PDA

View Full Version : E-mu 0404 USB werkt niet goed



Merelvh
30 juli 2010, 12:41
Hallo,
ik heb deze interface laatst gekocht maar ik krijg hem niet goed werkend.. Als ik opneem dan in de input veels te laag maar als ik de gain zo hoog zet dat hij een normale input heeft clipt hij veels te veel.
Misschien een oplossing?

Ik gebruik een Rode NT1-a met windows 7..

Bedankt!
Merel

bert k
30 juli 2010, 13:02
Eerst zorgen dat de input goed is. Dus mic aansluiten, phantom aan, en dan met de gain afregelen dat hij net niet in het rood gaat. Dat zou het moeten zijn, aan de inputkant is dan alles in orde, het zou via de usb onvervormd door moeten komen.

Merelvh
30 juli 2010, 13:10
Dat heb ik ook allemaal gedaan.. Alleen als de gain inderdaad net voor het rood staat is de input vééls te laag. Erg raar

bert k
30 juli 2010, 15:51
Huh? Als je net voor het rood zit is je input goed. Bedoel je de output soms? En welke output? Analoog, usb? Met welk programma neem je op?

jannest
30 juli 2010, 16:40
maybe een open deur

het geluidsvolume van je geluidskaart (software) harder zetten ?

bert k
30 juli 2010, 17:44
Systematisch werken. Het analoge stuk lijkt me in orde, dus het probleem zit waarschijnlijk in de software. Idd de volumesettings van de computer eens bekijken.

Merelvh
1 augustus 2010, 09:30
Ik gebruik Cubase 5 maar heb het ook met Adobe Audition geprobeerd.. Op de computer staan alle settings naar mijn weten ook allemaal goed.

Roman
2 augustus 2010, 10:28
zit er niet een controlpanel bij die EMU ? Kijk daar eens in ;)

http://images.americas.creative.com/images/products/inline/Digital_Audio_Systems_Patch.jpg

IntiRock
4 augustus 2010, 09:16
Mag ik je vragen of de SL-knop geactiveerd staat? Dat kun je via controlepaneel aan-of uitzetten. Indien deze aanstaat, gaat die lang in geel vooraleer in het rood te gaan, en hoor je dat ook niet omdat er geclipt wordt. Ik heb echter wel al meegemaakt wanneer ik opneem en de SL-knop aanstaat dat het geluid niet volledig doorkomt... Je denkt dat die net niet in rood gaat, maar eigenlijk doet die dat wel. Misschien eens wat minder hard zetten, SL-knop uitzetten en zien dat die zo niet in rood gaat, dan SL-knop aanzetten zodat deze onverwachte piekjes kan opvangen. Uiteindelijk is dit ook de bedoeling...