PDA

View Full Version : Zang mic door gitaar eq??



lindstrom
31 juli 2010, 18:03
Heren en dames,

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een zangmic door een gitaar equalizer te laten lopen. dus, een mic kabel van XLR (uit mic) naar mono jack de eq in, en dan van mono jack de eq uit naar mono jack naar PA.

De bedoeling is om met de voet bediend de zangmic dat jaren 50 radio geluidje te geven.

Of zijn er betere alternatieven? (budget is 100 euro)

en footswitchen op de PA is niet mogelijk, moet een oplossing zijn die in elke zaal/kroeg in te zetten is.. (er is ruimte over op het pedalboard)

Keevinkos
31 juli 2010, 21:58
het kan, maar ik zou wel zorgen dat de microfoon alsnog een microingang ingaat. een microfoon in de lijningang klinkt stukken minder dan in de microingang;)

budje
31 juli 2010, 22:14
je neus dichtknijpen en de eventuele galm uit :sssh:

FruscianteFan
31 juli 2010, 22:33
Patrick Watson gebruikt ook gewoon een boss digitale delay op zijn stem...

hoofd
5 augustus 2010, 16:10
Het kan o zo simpel..

http://www.ibanez.ru/gear_pedal/big/lf7.jpg

Ibanez LF7, met een speciale mic-functie, dwz, mic-versterker. Tweedehands rond de 40, nieuw rond 60, als ik me niet vergis.

lindstrom
5 augustus 2010, 16:17
Het kan o zo simpel..

http://www.ibanez.ru/gear_pedal/big/lf7.jpg

Ibanez LF7, met een speciale mic-functie, dwz, mic-versterker. Tweedehands rond de 40, nieuw rond 60, als ik me niet vergis.

Wat vet!!! maar,... zit er toevallig dan ook een XLR aansluiting op? of moet ik alsnog met een jack werken?

hoofd
5 augustus 2010, 16:22
Enkel jack, da's wel jammer, maar verder is het een erg leuk ding, in combinatie met alles eigenlijk.. Instant rommelig vintage geluid. Check de Ibanez-site voor verdere specs.

showband
5 augustus 2010, 17:19
een microfoon signaal is wel degelijk anders dan die van een gitaar.

Je moet een signaal dus niet alleen door een genderchangerplug doen maar ook wel degelijk aanpassen. Hoewel het waarschijnlijk wel werkt maak je kans op forse storingen zodra je vlak bij allemaal licht-dimmers op een toneel gaat staan.

TC-helicon is een merk wat speciaal voor dit soort werk pedaaltjes maakt.
DIGITECH heeft dingen als de VOCAL 300
Electro Harmonix Voice Box
Boss VE-20 Vocal Performer
enz.
Dan doe je het goed en je kan nog eens andere effecten maken.

zeker tweedehands is er leuk speelgoed te krijgen.

lindstrom
5 augustus 2010, 18:25
Instant rommelig vintage geluid. .

Heb jijbuis er eens bijgepakt maar wat een afschuwelijk kutgeluid zeg!

Wel een handig pedaal wanneer je 5000 euro hebt geinvesteerd in je gear en je mist het soundje uit je blokker elektrische gitaarset van 8 tientjes.

nee, dit is niet wat ik zoek.. moet echt wat meer als een equalizer zijn..