PDA

View Full Version : alternatief voor looper...



jeanke1995
31 juli 2010, 15:52
hoi iedereen,

Ik ben van plan een Boss GT-8 te kopen (zoals sommigen al weten). Aangezien er geen Phrase Looper op zit, hebben sommigen gezegd dat je met de delay-functie 10 seconden kunt opnemen. Heeft een van jullie een goedkope looper of weet er goeie zijn?? Een Boss RC-2 is een goede looper maar een beetje te duur, ik ben tenslotten een jongetje van 15 jaar... :soinnocent:

Merciekes,

Jens

DemolitionColorScheme
31 juli 2010, 17:04
hoi iedereen,

Ik ben van plan een Boss GT-8 te kopen (zoals sommigen al weten). Aangezien er geen Phrase Looper op zit, hebben sommigen gezegd dat je met de delay-functie 10 seconden kunt opnemen. Heeft een van jullie een goedkope looper of weet er goeie zijn?? Een Boss RC-2 is een goede looper maar een beetje te duur, ik ben tenslotten een jongetje van 15 jaar... :soinnocent:

Merciekes,

Jens
Je zult niet zo makkelijk een goedkopere looper vinden als de BOSS RC-2.

Icarvs
31 juli 2010, 17:18
Daarnaast heb je ook nog de boss rc-20xl (de grote broer)
maar de boss pedalen staan vaak hoog aangeschreven als loop pedalen.

refused199
31 juli 2010, 17:34
De Digitech RP155 heeft ook een looper er in zitten. veelzijdig dingetje. Voor de sounds hoef je het niet te doen, die vind ik zelf leuk voor beginners maar tegen een marshall kunnen ze natuurlijk niet op. Maar de looper, usb aansluiting, drumset en delay vond ik zelf erg handig.

jeanke1995
31 juli 2010, 17:36
Merciekes, dan wordt het verder sparen voor een Boss RC-2... ;)

rpl
31 juli 2010, 18:42
De Lofi Loop Junky van ZVEX (zal waarschijnlijk aan de prijs zijn)

http://media1.zvex.com/FLASH/LOFI/

Swan
31 juli 2010, 21:41
Akai Headrush E2 is de goedkoopste en nog goed en idiot-proof ook.

DemolitionColorScheme
1 augustus 2010, 09:06
De Lofi Loop Junky van ZVEX (zal waarschijnlijk aan de prijs zijn)

http://media1.zvex.com/FLASH/LOFI/
.. en is meer een effect dan een dedicated looper. Je kunt er ook maar 20 sec mee opnemen. Hij is meer te gebruiken om die oude warped vinyl sound te krijgen! Erg leuk ding, maar voor die prijs kun je beter een Strymon El Capistan gaan kopen die dit ook kan èn normaal kan lopen en daarnaast een delay is:
- Strymon El Capistan dTape Echo - Sound On Sound Looper Demo (http://www.youtube.com/watch?v=_n29OncKKC8)
(check het einde)

Dirk_Hendrik
1 augustus 2010, 10:07
ah, daar is de volgende repost van de laaaste gear page hype weer! Daar hoort deze bij!
http://www.xtranormal.com/watch/6826799/

DemolitionColorScheme
1 augustus 2010, 11:41
ah, daar is de volgende repost van de laaaste gear page hype weer! Daar hoort deze bij!
http://www.xtranormal.com/watch/6826799/
Jonge, get a life, ècht. (en dat clipje is nu onderhand ook al oud en teveel gebruikt)
Dat het op TGP staat betekent geen drol, qua features en prijs, in vergelijking tot die Lo-Fi Loop Junky, is hij voor dat bepaalde effect en de prijs een stuk handiger. Ik heb liever voor €290,- een El Capistan dan voor €325,- een Lo-Fi Loop Junky.
Ik vind het echt triest dat, als het op TGP vermeld wordt, dat het dan gelijk maar een 'hype product' moet zijn en maar gelijk van het veld afgeschreven moet worden door mensen zoals jij. Strymon is gewoon goed aan de weg aan het timmeren en ik geloof in de producten van hen.

Waarom reageer je dan overigens niet op een €325,- pedaal, zoals die Zvex? Als het iets TGP is is het Zvex wel ...

DemolitionColorScheme
1 augustus 2010, 11:43
Overigens:
de Digitech JamMan Solo is eventueel ook een optie als looper:
- http://www.digitech.com/products/Pedals/JamManSolo.php

Tristan
1 augustus 2010, 12:23
Nou ja, hij zegt het misschien wat cru, maar die Strymon lijkt me op basis van de specs ook wel echt een ontzettend dom ding zeg.
Digitaal, heel veel onzinnige features die de sound niet eens zoveel veranderen, en dan toch maar 20 seconden looptijd.
Dan kan je beter een EHX Hazarai kopen of iets dergelijks, een stuk goedkoper, heeft 30 seconden looptijd, kan ook de loop op vele ingrijpende manieren tweaken, heeft zelfs een reverse functie die niet eens op die Strymon zit en is makkelijker te bedienen.
Het verschil met de Zvex is dat dat het enige pedaal is dat volledig analoog is, klinkt ook veel toffer, maar verder kan die inderdaad niet veel en is hij voornamelijk interessant als je een volledig analoge setup wil.
Maar ja, dit alles helpt de topic starter niet, want die is waarschijnlijk toch het beste uit met een Akai Headrush, Boss RC-2 of Digitech JamMan Solo, die allemaal al genoemd zijn.

DemolitionColorScheme
1 augustus 2010, 12:53
Nou ja, hij zegt het misschien wat cru, maar die Strymon lijkt me op basis van de specs ook wel echt een ontzettend dom ding zeg.
Digitaal, heel veel onzinnige features die de sound niet eens zoveel veranderen, en dan toch maar 20 seconden looptijd.
Dan kan je beter een EHX Hazarai kopen of iets dergelijks, een stuk goedkoper, heeft 30 seconden looptijd, kan ook de loop op vele ingrijpende manieren tweaken, heeft zelfs een reverse functie die niet eens op die Strymon zit en is makkelijker te bedienen.
Het verschil met de Zvex is dat dat het enige pedaal is dat volledig analoog is, klinkt ook veel toffer, maar verder kan die inderdaad niet veel en is hij voornamelijk interessant als je een volledig analoge setup wil.
Maar ja, dit alles helpt de topic starter niet, want die is waarschijnlijk toch het beste uit met een Akai Headrush, Boss RC-2 of Digitech JamMan Solo, die allemaal al genoemd zijn.
Als je nou eerst eens naar de clips zou luisteren op de website en daarna terugkomt met een woord ..
Het is geen looper, het is een delay en de looper is een add-on, een plus, iets extra's. Ik, persoonlijk, vind het geluid van de Strymon een héél stuk origineler en boeiender dan de Hazarai. De Hazarai is dan ook een digitale delay die digitale delays doet. Niks mis mee hoor, daar niet van, maar de Strymon is een tape delay emulatie. Je kunt die units eigenlijk niet echt vergelijken. Of ligt het nu aan mij dat ik een groot verschil hoor met de Hazarai en de Strymon als ik naar de clips 'Saturated wash' of 'Dirty multi head' luister:
- http://www.strymon.net/products/elcapistan/
(ik probeer overigens het pedaal niet te verkopen, ik ben niet geaffilieerd met Strymon en ga hem zelf ook niet halen, ik heb de Damage Control TimeLine al voor ditsoort dingen)

Mijn enige punt was dat de Strymon naast die Lo-Fi Loop Junky-achtige sounds ook normaal kan loopen, wat je dus op het begin hoort. Dat vind ik dan weer erg cool. De Lo-Fi Loop Junky is ook cool, daar niet van hoor. :)

Ik denk ook niet dat het hier, in dit topic, per se thuis hoort, dus is het laatste wat ik over de El Capistan zal zeggen, buiten het topic wat ik aangemaakt had voor die unit.

Maar goed, aardig off-topic nu. Ik hoop iniedergeval dat de topic starter wat heeft aan de informatie betreffende de BOSS RC-2 of de DigiTech JamMan Solo.

Dirk_Hendrik
1 augustus 2010, 14:20
Waarom reageer je dan overigens niet op een €325,- pedaal, zoals die Zvex? Als het iets TGP is is het Zvex wel ...

Omdat ik al jaren terug gestopt ben met het reageren op elk keukentafelkleuterknutselprojectje dan vex met veel poeha als "gods next gift to guitarists" presenteert.

In tegenstelling tot kleuters die hier binnen komen zetten om advies terwijl ze hun mening al lang gevormd hebben op basis van de veel grotere Gear Page wisdom en in gezocht advertenties zelf bepalen dat de oude niet zoveel mag kosten omdat er een nieuwe aankomt. Ik heb een leven. Ik laat me niet door anderen voorschrijven wat goed is.

Icarvs
1 augustus 2010, 14:45
wil je trouwens alleen thuis er mee spelen en oefenen of wil je ook (nu of later) live ermee kunnen spelen. Want ik weet niet hoe makkelijk dat met de rc-2 is aangezien hij maar een knop heeft die je met de voet kunt bedienen.

jeanke1995
1 augustus 2010, 18:15
Normaalgezien is het alleen maar voor thuis en om te oefenen. Maar als ik toch het gedacht krijg om live te gaan spelen, kun je er nog een 2e optionele pedaal bij aansluiten. Moest dat te duur zijn, op een paar 2dehandssites staat de Boss RC-20XL voor een lagere prijs dan voor de nieuwe RC-2.
Misschien dat dit een oplossing is. Maar voor de mensen die andere pedalen hebben besproken, zoals de Zvex en andere, toch bedankt in ieder geval...:ok:

thfolkers
5 augustus 2010, 17:21
Overigens:
de Digitech JamMan Solo is eventueel ook een optie als looper:
- http://www.digitech.com/products/Pedals/JamManSolo.php

de solo is onhandig in de bediening met veel kleine knopjes ik zou je de jamman stereo aanraden is veel makkelijker

Swan
5 augustus 2010, 21:59
mensen kijk eens verder dan Boss, naar de Akai Headrush bijv!

ellisvertellis
6 augustus 2010, 10:27
De BOSS DL-7 heeft ook loopfunctie: 40 sec! Meer dan genoeg om met jezelf te jammen (klinkt wat goor, maar bedoel er nix mee ;)).

... sry Swan :makeup:

tomdiedom
6 augustus 2010, 12:39
@ ellisvertellis

Zo iets had ik ook met een verkoper in de muziek toko. Zei iets in de trand van lekker alleen op je kamertje met jezelf spelen, kreeg toen wel een rare blik terug...

ellisvertellis
6 augustus 2010, 13:04
Eheh.. :)