PDA

View Full Version : Volume/wah combi!



Herman
29 juli 2010, 16:31
Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik eigenlijk een volume pedaal wil, maar daar de ruimte niet voor heb. Nu weet ik dat er wah/volume pedalen zijn, en daar had ik wat vraagjes over.

1. Zijn er al bestaande wah/volumes die toch behoorlijk werken op beide vlakken (hoewel ik niet niet héél vaak wah gebruik). Ik weet dat bv Morley een maakt, maar die is eigenlijk alweer te groot, dus zijn er nog andere alternatieven?

2. Tot in hoeverre valt dit te doen met modden? Ik heb nu een std. crybaby.. valt hier iets mee uit te vreten? En zoniet, heb je eventuele andere suggesties? (Ik heb DirkHendrik hier al over ge-pmt, die raadde me af om m'n std. Crybaby te modden though!)

Hebben jullie nog suggesties/meningen?

Let me know!:)

AoDf
29 juli 2010, 16:57
Ik weet dat als je in je crybaby een bepaalde elco los maakt van aarde, wat je schakelbaar zou kunnen maken, de wah dan als een volumepedaal werkt. Ik heb niet zelf getest dus kan niet zeggen of het acceptabel werkt. Heb je een standaard GCB-95 crybaby wah?

Dirk_Hendrik
29 juli 2010, 18:47
Ik weet dat als je in je crybaby een bepaalde elco los maakt van aarde, wat je schakelbaar zou kunnen maken, de wah dan als een volumepedaal werkt. Ik heb niet zelf getest dus kan niet zeggen of het acceptabel werkt. Heb je een standaard GCB-95 crybaby wah?


Dat is idd de aanpak om van een CB een volumepedaal te maken. Het is dan alleen geen echt lekker regelend volumepedaal. Er zijn vervolgens wat tweaks die em meer een Mr Crybaby maken die dat verbeterd.... en je wah klank verkloot.... NoNo voor mij.

Ik moet me er nog aan zetten om te kijken of ik een Morley Bad Horsie (crybaby circuit met optische regeling) kan combineren met een gewone Morley wah-volume (die ik ook jaren met plezier (geen potgekraak) gebruikte).

Herman
29 juli 2010, 19:17
Ik wil sowieso niet dat de wah-klank er onder komt te lijden, aangezien ik de wah al niet geweldig vind. Een ander pedaal zou dus ook best een optie kunnen zijn, alleen welke pedalen combineren deze functie buiten de Morley om, en klinken ook nog heel acceptabel?

Off topic: Dirk-Hendrik, ik had je nog weer een Pm gestuurd. :)

Heus
29 juli 2010, 19:23
George Dennis Wah/Volume is qua afmetingen wel iets kleiner dan de Morley.
Werkt ook met optical control,dus geen gekraak. Verder een Hi/Lo switch voor de Wah,
welke ik persoonlijk dan weer een beetje tam vind.

AoDf
29 juli 2010, 21:28
Dat is idd de aanpak om van een CB een volumepedaal te maken. Het is dan alleen geen echt lekker regelend volumepedaal. Er zijn vervolgens wat tweaks die em meer een Mr Crybaby maken die dat verbeterd.... en je wah klank verkloot.... NoNo voor mij.

Het circuit zal zich niet echt lenen voor een "en-wah/en-volume" situatie denk. Kan ik me wel voorstellen overigens.

Herman
2 augustus 2010, 18:58
Zijn er nog andere forumleden met suggesties?

tommus42
2 augustus 2010, 20:33
Heb je de buffer al eruit gesloopt? Klinkt beter, verder kan ik er niet zoveel over zeggen, mijne is verder origineel.

Arwin1982
4 augustus 2010, 17:20
@Dirk_Hendrik: Lukt het om zo'n Morley te modden naar zowel wah als volume? Mijn Morley heeft een veer waardoor hij altijd terugklapt...

Of maak ik nu een blonde opmerking en haal je simpelweg die veer eruit...? :confused: