PDA

View Full Version : De mensen bij Ibanez hebben het eindelijk door.



Wouter J
2 mei 2003, 16:58
Oke, ik kreeg de nieuwe Ibanez catalogus binnen bij de nieuwste editie van de gitarist en terwijl ik aan het bladeren was viel me wat op, die problemen die ik zo vaak beschreef zoals Banaan halzen (Onstabiel esdoorn, veel te dun profiel) Lo-pro edge problemen (Afbrekende tremolo poken, teveel gedoe met snaren vervangen en het zoek raken van die snaar bevestigings blokjes) en kopzorgen (Top lock op het meest breekbare punt van de hals gezet, gevolg....) hebben ze kennelijk ook van meer mensen te horen gekregen.

Want afgezien van het Korn K7 model zijn de Edge en de Lo pro edge kompleet verdwenen uit de ibanez catalogus, vervangen door de Edge pro wat een gelicenceerde versie is van de Floyd Rose Speed loader. Om een snaar te vervangen hoef je aleen het zadel naar achter te trekken, het balletje (Ja het balletje, eraf knippen hoeft niet meer) erin laten zakken en dicht klappen, klaar. Hals problemen worden verholpen met de Wizard pro hals die 2 mm dikker is dan de oude wizard en kopzorgen worden verholpen door een en dikkere hiel bij de wortel van de kop en een toplock die niet door de hiel van de kop is heen geschroeft.

H'mmm... Ik ben zeer benieuwd naar hoe dat die "verbeteringen" in de praktijk zullen werken maar ik vind het een goede stap van Ibanez dat ze wat aan die klachten hebben gedaan.

Harry
2 mei 2003, 17:01
misschien wordt het nog wat met ibanez....

Ibanez
2 mei 2003, 17:25
tja dat zou nog eens wat zijn :smile:

skabouter
2 mei 2003, 17:51
ach, ik heb het niet super op ibanez. kheb een heel mooi prestige model, met ingebouwde piëzo`s, en daar is echt NIETS mis mee. maar verder vind ik het een kutmerk......

maar het is wel goed inderdaad dat ze zoiets doen. jammer vind ik wel de nieuwe modellen. ik vind ze niet zo leuk (wel goede specs) en ze hebben mijn favo serie uitgedunt (S)

ik wil wel nog een RIC bass ibanez copy, maarja, die zie je echt nergens.

weet jij hoe je daaraan kan komen, wouter ?

Wouter J
2 mei 2003, 17:55
Op 2003-05-02 17:51, schreef skabouter:
ach, ik heb het niet super op ibanez. kheb een heel mooi prestige model, met ingebouwde piëzo`s, en daar is echt NIETS mis mee. maar verder vind ik het een kutmerk......

maar het is wel goed inderdaad dat ze zoiets doen. jammer vind ik wel de nieuwe modellen. ik vind ze niet zo leuk (wel goede specs) en ze hebben mijn favo serie uitgedunt (S)

ik wil wel nog een RIC bass ibanez copy, maarja, die zie je echt nergens.

weet jij hoe je daaraan kan komen, wouter ?


Toevallig wel, er staat er een bij de plug in Amsterdam.

skabouter
2 mei 2003, 17:57
vet ! ibanez dus ? hoe duur ?

zie mijn topic in bassforum (80 euro maar)

moet ik dan maar eens kijken, bij de plug

skabouter
2 mei 2003, 17:58
ummmm, er staat niets over op de plug site.
wel een echte RIC, maar geen ibanez copy...weet jij meer ?

Wouter J
2 mei 2003, 18:07
Het is er een die voor een klant verkocht word, zover ik weet hebben ze hem nog steeds een zwart witte. Bel ze anders effe op.

Ronald
6 mei 2003, 11:31
ik heb zelf een ibanez rg 250 en ik ben er opzich heel tevreden mee, ibanez is gewoon mijn merk en ik blijf daar denkik wel bij maar inderdaad is het snaren vervangen gewoon ronduit kut ja , en van stemming veranderen kan ook nie zo 1 2 3 omdat er van die top locks opzitten , daarom laat ik mn gitaar gewoon altijd in de standaard stemming staan

maar het snaren verwisselen is echt kut ja dat vind ik het grootste nadeel ( komt ook wel omdat ik nogal weinig ervaring heb met snaren vervangen , ik had mn nieuwe e snaar er bijvoorbeeld verkeerd om omheen gedraaid :s dus dat je bij het stemmen um de andere kant op moet draaien om um hoger te krijgen :S eh.. tja maar hij zat wel vast in ieder geval :razz:)

maar verder vind ik ibanez gewoon zwaar coole gitaren hoor , met een lekker smal nekske :smile: en een goeie stabiele tremolo ( een floyd rose geloof ik )

en bovendien zien ibanezzren er zwaar strak uit :smile: