PDA

View Full Version : probleem met knetter fabriek



jaywalker
31 juli 2010, 00:27
ofwel fuzz factory

het gaat hier om een diy. Het schema + onderdelen komt hier vandaan:
http://www.uk-electronic.de/Download/Beschreibung%20Fuzz%20Fabrik%20Ver.2.pdf

Als het pedaal gebypased is komt het signaal goed door zonder gebrom of dergelijke.
Bij het inschakelen is er helaas geen gitaar signaal hoorbaar. Echter maakt het pedaal wel fuzz factory achtige freak geluiden die beinvloedbaar zijn door de verschillende potmeters. De volume potmeter heeft ook invloed op het gelduid, maar beinvloed niet het volume. Verder werkt de led gewoon prima en bij het inschakeling lijkt het er op dat de grounding in orde is (geen vervelende bijgeluiden).
De print plaat heb ik een aantal keer al gecontroleerd op contactpunten dmv een meetapparaat, maar is niet op waardes gecheckt (ik ben beginnend bouwer).

****edit****
volumepot heeft geen invloed op het geluid, alleen wanneer de tip van het gitaar snoer contact maakt met de ground/behuizing
****edit****

Weet iemand hoe ik het pedaal helemaal werkend kan krijgen?

Ik zal proberen eerdaags een foto te maken, maar heb momenteel alleen een zeer slechte telefoon camera in de buurt.

Alvast bedankt!!,
groeten,

Tom

jaywalker
31 juli 2010, 18:18
Er staat dus gewoon een fout op dat schema(mechanische deel)
Toon ik het circuit langsliep bleek dat de input met de output op de 3dpt switch verwisseld zijn. Beetje knullig van die lui.
Volgende keer maar zelf zo'n printplaat in elkaar brouwen :)

Anyways, wat een vet pedaal. Ruizzzzz en knetterrrrr!
Dank voor jullie hulp! ;)

toneblo
31 juli 2010, 18:25
Typisch Michaelangelo gedrag, die heeft in de meeste van zijn ontwerpen en ideeen ook doelbewust fouten geimplementeerd.
Ga ook niet blind op een schema van internet af zonder het te checken.!

Verder, veel succes met afbouwen.

jaywalker
31 juli 2010, 21:55
thanx,

Ik had het gekocht om goedkoop een fuzz factory te hebben, maar moet zeggen dat ik stiekem erg genoten heb van het bouw proces.

Weer een hobby er bij.....