PDA

View Full Version : bijgeluid Engl straight



pasqual
31 juli 2010, 23:06
hoi allemaal en vooral de techneuten,

ik heb onlangs een Engl straight aangeschaft voor erbij en daar is iets mee aan de hand wat moeilijk uit te leggen is. ik zal het toch ff ptoberen: op het cleankanaal is op het moment dat ik effecten aansluit in de effectsloop en rechtstreeks een extra toon te horen naast de normale toon: iets op de achtergrond en dan dezelfde toon maar dan een octaaf lager, alsof er een fuzz zachtjes op de achtergrond meedraait. nu heb ik inderdaad een zelfbouw muff-fuzz vóór de voorversterker maar niet in de effectsloop. het gekke is dat als ik geen effecten via de effectsloop aansluit, dit probleem er niet is.

kan het zo zijn dat het aan de effectsloop ligt ( send-return )?
ter info: eindbuizen zijn vernieuwd, pre-amp buizen niet.

iemand die dit herkend?

groeten Pasqual.

marc_o
31 juli 2010, 23:16
Is dat met ieder effect of altijd wanneer de loop gebruikt wordt?
Als je er gewoon een patchkabeltje inhangt, is het dan ook?
Het zou 1 van je pedalen kunnen zijn natuurlijk....

pasqual
31 juli 2010, 23:55
alleen als er effecten in de loop hangen. met dezelfde pedalenbak in mijn andere versterker heb ik dit probleem niet. met een patchkabeltje doorverbinden heb ik nog niet geprobeerd, ga ik zeker doen, Marc.
trouwens ook als de effecten niet in gebruik zijn, maar wel alles is aangesloten ( 4 kabels )

groeten Pasqual.

pasqual
1 augustus 2010, 17:30
bij deze een demo van het "bijgeluid". let niet teveel op mijn spel, mijn timing is hier niet best. het gaat ff om het geluid. het intro gedeelte: compressor en delay. het gedeelte waar de overige instrumenten erbij komen: compressor, badmonkey ( gain minimaal ) en delay. opgenomen met 2 mikes en een minidisc recordertje. de muziek is van een backingtrack die vanaf cd meedraait. volume is op repetitie-niveau, dus te hard voor thuis ( oefenruimte ).
linkje:http://soundclick.com/share?songid=9472016

groeten Pasqual.

pasqual
3 augustus 2010, 17:35
het is trouwens ook zonder enig effect aangesloten ben ik nu achter.
ik heb ondertussen eens gegoogeld en gezocht en ben een paar keer op de term fasedraaier gestuit en heb een aantal keer gelezen dat sommige merken een "valse" ondertoon kunnen veroorzaken. ik ga eens proberen met een nieuw 12ax7 buisje. ik kom hier op terug.

groeten Pasqual.

pasqual
18 augustus 2010, 19:08
hey allemaal ( of alleen mezelf?:soinnocent: zo te zien ben ik de enige die dit topic in leven houdt...)

anyway: ik heb veel gelezen op diverse sites en de gemeenschappelijk deler leek toch te zijn dat slechte, versleten pre-amp buisjes of een slechte niet gebalanceerde fasedraaierbuis dit soort klachten kán veroorzaken. dus heb ik maar 5 ecc83s van JJ aangeschaft bij Tonefactory ( goeie service en snelle levering:ok: ) waarvan één gebalanceerd is zodat hij als fasedraaier kan fungeren. allemaal gewisseld, 2 uur laten aanstaan ( ook standby aan ) en een uurtje gespeeld en: Géén rare geluiden meer!

maar ik ben nog niet helemaal klaar met deze versterker. op het cleankanaal zit nog een switch ( mid ) die geen verschil lijkt te maken. ook zijn er een aantal potmeters die na schoonmaken nog erg kraken. deze zullen toch eens vervangen moeten worden. ook de bas potmeter maakt weinig verschil op het leadkanaal. maar een klein beetje extra bas hoorbaar.

weet iemand misschien of Engl 20 jaar geleden merkloze pre-amp buisjes gebruikte? ( enige opdruk: 12ax7a ). zo ja, dan zaten ze er al heel lang in.:???:

groeten Pasqual.