en Arno Hintjes.
Wat een toffe band is dat toch! :cheerup:
En die Jean Marie Aerts is ook een zeer opmerkelijke gitarist. :)

Voor de liefhebbers nog even een klassieker: http://www.youtube.com/watch?v=gZ_Jh32jeCo

Rinze
1 augustus 2010, 09:10
Aparte band idd, Arno is een (prettige) mafkees. Voor mij lag het destijds wat te veel in de arty hoek, ken alleen Oh La La La eigenlijk. Zo zagen bassisten er toen uit :supercool:

The Running Man
1 augustus 2010, 16:03
Ik was helemaal gek van TC Matic en dan vooral van het onmogelijke gitaarwerk
van Jean Marie Aerts.
Heb ze nog een keer live gezien in Azotod De Meern. Kicken !!!
L'union fait la force :blast:

Harry
2 augustus 2010, 17:18
hier nog een groot fan. Jammer dat er nooit een goede live-cd is uitgebracht. De concerten waren vele malen beter dan de studio-cd's.

telecastermaster
2 augustus 2010, 18:04
Alleen maar Hollanders die TC Matic goed vinden? Waar blijven de Vlamingen?

driftkop
2 augustus 2010, 22:39
Geweldige band, een aantal keren gezien in de jaren '80, inclusief hun afscheidsconcert in Vredenburg (als ik me het goed herinner). En ik ben Arno blijven volgen, zijn laatste CD is ook weer een juweeltje.

Pepe
3 augustus 2010, 10:17
Zowel bij TC Matic als Arno, soms denk je, waarom zit ik hier in Godsnaam naar te luisteren.
Maar dan komt er weer een pareltje voorbij...

britsie
3 augustus 2010, 15:01
hier nog een groot fan. Jammer dat er nooit een goede live-cd is uitgebracht. De concerten waren vele malen beter dan de studio-cd's.
+1
Ik had vroeger een opname van een optreden dat de radio live uitzond. Ooit meegegeven aan een grietje en nooit meer terug gezien. Ik mis dat bandje nog altijd.

GlobalWarming
3 augustus 2010, 15:42
Mijn vader is er grote fan van, als kind heb ik veel optredens van hem gezien. Destijds vond ik hem maar eng, hij kwam soms zat het podium op en vergat zijn teksten dan en moest altijd backstage gaan. Toen snapte ik het nog niet, maar nu snap ik het Rock 'n Roll right ? :rockon:

Muzikaal is hij goed, tjah wat kan ik erover zeggen; hij is een Belg hé.

driftkop
3 augustus 2010, 16:58
Arno speelt nog steeds wat TC Matic nummers tijdens zijn concerten. Op zijn live CD/DVD (In Brussels) staan bijvoorbeeld 'With You', 'Bye bye till the next time' en 'O La La La'.

En het lijkt me sterk dat er geen torrents beschikbaar zijn van een TC Matic concert. Viva Boema!

GlobalWarming
3 augustus 2010, 18:29
Arno speelt nog steeds wat TC Matic nummers tijdens zijn concerten. Op zijn live CD/DVD (In Brussels) staan bijvoorbeeld 'With You', 'Bye bye till the next time' en 'O La La La'.

En het lijkt me sterk dat er geen torrents beschikbaar zijn van een TC Matic concert. Viva Boema!

Torrents, daar ben ik allergisch voor.

Plant
6 augustus 2010, 21:12
Alleen maar Hollanders die TC Matic goed vinden? Waar blijven de Vlamingen?

Als ik het goed heb opgepikt uit de docu, was TC Matic buiten België populairder dan in eigen land. Dus dan klopt dit beeld wel.

Verder prima band. Ik was nog vrij jong in hun hoogtijdagen dus ik heb dat grotendeels gemist maar later ingehaald. Mijn oudste broer kocht de LP's. En die heb ik nu in bezit :cheerup:

beruk
19 augustus 2010, 19:47
Ik was helemaal gek van TC Matic en dan vooral van het onmogelijke gitaarwerk
van Jean Marie Aerts.
Heb ze nog een keer live gezien in Azotod De Meern. Kicken !!!
L'union fait la force :blast:
Was ik ws ook !!! Een lp, vind ik op een plaat toch minder..

ccc
19 augustus 2010, 21:15
Jean-Marie een paar weken geleden met een TC matic nummer :
http://www.youtube.com/watch?v=23hkJXYfngs

The Running Man
19 augustus 2010, 21:36
Was ik ws ook !!! Een lp, vind ik op een plaat toch minder..
Ze traden op op Paaspop. Programma omvatte ook Margriet Eshuys; vond ik een stuk minder interessant destijds:rockon:

telecastermaster
19 augustus 2010, 23:15
Heeft iemand deze 25th anniversary box van TC Matic? Lijkt me een mooie box. :)

http://www.bol.com/nl/p/muziek/t-c-matic-25th-anniversary/1000004004523134/index.html

Plant
20 augustus 2010, 22:07
Ze traden op op Paaspop. Programma omvatte ook Margriet Eshuys; vond ik een stuk minder interessant destijds:rockon:

Nu wel dan :???: :stop:

The Running Man
21 augustus 2010, 01:09
Nu wel dan :???: :stop:

Drie x raden:rockon::rockon: