PDA

View Full Version : Nieuwe Band website!



Herman
29 juli 2010, 17:28
Leute!

We hebben sinds deze week weer een nieuwe bandwebsite! We waren er een beetje zat van dat de vorige website maker alleen maar zat te waailappen, en dat er bepaalde functies gewoon niet op zaten.

Grafisch niet al te moeilijk, maar imo wel doeltreffend. Voor de rest dit keer met geïntegreerd foto-album en mp3 speler, en ons "oude" logo weer als banner waar ik erg blij mee ben! :)

De site is gemaakt via WordPress voor de geïnteresseerden, een gratis programma! Dus de site heeft ons helemaal niks gekost (behalve wat hulp van een maat van me:)).

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, en of jullie eventueel nog op of aanmerkingen hebben! Ter vergelijking ook even een linkje naar onze oude site erbij. ;)

Nieuw: www.thejackdaws.com
Oud: http://www.thejackdaws.com/oud/

Bram+
29 juli 2010, 18:09
Op de site heb ik niet zoveel aan te merken, want wat me het eerst opvalt is de 'kerning ('http://nl.wikipedia.org/wiki/Overhang_(typografie)')' van jullie bandlogo. Die is erg rommelig, zo rommelig dat ik bijna vermoed dat het opzet is :D

Zeker bij zo'n designer lettertype in hoofdletters wil de standaard overhang nogal weleens een heel erg onregelmatig beeld opleveren. Bij zoiets prominents als een logo verdient dat dus iets meer aandacht. De ruimte achter beide A's is bijvoorbeeld veel te groot. Vergelijk dat eens met de afstand tussen de C en de K. Even gaan 'schuiven' met de individuele letters in illustrator/photoshop dus.

Steven Otto
29 juli 2010, 20:13
Ziet er netjes uit!

Herman
29 juli 2010, 20:26
@ Bram+, Thanks voor de tip! Zal eens kijken wat we daar aan kunnen doen! :)

@Steven Otto, Merci! :)

jannest
30 juli 2010, 13:14
hij is een beetje traag

m@rijn
30 juli 2010, 14:18
wat ik zonde vind: als je muziek wil beluisteren, mag je op geen enkele link meer klikken of de muziek stopt. Eigenlijk had je beter gewerkt met een iframe en de muziekplayer in de hoofding geplaatst, zo kun je én de site bekijken én luisteren naar je muziek.

voor de rest: mooie site, leuke lay-out

levi
22 september 2010, 14:18
wat ik zonde vind: als je muziek wil beluisteren, mag je op geen enkele link meer klikken of de muziek stopt. Eigenlijk had je beter gewerkt met een iframe en de muziekplayer in de hoofding geplaatst, zo kun je én de site bekijken én luisteren naar je muziek.

voor de rest: mooie site, leuke lay-out

dat kan maar dat zier er neit uit maak dan nog een klein framepje die alleen voor de player is. Of je moet die media downloadeble maken dat je het met windows media speler kan afspelen.