PDA

View Full Version : (vraag)Epiphone Em-2 Custom Fx



yordi-15
31 juli 2010, 00:10
Eey,
Ik speel nu nog maar een half jaar gitaar (akoestich):B en schakel over op elektrisch:gitarist: omdat ik in een band ga spelen met vrienden en we mee gaan doen aan een talentenjacht.

Nu gaat het gitaarspelen echt goed , ik speel nu nummers zoals metallica, seek and destroy, jamesbond:P, en andere metal/rock nummers van foo fighters enz.. enz.

Ik had natuurlijk een vraag over de gitaar die ik ga kopen. Best wel verstand van dus niet zo maar een gitaartje kopen.:stop:zonder er veel van af te weten.

Budget van versterker tot 200 euro. kan je volgens mij dikke shit,heavy dus voor krijgen.

Mijn vraag is wat vinden jullie van deze gitaar :
http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=EM2

Nog goede/slechte ervaringen mee?

Moie

RoelSmoel
31 juli 2010, 00:12
Koop iets zonder Floyd Rose, versterker kun je eventueel tweedehands kijken, voor 200 euro is er nu ook weer niet zoveel te krijgen dat het ook nog goed doet op bandvolume;)

yordi-15
31 juli 2010, 00:13
hoe bedoel je met floyd rose? why not
En we hebben als band wel versterkers, deze is puur voor mezelf.

p.s. op duitse website hebben ze voor 200 euro al een mega versterker van marshall voor je liggen.

RoelSmoel
31 juli 2010, 00:17
hoe bedoel je met floyd rose? why not
En we hebben als band wel versterkers, deze is puur voor mezelf.

p.s. op duitse website hebben ze voor 200 euro al een mega versterker van marshall voor je liggen.

Maar niet alles waar Marshall op staat is automatisch goed he:)

yordi-15
31 juli 2010, 00:18
Maar niet alles waar Marshall op staat is automatisch goed he:)

i know it man

The Unforgiven
31 juli 2010, 00:20
Met Floyd-Rose bedoelt hij een tremolo, vaak is deze bij goedkopere gitaren van een zeer matige kwaliteit.

Een Marshall van 200 euro is niet veel soeps, je kan beter bij merken als Peavey, Line 6 of Cube kijken. Als het alleen voor je zelf is is 15 watt al meer dan voldoende, dat kost je ongeveer 100 euro, en die andere 100 euro kan dan weer mooi bij het budget voor je gitaar.

yordi-15
31 juli 2010, 00:21
Op youtube vind ik de gitaar anders erg goed klinken?

ja i know marshall is duur

The Unforgiven
31 juli 2010, 00:23
De gitaar klinkt waarschijnlijk erg goed, maar de tremolo die erop zit is waarschijnlijk gewoon bagger...

RoelSmoel
31 juli 2010, 00:24
ja i know marshall is duur

Hoe kom je hier bij....

Mr. Dynamite
31 juli 2010, 00:46
Omdat het zo is
Het is gewoon duur, verder kun je voor 200 euro een zeer leuk versterkertje scoren :ok:
Die gitaar lijkt me best heel ok maar ik zou hem idd zonder floyd kopen, die zijn vaak wat brak in die prijs klasse ;)

RoelSmoel
31 juli 2010, 00:52
Omdat het zo is
Het is gewoon duur, verder kun je voor 200 euro een zeer leuk versterkertje scoren :ok:
Die gitaar lijkt me best heel ok maar ik zou hem idd zonder floyd kopen, die zijn vaak wat brak in die prijs klasse ;)

Het is maar net wat mensen duur vinden:seriousf:
Anderen zeiken dat ik duur spul heb, maar ik vind dan een Mesa Rectifier halfstack weer duur:)

Jasper.
31 juli 2010, 01:04
Het is maar net wat mensen duur vinden:seriousf:
Anderen zeiken dat ik duur spul heb, maar ik vind dan een Mesa Rectifier halfstack weer duur:)

Het is misschien niet duur, je krijgt veel waar voor je geld. Maar het is wel veel geld.

Gothra
31 juli 2010, 10:14
marshall valt echt mee hoor, 1500 euro voor een top + 600 voor cab is egt niet duur. Voor dat zelfde geld heb je ook alleen een dual rectifier top. of niet eens.

Ontopic: zoals de meeste al zeiden, ga niet voor een floyd rose. Voor jou muziek stijl kan je kijken voor wat ibanezjes, RG serie bijvoorbeeld, maar dan zonder floyd rose (bij ibanez heet het Edge) of voor ESP LTD of jackson oid.

RS-Rik
31 juli 2010, 11:10
JCM 900 half stack heb je ook voor onder de 1000 (als ik me goed herinner) 2e hands.

Maar dat is ook n draak van een versterker. Marshall is in veel gevallen echt niet het einde van het einde, de ene klinkt lekker, de andere is peop, en toch staat er overal dat superstoere logo op. Blijf weg van de MG (of MGFX) serie.



Voor 200 zou ik voor n valvetronix of een peavey bandit 112 gaan, 2e hands.

Die peaveys hebben pre en post gain control, waarmee je je sound kunt shapen zonder naar el cheapo digitale effecten te gaan. Latorzzz kun je je effectencollectie uitbreiden met bijv eerst een leuke boss overdrive of metalzone, of misschien zelfs een Pod. Daar kun je je lol wel mee op, zodra je de delayknop hebt ontdekt. Muhaha

Madcow
31 juli 2010, 11:19
Ik heb een zeer goedkope marshall en ik vind hem vet! Het is een Marshall 8100 valvestate. Nu hangt er wel een super cabinet aan. Ik weet niet hoe de valvestate combo's klinken

Terminus
31 juli 2010, 11:43
Ik heb een zeer goedkope marshall en ik vind hem vet! Het is een Marshall 8100 valvestate. Nu hangt er wel een super cabinet aan. Ik weet niet hoe de valvestate combo's klinken

Uit mijn bijzonder korte ervaring met zo'n ding: vreselijk. Schel, afgrijselijke distortion, doodsaaie clean maar wel kneiterhard. Wat voor een Valvestate combo het was weet ik niet, behalve dat het een 1x12 was.

Rens van Herpt
31 juli 2010, 14:42
Offtopic: Ik heb hier een Valvestate 8280 staan, en dat ding is erg goed. Ik ga het niet hebben over de Overdrive, want met teveel gain kun je geen noot aanslaan of hij lijkt wel te haperen in het geluid. Zet er een Boss Metalcore voor en hij schreeuwt als een gek. Ook de Chorus-functie die erop zit is geweldig.

Ontopic: Zoek inderdaad iets zonder Floyd Rose. Als je deze dingen niet goed kent/behandeld, heb je er heeeeeeel veel spijt van dat je er een hebt gekocht. Een Ibanez RG met mahonie (RG321) zou dan beter passen. Goede specs en redelijk geluid, voor het geld fantastische dingen. Ik denk dat LTD en Jackson dan weer iets te duur zijn qua instapmodellen. Minder waar voor je geld.

Terminus
31 juli 2010, 18:39
Ontopic: Zoek inderdaad iets zonder Floyd Rose. Als je deze dingen niet goed kent/behandeld, heb je er heeeeeeel veel spijt van dat je er een hebt gekocht. Een Ibanez RG met mahonie (RG321) zou dan beter passen. Goede specs en redelijk geluid, voor het geld fantastische dingen. Ik denk dat LTD en Jackson dan weer iets te duur zijn qua instapmodellen. Minder waar voor je geld.
De RG321 is basswood (linde), de RG321MH is mahonie (mahogany). Of het veel scheelt in geluid weet ik niet.
Jackson maakt, net als LTD betaalbare instapmodellen, al is de RG321 een middenklasser en kan je die dan ook beter met andere goedkopere middenklassers vergelijken.

yordi-15
31 juli 2010, 19:26
maar op youtube klinkt de gitaar anders goed met floyd rose.
En ze hebben maar een van dit model
Zonder floyd rose kan denk ik niet?

The Unforgiven
31 juli 2010, 19:28
Als de gitarist de Tremolo niet gebruikt zal je ook niets anders horen, maar die tremolo is hoogstwaarschijnlijk gewoon bagger, ik raad je gewoon aan om die gitaar niet te kopen...

yordi-15
31 juli 2010, 19:31
zeg maar wat je ervan vind:
http://www.youtube.com/watch?v=YiyWjuFHR5c

ik vind de floyd rose er echt goed op klinken, dat is volgens my ook zo. Ik vind em zelfs er wreed tof op klinken

forceps
31 juli 2010, 19:39
Buiten het slordige spel, word ik niet echt heel blij van de sound... Maar dat is persoonlijk, misschien vind jij het te gek, dan moet je er gewoon voor gaan! (hoewel ik je ook een gitaar zonder Floyd zou inraden in het prijssegment waar je zoekt).

yordi-15
31 juli 2010, 20:08
1 gast op youtube zegt dat de floyd niet omhoog kan, wat houd dat in?

Maar heel veel gitaren hebben floyd ja?

http://www.youtube.com/watch?v=-HSnvE_NWkM andere vid

Rooker
31 juli 2010, 20:21
1 gast op youtube zegt dat de floyd niet omhoog kan, wat houd dat in?

Maar heel veel gitaren hebben floyd ja?

http://www.youtube.com/watch?v=-HSnvE_NWkM andere vid

Ik wwet niet of ik je goed begrijp hoor. Maar wat zo'n beetje iedereen zegt als advies. Je hebt Floyd rose systemen van koekblik en je hebt ze van titanium. Ik denk echt dat op een gitaar van die prijs er echt een op zit van koekblik. Eerst werkt hij misschien goed maar al snel krijg je misschien speling, slijtage door te zacht matereaal, dolgedraaide schroeven en dat soort gedonder en dan ben je al snel ridder te voet. Neem al ons advies aan en ga zoeken naar een gitaar zonder Floyd. Als je dan ooit een dergelijk budget bij elkaar hebt gesprokkeld koop je je droomgitaar met Floyd.
(Je moet tenslotte altijd wat te dromen hebben he;))

yordi-15
31 juli 2010, 20:29
mmm.. okey, komt omdat ik die gitaar vet awesome vind en miss gebruik ik die floyd ook niet heel vaak?
Maar ja, miss doorzoeken

yordi-15
31 juli 2010, 20:32
ik vind deze anders ook tof:
http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=EGW6WKNH1
zo iets lijkt me dan beter?

Terminus
31 juli 2010, 22:06
1 gast op youtube zegt dat de floyd niet omhoog kan, wat houd dat in?

Maar heel veel gitaren hebben floyd ja?


Daarmee bedoelt hij dat je bij die gitaar de whammy bar niet omhoog kan trekken, zodat de noot die je speelt omhoog gaat, zoals dat wel kan met bijvoorbeeld gitaren van Ibanez (mits ze een Floyd hebben). In de realiteit zal je meestal naar beneden duwen maar er zijn zat leuke effecten te doen met een Floyd die beide kanten opgaat. Het voordeel van een die alleen naar beneden gaat is dat je, als je de topkam eerst losdraait, in Drop D of een andere lagere stemming kan spelen.

En dat tweede, ja veel gitaren hebben een Floyd, maar ook veel hebben geen Floyd. En of die Wilshire wat is, tja, die is toch bedoelt voor minder zware muziek dan Metallica. Wat je er overigens wel op kan spelen, daar niet van.

kalmah
31 juli 2010, 22:19
Ga gewoon voor een gitaar van Ibanez, LTD oid zonder tremolo. Een vaste brug is als beginner 10x handiger. Geen ergernissen met onstemmen en al dat soort ongein meer.

yordi-15
31 juli 2010, 22:22
stemmen kan ik wel, en ibanez vind ik 3 x niks. Meningen zijn verdeeld over gitaren of course. Maar ik ga tog echt voor de gitaar ephiphone em2 custom fx.

Meningen zijn verdeeld:strat:

RoelSmoel
31 juli 2010, 22:29
stemmen kan ik wel, en ibanez vind ik 3 x niks. Meningen zijn verdeeld over gitaren of course. Maar ik ga tog echt voor de gitaar ephiphone em2 custom fx.

Meningen zijn verdeeld:strat:

Ahoke.. Je vraagt om ons advies, wij raden je de gitaar af, en wilt toch DIE gitaar hebben!?

nickofzo
31 juli 2010, 22:31
je weet wel dat het een hoop geschroef en dergelijken is met een floyd?

ik heb namelijk het idee.. dat je denkt dat het appeltje eitje is:P

edit, ja stemmen is ander verhaal.. dat kunnen we allemaal
edit2 ja ben zelf eens met een floyd een hele dag in de weer geweest om hem goed te krijgen (koekblikfloyd wel te verstaan)
uiteindelijk is het me toch wel redelijk gelukt (slijtage was de hoofd-oorzaak).. maar werd er niet echt vrolijk van

denk dat met deze gitaar niet veel anders hoeft te zijn

yordi-15
31 juli 2010, 22:48
ik gebruik de floyd tog weinig. Ik snap jullie tips of couse. Maar alleen om wat jullie zeggen em niet te kopen?
Ik gga naar de winkel toe vragen em uit te testen. Ik kijk wel wat ik ervan vind.
Maar hoezo slijt het zo erg?
Kan je geen stalen floyd eropzetten?

The Unforgiven
31 juli 2010, 22:53
Jongens, het heeft helemaal geen zin om hem te vertellen dat hij beter iets anders kan kiezen.
Al vanaf het begin is het duidelijk dat hij gewoon die gitaar wil, en niets kan hem er vanaf brengen.

yordi-15
31 juli 2010, 22:54
Jongens, het heeft helemaal geen zin om hem te vertellen dat hij beter iets anders kan kiezen.
Al vanaf het begin is het duidelijk dat hij gewoon die gitaar wil, en niets kan hem er vanaf brengen.

nee dat zeg ik helemaal niet
Ik denk misschien alleen dat jullie er hele hoge eisen aanstellen.

Ik zoek gewoon een goede gitaar waar ik een paar jaar op kan spelen

The Unforgiven
31 juli 2010, 23:02
Dan moet je juist niet voor een (goedkope) Epiphone gaan, begrijp me niet verkeerd, want Epiphone heeft óók goede gitaren, maar in de lagere prijsklasse laten ze te wensen over.

Voor die prijs kan je toch echt beter voor een Ibanez kiezen, perfect voor metal en rock en ook de goedkopere modellen zijn van een goede kwaliteit.

Maarja, dit is zinloos uiteraard.

Rooker
31 juli 2010, 23:07
Jongens, het heeft helemaal geen zin om hem te vertellen dat hij beter iets anders kan kiezen.
Al vanaf het begin is het duidelijk dat hij gewoon die gitaar wil, en niets kan hem er vanaf brengen.

Ahh zie, dan heb ik het toch niet begrepen! Dan snap ik ook de bedoeling dit hele topic niet.
Gitaar kopen Epiphone EM2 topic posten met foto's en dan roepen wij allemaal gefeliciteerd:rockon:

LesPaul1612
31 juli 2010, 23:10
ik gebruik de floyd tog weinig. Ik snap jullie tips of couse. Maar alleen om wat jullie zeggen em niet te kopen?
Ik gga naar de winkel toe vragen em uit te testen. Ik kijk wel wat ik ervan vind.
Maar hoezo slijt het zo erg?
Kan je geen stalen floyd eropzetten?

Jij wilt weinig gebruik maken van die Floyd? Dan is die Floyd al helemaal een sta-in-de-weg. Veel gepruts met gestem en als je een snaar breekt dan heb je daar ook nog eens allemaal geklooi mee. Mijn tip is om gewoon een vaste brug te nemen. zoals deze misschien??

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=DGPDOF

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=RG321MHWK

Die Wilshire is meer geschikt voor sixties geluidjes. Die mini humbuckers gaan niet zo lekker schreeuwen als humbuckers als jij metallica wil gaan spelen;)

Die prutFloyd vervangen door een kwaliteits floyd is ook geen goed idee. Dan geef je meer dan 100 euro uit voor een betere trem die je dan vervolgens toch niet veel gaat gebruiken(als ik je posts mag geloven)

nickofzo
31 juli 2010, 23:16
Jij wilt weinig gebruik maken van die Floyd? Dan is die Floyd al helemaal een sta-in-de-weg. Veel gepruts met gestem en als je een snaar breekt dan heb je daar ook nog eens allemaal geklooi mee. Mijn tip is om gewoon een vaste brug te nemen. zoals deze misschien??

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=DGPDOF

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=RG321MHWK

Die Wilshire is meer geschikt voor sixties geluidjes. Die mini humbuckers gaan niet zo lekker schreeuwen als humbuckers als jij metallica wil gaan spelen;)

Die prutFloyd vervangen door een kwaliteits floyd is ook geen goed idee. Dan geef je meer dan 100 euro uit voor een betere trem die je dan vervolgens toch niet veel gaat gebruiken(als ik je posts mag geloven)

voor die bovenste kan je me pm-en
weet ik nog wel adresje voor namelijk.
(niet van mij)

en verder wat LesPaul zegt ben ik volledig mee eens

nickofzo
31 juli 2010, 23:17
Ahh zie, dan heb ik het toch niet begrepen! Dan snap ik ook de bedoeling dit hele topic niet.
Gitaar kopen HNGD Epiphone EM2 topic posten met foto's en dan roepen wij allemaal gefeliciteerd:rockon:

zonder de letters HNGD dan heh;)

Rooker
31 juli 2010, 23:20
zonder de letters HNGD dan heh;)

Zo goed:crazyhappy:

nickofzo
31 juli 2010, 23:24
Zo goed:crazyhappy:

Jaha
ik ben trots op je! :D

verdient wel een staande ov(ul)atie

yordi-15
1 augustus 2010, 00:31
Ja oke, als het zoveel gepruts is met een floyd dan is het ook geen goede aankoop voor 300 euro lijkt mij

Deze is ook een favoriet van mij>heeft vriend ook van mij
http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=SGSPECIALCH

En deze ook:
http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=EGSEBCGH1

En deze:
http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=EGGVWCCH1

Welke is de beste keuze denken jullie?:lp:

+ Deze Ibanez vindik ook te gek wel met floyd 1tje:

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=GRG170DXBKN

En deze vind al helemaal te gek:

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=ART120BK

RoelSmoel
1 augustus 2010, 00:48
Heb je er al eens op gespeeld dan?:soinnocent:

yordi-15
1 augustus 2010, 00:49
Nee ik geef alleen voorbeelden ja, maar de meeste gasten die rocken met een gitaar hebben een ibanez dat is wel zo.

Bij de Ibanez gitaren zijn idd genoeg mooie gitaren te vinden voor metal/rock zonder floyd

FruscianteFan
1 augustus 2010, 00:58
Ben blij dat je de adviezen hier ter harte begint te nemen. Mijn 2e gitaar had een Floyd Rose, en je wilt niet weten wat voor rotwerk het was om dat ding te stemmen. Al helemaal om er nieuwe snaren op te leggen...

nickofzo
1 augustus 2010, 01:16
blij dat je nu ook buiten die gitaar om durft te kijken;)

Terminus
1 augustus 2010, 10:34
+ Deze Ibanez vindik ook te gek wel met floyd 1tje:

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=GRG170DXBKN


Die eerste Ibanez heeft geen Floyd hoor, dat is gewoon een normale Strat tremolo. Die zijn in gebruik veel makkelijker dan Floyd Roses maar kunnen, zeker in goedkope variant, minder extreme trucjes zonder te ontstemmen.

Noctiis
1 augustus 2010, 12:18
In retrospect: Sorry daarvoor :P Ik heb daarna ook nooit meer een Floyd gitaar aangeraakt. Verder is/was het wel een erg fijn gitaartje.

(ik heb volgens mij die floyd gitaar aan FruscianteFan verkocht jaren geleden)


Ben blij dat je de adviezen hier ter harte begint te nemen. Mijn 2e gitaar had een Floyd Rose, en je wilt niet weten wat voor rotwerk het was om dat ding te stemmen. Al helemaal om er nieuwe snaren op te leggen...

FruscianteFan
1 augustus 2010, 12:31
In retrospect: Sorry daarvoor :P Ik heb daarna ook nooit meer een Floyd gitaar aangeraakt. Verder is/was het wel een erg fijn gitaartje.

(ik heb volgens mij die floyd gitaar aan FruscianteFan verkocht jaren geleden)

Achja, weer een ervaring rijker he. Leuk speelgoed, maar zeker om te switchen tussen stemmingen een crime. Heb hem ook vrij snel vastgezet, ging prima. En nu zit er gewoon een compleet andere brug op :)

(Voordat de topicstarter denk "hey, dat kan dus ook!" - het was enorm veel gedoe om die andere brug erop te laten zetten)

Mesjoggah
1 augustus 2010, 12:56
Ga gewoon naar een winkel waar ze veel gitaren hebben staan, kijk welke je mooi vindt die bij jouw budget passen en probeer ze goed uit, lees vooraf reviews van de modellen die jou aanspreken en pak daar zeker ook de negatieve dingen uit mee. Het is hier heel makkelijk roepen wat je wel en niet moet kopen maar ik denk dat de meesten hier toch een keer flink op de bek zijn gegaan met een nieuwe aankoop, ik ook. Maar dat zijn de beste leermomenten en die zijn onontbeerlijk om ervaring op te doen.

Rooker
1 augustus 2010, 14:25
Ga gewoon naar een winkel waar ze veel gitaren hebben staan, kijk welke je mooi vindt die bij jouw budget passen en probeer ze goed uit, lees vooraf reviews van de modellen die jou aanspreken en pak daar zeker ook de negatieve dingen uit mee. Het is hier heel makkelijk roepen wat je wel en niet moet kopen maar ik denk dat de meesten hier toch een keer flink op de bek zijn gegaan met een nieuwe aankoop, ik ook. Maar dat zijn de beste leermomenten en die zijn onontbeerlijk om ervaring op te doen.

Ben het helemaal met je eens. Maar we zijn er met zijn allen voor om jonge gasten te behoeden voor het kopen van een prut gitaar die je dan na een jaar inruilt voor betere bij een muziekzaak en waar ze je er dan nog maar een paar tientjes voor terug geven. Dit heb ik dus vroeger zo vaak meegemaakt. En niet alleen met gitaren maar ook met versterkers:(. Achteraf had ik dat bedrag liever gespaart en twee topgitaren gehaald. En als die dan ook niet bevielen had ik ze in iedergeval nog goed (beter) kunnen verkopen.
Ik wou dat ik het forum eerder had ontekt.

yordi-15
1 augustus 2010, 17:24
Ik weet bijna zeker dat ik deze neem.
Perfect model/klanl/geen floyd
Met mooi metal sound
:
http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=12184 :lp:

normaal is ie dik 725 euro nu 469. mooie aanbieding
En ja , ik zit ook op het forum om tips te halen en info en uit interesse of course ook.

check de sound maar:
http://www.youtube.com/watch?v=LqJ96uAphew echt awesome

UnDefined
1 augustus 2010, 17:33
Ik weet bijna zeker dat ik deze neem.
Perfect model/klanl/geen floyd
Met mooi metal sound
:
http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=12184 :lp:

normaal is ie dik 725 euro nu 469. mooie aanbieding
En ja , ik zit ook op het forum om tips te halen en info en uit interesse of course ook.

check de sound maar:
http://www.youtube.com/watch?v=LqJ96uAphew echt awesome

Al veel beter dan die Em-2 waar je eerst naar keek!

yordi-15
1 augustus 2010, 17:35
Al veel beter dan die Em-2 waar je eerst naar keek!

ja, dit lijkt me echt een goede gitaar. Perfecte sound, kan ik meteen dat lied van carcass spelen:blast:

+ versterker van 120 watt genoeg XD?

The Unforgiven
1 augustus 2010, 17:36
+ versterker van 120 watt genoeg XD?



Voor op je slaapkamer? Veel te veel, eentje van 15 watt is voor thuis al meer dan genoeg...

yordi-15
1 augustus 2010, 17:39
Voor op je slaapkamer? Veel te veel, eentje van 15 watt is voor thuis al meer dan genoeg...

15 watt lijkt me weinig, 30 watt adviseert me gitaar lerares voor een mooi geluid. 15 heb je volgens mij wat van die prut dingen

UnDefined
1 augustus 2010, 17:40
Voor op je slaapkamer? Veel te veel, eentje van 15 watt is voor thuis al meer dan genoeg...

Veel en luid zijn relatieve woorden, alles hangt af van je ouders en je buren :seriousf:

yordi-15
1 augustus 2010, 17:41
Veel en luid zijn relatieve woorden, alles hangt af van je ouders en je buren :seriousf:

lol, /care about my neighbours zeker, die verse sjompen:seriousf:

The Unforgiven
1 augustus 2010, 17:44
Maar voor een slaapkamer (zeker op jouw leeftijd) is 15 watt al gewoon veel, ik heb als oefen versterker een 15 watt Spider IV, en die komt niet boven een kwart van het volume uit omdat je dan gewoon doof wordt.

yordi-15
1 augustus 2010, 17:54
damm wat een k u t opname dit filmpje maar hard genoeg- 15 watt
http://www.youtube.com/watch?v=5_V8lEdeKvw

Ja tog?

Goeiemorgen
1 augustus 2010, 17:55
Ik heb een vox VT 15 hybride buis versterker.
als ik hem op 3 of 4 volume heb staan met 15 watt op een metal amp gaat dat heel hard ik draai hem altijd terug naar 7 watt.
ik vind 15 watt echt veel voor me slaapkamertje.
owja ik kan er headphone inpluggen zodat ik s avonds gewoon door kan spelen

yordi-15
1 augustus 2010, 18:37
aha, hoeveel euro zou ongeveer een marshall versterker zijn van 15 a 20 watt?

Rooker
1 augustus 2010, 18:47
Haha zit ik vanmorgen een topic te lezen van een jonge gast, die had voor op zijn slaapkamertje van 2 bij 2 in een tussenwoning een VOX HT 100 watt buizenversterker aangeschaft met een 4x12 kast. Zitten we hier te lullen over 15watt is teveel............LOL:seriousf:

RoelSmoel
1 augustus 2010, 18:56
damm wat een k u t opname dit filmpje maar hard genoeg- 15 watt
http://www.youtube.com/watch?v=5_V8lEdeKvw

Ja tog?

Maar dat is een buizenamp, die gaan over het algemeen sowieso harder.

yordi-15
1 augustus 2010, 18:56
Haha zit ik vanmorgen een topic te lezen van een jonge gast, die had voor op zijn slaapkamertje van 2 bij 2 in een tussenwoning een VOX HT 100 watt buizenversterker aangeschaft met een 4x12 kast. Zitten we hier te lullen over 15watt is teveel............LOL:seriousf:

15 watt is zeggen de meesten best veel.
Volgens mij is dat ookzo.Tog, of is dat aan de lichte kant? Ik gebruik em natuurlijk ook voor repetities , ik denk beter is 30 a 40 watt

Noctiis
1 augustus 2010, 18:58
het verschil tussen 15 watt en 40 watt is echt niet zo groot als je denkt hoor. Zeker als het een goede 15 watt buizen amp is kun je je buren goed gek krijgen.

yordi-15
1 augustus 2010, 18:59
okay dan:soul:

yordi-15
1 augustus 2010, 19:00
wat vinden jullie van deze versterker?:
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/361901385-bijna-nieuw-marshall-mg15cd.html?return=eJwtjt0KwjAMRt9F0LutW3VMOobMN4m zutKflSZTmfjupuJVzsmXwAeqVm%2Bjqg6VlK3aoIY0Tt1EFJU Qdo46lB6SpegACMvghF9Wo22hQ2ECUlq8DqSDeOiEpJPlUVwAc 343BJDE2B6aciLvTi%2FX17sr9jRv90O93Z%2FjwlAxOLahlce MMuOhyTHku%2BZ3QIyriYx4uyJLzun%2F7nk%2FBK6SzMhqn6x cGydwjn1Gwwu5i3Hpq033%2BQJBrE4H&df=1&fta=eNotjlFugzAQRO%2ByH%2FnGDoQwK66QK6BtDYlVEyzWJK hR7l476t9o9PRmBC1eijNoW8PwkKDEis6A9tCbg9M%2BLTAcN1 QcDFp75mDR1g1HgWlymfDrI%2BvkFBxTxuaI%2BzaPq%2F%2Fm nydmWfUmIfCiHvYQ49ZXZaIGRbmOxD7rFUeQd59tewKZprPW1d 1umi87SXvKobbTeGwKYTKclihOhzDer%2BlWJFW5DZplH4o3q9 xHbEHyJL78xwexoMLr%2Ff4D381Mhg%3D%3D&fta_ind=1&fs=1

RoelSmoel
1 augustus 2010, 19:02
wat vinden jullie van deze versterker?:
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/361901385-bijna-nieuw-marshall-mg15cd.html?return=eJwtjt0KwjAMRt9F0LutW3VMOobMN4m zutKflSZTmfjupuJVzsmXwAeqVm%2Bjqg6VlK3aoIY0Tt1EFJU Qdo46lB6SpegACMvghF9Wo22hQ2ECUlq8DqSDeOiEpJPlUVwAc 343BJDE2B6aciLvTi%2FX17sr9jRv90O93Z%2FjwlAxOLahlce MMuOhyTHku%2BZ3QIyriYx4uyJLzun%2F7nk%2FBK6SzMhqn6x cGydwjn1Gwwu5i3Hpq033%2BQJBrE4H&df=1&fta=eNotjlFugzAQRO%2ByH%2FnGDoQwK66QK6BtDYlVEyzWJK hR7l476t9o9PRmBC1eijNoW8PwkKDEis6A9tCbg9M%2BLTAcN1 QcDFp75mDR1g1HgWlymfDrI%2BvkFBxTxuaI%2BzaPq%2F%2Fm nydmWfUmIfCiHvYQ49ZXZaIGRbmOxD7rFUeQd59tewKZprPW1d 1umi87SXvKobbTeGwKYTKclihOhzDer%2BlWJFW5DZplH4o3q9 xHbEHyJL78xwexoMLr%2Ff4D381Mhg%3D%3D&fta_ind=1&fs=1

Tip, mijdt alle advertenties met de woorden "Marshall" en "MG" in een titel:crazyhappy:

Rooker
1 augustus 2010, 19:04
15 watt is zeggen de meesten best veel.
Volgens mij is dat ookzo.Tog, of is dat aan de lichte kant? Ik gebruik em natuurlijk ook voor repetities , ik denk beter is 30 a 40 watt

15WATT buizen wel. Maar transistor wordt een probleem (of je moet onder het spelen nog met mekaar willen praten zonder microfoon).

Met 15 WATT buizen kun je prima spelen thuis, kroeg en reppetities mi. Moet er wel een master volume op zitten. Ik zelf heb een Vox AC30WATT, deze schakel ik altijd op 15watt omdat hij anders te hard gaat dusss. Maar hier zijn veel verschillende meningen over en veel zit ook iets in. Bijvoorbeeld als je altijd over PA speelt heb je helemaal geen gootte amp nodig. Maar over deze vraag zullen vast meer antwoorden komen.

Goeiemorgen
1 augustus 2010, 19:05
ik heb er zelf geen ervaring mee.
maar dit zijn toch extreem bromerige rotzooi?

Mesjoggah
1 augustus 2010, 19:22
Die gitaar is bij rockpalace nog goedkoper hoor:

http://www.rockpalace.com/product/Epiphone-SG-Custom-GX-Prophecy-Black-Cherry

nu heb je het weer over een versterker die je zowel thuis als bij repetities gaat gebruiken, terwijl je vanmorgen nog zei 'En we hebben als band wel versterkers, deze is puur voor mezelf '

???

yordi-15
1 augustus 2010, 19:28
Ja, dat dacht ik. Ik moet em gewoon meenemen.

En waarom zou ik vette marshall versterkers vermijden roelsmoel?

Goeiemorgen
1 augustus 2010, 19:29
Die van RP heeft geen emg en daarom goedkoper ?

RoelSmoel
1 augustus 2010, 19:30
Ja, dat dacht ik. Ik moet em gewoon meenemen.

En waarom zou ik vette marshall versterkers vermijden roelsmoel?

http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/facepalm3.jpg

Ik geef het op..

Noctiis
1 augustus 2010, 19:30
Ja, dat dacht ik. Ik moet em gewoon meenemen.

En waarom zou ik vette marshall versterkers vermijden roelsmoel?

Omdat de Marshall MG series kut is. Normaal ben ik best genuanceerd met het geven van een (negatieve) mening over een product maar over de MG's heb ik geen goed woord te zeggen.

Mr. Dynamite
1 augustus 2010, 21:22
En btw, een 15 buizen ampje ( die in je filmpje ) gaat echt een pak harder dan zon *bleh* MG. Ik zeg, verdiep je een beetje in de versterkers.

Die gitaar is echt wel goed voor wat je er mee wil. Er zijn genoeg topics te vinden over versterkers in jou budget en wat die doen en niet doen.

yordi-15
1 augustus 2010, 21:59
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/facepalm3.jpg

Ik geef het op..

doe niet zo bijdehand jong kerel. Dat een ander er minder van afweet dan jou hoef je nog niet ervaren te doen.
FAIL

RoelSmoel
1 augustus 2010, 22:02
doe niet zo bijdehand jong kerel. Dat een ander er minder van afweet dan jou hoef je nog niet ervaren te doen.
FAIL

Nee jong, iedereen legt het je overduidelijk uit, en nog snap je het niet;)

Het is trouwens dan jij:)

nickofzo
1 augustus 2010, 22:03
rustig rustig.. :grouphug:

ga gewoon proberen.. en als je later denkt een miskoop gedaan te hebben
heb je:

1 pech
2 weet je in ieder geval wat je wel wilt

yordi-15
1 augustus 2010, 22:05
Nee jong, iedereen legt het je overduidelijk uit, en nog snap je het niet;)

Het is trouwens dan jij:)

ik snap het wel. Alleen heb ik nog niet veel gevraagd over versterkers.
Daarom vraag ik nu om meer tips in het moderne versterkers topic

Remy669
2 augustus 2010, 01:07
Koop die epiphone prophecy die je gevonden had met een vox vt15, marshall mg serie zuigt namlijk. Nee het hoeft niet meteen goed te zijn omdat er marshall op staat.

yordi-15
2 augustus 2010, 14:24
De MG serie hoef ik ook niet idd.
Wel Marshall, das tog namelijk voor echt rock/metal gemaakt?
Ik moet er ook mee kunnen optreden en wens ik graag een buizen versterker.
Hoeveel watt dan ongeveer? En mijn budget is 200 euro

The Unforgiven
2 augustus 2010, 14:35
Is het ook voor optredens of alleen voor thuis? Voor optredens haal je het denk ik niet met 200 euro, tenzij je via de P.A. speelt.

yordi-15
2 augustus 2010, 14:54
Nee idd, dat red ik niet.
Hoeveel euro's denken jullie dan ong. ?
De versterker moet niet te zwaar zijn ong. 20 kilo en van een Marshall buizen versterker
Het is voor zowel thuis als bij het optreden/repetities

Goeiemorgen
2 augustus 2010, 15:38
En vox Vt 30 is 180 ongveer en een vt 15 is 150 euro prima dingen. door dat hij amps nadoet van vox omdat het een hybride buizen verstekerer is zit metal rock clean jazz blues er allemaal in.
Ik ben er verliefd op

LesPaul1612
2 augustus 2010, 16:52
voor 200 euro kun je geen dikke Marshall buizenversterker kopen. Als jouw budget maar tot 200 euro gaat moet je de Vox VT30 kopen. Kan hard genoeg en er zit ook een preamp buisje in.

yordi-15
2 augustus 2010, 18:25
ok, ja ik praat er nu veel over in het moderne versterkers topic. Een valvestate is het beste zeggen ze> ik praat in dat topic er liever over door. Anders moet ik steeds 2 topics checken.;)

rick-bj
2 augustus 2010, 19:41
Ik heb een vox ad30VT te koop staan, voldoet denk ik wel aan jouw eisen.

Soesje
5 augustus 2010, 11:42
Semi-ontopic: best een komische topic

Ontopic: Heb je al iets gekocht Yordi? Ben wel benieuwd of je al iets uitgeprobeerd hebt.

davidof
5 augustus 2010, 12:20
Tip, mijdt alle advertenties met de woorden "Marshall" en "MG" in een titel:crazyhappy:

komkom, een beginner gaat echt niet klagen over het geluid van een MG. Die dingen zijn heel leuk voor thuis.

Mr. Dynamite
5 augustus 2010, 12:50
Ja leuk ja, maar zon oude valvestate vind ik zelf beter dan die MG's.. :makeup: