PDA

View Full Version : Nieuwe amp, Vox DA5



guitarkid
30 juli 2010, 19:45
Speelde vorige week op de Zwarte Cross (op het circuit, in een rijdend voertuig, jawel! Heftig !!!!) en 's avonds in het rennerskwartier nog een beetje spelen met een GLX-ampje op batterijen van onze andere gitarist. Dat was wel leuk en aangezien ik deze week nog met m'n zoon naar Duitsland ging (Musik Produktiv) i.v.m. de aanschaf van zijn nieuwe gitaar (het werd een linkshandige Jackson Dinky Pro) voor zijn 14e verjaardag (maar daar moet hij zelf maar een HNGD-topic voor openen...;)) heb ik mezelf getrakteerd op een Vox DA-5 ampje:
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/VoxDA-5.jpg
Leuk ding, zag 'm toevallig in een hoekje staan en ik kreeg 'm voor heel weinig.
Elf amp-simulaties en een bult effecten (o.a reverb, tap-delay, chorus, autowah etc.) en echt, het klinkt ook nog hardstikke leuk. Er zit zelfs een 220V. adapter bij, maar hij werkt dus ook op 6 Baby C-batterijen, dus die heb ik even als oplaadbare types gescoord bij de Aldi!
De witte variant. Wel mooi, maar hij is er ook in de traditionele Vox-look, zag ik, maar die was er helaas niet. Ach ja....
Er kan een hoofdtelefoon op en die heb ik voor 1 euro (!) ook daar gekocht. Ik wilde even één erbij omdat ik direct door naar ons vakantie-adres ging.
Volgende week met mijn jongste zoon nog even een paar dagen naar de camping en moeten jullie raden wat ik dan meeneem! Juist! En een Telecaster!

Gr. C.

macwilliams
30 juli 2010, 19:54
Dat ziet er leuk uit, en het is toch wel een amp(je) hoor!
Ben ook op de camping geweest maar heb geen tele meegenomen, wel een strat:rockon:

guitarkid
30 juli 2010, 20:53
Dat ziet er leuk uit, en het is toch wel een amp(je) hoor!
Ben ook op de camping geweest maar heb geen tele meegenomen, wel een strat:rockon:

Ach, Strat, Tele...als het maar rockt!! ;)
En je hebt gelijk, het is eigenlijk best een serieus versterkertje. Ik heb 'm net even aan een 12" speaker gehangen en dat is echt lachen!
Straks de batterijen even uit de lader halen en hopen dat die Aldi-dingen genoeg power geven om er een lang mee te kunnen spelen!

Gr. C.

macwilliams
31 juli 2010, 09:36
Als je een extra setje oplaadbare batterijen hebt dan kun je altijd een in de lader hebben en een set in het ampje.

guitarkid
6 augustus 2010, 20:45
Net terug van nog een paar daagjes camping met alleen mijn jongste zoon en de Vox (DA-5 en niet 15 zoals een overijverige mod goedbedoeld heeft veranderd... ;)) en een Strat i.p.v de geplande Tele.
Maar wat een lekker ampje is die Vox. Speelt uren op batterijen, maar ik gebruikte 'm op 220 (ok, 230).
Echt meerdere zeer bruikbare geluiden en mijn (tijdelijke) buurman uit Ierland, toevallig zanger in een band in Haarlem, was er ook erg enthousiast over.
De elf amp-simulaties laten zich makkelijk regelen en de enkele toonregeling heeft erg veel nut. Ook de fx zijn gewoon goed en kunnen echt iets toevoegen.
Ook een hoop plezier van de hoofdtelefoon gehad. Het blijft wel een camping, tenslotte....
Kortom, ik heb mijn geld er nu al weer uit, maar ga aan dit Voxje nog veel plezier beleven! Thuis, op de camping, in de auto en waar dan ook!

Gr. C.

Hendriks
6 augustus 2010, 21:19
Net terug van nog een paar daagjes camping met alleen mijn jongste zoon en de Vox (DA-5 en niet 15 zoals een overijverige mod goedbedoeld heeft veranderd... ;)) en een Strat i.p.v de geplande Tele.
Maar wat een lekker ampje is die Vox. Speelt uren op batterijen, maar ik gebruikte 'm op 220 (ok, 230).
Echt meerdere zeer bruikbare geluiden en mijn (tijdelijke) buurman uit Ierland, toevallig zanger in een band in Haarlem, was er ook erg enthousiast over.
De elf amp-simulaties laten zich makkelijk regelen en de enkele toonregeling heeft erg veel nut. Ook de fx zijn gewoon goed en kunnen echt iets toevoegen.
Ook een hoop plezier van de hoofdtelefoon gehad. Het blijft wel een camping, tenslotte....
Kortom, ik heb mijn geld er nu al weer uit, maar ga aan dit Voxje nog veel plezier beleven! Thuis, op de camping, in de auto en waar dan ook!

Gr. C.

Ik rij voorlopig even om .

Mitch
6 augustus 2010, 21:47
Net terug van nog een paar daagjes camping met alleen mijn jongste zoon en de Vox (DA-5 en niet 15 zoals een overijverige mod goedbedoeld heeft veranderd... Gr. C.
Potvolblomme! Door die colega had ik geheel over dit topic heen gelezen maar ik heb het nu wel gelezen en herverbeterd :)
Ik heb 'm zelf ook, wél in de echte Vox styling overigens en het is een ge-wel-dig eenvoudig ding voor thuis, ik kan niet anders zeggen. Ik gebruik maar één amp setting, de Crunch1. Zowel vanwege de klank als het gain-bereik. Dat laatste is zeer ruim, echt van clean tot dikke scheur. Uiteraard afhankelijk van de gitaar die je erin prikt. Met de Gain op ca. half twee komt er een prima, zelfs dynamisch te noemen overdrive uit. Volume terugdraaien op de gitaar, minder hard aanslaan en dan weer stevig aanzetten... het werkt allemaal keurig! Qua sound komt het heel aardig in de buurt van een kleine versie van een crunchende Vox. En met een AC15 en AC30 (met mastervolume) in de oefenruimte, standaard afgesteld op een randje, weet ik echt hoe dat klinkt...

Écht heel erg bruikbaar is de compressor. Als die ergens onder de helft staat heb je nog steeds dynamiek, maar een lekkere sustain. Met mijn Junior thuis kan ik op die manier van totaal clean tot crunch tot lead. Ongeloflijk eigenlijk voor zo'n eenvoudig ding. De delay doet het ook prima en is met de tap tempo verdomd makkelijk instelbaar. De rest vind ik niet zo bijzonder.
Ik heb wel standaard de batterijklep eraf, dat klinkt toch echt een stuk beter. De open-back mod dus :D

guitarkid
6 augustus 2010, 22:30
Ik rij voorlopig even om .

Ampje aan, laat je rijden...!!!! :)

@Mitch: dank daarvoor en inderdaad, een heerlijk ding. Ik had 'm ook graag in de "echte" Vox-kleuren gehad, maar volgens de site is wit een "special collectors issue" en inmiddels niet meer leverbaar, dus ik zit gewoon helemaal goed als ik 'm later voor een vermogen te koop zet! ;)


Gr. C.

Hendriks
6 augustus 2010, 22:35
Ampje aan, laat je rijden...!!!! :)

Gr. C.

Ook daar heb je dus een BOB voor.

macwilliams
6 augustus 2010, 23:21
Hè getvr3 nou moet er eens een gaan testen. Die enthausiastme is aanstekelijk.

Wat moet zo'n eigenlijk kosten?

guitarkid
7 augustus 2010, 00:11
Iets van 99 euro.
Ik had 'm in Duitsland voor 70, maar ik had een behoorlijke boodschappenlijst, dus ze wilden wel wat met de prijs doen.
Kon 'm dus niet laten staan.

Gr. C.

guitarkid
19 augustus 2010, 18:41
Hè getvr3 nou moet er eens een gaan testen. Die enthausiastme is aanstekelijk.

Wat moet zo'n eigenlijk kosten?

Hallo Mac.

Al één geprobeerd? 't Blijft een leuk ding!

Gr. C.

macwilliams
19 augustus 2010, 19:44
Ik ben nog niet in de buurt van een muziekzaak geweest om eens rustig rond te kijken.

Goeiemorgen
20 augustus 2010, 03:10
Is het niet een mini versie die lijkt op de VTserie en dan op batarijen?

guitarkid
20 augustus 2010, 10:09
Is het niet een mini versie die lijkt op de VTserie en dan op batarijen?

Topic even lezen...??? :seriousf:

Gr. C.

Mitch
11 juni 2011, 11:26
Moet deze toch effe bumpen hoor.
Deze week trouwde forumlid rickert en Niels, Lex en ik wilden wat muzikaals doen. Maar wel klein, dus ik had de DA5 meegenomen. Twee dagen daarvóór heb ik 'm getest in de oefenruimte en verdomd... hij kan gewoon mee met een drummer! oké, hij mepte niet op zijn hardst, maar het was toch hard genoeg om een ondermaats ampje te overstemmen. Maar niet dus!
Op de avond zelf (middelgrote feestzaal) viel het ook reuze mee. Geen idee of het geluid ver genoeg de zaal in kwam, maar ondanks dat de zang hard zat stond moest ik aanvankelijk de amp zelfs iets zachter zetten.
De mini kan dus met een gerust hart worden meegenomen naar grotere gelegenheden, verrassend genoeg.

guitarkid
11 juni 2011, 13:26
Moet deze toch effe bumpen hoor.
Deze week trouwde forumlid rickert en Niels, Lex en ik wilden wat muzikaals doen. Maar wel klein, dus ik had de DA5 meegenomen. Twee dagen daarvóór heb ik 'm getest in de oefenruimte en verdomd... hij kan gewoon mee met een drummer! oké, hij mepte niet op zijn hardst, maar het was toch hard genoeg om een ondermaats ampje te overstemmen. Maar niet dus!
Op de avond zelf (middelgrote feestzaal) viel het ook reuze mee. Geen idee of het geluid ver genoeg de zaal in kwam, maar ondanks dat de zang hard zat stond moest ik aanvankelijk de amp zelfs iets zachter zetten.
De mini kan dus met een gerust hart worden meegenomen naar grotere gelegenheden, verrassend genoeg.

Cool! :rockon: En ze klinken dus ook gewoon hartstikke leuk! Ik neem de mijne mee tijdens een tourtje naar Portugal, begin aug. We gaan dan buiten de al geplande optredens om (die ik doe op een daar te regelen amp) overdag lekker op terrassen, het strand e.d. spelen! Ik kan me daar nu al op verheugen, want dat ding is echt leuk. Ik repeteer er af en toe zelfs mee, maar tot nu wel met een drummer op een digitale kit!

Mitch
11 juni 2011, 13:46
Mijn verrassing van de afgelopen tijd is de envelope filter. Die is gewoon goed. Reageert uitstekend en heeft een goed verloop. Prima bruikbaar voor de I Want to Break Free Solo bijvoorbeeld.

StevenStrat
11 juni 2011, 23:35
leuk ding, haal de achterkant er af voor een nog betere sound. klinkt voller en eig meer bas.

guitarkid
12 juni 2011, 03:41
leuk ding, haal de achterkant er af voor een nog betere sound. klinkt voller en eig meer bas.

Dat doet Mitch al, want hij schreef al eens in het begin van dit topic:



Ik heb wel standaard de batterijklep eraf, dat klinkt toch echt een stuk beter. De open-back mod dus :D

En ik doe het sindsdien ook!