PDA

View Full Version : Geluidsvertraging met gitaar in computer



Jvisser
30 juli 2010, 15:06
Hallo allemaal! Ik heb al een tijd een elektrische gitaar in de kast staan die ik nooit meer gebruik omdat er een simpele versterker bij zit. Toen bedacht ik me opeens dat je je gitaar vast wel op de computer aan zou kunnen sluiten en met software de versterker overnemen (incl. alle effecten dan!). Dus zodoende een jack plug adapter gekocht. Ik gebruik als programma nu Guitar Tracks Pro 3. Alleen het vervelende is dat het geluid uit de boxen iets van een halve seconde achterloopt. Ook zie ik in het programma de geluidsbalk later uitslaan dan dat ik speel. Niet te spelen natuurlijk met deze vertraging en ik vroeg me af hoe ik dit oplos...!
Alvast bedankt voor de reacties en met vriendelijke groet,

Jesper Visser

driftkop
30 juli 2010, 15:23
Die vertraging heet 'latency'. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar Google staat er vol mee. Succes!

jannest
30 juli 2010, 16:44
je kan deze driver eens proberen

http://tippach.business.t-online.de/asio4all/index.html

Ijselrobo 07
30 juli 2010, 17:01
Hey,,

Het is normaal, dat als geluid door een computer gaat, het langzamer gaat,
Natuurlijk heb je hier aparte apparaten voor, zoals de M-Audio FireWire Audio Interface,
Ik heb ook zo'n M-Audio aan mijn PC hangen, en het verhelpt de vertraging el met behoorlijk veel secondes, maar die vertraging zal er altijd blijven,

Dus je kan je het beste een nieuwe versterker voor je gitaar kopen. :ok:

Grtz. From Ijselrobo 07

Madcow
30 juli 2010, 18:53
Als je een Externe geluidskaart hebt(ik heb de edirol ua 25ex) dan is de vertraging zo nihil dat je het niet meer merkt.

DemolitionColorScheme
30 juli 2010, 18:55
Als je een Externe geluidskaart hebt(ik heb de edirol ua 25ex) dan is de vertraging zo nihil dat je het niet meer merkt.
Inderdaad. Mijn PreSonus FirePod heeft een latency van 6ms. Dat is echt om weg te schelden.

Jvisser
30 juli 2010, 19:47
Allereerst allemaal bedankt voor de snelle reacties.
Ik heb wat in het programma (guitar tracks) zelf lopen klooien en bleek dat die settings nog helemaal niet goed stonden. Hij geeft nu op dat ik een latency van 2ms heb. En het speelt nu ook prima. Ik hoor het nog wel maar het is niet vervelend meer!! bedankt en groeten!
Jesper