PDA

View Full Version : Reparateur Buizen versterker



Patrick_KN
29 juli 2010, 17:22
Hallo,

Weet mischien iemand een goed adres om een Mesa Boogie 400+ versterker te laten repareren?
Het liefst een beetje in de buurt van Haarlem/Amsterdam.

-Patrick

gertjepeet
29 juli 2010, 17:30
wat is het probleem?

Patrick_KN
29 juli 2010, 17:33
Het geluid is erg zacht. Zelfs met alles op stand 10.
Ik heb de voorversterker buizen vervangen, maar dat haalde niks uit.

Ik vermoed dat het mischien iets is met de printplaat bij de EQ. Toen ik die laatst aan en uitzette had ik wel weer normaal volume, maar dat werkt nu ook niet meer.

-Patrick

Rinze
29 juli 2010, 17:36
Zijn de eindbuizen wel ok (alle 12)?

Onze bassist heeft hem ook, wat een glasbak :cooler: en die gaat niet zacht.

Patrick_KN
29 juli 2010, 17:40
:)

Volgens mij wel, maar ben geen expert.
Het is nogal een dure grap om ze allemaal te vervangen, dus wel het wel zeker weten voordat ik daar aan ga beginnen. Ze branden iig allemaal ongeveer hetzelfde.

-Patrick

Rinze
29 juli 2010, 17:49
In de handleiding van het kreng staat ook nog eens dat je alleen MB eindbuizen mag gebruiken, dat de bias niet in te stellen is. Vroeg me al af of dat nou echt zo is.

iWishmaster
29 juli 2010, 17:51
In de handleiding van het kreng staat ook nog eens dat je alleen MB eindbuizen mag gebruiken, dat de bias niet in te stellen is. Vroeg me al af of dat nou echt zo is.

Mesa gebruikt fixed bias en werkt met kleurcodes op de buizen om aan te geven dat een buis binnen de 'range' voor die versterker past. Onder andere Tonefactory en Tube Amp Doctor verkopen buizen voor minder geld met dezelfde bias-range en dus 'kleurcode'. Maar dan nog zijn 12 eindpitten een dure grap.

Rinze
29 juli 2010, 18:36
Het is ook een idioot gezicht: 19 inch breed twee rijen buizen. Ik ben wel een beetje jaloers, tot de buizen vervangen moeten worden natuurlijk. Dan vind ik de 4 eindpitten van mijn Classic 60/60 ineens meer dan genoeg.

cluseau
29 juli 2010, 18:50
Zijn de eindbuizen wel ok (alle 12)?

Ik geloof niet in 12 defecte eindbuizen tegelijk, beetje logisch nadenkend. Meest voor de hand liggend is iets in de preamp of voeding. Kan niet zo moeilijk zijn hoor.

Frans.

Rinze
29 juli 2010, 22:54
Ik denk ook niet dat ze alle 12 kapot zijn maar wat gebeurt er als er een of twee de geest geven?

Kim Wilson
29 juli 2010, 23:01
Dan heb je er toch nog 10 over? Niks aan de hand. :ok:

Rinze
29 juli 2010, 23:14
Best mogelijk, weet eigenlijk niet hoe de eindtrap van de 400+ werkt :chicken:

cluseau
30 juli 2010, 07:07
Best mogelijk, weet eigenlijk niet hoe de eindtrap van de 400+ werkt :chicken:

Net als alle andere parallel / balans eindtrapen, nix bijzonders.

De inwendige weerstand wordt alleen verlaagd door meerdere buizen parallel te zetten waardoor er meer energie kan worden afgenomen.

Frans.

peter_heijnen
31 juli 2010, 09:45
Goh leuke discussie verder, maar ts krijgt helaas geen antwoord op zijn vraag...
Ik weet zelf ook geen reparateur in a'dam eo, ik ga indien nodig naar Chris in vleuten.

http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?u=4728