PDA

View Full Version : pedaalbord (volgorde en stroom)



Mmonk
29 juli 2010, 19:05
Hey

Ik ben op zoek naar een antwoord op twee vragen over mijn pedaalbord.

Eerst en vooral twijfel ik aan de volgorde van de effectpedalen. Houdt dit steek?

gitaar -> Boss TU-2 -> Dunlop Wah -> Biyang FuzzStar -> EHX Treble Booster -> EHX Holy Grail Plus -> Boss RC20-XL -> Amp

Dit lijkt me de meest logische volgorde maar ik kan er helemaal naast zitten. Suggesties zijn meer dan welkom.

Mijn tweede vraag gaat over de stroomvoorziening voor het bord. Voorlopig werk ik op batterijen. Niet ideaal. Gezien de TU-2 (de enige waarvoor ik op dit moment een adaptor gebruik (bijgeleverd)) voorzien is om stroom te verdelen, zou ik met een daisy chain een aantal andere pedalen van stroom kunnen voorzien. Nu kan ik me voorstellen dat dat niet onbeperkt kan, dat er rekening moet gehouden worden met allerlei elektrisch-technische beperkingen waarvan ik geen snars begrijp.

Kan iemand me zeggen hoeveel en welke van de bovenstaande pedalen ik via TU-2 + daisy chain van stroom kan voorzien?

Alvast bedankt!

Nielsje
29 juli 2010, 19:12
Volgorde is smaak gebonden, maar alles mag. Je zou de volgorde FAQ kunnen lezen...
En over de voeding van pedalen heb ik ooit een heel stuk geschreven, in de voedings FAQ.