PDA

View Full Version : Vibratie hoge tonen



Jasper.
30 juli 2010, 16:13
Hey,

Ik heb dit nu al een tijdje maar ik speel niet zo veel in de hogere regionen dus ik post het wat laat. Maar op mijn jackson is sinds een tijdje een erg vervelend probleem opgetreden. Als ik vanaf de 15e/17e fret speel op de hoge e-snaar zit er een heeeele vervelende vibratie in de toon. Bij elke toon is de vibratie ook weer wat anders. Een klein beetje als je 2 snaren aanslaat maar het is slecht gestemd. Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen? Misschien trilt er iets mee ofzo? Ik vind dit erg vervelend, maar heb geen idee hoe het op te lossen.

Jasper.

Edit: vergeten te melden. De vibratie lijkt wat te veranderen als ik wat met de pickuphoogte speel.

apekop
30 juli 2010, 16:16
komen de snaren niet toevallig tegen de pickup aan als je hoog speelt?

of misschien staan de pickups te dicht bij de snaren, waardoor de stringpull krijgt.

Jasper.
30 juli 2010, 16:20
Nee, ik kan ze vrij diep draaien en dan heb ik het nog, en ze komen zeker niet tegen de pups aan.

joost22
30 juli 2010, 16:28
Hmm. verkeerde intonatie kan het niet aan liggen denk ik?
De snaren buzzen niet over het fretboard heen?

bloodgulge2
30 juli 2010, 16:29
komen ze niet heel lichtjes tegen een fret?
En een tailpiece zal je wel niet hebben zeker?
Hoor je het als je versterkt speelt?

macwilliams
30 juli 2010, 16:32
Ik zal wel kijken wanneer ik bij je langskom.

Ijselrobo 07
30 juli 2010, 16:54
Hey,,

Misschien moet je je gitaar (laten) afstellen?
Als ik nieuwe snaren op de gitaar leg, dan stel ik het ding meteen in,
In mijn geval (zonder afstelling) kan ik de gitaar goed stemmen, maar als ik een open G akkoord aansla, dan klinkt dat erg vals,

het afstellen is erg simpel, je hebt een stemapparaat nodig, een kabel, je gitaar en een schroevendraaier.
Als je je nieuwe snaren op de gitaar legt, dan moet je ze eerst zoals normaal even goed stemmen,
Daarna moet je op dezelfde snaar de 12e noot op die snaar (12e vakje) aanslaan, (op een E is het 12e vakje ook een E, op de B ook een B, op de G ook een G enz. enz.) en als het stemapparaatje zegt dat dat goed is, dat is de snaar goed afgestelt,
zegt je stemapparaatje dat de snaar vals is, dan moet je even het schroefje bij je tremolo een heel klein stukje draaien (welke kant op weet ik even nietmeer).
dan stem je dat goed, dan stem je de snaar weer zonder het 12e vakje vast te houden, dan kijk je of je gitaar nu goed gestemd is (met en zonder 12e vakje), is het nog niet goed, doe je weer het trucje met je schroevendraaier, zo lang dat je stemapparaat zegt dat je gitaar met en zonder het 12e vakje in te houden goed is.

En zo doe je dat met alle snaren!
zo zou je probleem opgelost moeten zijn!

Grtz. From Ijselrobo 07

bloodgulge2
30 juli 2010, 16:57
Hey,,

Misschien moet je je gitaar (laten) afstellen?
Als ik nieuwe snaren op de gitaar leg, dan stel ik het ding meteen in,
In mijn geval (zonder afstelling) kan ik de gitaar goed stemmen, maar als ik een open G akkoord aansla, dan klinkt dat erg vals,

het afstellen is erg simpel, je hebt een stemapparaat nodig, een kabel, je gitaar en een schroevendraaier.
Als je je nieuwe snaren op de gitaar legt, dan moet je ze eerst zoals normaal even goed stemmen,
Daarna moet je op dezelfde snaar de 12e noot op die snaar (12e vakje) aanslaan, (op een E is het 12e vakje ook een E, op de B ook een B, op de G ook een G enz. enz.) en als het stemapparaatje zegt dat dat goed is, dat is de snaar goed afgestelt,
zegt je stemapparaatje dat de snaar vals is, dan moet je even het schroefje bij je tremolo een heel klein stukje draaien (welke kant op weet ik even nietmeer).
dan stem je dat goed, dan stem je de snaar weer zonder het 12e vakje vast te houden, dan kijk je of je gitaar nu goed gestemd is (met en zonder 12e vakje), is het nog niet goed, doe je weer het trucje met je schroevendraaier, zo lang dat je stemapparaat zegt dat je gitaar met en zonder het 12e vakje in te houden goed is.

En zo doe je dat met alle snaren!
zo zou je probleem opgelost moeten zijn!

Grtz. From Ijselrobo 07

nja ik denk niet dat het aan de intonatie ligt.
Ik denk dat je het eerder moet zoeken bij de afstelling van de halskromming
maar dat laat je het best door iemand doen die weet wat hij doet.

Jasper.
30 juli 2010, 16:58
De intonatie is niet perfect, nog steeds fabrieks-af. Zie er zo tegenop met zo'n floyd systeem. Maar daar lijkt het mij niet aan te kunnen liggen. Want voor zulke vibratie zou je dan ook nog een andere toon nodig hebben, maar ik heb het ook wanneer ik de andere snaren afdemp.



Ik zal wel kijken wanneer ik bij je langskom.

Ok, is goed.