PDA

View Full Version : Help tillens een keus maken! New amp?



tillens
31 juli 2010, 18:37
Alzo, ik open dit topic gezien ik al een hele tijd loop te kutviolen over een nieuwe amp. Wat zoek ik? Allerbelangrijkste is sound. Ik houd van mooi gebouwde amps, die niet iedereen heeft..Ik ben zelf helemaal weg van mijn Matchless Clubman en Marshall Jtm 60 head en zoek een amp erbij. Hoeft niet perse totaal anders te zijn ( bijv geen Peavey 5150)... Waar heb ik naar gekeken...
Ik heb al gespeeld / getest op een Brunetti Mercury el 34 50 watt, Matchless Independence ( te gek, maar prijzig) en Avenger en Nighthawk, Hook 100 watt head ( zonder de plop optie).
Daarnaast naar Valvetech en Divided by 13 13/29 gekeken en naar een Mesa single rectoverb en last but not least een Marshall 2061 head en een Fender bassman head... Ow ja Bogner Shiva ook al aan de tand gevoeld, is al wel een paar jaar terug maar de amp staat me nog bij.

Kortom nogal uitlopende amps en ik kan niet echt een keuze maken. Stijl muziek, pop / rock / country ( denk aan uitlopers als Springsteen tot aan Bertolf tot aan Mayer..

Gitaren zijn hoofdzakelijk teles, maar zoek nog een ri 62 strat.. daarnaast heb ik aardig wat pedalen, dus drive sounds en dergelijke komt wel goed.. reverb geen harde vereiste..
Ik zelf was tot nu toe erg gecharmeerd van de Brunetti en de Matchless amps, maar goed wat niet is kan nog komen..
iemand een idee?

rpl
31 juli 2010, 18:56
Ik vind de Blackstar Artisan 30H wel wat hebben, ik heb deze nog niet gezien maar wel de combo versie ervan (en die klonk al lekker)
http://www.blackstaramps.co.uk/products/artisan/artisan30h.html

marc_o
31 juli 2010, 20:36
DR Z?
Diezel Schmidt?
V-Empire Green Point?
Fender Bassman 410?

MarkV
31 juli 2010, 20:38
Waarom zoek je eigenlijk een versterker erbij? Wat mis je in je huidige versterkers? Nog eisen qua wattage, combo/head, mv/non-mv?

Tristan
31 juli 2010, 20:42
Vergeet de RR amp niet.
Daarnaast de Bogner Duende, die zou ik echt eens testen als ik jou was, fantastische multi channel bak.
Tone King amps, wellicht interessant.
Eigenlijk denk ik nog steeds dat als je die Independance zo te gek vindt, je gewoon die moet kopen.

marc_o
31 juli 2010, 20:49
Tone King, daar zeg je me wat, daarmee heb ik wel gewerkt met Blof in Brussel, prachtige versterkers...
Tone King Meteor + Klon = Umoja (80%)

Duende nog steeds niet zelf gehoord, maar wat ikvan op verschillende sites heb kunnen beluisteren is inderdaad erg goed, past ook wel bij tillens.

tillens
1 augustus 2010, 00:16
Tja die RR amps zijn inderdaad te gek, goed dat je me helpt herinneren. Die duende zou ik achterna moeten gaan, en weet iemand waar je die tone king kan vinden. Staat er eentje in wierden maar ik ben nogal een voorstander van head plus 212.. die bassman 410 is ook te gek natuurlijk.

@ tristan: jup die Independence is te gek maar wel prijzig hoor. het nadeel van de clubman is dat ie al snel te hard is.
ik ben bang dat die Indy dat ook heeft.
@ Marc O; hou es op met je dr z en je diezel. . verdomme nu word het alleen maar moeilijker gna!

muziekschuur
1 augustus 2010, 01:06
Marshall JTM45-100 Hendrix edition
Blackstar Venue 100
Fender Twin
Egnater tourmaster 4100
Marble
Ceriatone HRM (Dumble clone)
http://www.youtube.com/watch?v=c3SKrZ_5kRY
http://www.youtube.com/watch?v=Kkcl1FL9S4s&feature=related

Rivera Knucklehead of een van de combo's.

tillens
1 augustus 2010, 01:52
Ik vind die dumble clone op het filmpje niet veel soeps.. er word aan knoppen gedraaid maar er gebeurt amper wat.. dat is toch anders dan bij matchless, daar is de eq interactief..
mijn 1,2,3, is nu brunetti, matchless en dan tone king.. wat een mooie amps..

Tristan
1 augustus 2010, 12:34
Ah, dan begrijp het probleem met de Independance wat beter, kan zijn inderdaad.
Heeft Van De Haar niet nog wat Tone Kings over?
Gezien de stijlen die je noemt zit ik toch het meeste daaraan te denken, bovendien is het geen Vox of Marshall achtige, dus het meest complementair in het rijtje amps dat je al hebt staan.
Of die RR natuurlijk, aangezien die een beetje op Dumble/Bassman/JTM45 achtige leest stoelt.

tillens
1 augustus 2010, 12:40
Ah, dan begrijp het probleem met de Independance wat beter, kan zijn inderdaad.
Heeft Van De Haar niet nog wat Tone Kings over?
Gezien de stijlen die je noemt zit ik toch het meeste daaraan te denken, bovendien is het geen Vox of Marshall achtige, dus het meest complementair in het rijtje amps dat je al hebt staan.
Of die RR natuurlijk, aangezien die een beetje op Dumble/Bassman/JTM45 achtige leest stoelt.

Ik ben een paar maanden terug bij vd Haar geweest met Marc O en ik zelf heb daar geen Tone Kings gezien. Wel toen die Hook en Independence getest, en hoewel ik ( en volgens mij Marc ook) die Hook te gek vond, vonden we em vrij snel aan zijn tax cq feedbacken. Die Indy klonk echt als een tiet, strak warm, en helder. Ook de Avenger aangeslingerd waar we ook bruut van onder de indruk waren, en die je tevens naar half power kan switchen. Als ik Haarguitars nu bel, krijg ik in principe alleen te horen wanneer ik de Avenger kom kopen dus ik heb niet zo veel zin om Erik te storen voor een Tone King :)

tillens
22 augustus 2010, 21:03
Seau he, even een update. Inmiddels een Nighttrain getest en die is helemaal goed, zie topic.. dus die wordt waarschijnlijk besteld deze week.
Dan nog de keuze maken tussen een brunetti mercury, marshall 2061 of iets anders?

tillens
14 oktober 2010, 00:36
Nogmaals een update, het wordt een blackstar.



ow nee wacht, dat wordt het niet.. op de 2061 toch niet helemaal verliefd, te gruizig, te wollig, gewoon net niet.. blijft over een handvol amps weer... nog steeds de brunetti in het vizier, maar nu in duitsland ook een bad cat hot cat gezien die heel tof is.. maar ja wel in duitsland.
iemand nog tips waar ik nog meer naar zou kunnen kijken? mag ook totaal iets anders zijn behalve engl...

sjaak1990
16 oktober 2010, 00:37
Je hebt vast wel aan de Brunetti Wizard and Mark 6l6 gedacht lijkt me...

Heb de Mercury nog nooit live gehoord...wel fan van Brunetti dus ben erg benieuwd wat je van de Mercury vind. Hoe goed doet de amp stevigere muziek? Speel geen high gain maar wel stevig en vind stuwende palm mutes en felle scheur lekker. Moet heb een keer gaan testen...

Masotti en Landry zijn ook nog leuke merken maar ken je vast wel.

Pepe
16 oktober 2010, 00:56
Als je in de klasse van de Nighttrain zit, ik zelf heb meer verwachtingen van de Traynor Dark Horse.

crapton
16 oktober 2010, 07:40
H&K Statesman EL34 50W head. Is waarschijnlijk te 'low end' en niet boutique genoeg voor je. Maar klinkt goed.

tillens
16 oktober 2010, 09:35
Ik heb die statesman wel eens gehoord maar is het net niet voor me..

De Wizard heb ik niet live gehoord maar moet meer ri fender gaan.
De Mark zit tussen de Mercury en Wizard in.. Mercury kan je prima stevige mutes doen, naast het gewone gain channel heeft ie op beide channels nog een boost mogelijkheid..
Overigens, heb ik gisteravond mogen zien dat Tone-King, een nieuwe versie van de Metropolitan heeft uitgebracht. In head met 212 uitvoering! Me happy! Jammer dat er geen dealer/ importeur in NL zit.. enige op dit moment zit in Italie..
Gister op de site van proguitarshop zitten luisteren, en het klinkt echt heel fijn.. van blistering clean, tot aan hele mooie drive sounds... prachtige amp, en qua kosten goed te overzien..

strate
16 oktober 2010, 11:51
Ik weet niet helemaal precies wat je zoekt, maar het zit wel vaak in de boutique hoek dus misschien:

- The Valve 2/50 of 3100
- Hook R20/R40 of Special
- 65 Amps?

Misschien zeg ik wel iets heel verkeerds hoor, maar niet geschoten is altijd mis nietwaar?

Tristan
16 oktober 2010, 20:22
Die Metropolitan head is er al een tijdje hoor.
Bij Guitar Center in Wierden hebben ze in ieder geval wel een Imperial combo staan, wel een smak geld, 1999 euro.
Maar goed, wil je een amp met een mooi Fenderachtig clean en een goede drivesound dan kan ik niets beters verzinnen dan een Tone King.

tillens
16 oktober 2010, 20:50
Ow dat die head er was wist ik niet, maar een tijdje niet op de site gekeken. Die imperial is wel mooi hoor...
maar ja, die metro head mag omgerekend rond de 1800 kosten en de cab zo rond de 750 denk ik.. mooi spul hoor..

Tristan
16 oktober 2010, 22:53
Serieus joh?
Dat is niet eens zo gek veel geld.
Jammer dat 'ie uit de USA standaard 110V geleverd wordt anders zou ik het wel weten, dus die Imperial is voor bijna 2000 euro eigenlijk belachelijk geprijst bij Guitar Center?

tillens
17 oktober 2010, 01:37
Ik gewoon om zitten rekenen op gwk... 2800 dollar is op dit moment rond de 1800 euro... de cab moet 995 dollar zijn, dus rond de 700..
Waarom denk je dat men hier in Nederland voor een TwoRock, een nier moet afstaan en dat er in de usa mensen zijn , die 1 of 2 Two Rocks hebben.. ?? en daarnaast nog een Bruno en een Clark...
omdat hier de importeur en mogelijke verkoper onwijze marges erop zetten.. en daarom blijven we bij het veilige drietal Vox, Fender en Marshall en een paar lompe boertjes daargelaten die een keer een Tophat, Brunetti of Masotti kopen... doodzonde, dat we zo vast houden aan het geijkte..

Misery Signals
17 oktober 2010, 04:25
Soldano SLO-100. Kan echt alles aan. Google maar eens wat Youtube clipjes. Heb je wss al wel gedaan ooit. Top.

MS

tillens
17 oktober 2010, 14:33
Soldano SLO-100. Kan echt alles aan. Google maar eens wat Youtube clipjes. Heb je wss al wel gedaan ooit. Top.

MS

Nou heb ik dat dus net gedaan, is even geluisterd naar zoon soldano, maar hoop toch echt dat het aan mijn speakers ligt dat ik dus deze amp totaal niet bijzonder vind klinken... ik zal eens verder zoeken, maar eerste indruk niet heel bijzonder, maar zoals gezegd zal aan de speakers liggen van mijn pc, cq aan mijn oren.

Scopperloit
17 oktober 2010, 14:43
Nou heb ik dat dus net gedaan, is even geluisterd naar zoon soldano, maar hoop toch echt dat het aan mijn speakers ligt dat ik dus deze amp totaal niet bijzonder vind klinken... ik zal eens verder zoeken, maar eerste indruk niet heel bijzonder, maar zoals gezegd zal aan de speakers liggen van mijn pc, cq aan mijn oren.

Mocht je de kans krijgen, ga naar Guitar King in Boekel en probeer 'm daar. Ik heb mijn SLO 100 al gereserveerd :blast:.

Het is echt een geweldige versterker, de videoclips doen 'm geen eer aan. In het echt klinkt de versterker echt onwijs goed.
Gary Moore heeft 'm een tijdje gebruikt en daar klinkt still got the blues echt prachtig op.

Ik zeg het ook niet zomaar, ik heb daar driekwart van de high gain tops geprobeerd: De Diezel VH4s en Herbert, ENGL fireball II en PowerBall, Bogner Ubershall, Soldano HotRod 50+ , Decatone en uiteraard de SLO 100.

De SLO 100 levert de beste distortion die ik ooit van een versterker heb gehoord. Heel romige distortion met een mooi hoogmid met rijke harmonische klank.
Mensen denken dat deze amp geen goed clean heeft, maar je kan het 1e kanaal op clean/crunch instellen. Crunch setting met gain op 2-2.5 levert het lekkerste clean sound.

tillens
17 oktober 2010, 14:54
Mocht je de kans krijgen, ga naar Guitar King in Boekel en probeer 'm daar. Ik heb mijn SLO 100 al gereserveerd :blast:.

Het is echt een geweldige versterker, de videoclips doen 'm geen eer aan. In het echt klinkt de versterker echt onwijs goed.
Gary Moore heeft 'm een tijdje gebruikt en daar klinkt still got the blues echt prachtig op.

Ik zeg het ook niet zomaar, ik heb daar driekwart van de high gain tops geprobeerd: De Diezel VH4s en Herbert, ENGL fireball II en PowerBall, Bogner Ubershall, Soldano HotRod 50+ , Decatone en uiteraard de SLO 100.

De SLO 100 levert de beste distortion die ik ooit van een versterker heb gehoord. Heel romige distortion met een mooi hoogmid met rijke harmonische klank.
Mensen denken dat deze amp geen goed clean heeft, maar je kan het 1e kanaal op clean/crunch instellen. Crunch setting met gain op 2-2.5 levert het lekkerste clean sound.

Maar ik zoek juist geen hi gain amp..

strate
17 oktober 2010, 15:01
dan zou ik toch echt eens kijken naar de amps die ik al noemde, vond ze zelf echt fantastisch en, mits in voorraad, bij Max Guitars allemaal uit te proberen.

Scopperloit
17 oktober 2010, 15:03
Maar ik zoek juist geen hi gain amp..

Ow haha, ik dacht al iets vergeten te zijn :soinnocent:. Deze amp klinkt ook erg lekker met de overdrive kanaal gain rond 2-4. Heel responsief op dynamiek in je spel.

Nog even alles doorgelezen en ik denk dat strate wel een net lijstje heeft met amps die aan jouw eisen kunnen voldoen.

Misery Signals
17 oktober 2010, 18:23
Ik gebruik mijn SLO100 in een rockbandje. Soldano 4x12 cab met V30's erbij. Gain op leadkanaal op 1, depth optie (die heb ik, naast een reeks ander opties) op 9u, bijna dicht dus, en dan drie gitaren (waaronder een hollow body) met Duncan JB aan de brug, in split modus. Het is dat onze andere gitarist met zijn Bogner Shiva head net een huis gekocht heeft. Ik denk dat hij, als zijn vriendin hem niet tegenhoudt, één van beide wagens verkoopt voor ook een SLO te hebben :)
Af en toe laat ik hem thuis, maar dat staat mijn Mesa Roadking II wel in de plaats, als ik meer kanalen/mogelijkheden nodig heb.
Maar het is inderdaad welke sound je wil. Ik denk niet dat Eric Clapton into high gain amps is maar die gebruikt hem ook...

MS

marc_o
17 oktober 2010, 19:46
Ik vind de SLO ook niet zo indrukwekkend eigenlijk. Zit geen sound in die ik niet uit mijn Rivera Knucklehead kon halen.
Ze zijn wel heel erg degelijk gemaakt en zeker wel goed, maar voor mij niet zo indrukwekkend als ik had gehoopt. Ik vind de Decatone al een stuk prettiger eigenlijk.

Tillens zoekt het in een heel andere hoek, die heeft weinig aan een Soldano.

Misery Signals
17 oktober 2010, 20:54
Bwa, als hij een Mesa Rectoverb getest heeft, kan er wel wat voorgesteld worden... Hij weet zelf niet wat ie wil dus...?
http://www.youtube.com/watch?v=gQy4mBGpdLE
http://www.youtube.com/watch?v=3mxE71CusBg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=LWvygv933H0 Waar je hem duidelijk ziet staan achteraan...
Veelzijdigheid troef en zo onterecht bestempeld als pure high gainer maar als het je sound niet is... Skippen die handel!

Veelzijdige amps zijn ook een Bogner XTC en een Landry LS100...
http://www.youtube.com/watch?v=EAOrBGNRDkI

En ja Mark een Knucklehead is de enige amp waarvoor mijn 5150 weggaat :)

MS

Mitch
17 oktober 2010, 21:12
Misschien is een Nighttrain iets voor je?!

marc_o
17 oktober 2010, 22:22
Bwa, als hij een Mesa Rectoverb getest heeft, kan er wel wat voorgesteld worden... Hij weet zelf niet wat ie wil dus...?
http://www.youtube.com/watch?v=gQy4mBGpdLE
http://www.youtube.com/watch?v=3mxE71CusBg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=LWvygv933H0 Waar je hem duidelijk ziet staan achteraan...
Veelzijdigheid troef en zo onterecht bestempeld als pure high gainer maar als het je sound niet is... Skippen die handel!

Veelzijdige amps zijn ook een Bogner XTC en een Landry LS100...
http://www.youtube.com/watch?v=EAOrBGNRDkI

En ja Mark een Knucklehead is de enige amp waarvoor mijn 5150 weggaat :)

MS

Let wel op, heb beide gehad en vind ze beide te gek!
aan een knucklehead ga je thuis weinig plezier beleven, die MOET het podium op.
Heb de mijne met plezier en liefde bespeeld, maar thuis vond ik het een natte krant.
Heb 'm verkocht en ben overgestapt op de XTC Classic class A, en dat is wel een versterker die het thuis al zeer goed doet.

tillens
18 oktober 2010, 00:49
Misschien is een Nighttrain iets voor je?!


Hehe, smart move kid.. die staat hier inmiddels.. leuke amp, kan er veel mee, maar goed dat is nog niet de amp die erbij moet komen.. 65 amps heb ik wel beluisterd, maar had iets wat ik niet mooi vind.. zelfde voor the valve...
lastig he..
tot nu toe spreekt die tone king me aan , de matchless avenger / independence, en de brunetti mercury..

overigens de nighttrain is echt een toffe amp... heel puur klinkt ie, en reageert idem op je spel en gitaar..

Misery Signals
18 oktober 2010, 08:49
In Antwerpen heb ik een winkel (Beat Shop) een custom witte Matchless top met bijpassende 2x12 zien staan... Weet wel niet welk model het was. Hij vroeg er samen 3000 voor dacht ik.

MS

Tristan
18 oktober 2010, 09:49
Hehe, smart move kid.. die staat hier inmiddels.. leuke amp, kan er veel mee, maar goed dat is nog niet de amp die erbij moet komen.. 65 amps heb ik wel beluisterd, maar had iets wat ik niet mooi vind.. zelfde voor the valve...
lastig he..
tot nu toe spreekt die tone king me aan , de matchless avenger / independence, en de brunetti mercury..

overigens de nighttrain is echt een toffe amp... heel puur klinkt ie, en reageert idem op je spel en gitaar..

Gewoon totaal geen ballen bedoel je, ik ken weinig amps waarbij de sound zo in de kast blijft hangen als bij 65 amps.
Dat The Valve klinkt naar rotzooi die uit China of Tjechie komt ofzo, ongenuanceerd pokkegeluid.

Mr. Dynamite
18 oktober 2010, 14:01
Misschien Orange?
Ik zelf vind de Rockerverb echt een top amp.
Daar is nu ook een MK 2 van, deze heeft EL34's en wat kleine aanpassingen. De MK1 was ik helemaal weg van. Ben zelf ook wel benieuwd naar de MK2 :ok:

tillens
19 oktober 2010, 20:57
In Antwerpen heb ik een winkel (Beat Shop) een custom witte Matchless top met bijpassende 2x12 zien staan... Weet wel niet welk model het was. Hij vroeg er samen 3000 voor dacht ik.

MS

Thanks voor de tip.. heb even gebeld, gaat om een independence in cappucino look, en een avenger.. de twee amps die ik werelds vind.. kleurstellingen vind ik minder maar goed een headshell is altijd nog te doen.. en die cappucino kleur is ook erg sjeik.

Misery Signals
19 oktober 2010, 23:17
Van die kerel heb ik ook mijn Soldano SLO100 gekocht voor een prijsje. Zijn zen eigen amps dus super verzorgd. Is zeker inschikkelijk dus je kan er nog wel 300 afkrijgen hoor. Tegen mij zei ie dat het een combo was die ie in head- en cabshells heeft ingebouwd, niet origineel dus...

MS

Misery Signals
20 oktober 2010, 00:18
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?categoryID=565

Nog een Independence met kast.

MS

JeroenSchaaf
20 oktober 2010, 07:11
Maar die is al verkocht bij max guitar store!

tillens
20 oktober 2010, 20:56
Van die kerel heb ik ook mijn Soldano SLO100 gekocht voor een prijsje. Zijn zen eigen amps dus super verzorgd. Is zeker inschikkelijk dus je kan er nog wel 300 afkrijgen hoor. Tegen mij zei ie dat het een combo was die ie in head- en cabshells heeft ingebouwd, niet origineel dus...

MS

Tja,volgens mij, maar ik weet het niet zeker, zijn matchless amps vrij makkelijk te wisselen van headshell, dus weet niet of het uitmaakt of zoon amp uit een combo behuizing komt..

Misery Signals
21 oktober 2010, 10:24
Ok, Maar dat moet nog wel bekleed worden he. Van de onderkant van die combo was dat cabinet gemaakt... Ik geloof nog dat hij me toonde waar je kon zien dat het zelf gedaan was achteraf en niet fabrieksorigineel.

MS

tillens
21 oktober 2010, 17:21
Ok, Maar dat moet nog wel bekleed worden he. Van de onderkant van die combo was dat cabinet gemaakt... Ik geloof nog dat hij me toonde waar je kon zien dat het zelf gedaan was achteraf en niet fabrieksorigineel.

MS

Hm, ik ben bang dat ik je niet helemaal begrijp?

Misery Signals
21 oktober 2010, 17:53
Je kan een combo kopen en een head en cab. Als je van een combo een head en cab maakt, moet dat ook wel bekleed worden. Dat is niet alleen kwestie van tolex maar ook biesjes/piping enz. Zeker als je materiaal gebruikt van de originele combo en aanvult met ander materiaal.
Moeilijk uit te leggen zeg. Hij toonde me in alle geval waar je (wel goed gedaan hoor) kon zien dat het niet als halfstack uit de fabriek kwam maar waar het achteraf veranderd was.

MS

tillens
21 oktober 2010, 19:23
Ah ok.. Ik weet namelijk dat Matchless ook lege headshells aanbiedt dus vandaar...
En dan is het volgens mij kwestie van overzetten van amps, maar wellicht dat ik er te simpel over denk..

E-J
22 oktober 2010, 11:36
Weet je het al? Verder opgeschoten met je zoektocht?

tweng
22 oktober 2010, 11:58
Een Dr Z ?
Ik heb hier een MAZ 38 staan, en die klinkt echt killer !

Henri H
23 oktober 2010, 01:09
Ik zou je toch willen adviseren die HOOK nog 's te gaan testen.
Ik vermoed dat het feedbacken waar jij en Marc zo'n last van hadden echt veroorzaakt moet zijn door die Mercury Box die Marc daar gekocht heeft, of misschien was het de combi gitaar en elementen, want dat ding feedbackt echt niet zo snel hoor.
Neem Marc mee, dan kan die het ook nog 's beoordelen. ;)

Verder zou je nog 's kunnen kijken naar een Mesa Stiletto.
Misschien iets te weinig "boutique", maar wel een erg lekkere amp, en eigenlijk alle opties zijn erg bruikbaar, behalve de half-power switches, waarom ze die erop hebben gezet... :???: Marketing waarschijnlijk.

Ik gebruik de HOOK in de oefenruimte en grotere podia (1x tot nu toe :seriousf:), en de mesa thuis en in kroegjes, helemaal klaar. :D

marc_o
23 oktober 2010, 01:22
Dat zou redelijk curieus zijn want zelfs toen ie niet was aangesloten floot ie....het is dan ook een meesterlijk pedaal!!!!! :ok:
Tillens moet gewoon aan de Matchless of Toneking, hij speelt in een stijl die daar goed bij past en daar issie nu eenmaal gek op.
Keuzes maken, daar issie ook gek op, alleen hij is er nog niet zo heel goed in....maar we repeteren rustig verder. :ok:



Overigens begint het erop te lijken dat ik, of we, HOOK afzeiken, maar dat is niet zo. Ik vind het versterkers met een zeer goede sound. Naar mijn mening 1 van de betere. Blijven ze overeind naast een XTC of een Matchless Independence? Voor mij niet. Zou ik er evengoed blij mee zijn? Absoluut, ze zijn sowieso heel erg te gek qua klank.
Ik heb op meer Hooks gespeeld en wat ik er over het algemeen erg goed aan vind is dat ze redelijk stil zijn en ze zijn goed helder van klank.

Ons commentaar gaat dus over die specifieke top die daar bij Haar stond.

tillens
23 oktober 2010, 12:18
Hm, als het enigzins overkomt dat ik ( we) Hook afzeiken is dat geenzins de bedoeling. Die Hook amp feedbackte, met en zonder Mercury box ertussen. Soit.
Overigens over de plas is ook interesse voor Hook, en dan geef ik wel aan dat het geweldige amps zijn, wat ze volgens mij ook zijn..

Ik zou absoluut blij zijn met zoon amp, maar voor mij moet het wel gewoon de goede feel en toon hebben, zeker als je dat soort geldbedragen neertelt. Daarom is het keuze proces ook langdurig, maar voor mij maakt dat ook niet uit. De voorpret is vaak leuker dan het daadwerkelijke kopen en hebben van een dergelijke amp.

De Tone King amp spreekt me zeer aan, helaas geen importeur in NL, dus daar is het nog even wachten op. De Independence en Avenger spreken tot nu toe het meest tot de verbeelding.

@ Huisjes; Die Stiletto lijkt me ook best tof hoor, maar ja where to find? Boutique of niet dat boeit me verder niet. Boutique was destijds in kleine oplage, vaak met de hand gebouwd. . En exclusief... Volgens mij zijn merken als Matchless en Tone King hier boutique maar in het land van herkomst gewone amps...

Henri H
23 oktober 2010, 13:41
€1400,- voor een Stiletto bij Max guitar (http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=5519).
Dan gaat het waarschijnlijk wel om de Stage I, maar dan nog heb je een hele fijne amp (heb zelf ook de Stage I).
Bij Vriese in Doetinchem hadden ze 2 stuks Stage II op voorraad, 2 weken geleden.
Misschien is het geen vergelijk met Tone King en/of Matchless, maar zonder ze te testen kan je daar niet over oordelen natuurlijk...

Misery Signals
23 oktober 2010, 15:44
http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/mesa-boogie/stiletto-deuce-ii-snakeskin
1400 voor een Stiletto stage II bij Feedback. Vriend van me heeft er eentje gekocht. Super tevreden over.

MS

Nocki
25 oktober 2010, 16:46
Misschien is je smaak toch moderner dan ik dacht gelezen te hebben :)
Ben je er al een beetje uit?

Groetjes

NOcki

tillens
26 oktober 2010, 00:30
Neen nog niet, zal nog wel even duren.. Vind een hoop sounds helemaal te gek, en ben er toch ook wel uit dat ik het leuk vind om een diversiteit aan amps te hebben.. kortom meerdere amps over verscheidene jaren sluit ik niet uit..

E-J
26 oktober 2010, 01:02
Ja... als ik het zo hoor heb jij niet genoeg aan één versterker maar 'moet' je er gewoon meerdere hebben om aan al je eisen te voldoen. Ik ben met hetzelfde bezig, ik heb nu een Vernet Overtone Special waarmee ik heel blij ben maar voor de meer agressievere/rocksounds wil ik nog een leuke Marshall.. ik zou dan in jouw geval ook rustig rondkijken, komen met een lijstje, gewoon sparen en twee of drie hele toffe versterkers kopen. Je hebt eerder al aangegeven enkel echt goed spul te willen, ga dan lekker één voor één je favo geluiden/amps af :)

Ik heb eens gemaild met die kerel van Tone King en die zegt dat 'ie werkt aan dealers in Nederland. Bij Guitar Center Wierden (http://www.guitarcenter.nl/node/11) verkopen ze al Imperials, misschien hebben ze binnenkort een Metropolitan staan?

tillens
26 oktober 2010, 01:07
Ja... als ik het zo hoor heb jij niet genoeg aan één versterker maar 'moet' je er gewoon meerdere hebben om aan al je eisen te voldoen. Ik ben met hetzelfde bezig, ik heb nu een Vernet Overtone Special waarmee ik heel blij ben maar voor de meer agressievere/rocksounds wil ik nog een leuke Marshall.. ik zou dan in jouw geval ook rustig rondkijken, komen met een lijstje, gewoon sparen en twee of drie hele toffe versterkers kopen. Je hebt eerder al aangegeven enkel echt goed spul te willen, ga dan lekker één voor één je favo geluiden/amps af :)

Ik heb eens gemaild met die kerel van Tone King en die zegt dat 'ie werkt aan dealers in Nederland. Bij Guitar Center Wierden (http://www.guitarcenter.nl/node/11) verkopen ze al Imperials, misschien hebben ze binnenkort een Metropolitan staan?

Sterker, nog ik wil graag meerdere amps... daarom heb ik ook wel een lijstje, het is meer nu prio stellen. Ik heb inmiddels via via een importeur gekieteld, en die gaat nu kijken of tone king een merk is om te doen.. Ze waren in ieder geval zeer geinteresseerd bij toneking.. hele aardige lui.. Volgens mij hebben ze eentje staan en is dat waarschijnlijk een verdwaalde heb ik het idee. .