PDA

View Full Version : waarde martin custom 000-16



Kingfisher
31 juli 2010, 14:30
ik zit momenteel in london en ben zo dom geweest om eens lans denmark street te gaan. ik ben zwaar gevallen voor een Martin 000-16 custom, 12 frets free, pearl bindin, spruce top, rosewood body. de prijs is 2499£. is dit een juiste prijs?

GlobalWarming
31 juli 2010, 14:33
ik zit momenteel in london en ben zo dom geweest om eens lans denmark street te gaan. ik ben zwaar gevallen voor een Martin 000-16 custom, 12 frets free, pearl bindin, spruce top, rosewood body. de prijs is 2499£. is dit een juiste prijs?

Hoe oud is de gitaar?

northernlake
31 juli 2010, 15:14
3000 euro voor een 16-series Martin vind ik waanzin.

Een paar dingen: custom op het neckblock van een Martin zegt niets over exclusiviteit. Meer dan twee wijzigingen t.o.v. een standaard model betekent dat er custom op het neck block komt te staan. Een 16-series is een minder traditionele gitaar dan een standaard series (18 en hoger): geen dovetail halsverbinding en andere bracing. Dit is verder geen kwaliteitsding maar ze zijn wel iets gunstiger geprijsd. De vraag is of pearl je 1300 euro waard is. Want voor ongeveer 1700 euro inc. verschepen en BTW haal je deze custom 000-16 over vanuit de States van een zeer gerenommeerde dealer.
http://myfavoriteguitars.com/product.php?productid=16903&cat=0&page=1

Als je dat geld wilt uitgeven zou ik me niet blind staren op die 000-16. Voor dat geld kunt je (als je bij Martin wilt blijven) iets vinden als een 000-28VS. En dat is serieus aanzienlijk meer gitaar. Martins zijn in de UK, zelf met de gunstigere pond onaantrekkelijk duur, en Denmark st. is zeker niet de plek voor koopjes.

Kingfisher
31 juli 2010, 15:43
yup, t is net dezelfde, alleen heeft die in de winkel een binding achteraan en op de headstock, snowflake inlays en parelmoer ring en binding.

t is veel geld, maar eindelijk de gitaar gevonden die klinkt zoals ik wil, en ja, ik heb al andere 000-16s geprobeerd, dus ik kan niet zomaar via internet kopen. klote is dat ik eigenlijk liever de simpele versie heb dan die grand old opry parelmoer brol. tsja. ik heb al gans parijs afgedweild, nu londen. toch naar keulen dan maar?

RB-1
31 juli 2010, 16:18
Martin begint bij de -18 serie.
Wat daaronder zit heeft wel de naam, maar niet de kwaliteit.
Veel te duur voor wat je er voor krijgt. Het lijkt Gibson wel.....