PDA

View Full Version : Mijn eerste buizenamp! VOX AC100CPH



Ferraririk
31 juli 2010, 16:39
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA eindelijk, na 1,5 jaar heb ik een buizenversterker, en geen kleine

Nee, klein zeker niet,
zwaar wel, heel zwaar, nee, heeeeeeeeeeel zwaar.

Vanochten om 10 over 8 ging de bel, de verkoper stond aan de deur, met de versterker, en zijn cabinet om hem te proberen (Hij moest zelf naar rotterdam om een Marshall op te halen, en hij kwam langs veenendaal, dus allemaal even geregeld, en voila, ik hoefde alleen maar op mn luie donder te wachten en vroeg op te staan)

10 over 8, wat een tijd om een 100 watt buizenversterker uit te proberen.
Betekent dat volume een beetje terug houden? Nee, juist niet, lekker ronken dat ding.

En ronken doet het.

vanmorgen/middag ook nog naar de feedback geweest, voor een cabinet in de tussentijd, tot ik een goede kan kopen, budget was niet zo groot meer, nog maar 300 euro over, en voor dat geld heb ik IMO een leuke cab gescoord, kan altijd beter natuurlijk, speakers zijn niet high-end ofzo, maar voor die 300 euro, leuke cabinet, een Peavey valveking 412 om precies te zijn.
Inderdaad, een Half-stack op een kamer van 2,2x2,2 (ruime schatting, kleiner is goed mogelijk)

De Head is trouwens een VOX AC100CPH, 100 watt buizen voor thuis overkill? Valt zeer mee, Master volume op een kwart, channel 1 volume voluit, gain kwart (mooi sprankelend clean), channel 2 volume net over de helft, gain ergens tussen 12 en 6

Bright en fat switch zijn leuk, fat maakt geluid dikker en meer oversturing, bright zorgt voor meer treble, beide kanalen hebben een aparte reverb en eq, kanaal 2 heeft een presence control, en kanaal 1 een tone cut (wat eigenlijk een omgekeerde tone pot is, hoe verder open, hoe minder treble)

Genoeg gezegd.
FOTOS


http://i733.photobucket.com/albums/ww331/Ferraririk/Guitars/004.jpg
http://i733.photobucket.com/albums/ww331/Ferraririk/Guitars/006.jpg
http://i733.photobucket.com/albums/ww331/Ferraririk/Guitars/014.jpg
http://i733.photobucket.com/albums/ww331/Ferraririk/Guitars/015.jpg


En het hele setje + mezelf:
http://i733.photobucket.com/albums/ww331/Ferraririk/Guitars/007.jpg

:gitarist:

crapton
31 juli 2010, 16:50
Mooie amp. Klinkt ie nou als een Marshall kloon? Dwz EL34 eindtrap enz?

Woon je daar alleen of heb je van die vriendelijke ouders dat je zo'n versterker flink open mag zetten? Een 100W buizenamp gaat snel veel te hard...

Ferraririk
31 juli 2010, 16:54
Mooie amp. Klinkt ie nou als een Marshall kloon? Dwz EL34 eindtrap enz?

Woon je daar alleen of heb je van die vriendelijke ouders dat je zo'n versterker flink open mag zetten? Een 100W buizenamp gaat snel veel te hard...

Marshall kloon? Nee niet echt, het kan wel, maar niet per se ofzo, heeft wel een heel eigen karakter, al zeg ik het zelf

En mijn ouders zijn zeer vriendelijk, en de buren die hebben aan de ene kant een krijsbaby en aan de andere kant zijn ze er nooit,
en daarbij, people enjoy the sound of rock n roll, i guess

Thiez
31 juli 2010, 16:55
Ik heb bij onze muziekzaak de Vox AC50CPH welleens geprobeerd. Geweldige versterker is het! Ga je zeker veel plezier van beleven denk ik.

marc_o
31 juli 2010, 17:03
Toffe bak, je ziet ze echt te weinig. Klinkt lekkerder dan een AC-15 en AC-30 naar mijn mening.

Aca Ilic
31 juli 2010, 17:05
..... en de buren die hebben aan de ene kant een krijsbaby ....

je bedoelt Cry Baby.......?

marc_o
31 juli 2010, 17:10
Mijn baby kan ook flink huilen, maar wanneer dat beantwoord zou worden door een manneke met een 100 Watt buizenamp.....is het niet alleen je eerste, maar ook je laatste buizenversterker. :)

Ferraririk
31 juli 2010, 17:36
Mijn baby kan ook flink huilen, maar wanneer dat beantwoord zou worden door een manneke met een 100 Watt buizenamp.....is het niet alleen je eerste, maar ook je laatste buizenversterker. :)

Ha, nee het was een grapje, die baby is stil, en ik hou echt wel op als ze er last van hebben, ik probeer dat kind gewoon met goede muziek op te voeden:chicken:

Thiez: Geweldige versterker zeker, deze blijft heel lang bij me
Marc_o: nooit mee vergeleken, maar pluspunt is dat deze ook lekker kan scheuren zonder pedaaltje, iets wat de ac-15/30's niet hebben, volgens mij, en er zitten niet veel frutsels op, ook mooi
Ana: Eigenlijk gebruik ik een Vox v847 :chicken:

marc_o
31 juli 2010, 23:00
Toffe bak hoor, veel plezier ermee!!

The Unforgiven
1 augustus 2010, 00:55
Vergeet die amp, ik vind je shirt echt uber vet, enig idee waar ik hem kan kopen?

Ferraririk
1 augustus 2010, 10:42
Ehm ik heb hem in Italie gekocht vorig jaar, maar, hij is van het merk Toonstar en ik heb het ook in nederland gezien dus dan meot je even googlen:supercool:

Ukeloeder
1 augustus 2010, 10:50
Nice catch Rik! Jemig de Pemig, wat een aanwinst. Kun je eens een opname posten?

budje
1 augustus 2010, 10:51
Echt een heel goed begin!

Ferraririk
1 augustus 2010, 11:21
Ik heb geen mogelijkheid om op te nemen, of het is met camera of mobiel, wat uiteraard niet zo goed gaat klinken, jammer maar helaas.

En bedankt voor alle "felicitaties" ik ben heel tevreden met deze amp, wat een beest:ok:

JeroenSchaaf
1 augustus 2010, 11:36
Gefeliciteerd mooie amp! En mooi setje zo bij elkaar :)

almarvk
1 augustus 2010, 11:48
Mooie amp inderdaad! Ben benieuwd hoe die Valveking cab er overheen klinkt, want ik vond het, ism de Valveking top, een waardeloos ding.

Ferraririk
1 augustus 2010, 12:01
met de cab klink het echt niet slecht, het kan beter natuurlijk maar ik krijg er een goede sound uit, Clean is trouwens helemaal perfect