PDA

View Full Version : pre-amp op basversterker?????



FENDERSTRIKE
31 juli 2010, 13:19
Ik speel naast 'normale' ook basgitaar en van een vriend kreeg ik toen een trace elliott basversterker van 500 watt of zoiets.

Ik vroeg me af of je een pre-amp van bijvoorbeeld marshall op zo'n basversterker kan aansluiten waarbij de basversterker als een soort luidspreker, als jullie begrijpen wat ik bedoel, dient.

Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven want ik ben totaal niet bekend op dit gebied.

grtzz:rockon:

vincent136
31 juli 2010, 18:45
Ja dat kan wel, moet je ff de uitgang van de pre-amp in de effect return ingang drukken.

FENDERSTRIKE
31 juli 2010, 19:38
Thnx, raad iemand nog een bepaalde pre-amp aan??

Grtzz

Erik70
1 augustus 2010, 12:56
Technisch gezien lijkt 't me geen enkel probleem, mits de trace een poweramp-in if een fx-return heeft, maar dat zal vast wel.
Je kunt je wel afvragen hoe het geluid je zal bevallen. Een speaker van een basversterker heeft nou eenmaal een heel ander bereik en karakter dan dat van een gitaarversterker. En speakers zijn een belangrijke factor in het uiteindelijke geluid.
Ga het dus vooral eerst goed testen voor iets te kopen. Iedere gitaarpreamp is in principe geschikt en aan te raden. De wensen die je hebt en muziekstijl zouden eventueel de keuze kunnen beperken.
Succes.

FENDERSTRIKE
1 augustus 2010, 14:30
Dank voor de reaktie.

Robert H
2 augustus 2010, 10:03
Thnx, raad iemand nog een bepaalde pre-amp aan??

Grtzz

Uit jouw verhaal wordt niet direct duidelijk om wat voor Trace Elliot-setup het nu precies gaat. Is het een combo? Een (half-)stack? Alleen een speakerkast en eindversterker? Misschien zelfs alléén een 500W speakerkast?

Mocht het gaan om een combo of stack, zie ik niet meteen noodzaak voor een externe preamp....