PDA

View Full Version : HNGD: Ibanez GRG270



Steffjuh
29 juli 2010, 15:15
Zojuist een flink afgeprijsde Ibanez GRG 270 b gekocht.
Het was een B-Stock artikel omdat er een 2 tal beschadigingen op zaten:
Bij de schroeven van de neck wat lak schade, en een missende Side-Dot bij de 7e fret.

De gitaar heeft een Basswood Body, een GRG2 Maple Neck met een Rosewood Toets, Ibanez PSND Elementjes in Humbucker, Single, Humbucker opstelling.

En hier uiteraard... FOTO's
En terwijl jullie kijken ben ik uitvogelen hoe dat floyd rose werkt met stemmen.

Edit: En ja inderdaad tijdens het plaatsen van de foto's kwam ik erachter dat er nog wat plastic opzit

Complete Axe:
http://i795.photobucket.com/albums/yy234/Steffjuh/Axe/DSCN2893.jpg

Body:
http://i795.photobucket.com/albums/yy234/Steffjuh/Axe/DSCN2894.jpg

Missende Side dot:
http://i795.photobucket.com/albums/yy234/Steffjuh/Axe/DSCN2899.jpg

En een foto van de "beschadigingen bij de neck-pocket:
http://i795.photobucket.com/albums/yy234/Steffjuh/Axe/DSCN2900.jpg

Tankman
29 juli 2010, 16:04
Schade valt nog mee. Gefeliciteerd.

En ja...naast de plastic op de pickups zou ik maar ook snel die plastic volume en tone knopjes vervangen met wat knappe dome knobs. Die heb ik massall liggen. PM maar voor meer info.

Buzzel
29 juli 2010, 16:10
En hoe veel geld heeft dat krasje je opgeleverd??
En zo'n floyd rose stemmen is ook niet zo moeilijk;)

macwilliams
29 juli 2010, 16:21
Zier er verder wel koel uit :punk:

Bram+
29 juli 2010, 16:26
Over die Edge III staan hier op gitaarnet al wat threads volgepost, dus dat moet helemaal goed gaan komen :D

Ik zou inderdaad het advies van Tankman opvolgen om er wat andere knoppen op te zetten, want deze zijn niet de mooiste, maar voor de rest vooral veel plezier met je nieuwe aanwinst!

P.S.: komen deze trouwens nog steeds uit Indonesië?

G.G.
29 juli 2010, 16:26
Leuke superstrat. Doet me denken aan de Yamaha RGX 612 A die ik 18 jaar geleden kocht met een paar van dit soort schades. Was bij feedback voor echt een prikkie. Dat zijn vaak leuke aankopen.

G.G.
29 juli 2010, 16:31
Ohja.... De missende sidedot. Meet die eens op met een schuifmaat. Ik heb die staafjes nog wel liggen ( reststukje van een van mijn bouwprojecten). Stuur de maat en je adresgegevens ff via pm. Als het dezelfde maat is, dan doe ik het wel ff op de post. Met die knoppen die eerder genoemd zijn is ie straks helemaal af.

Steffjuh
29 juli 2010, 17:11
Schade valt nog mee. Gefeliciteerd.

En ja...naast de plastic op de pickups zou ik maar ook snel die plastic volume en tone knopjes vervangen met wat knappe dome knobs. Die heb ik massall liggen. PM maar voor meer info.

Is wel een aardig ideetje, pm komt eraan zodra ik wat minder stoned ben van verfspuiten.


En hoe veel geld heeft dat krasje je opgeleverd??
En zo'n floyd rose stemmen is ook niet zo moeilijk;)

Ik heb tot nu toe alleen gitaren met een fixed bridge, het is dus iets compleet nieuws voor me.

De gitaar is oorspronkelijk rond de €280 ik heb deze voor €180 mee gekregen.


Over die Edge III staan hier op gitaarnet al wat threads volgepost, dus dat moet helemaal goed gaan komen :D

P.S.: komen deze trouwens nog steeds uit Indonesië?

Er staat inderdaad op Made in Indonesia


Ohja.... De missende sidedot. Meet die eens op met een schuifmaat. Ik heb die staafjes nog wel liggen ( reststukje van een van mijn bouwprojecten). Stuur de maat en je adresgegevens ff via pm. Als het dezelfde maat is, dan doe ik het wel ff op de post. Met die knoppen die eerder genoemd zijn is ie straks helemaal af.

Gast je bent geweldig. ook voor jou geld pm komt eraan.

@ Iedereen. Echt bedankt voor de tips en hulp om hier mooi geheel van te maken, Te Gek!

G.G.
29 juli 2010, 17:25
sidedot zal waarschijnlijk dezelfde maat zijn als bij fender. Dus die doe ik, als ik hem nog heb (weet dat bijna 100% zeker) wel op de post. Maak het gaatje schoon met een klein boortje. Tape'je eroverheen. Gaatje prikken en een druppeltje secondelijm evt. Langs een naald erin laten glijden. Plastik stripje erin hameren. Paar minuten wachten en heel voorichtig met een scheermesje ofzo afsnijden. Heb je verder ook alle kleine schroefjes etc? Is ie verder helemaal compleet?

Steffjuh
29 juli 2010, 17:31
sidedot zal waarschijnlijk dezelfde maat zijn als bij fender. Dus die doe ik, als ik hem nog heb (weet dat bijna 100% zeker) wel op de post. Maak het gaatje schoon met een klein boortje. Tape'je eroverheen. Gaatje prikken en een druppeltje secondelijm evt. Langs een naald erin laten glijden. Plastik stripje erin hameren. Paar minuten wachten en heel voorichtig met een scheermesje ofzo afsnijden. Heb je verder ook alle kleine schroefjes etc? Is ie verder helemaal compleet?

Yes verder kan ik er echt helemaal niks aan ontdekken. Alle schroefjes etc. zitten erin. ik heb ook echt in de winkel al een behoorlijk lange tijd gekeken, maar ik kan verder niks ontdekken.

Nu helaas even niet de mogelijkheid om het gaatje op te meten dus dat zal ik vanavond even doen, stuur ik gelijk een pm. Nogmaals bedankt!

TDZH
29 juli 2010, 17:33
Gefeliciteerd!

Mooie ruitjesbroek trouwens!:blast:

Steffjuh
29 juli 2010, 17:36
Gefeliciteerd!

Mooie ruitjesbroek trouwens!:blast:

:seriousf: Valt me nog mee dat je de 1e bent die dat zegt. :seriousf:

Buzzel
29 juli 2010, 18:11
Ik heb tot nu toe alleen gitaren met een fixed bridge, het is dus iets compleet nieuws voor me.

De gitaar is oorspronkelijk rond de €280 ik heb deze voor €180 mee gekregen.

toen ik mijn gitaar met floyd rose imitatie kreeg had ik het in 5 minuutjes wel redelijk door alleen het afstellen van dat ding is mij redelijk hokespokus

en voor 180 euro hoppa tel uit je winst!

Tankman
5 augustus 2010, 11:48
Je knopjes liggen al sinds zaterdag klaar voor je. Neem aan dat je door de regen niet meer kwam oid...