PDA

View Full Version : Boss GT-8 kopen??



jeanke1995
29 juli 2010, 19:00
Hoi,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een degelijke effectenpedaal. Nu ben ik op de Boss GT-8 gekomen. De GT-10 is ook wel goed maar te duur voor mij.
'k ook al heel dit forum afgezocht om te weten te komen of er een phrase looper in zit. Dit is dus niet het geval. Heeft iemand een idee van een (redelijk) goedkope looper? En wat is jullie mening over een GT-8? Is het de moeite om het te kopen?

Merciekes ;),

Jens

Thyrif
29 juli 2010, 22:38
Geen ervaring met loopers, maar heb wel een gt-6.

Zitten opzich erg veel dingen in, leuk om allemaal dingen uit te proberen, en als je echt weet wat je wilt, ingewikkelde patches maken. Zelf ben ik er nu op uitgekeken omdat ik wat simpelers wil (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen) en wil em dus weer verkopen. Tenzij ik er ineens weer nut voor vind voor dat ding weg is xD

Al met al leuk spul, maar wel een pokkewerk om allemaal in te stellen soms. Maar je hebt iig wel alles bij de hand, dat is wel weer fijn.

jeanke1995
29 juli 2010, 22:48
Merciekes voor de reactie:ok:

jze
29 juli 2010, 22:53
Ik heb zelf een GT-8, erg leuk speelgoed. Veel geluiden mogelijk, misschien wel te veel ;). Kwaliteit van de sounds is prima, verwacht alleen niet al te natuurlijke geluiden.

crapton
30 juli 2010, 07:19
Ik heb er ook 1. Gebruik hem met de 4 kabel methode (preamp in de loop), tevens ook de channel switcher. Dus de GT8 doet de chorus, delays, reverb, soms een beetje boost, en natuurlijk de cleans. Clean gaat dus zonder 4km rechtstreeks, erg mooi helder geluid. O ja, ik heb ook een apart volume pedaal ingesteld, zodat ik een wah heb en een volume.

De moeite waard? Ja zeker voor het geld - te krijgen voor 150-175 €. Daarvoor vind je echt niets beters en flexibelers.

Tweaken? Ja, heeft even tijd nodig maar als je amp vanzelf al goed klinkt hoef je op de GT8 niet teveel te klooien. Niet meer als bij pedaaltjes. Het is ook hoever ga je er zelf mee. Je moet het ding wel even leren kennen, dat duurt even ondanks dat ie tamelijk logisch is opgebouwd.

jeanke1995
30 juli 2010, 11:44
Thx voor de reactie :ok:

LaszloVersteeg
30 juli 2010, 13:27
Als je goed ermee oefent, kan je met een delay op de gt-8 ook heel goed loopen. Een bandlid van mij doet dat.

JohnLord
30 juli 2010, 13:45
Even een off-topic noob vraagje: wat is loopen?

jeanke1995
30 juli 2010, 13:57
ge drukt op een knop, die pedaal neemt op, ge drukt weer op die knop, die stopt met opnemen en speelt u deuntje opnieuw. Zo kunt ge er nieuwe deuntjes over opnemen, zodat ge ongeveer een one-man band hebt. Het wordt ook wel 'Phrase Loop' genoemd.

jeanke1995
30 juli 2010, 13:59
@ Laszlov2: Hoe kun je dat dan doen, da's wel interessant... :chicken:

cazmodean
30 juli 2010, 14:16
Vorig jaar een GT8 gekocht die ik ook via de 4 kabel methode gebruik op mijn 5150. Ben er erg tevreden mee, maar je moet wel even gaan zitten voor het instellen. Gebruik em af en toe ook nog wel eens om thuis even snel iets op te nemen, maar over het algemeen gebruik ik daarvoor mijn Digitech RP150, omdat die makkelijker in te stellen is. De GT8 heeft veel geluiden en poetst mijn 5150 geluid op (voor zover nodig), daarnaast heeft de amp geen echt clean kanaal, maar door een clean patch met voldoende eq in te regelen, krijg ik er toch een heel behoorlijk clean geluid uit. Ook een groot voordeel vind ik dat het volume/wah pedaal ook een functie kan krijgen, bijvoorbeeld een effect aan en uit zetten, of het volume tijdens het stemmen op stil te zetten.

Kortom: ik vind het een erg goed pedaal voor het geld!

Volgens mij kun je met de delay 10 sec geluid 'opnemen' en dan met een druk op een van de voetschakelaars weer afspelen.

jeanke1995
30 juli 2010, 23:19
Als 'k die pedaal heb gekocht, zal ik meteen eens proberen of het lukt met die delay... :cooler:

vincedepooh
1 augustus 2010, 22:18
Ik heb de gt8 ook en kwam dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=qQy4CrhY1mc) (4.28 ) tegen en ik vind deze patch geweldig omdat je over je delay guiden heen kan spelen zonder dat er nog meer delay geluid bij komt. In het filmpje wordt uitgelegd hoe je alles instelt maar de demo is vanaf 4.28.
Ik ga mijn gt-8 wel weer verkopen omdat ik over ga op rack-gear.

Groetjes,

vincent