PDA

View Full Version : London City Spitfire MK II - doen of niet doen??



Fisherman
31 juli 2010, 23:16
Ik wil een Strat modelletje voor erbij, niet te duur.
Nu viel mijn oog op deze:"
http://www.eig.nl/pi/073115192500-2.jpg

De kleur bevalt me wel en ik hoor toch redelijk goeie dingen voor een Strat-kloon van ca 225 euro.

Wat zijn de pro's en de con's van deze LC?

vulvasonic
31 juli 2010, 23:26
Ik heb er eentje uitgebreid kunnen testen en ik was er zwaar van onder de indruk. Je kunt je bedenkingen hebben bij de vorm van de hals, die volgens velen te mager is, maar dat is een kwestie van smaak.

Later heb ik er meer kunnen testen, maar dan minder uitgebreid. Steeds was ik blij verrast.
Ik hoor de laatste tijd dat de kwaliteit van de huidige LC's aan het afnemen is. Dat kan ik ontkennen, noch bevestigen. Mijn beeld is onveranderd positief.

Fisherman
31 juli 2010, 23:44
Ik heb er eentje uitgebreid kunnen testen en ik was er zwaar van onder de indruk. Je kunt je bedenkingen hebben bij de vorm van de hals, die volgens velen te mager is, maar dat is een kwestie van smaak.

Later heb ik er meer kunnen testen, maar dan minder uitgebreid. Steeds was ik blij verrast.
Ik hoor de laatste tijd dat de kwaliteit van de huidige LC's aan het afnemen is. Dat kan ik ontkennen, noch bevestigen. Mijn beeld is onveranderd positief.

Thanks voor je reactie. Ik hoor ook veel goeie dingen over deze LC.
De kleur van deze -butterscotch- vind ik fantastisch!
Denk dat ik volgende week eens zo'n ding ga testen.
Voor die 225 euro zou ik zeker wel een gokje willen wagen.

PS nice nickname.....hoeveel sustain heeft zo'n vulva nu eigenlijk? :crazyhappy:

m@rijn
1 augustus 2010, 01:44
ik heb zelf zo'n spitfire mk2. Heel erg goede gitaar voor het geld, zeker niet twijfelen als je er interesse voor hebt. Qua klank moet hij niet onderdoen voor de 800€ duurdere Fender Telecaster USA van een maat van mij. Qua bespeelbaarheid: vlotte hals vind ik zelf, let wel dat je een niet-gelakte hals hebt, de gelakte vind ik maar niks. Maar de rosewoodversies zijn niet gelakt.

erg goede gitaar voor het geld. Zet er "fender" op en hij is 500€ meer waard.

Duhsjaak
1 augustus 2010, 07:45
Hi
Als looks en geluid je bevalt, zou ik niet twijfelen. Ergens op dit net staat nog een foto van mij uit ik meen 1973 met LC gear. Die LC spullen zijn niet top verfijnd (wat verwachten we ook voor zo'n prijs) maar heerlijke werkpaarden.
En die spullen uit 1973 doen het nu nog steeds prima.
Kan me niet voorstellen dat je daar spijt van krijgt.
Suc6!
Gus a.k.a. Duhsjaak

Rooker
1 augustus 2010, 07:56
Heb er laatst een bij mijn lokale dealer in de handen gedrukt gekregen en het viel me niets tegen. Veel beter als de squiers en Ibanezzen van die prijs. De laatse 2 heb ik zelf gehad en gau weg gegeven aan 2 van mijn neefjes. Het neefje van de Squier speelt nog maar die van de Ibanez heeft zijn gitaar aan de Wilgen gehangen haha... Ik vond de afwerking voor de prijs heel redelijk, mooie donker gelakte vintage hals en speelde soepel. Ook vond ik het een sexi witte kleur. Alleen vond ik de pickupswitch een beetje houerig aanvoelen, zo ook de tone en vollume regelaren maar dat heeft met het geluid natuurlijk niets van doen. Het is ook nog een Nederlands product. Ik zou hem gewoon goed aan de tand voelen. Kan voor de prijs zeker door voor de beste koop.

Jasper.
1 augustus 2010, 08:42
Zet er "fender" op en hij is 500€ meer waard.
Nu maak je een zeer gevaarlijke opmerking. Zoek maar vast dekking. :soinnocent:

Rooker
1 augustus 2010, 10:23
Nu maak je een zeer gevaarlijke opmerking. Zoek maar vast dekking. :soinnocent:


Ja.......... Wat een onzin weer!:seriousf:

Noctiis
1 augustus 2010, 11:00
De London City strats (in ieder geval de MK2's) van pak'm beet 5 / 6 jaar oud zijn super. Dit zijn ook degene die je eigenlijk overal tegenkomt. Uit dezelfde tijd dat London City ook de Bulldog versterker op de markt bracht.

Daarna hebben ze echter amper iets uitgebracht. Vandaar het idee van afnemende kwaliteit de afgelopen jaren. Kwa merk dus misschien niet zo'n hoogvlieger meer, maar wat ze in die tijd gemaakt hebben is erg lekker! O.a. dus de spitfire en comet (tele model als ik me niet vergis) maar ook de hurricane (prs achtige, speelde heerlijk).

budje
1 augustus 2010, 11:03
ik lees steeds over die afnemende kwaliteit, maar ik heb dus een maand geleden een comet gekocht en die kan echt wedijveren met veel teles die ik in mijn handen heb gehad!

Noctiis
1 augustus 2010, 11:04
Dat is er dan ongetwijfeld eentje uit de goede serie waar ze een aantal jaar terug mee gestart zijn :)

vulvasonic
1 augustus 2010, 13:04
Ik speel toch alweer knap lang gitaar en in al die tijd hoor ik over alle populaire gitaarmerken, de grote bekende namen als ook de kleinere, dat de kwaliteit niet meer zo goed is als zoveel jaar geleden. Ik hecht er dan ook weinig waarde aan.

Rooker
1 augustus 2010, 13:17
Klopt Vulv er zitten volgens mij gewoon een hoop mensen met oude zooi thuis die ze voor grof geld willen verkopen;)

Fisherman
1 augustus 2010, 13:26
Mijn eerste gitaar was een Strat-kopie en ondanks dat ik nu een echte LP fanaat ben wil ik er toch eentje bij hebben.
Helaas is door de aanhoudende droogte mijn geldboom terminaal opgedroogd en leek mij de LC Spitfire MKII wel een leuke betaalbare optie.
Die kleur butterscotch vind ik persoonlijk echt geweldig...weer eens wat anders dan zwart.
Overigens stond er op een bepaalde tweedehandssite recentelijk een 20 jaar oude Koreaanse Squier in Sonic Blue....ook geweldig qua kleur!

thomas_lc
1 augustus 2010, 13:44
De pickup switch bij LC's gaan inderdaad niet zo soepel als bij fender , maar dat kan natuurlijk ook zo zijn voordelen hebben als je hem perongeluk aan tikt tijdens het spelen ;)

Rooker
1 augustus 2010, 14:31
De pickup switch bij LC's gaan inderdaad niet zo soepel als bij fender , maar dat kan natuurlijk ook zo zijn voordelen hebben als je hem perongeluk aan tikt tijdens het spelen ;)

Tuurlijk, het hoefd ook niet slecht te zijn ofzo maar het voel mij gewoon op. Verder vond ik hem een mooi helder geluid hebben hoor. Heb hem overigens alleen clean bespeeld. Hoe hij scheurt kan ik niets zinnigs over zeggen.

dml
2 augustus 2010, 10:04
De London City strats (in ieder geval de MK2's) van pak'm beet 5 / 6 jaar oud zijn super. Dit zijn ook degene die je eigenlijk overal tegenkomt. Uit dezelfde tijd dat London City ook de Bulldog versterker op de markt bracht.

Daarna hebben ze echter amper iets uitgebracht. Vandaar het idee van afnemende kwaliteit de afgelopen jaren. Kwa merk dus misschien niet zo'n hoogvlieger meer, maar wat ze in die tijd gemaakt hebben is erg lekker! O.a. dus de spitfire en comet (tele model als ik me niet vergis) maar ook de hurricane (prs achtige, speelde heerlijk).

Dit kan ik beamen. Heb een aantal jaar geleden een Spitfire mk II in handen gehad, uitgebreide review van gemaakt, viel weinig op aan te merken. Echter een paar maanden geleden stond ik op het punt een goedkope Strat aan te schaffen en zou ik bijna blind een Spitfire mk II aanschaffen vanwege mijn ervaring van toen. Gelukkig heb ik alsnog een aantal nieuwe Spitfire's ter hand genomen maar ik kon niet anders concluderen dat vooral het fretwerk een heel stuk minder was dan van het exemplaar van een paar jaar geleden. Dat was toen nagenoeg smetteloos maar van alle nieuwe exemplaren vond ik het onder de maat, veel scherpe randen bij zowel 5 Spitfire's als 2 Comet's. Je zou kunnen zeggen dat je bij een dergelijke prijsklasse minder kritisch moet zijn maar de Squier's die er naast stonden voor dezelfde prijs (of zelfs minder) scoren op dit punt echt veel hoger. Ik heb nu dan ook een Squier Deluxe Strat en (gelukkig) geen LC.

thomas_lc
2 augustus 2010, 12:02
Klopt Ik heb mijn telecaster van london city ook verkocht met dezelfde reden, eigenlijk ben ik daar wel zwaar teleurgesteld in als je kijkt wat voor prachtige gitaren LC maakte.

ik heb toevallig begin vorig jaar een goede exemplaar gekocht uit de 2de batch en die speelt GEWELDIG Gaat om een butterscotch strat trouwens

stikel
2 augustus 2010, 13:47
Wij hebben er eentje gehad in dezelfde kleur. Een goede netjes afgewerkte gitaar.(voor het geld). Alleen vond ik de pups, ten opzichte van het echte werk achterblijven, maar daar is iets aan te doen. Dus redelijk snel weer verkocht. Daarna een Blade (hals te iel), en een Classic Player CS (Sonic Blue). Die zijn ook beide verkocht. Uiteindelijk wil je, als je toevallig eens eentje hebt bespeeld ( '62 Hot Rod in mijn geval), toch een echte Fender. Daar zit echter een nadeel aan. Hij is 8 x zo duur als een LC :D. Echter voor het budget is een LC gewoon goed.

Groet Jan

Fisherman
2 augustus 2010, 14:27
Leuk dat er zoveel reacties zijn gekomen op mijn topic!

Ik denk dat het gewoon massa-productie is waar er exemplaren bijzitten die zonder een of andere kwaliteitscontroleur zo de doos in zijn gesmeten.
Ik ga -als ik mijn SE-35 verkocht heb én een amp heb gevonden- eens snuffelen in een winkel waar er een stuk of 10 staan.
Dan gewoon kijken welke het beste is afgewerkt.

Nogmaals, die butterscotch is erg gaaf, maar tegelijkertijd vind ik de bespeelbaarheid, het geluid en de afwerking van de frets erg belangrijk.
De uitslag volgt dus.....nog even geduld.

macwilliams
2 augustus 2010, 14:46
Misschien een domme opmerking maar ik vind die kleur ook mooi op de LC tele.

munkie
2 augustus 2010, 19:46
Misschien een domme opmerking maar ik vind die kleur ook mooi op de LC tele.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/LC%20Comet%20mk1/100_0455.jpg

Helemaal geen domme opmerking :cheerup: Afgelopen zaterdag nog een optreden mee gedaan, weer geen probleem. Ok wel iets gepimpt met GFS Lil Punchers. Zelf uitproberen blijft idd het devies.

Fisherman
2 augustus 2010, 20:16
Echt mooi hoor. dat butterscotch!!!!
Nice Tele ook trouwens! :rockon:

Flipkoos
3 augustus 2010, 00:06
Ik heb zelf ook een Spitfire MKII en die bevalt me uitermate goed. Zowel qua sound als qua afwerking gewoon prima in orde! En het dingetje heeft me tweedehands uitendelijk maar 35 euro gekost...maar goed...ik heb ook niet altijd mazzel.
Anyway, zeker een aanrader!
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/P7071016.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/P7071029.jpg

Fisherman
3 augustus 2010, 10:56
Ik heb zelf ook een Spitfire MKII en die bevalt me uitermate goed. Zowel qua sound als qua afwerking gewoon prima in orde! En het dingetje heeft me tweedehands uitendelijk maar 35 euro gekost...maar goed...ik heb ook niet altijd mazzel.
Anyway, zeker een aanrader!


35 euro ?????????
Doe mij er dan meteen twintig!
Da's dus zo'n mazzeltje waarop we allemaal dagelijks al die tweedehandssites naspeuren! ;)