PDA

View Full Version : Vraagje over Crate versterker



gitaristje
30 juli 2010, 07:23
Ik speel nu een vijftal jaar gitaar, en heb dit al die tijd gedaan op een comboversterker, wat goed genoeg is voor thuis. Ik ben echter stilaan bezig met een bandje, en wilde daarom een nieuwe versterker kopen waarmee ik dus goed in een band zou kunnen spelen, en eventueel ook zou kunnen optreden. Ik speel voornamelijk metalcore.

Ik kwam op een tweedehandssite een Crate GX-1200H (head+cab) tegen, voor maar 200 euro. De versterker is in perfecte staat, dat was ook te zien op de foto die erbij zat, en is nooit verplaatst geweest enz.

Nu vroeg ik me af of dit een goeie versterker is. 115 watt lijkt me in ieder geval meer dan genoeg, maar ik weet niet echt veel van versterkers af. Kan ik hiermee metalcore (kortom, muziek met veel distortion) mee spelen? Kan ik hem gebruiken voor repetities/optredens?

Ik zou als ik wil wel een 'dure' versterker kunnen kopen, maar er zijn nog bekangrijke dingen op komst (zoals school) waar ik veel geld aan ga moeten besteden. Het komt er dus op neer dat ik niet al te veel geld over heb.

Alvast bedankt!

UnDefined
30 juli 2010, 07:51
Ik weet niet zoveel over Crate maar ik weet wel dat ze enkel goedklinkende solid-state amps hebben gemaakt (weet niet of deze er 1 van is, denk eerlijk van niet).

Natuurlijk kan je ook beetje kijken richting de groten der metal zoals de Peavey 6505+ maar deze kost dan weer veel geld en voor een bak minder geld kan je een redelijk goede kopie ervan krijgen met de Bugera 6262 die niet zo superveel scheelt van klank met de 6505+ in sommige settings toch...

De 120Watt tube head kost €499 en de 2x12 combo (wat ook meer dan luid genoeg zou moeten zijn voor in een band) kost €336 (ook 120Watt tube)

Mvg

schwalbe
30 juli 2010, 16:44
Ze hebben toch echt ook een paar buizenbakken gemaakt die OK klonken.

UnDefined
30 juli 2010, 18:33
Ze hebben toch echt ook een paar buizenbakken gemaakt die OK klonken.

Ja maar ik prefereer toch nog hun solid-states :P

marc_o
30 juli 2010, 18:35
Voor de 200 euro heb je er een heel leuke versterker aan, ga 'm gewoon eens testen, wellicht ben je erg verrast....