PDA

View Full Version : Stroom verdeler rack



gibson-strato
30 juli 2010, 13:16
Ik zou graag de stroom verdeler (std. 3 x 230v) vast in mijn rack bouwen en die dan met een speakon kabel voeden. Die komt dan bij het 1he paneel waar ik alles op aansluit. Mijn vraag aan jullie is hoe ik dit doe? knip ik gewoon de stekker er van af en soldeer de draden aan de plug? Misschien heeft iemand hier een duidelijke foto of uitleg van?

Alvast bedankt voor de moeite!

hole
30 juli 2010, 14:54
Ik zou graag de stroom verdeler (std. 3 x 230v) vast in mijn rack bouwen en die dan met een speakon kabel voeden. Die komt dan bij het 1he paneel waar ik alles op aansluit. Mijn vraag aan jullie is hoe ik dit doe? knip ik gewoon de stekker er van af en soldeer de draden aan de plug? Misschien heeft iemand hier een duidelijke foto of uitleg van?

Alvast bedankt voor de moeite!

Kort: ja (mits je Powercon bedoelt en niet speakon)

je kunt van een (ik neem aan 3 aderige) stroomkabel de stekker afknippen en daar een Powercon aanmaken (NIET SOLDEREN!!!)

Een foto of zo heb ik niet, maar als ik het kan, kan jij het ook. Meer info hier (http://www.neutrik.com/fl/en/industry/210_1518221723/NAC3FCA_detail.aspx). (Rechts staat een linkje naar de Assembly instructions)

N.B.: blauw voor power in, beige voor power out!

Trouwens, ik snap niet precies wat je nu wilt bereiken. Kun je daar wat uitleg over geven?

gibson-strato
30 juli 2010, 16:13
Ik wil er mee bereiken dat dat stekkerblok niet eruit kan vallen en alles vastzit en ik alles makkelijk kan aansluiten.. (dus de achterkant dicht ipv open) Bedankt voor zover.