PDA

View Full Version : Billy Bo gretsch vandaag toegekregen



bloodgulge2
29 juli 2010, 14:44
Gekocht bij Musicstore de
vrijdag overgeschreven, vandaag het pak toegekregen

Wat ik verwachtte:
http://img189.imageshack.us/img189/7522/p1uac54y2jwst.jpg (http://img189.imageshack.us/i/p1uac54y2jwst.jpg/)

Wat ik kreeg:

http://img339.imageshack.us/img339/7444/g6199bcaseopen.jpg (http://img339.imageshack.us/i/g6199bcaseopen.jpg/)
(zijn niet mijn fotos maar ge weet wel wat ik bedoel..)

Jawel dames en heren, een grote doos vol niets.. :dontgeti:
Wat een zwarte zon is voor mij opgegaan..
Heb al naar hun gebeld, ze zeiden dat dit een zeer ernstige zaak is en gaan onderzoeken enz en dat ik verzekerd ben. Ze gingen vandaag zeker nog terugbellen.
Goddank dat ze een bereikbare service in het nederlands hebben..

Bezorgd met UPS. Volgens mijn vader kan daar het probleem wel eens zitten. Hij heeft een kameraad met winkel v amerika die voor geen geld met UPS wil werken aangezien er veel pakketjes verdwijnen en gestolen worden. Soms zelfs opzettelijk beschadigd (wapens in dat geval door wapen-haters).
Ze weten de dure gitaren er in ieder geval wel uit te halen (letterlijk en figuurlijk)

Ik voel me raar genoeg niet erg kwaad of verdrietig, maar gitaarloos en teleurgesteld dat mijn geduld maar weer eens op de proef gesteld wordt..:(


Ik dacht ik schrijf dit hier even van mij af

Peter

Maleco
29 juli 2010, 14:49
Bijzonder kl*te dit, gelukkig hebben ze zo te horen wel een goede klantenservice bij musicstore.

Succes met het wachten, hoop dat het niet te lang duurt

bloodgulge2
29 juli 2010, 14:57
Zou ik dit ook even melden in 'gestolen'?
Degene die hem heeft heeft immers de case niet, en deze kom je niet veel tegen in nieuwstaat zonder case bedenk ik me.

Edit:
Net telefoon gehad.
Ze gaan onderzoek starten, morgen komt iemand de kist met verpakking ophalen en zodra deze in keulen is wordt er een nieuwe gitaar opgestuurd.
Ze zijn redelijk zeker waar het probleem zit, volgens hun hoogstwaarschijnlijk niet bij UPS.

Edit 2:
Ze ging zelfs aan de baas vragen of ze geen kleine vergoeding voor het ongemak konden geven.

All-in-all ben ik tevreden van de klantenservice.

Exi
29 juli 2010, 15:54
Vast vakantiekrachten ofwel iemand die aan vakantie toe is.:D
Mooi dat je ook nog een kleine vergoeding krijgt, dat is wel een nette service.

bloodgulge2
29 juli 2010, 16:00
Heb net hun stock voor de billy-bo's van beperkte voorraad naar in bestelling zien gaan. Ze zijn ook duurder geworden. Ik hoop dat mijn tweede gitaar nog bij die laatsten zat, anders wordt het wachten tot eind augustus...
Zou wel klote zijn want we zijn eind augustus van plan om op te nemen...

soup
29 juli 2010, 16:18
Jammer voor je, wel een erg knappe gitaar.

vulvasonic
29 juli 2010, 17:02
Geen gebruikelijke keuze. Fan van Bo, fan van Billy, of gewoon een exentrieke wens?

bloodgulge2
29 juli 2010, 17:24
Ik denk niet dat het aan bo of billy ligt dat ik hem gekocht heb. (al ben ik fan van billy en vind ik de muziek van bo zeer cool) Het exentrieke design heeft in mindere mate wel een aandeel in mijn keuze. Daarom heb ik geen powerjet gekocht.
Ik twijfelde tussen dit en een les paul traditional. Probleem is dat ik les pauls zeer mooi vind maar oncomfortabel. Ook ben ik geen fan van de geluiden uit die halselementen bij oversturing.
En dan hebben we nog de hele Gretsch voodoo.
Verder heb ik nergens de kans gehad om hem uit te proberen maar dat is de bedoeling tijdens die eerste 30 dagen na aankoop v musicstore..

Rinze
29 juli 2010, 17:34
Zo, da's balen :dontgeti:

Wel een erg mooie en koele gitaar.



Als je hem een keer in huis hebt..

bloodgulge2
29 juli 2010, 18:28
wie weet?...

barno
29 juli 2010, 18:56
godver, qua afknapper kan dat tellen, krijg je een gretsch koffer binnen, zit er niks in, dikkke bummer

vulvasonic
29 juli 2010, 21:03
Dus je koopt deze gitaar op blind vertrouwen?
Cool! :D

Hou ons op de hoogte. Ik ben er nog nooit een tegengekomen. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Vervelend dat je geduld nog even op de proef wordt gesteld. Ik hoop van harte dat het het waard is. :)

bloodgulge2
29 juli 2010, 21:35
Ik had niet veel keus. Bij mijn lokale gitaarboer kostte hij mij 600 euro meer en daar kon ik hem niet vrijblijvend bestellen. Bij musicstore kreeg ik dan nog eens die 30 dagen waarbinnen ik hem vrijblijvend mag terugsturen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Basileia
29 juli 2010, 22:47
Ik had niet veel keus. Bij mijn lokale gitaarboer kostte hij mij 600 euro meer en daar kon ik hem niet vrijblijvend bestellen. Bij musicstore kreeg ik dan nog eens die 30 dagen waarbinnen ik hem vrijblijvend mag terugsturen.
Ik hou jullie op de hoogte.

En de service is zelfs zo goed dat je hem niet eens zelf hoeft terug te sturen?

bloodgulge2
29 juli 2010, 23:03
En de service is zelfs zo goed dat je hem niet eens zelf hoeft terug te sturen?

Een koerier komt morgen de lege kist en verpakking halen.
Ik snap niet wat je bedoelt met die quote maar je mag al hun instrumenten binnen 30 dagen zonder reden terugsturen voor een refund. Omdat dit over diefstal gaat komen ze hem (of wat er van over is) zelf halen.

Cocobolo
29 juli 2010, 23:41
Een koerier komt morgen de lege kist en verpakking halen.
Ik snap niet wat je bedoelt met die quote maar je mag al hun instrumenten binnen 30 dagen zonder reden terugsturen voor een refund. Omdat dit over diefstal gaat komen ze hem (of wat er van over is) zelf halen.

Jammer dat ze niet gelijk een nieuwe voor je meenemen als ze hem toch komen halen!
Keulen is trouwens niet zo heel ver, je zou ook kunnen kiezen om hem te halen en er een leuk weekend aan vast te plakken ;)

FruscianteFan
29 juli 2010, 23:46
Klopt, toen met dat gedoe met mijn Akai Headrush lieten ze hem ophalen, en kreeg ik een tijdje later een nieuwe toegestuurd.

bloodgulge2
29 juli 2010, 23:51
Klopt, toen met dat gedoe met mijn Akai Headrush lieten ze hem ophalen, en kreeg ik een tijdje later een nieuwe toegestuurd.

Wat was er dan aan de hand?

FruscianteFan
30 juli 2010, 00:01
Wat was er dan aan de hand?
Bij de eerste deden de schakelaars het niet meer, de tweede stopte spontaan met loopen, de derde ligt nu in de kast dood te zijn omdat-ie naast deze twee euvels ook nog eens constant uit zichzelf van delaytijd verandert.

Maar dat doet er niet toe, op de klantenservice van Musicstore is weinig aan te merken. Ik heb gewoon tot twee keer toe zonder problemen een nieuwe gekregen, bij de derde had ik niet eens meer zin om hem te retourneren en heb ik een Boss delay gekocht.

bloodgulge2
30 juli 2010, 00:05
Bij de eerste deden de schakelaars het niet meer, de tweede stopte spontaan met loopen, de derde ligt nu in de kast dood te zijn omdat-ie naast deze twee euvels ook nog eens constant uit zichzelf van delaytijd verandert.

Maar dat doet er niet toe, op de klantenservice van Musicstore is weinig aan te merken. Ik heb gewoon tot twee keer toe zonder problemen een nieuwe gekregen, bij de derde had ik niet eens meer zin om hem te retourneren en heb ik een Boss delay gekocht.

wow das pas pech. Of een slechte productie

FruscianteFan
30 juli 2010, 00:10
Joh, maak jij je nou maar zorgen over dat je je nieuwe gitaar krijgt ;)

marco v
30 juli 2010, 00:11
Wel een mooie koffer.
Met musicstore ook niets dan goede ervaringen.
Die lege koffer is hopelijk een uitzondering.

bloodgulge2
30 juli 2010, 00:24
Joh, maak jij je nou maar zorgen over dat je je nieuwe gitaar krijgt ;)

Hahhah, ja gewoon afwachten geblazen..

Moest ik hem ooit nog krijgen zal ik eens een demotje proberen te doen voor de geïnteresseerden.

FruscianteFan
30 juli 2010, 00:31
Hahhah, ja gewoon afwachten geblazen..

Moest ik hem ooit nog krijgen zal ik eens een demotje proberen te doen voor de geïnteresseerden.
True... nouja ik wil vooral niet je topic kapen. het is alweer een tijdje geleden, dat gedoe met de headrush.

bloodgulge2
30 juli 2010, 00:43
Wel een mooie koffer.
Met musicstore ook niets dan goede ervaringen.
Die lege koffer is hopelijk een uitzondering.

En over die koffer, hij was wel mooi maar gretsch kan wel beter vind ik.
De slotjes pasten maar zo-zo wat losjes. Heb er niet op gelet of hij vervormt, maar iets wat ook hard is van buiten geeft toch meer vertrouwen. Ook de scharniertjes waren (maar) standaard formaat.

RS-Rik
30 juli 2010, 02:09
wel goeie service!

w/s gewoon een inpakker die m als ingepakt had gemarkeerd.

bloodgulge2
30 juli 2010, 13:40
wel goeie service!

w/s gewoon een inpakker die m als ingepakt had gemarkeerd.

Mjaa, dan nog.. Ze zouden dat wel merken als hij niet ingepakt was denk ik..
Tenzij dat de gretsch 'verdwijnt'

Edit:
Update, net nog eens gebeld. Blijkt dat die koerier voor vandaag of maandag is, en die gitaar kon niet in een keer meegebracht worden om vage reden. Heb voorgesteld om morgen zelf naar Keulen te gaan. Ze ging kijken of die gitaar tegen morgen klaargemaakt kon worden (???) Ik verwacht seffens telefoon.

Edit 2:
Ze hebben er een aan de kant gehouden voor morgen. Ze gaan een tegenmoetkoming geven van 70 euro en een brandstofvergoeding.
Ik had eens gevraagd of ze wisten wie de dader was, maar dat wou ze niet zeggen. Ze zei wel dat het te absurd voor woorden was.. Voedt mijn nieuwsgierigheid natuurlijk :) Ik denk aan een koerier van Gretsch ofzo..
Wat denken jullie?

Rooker
30 juli 2010, 17:09
..sus, Wat een verhaal weer. Het zal je toch gebeuren. Zit dan te denken dat het wel grappig zou zijn geweesd als dan je vriendin/vrouw om de hoek staat om je harses vast te leggen als je een lege koffer openmaakt haha.
Ik vind wel dat ze het daar erg netjes voor je oplossen. Weer een bewijs van Duitse degelijkheid!! (of wiedergutmaggung:makeup:).

Nouja gelukkig voor je,

bloodgulge2
30 juli 2010, 17:15
..sus, Wat een verhaal weer. Het zal je toch gebeuren. Zit dan te denken dat het wel grappig zou zijn geweesd als dan je vriendin/vrouw om de hoek staat om je harses vast te leggen als je een lege koffer openmaakt haha.
Ik vind wel dat ze het daar erg netjes voor je oplossen. Weer een bewijs van Duitse degelijkheid!! (of wiedergutmaggung:makeup:).

Nouja gelukkig voor je,

Mijn pa stond naast mij om te kijken hoe een instrument van zoveel geld er uit zou zien..

vulvasonic
30 juli 2010, 17:23
Mijn pa stond naast mij om te kijken hoe een instrument van zoveel geld er uit zou zien..

Ik hoop dat je een moderne, ruimdenkende vader hebt. :D

bloodgulge2
30 juli 2010, 17:31
Mjaaaaaa misschien... Maar hij heeft al ervaring met gestolen pakjes

Dommedik
30 juli 2010, 18:18
De servive daar klinkt wel heel goed! Maarja, het levert je op dit moment nog geen gitaar op. Je gaat dus zelf naar keulen nu?
Kl*te man! Succes

bloodgulge2
30 juli 2010, 18:21
De servive daar klinkt wel heel goed! Maarja, het levert je op dit moment nog geen gitaar op. Je gaat dus zelf naar keulen nu?
Kl*te man! Succes

Ja was het gewoon beu om te wachten, ook al sturen ze hem relatief snel op.

Riky
31 juli 2010, 01:31
Zow dat is Klote zeg!

Hier denk je geen eens over na dat het je kan gebeuren.
Ben benieuwd hoe dit opgelost wordt. Vast wel ok!

Duhsjaak
31 juli 2010, 07:45
Hi
Het zijn soms ook net echte mensen, die Duisters (geintje).
Een H. Gretsch jatten is natuurlijk onvergeeflijk, maar de manier waarop je leverancier ermee omgaat is chique.
Ik heb niets te klagen over mijn fysieke muziekboeren, maar een paar van die internet winkels hebben het goed begrepen hoe ze met hun klanten moeten omgaan. Petje af.
En jij sterkte/geduld.
Ik duim voor foto'tjes en soundbites in de geluidssectie. Ik ben nog niet verder dan HiLo's, maar erg geinteresseerd in Gretsch.
Ik zal deze draad verder goed in de gaten houden.
Vriendelijke groet,
Gus a.k.a. Duhsjaak

bloodgulge2
1 augustus 2010, 00:31
yo de mannen,
Heb vandaag de gretsch uitvoerig getest. Het is een eigenaardig instrument.
Unplugged klinkt hij zeer raar alsof het geluid ook nog uit een klein nazaal speakertje komt. Dit komt door de snaren van de tailpiece die resoneren en de chambers. In de versterker hoorde ik daar niks van en het geluid was goed. Daarmee bedoel ik dat er niks op aan te merken is tot waar 'goedheid' van geluid subjectief begint te worden. De blend controll is handig en leuk en ik mis geen tweede toonknop. Hoewel ik geen fan ben van tune-o-matics moet ik toegeven dat er niks negatiefs valt aan te merken op deze brug. De snaren glijden er goed door. Unplugged hoor ik wel soms de schroefjes van deze brug rammelen. Maar ik ga binnenkort eens een tru arc of bar bridge proberen. Deze brug staat namelijk al lichtjes schuin zoals je een bar bridge zou afstellen moest je een model hebben met losse brug. Ik heb alle zadeltjes eens op een lijn gezet en de intonatie is nog zo goed als perfect (niet hoorbaar op de manier waarop ik speel, wel wanneer ik open akkoorden neem boven de 13e fret, en dan nog...) Dus ik denk dat dat wel de bedoeling was bij gretsch. Momenteel liggen er nog andere snaren op dan ik normaal gebruik , dus nadat die van mij erop liggen ga ik hem eens afstellen. De knoppen draaien met meer weerstand dan andere pots. Ik vind dit goed, andere mensen kunnen dit vervelend vinden kan ik mij inbeelden. De witte nut steekt kleursgewijs lelijk af tegen de cremekleurige binding, maar kan op dit moment niet zeggen of hij de gitaar goed in stemming houdt. Op deze korte tijd nog niks gemerkt, maar mijn snaren zijn dan nog niet zo verweerd als ze bij mij wel willen worden (zeer aggressief zweet). Tuners zijn open mechanismen, maar dit is niet noodzakelijk slecht, aangezien ze het gewoon goed doen en vind ze (net) gemakkelijker en nauwkeuriger dan de gesloten tuners op mijn andere gitaren.
In de tail zit geen scharnier, waardoor eventuele krachten op het uiteinde van de tail (dichtst bij de brug) veel kracht uit oefenen op de 3 schroeven waarmee hij vast zit. Zolang je snaren op spanning staan en je niet aan die tail gaat zitten sleuren zal dit echter geen probleem geven. De jack is mooi verzorgd gemonteerd. Fretjes zijn zoals in de specs wat kleiner dan je terugvindt op andere gitaren. Ik vreesde hier voor ongemak, maar niets bleek minder waar. Ik was op zeer korte tijd aangepast aan de gitaar ( ik kom van een snelle ibanez ) Bereikbaarheid van bovenste fretten is niet zo gemakkelijk als het design van de body laat lijken boven op fretten boven de 15. Er zitten al straplocks in wat geweldig is, aangezien ze nooit meer loskomen wanneer ze er eerst ingezet zijn. Wanneer je je strap buttons moet uitdraaien in andere gitaren om de straplocks te installeren, zullen ze altijd wel een beetje los komen en moet je ze met lijm vasthouden. Dit is hier dus niet van toepassing, en ik vind dat dit meer gedaan moet worden met andere gitaren. Deze gitaar is iets langer (groter) dan alle traditionele modellen. Ik moet zeggen dat ik het fijn vind om een groter instrument vast te hebben op een manier die moeilijk uit te leggen is. Het gewicht is ook goed verdeeld in de gitaar. Dit kan ik nu al met zekerheid zeggen ook al heb ik nog geen strap geinstalleerd. Dat was ook deel van de rare eerste ervaring toen ik hem vast had. De ringen rond de pickups zijn komen wel min of meer overeen met de pickups, maar ik kan er niet naar kijken omdat het plastiek is.. Dit is de schuld van TV jones, ik zoek nog op het internet voor chromen ringen om ze ermee te vervangen. Toen ik op mijn gear inplugde was het even zoeken naar mogelijkheden qua toon op vlak van fuzzjes, maar dit zijn ook de moeilijkste gevallen. Het is een uitgebalanceerde gitaar qua klank. Bij mij klonk hij het beste met mijn eq op mijn overdrive compleet neutraal, verder gaande in het cleane eq-loze kanaal van mijn orange rocker 30. Waar ik aan moest wennen was de hals pickup, aangezien ik daar een single coil gewend ben. Ik kon er niet alles mee doen wat ik met die single coil mee kan, maar dat geldt ook omgekeerd. En dat is het opzet van deze gitaar, hij moet mijn andere gitaar gedeeltelijk overlappen (gewone toon die ik altijd gebruik) en gedeeltelijk verschillen (anders reageren op mijn materiaal zodat ik andere tonen krijg).
Mijn laatste oordeel is dat je deze gitaar niet moet kopen voor prijs-kwaliteit. Zeker omdat toon subjectief is boven een bepaald niveau. Dit model is een beetje exclusief en daar betaal je voor. Uiteindelijk krijg je wel een instrument waar je vol op kan vertrouwen en waar niks mis mee is.

Dit was mijn oprechte kritische review

(ps: oja, bleek dat heel dat probleem kwam doordat ze vergeten waren hem in de koffer te doen... Maar bij musicstore krijg je voor elke slechte ervaring een goede terug)

Duhsjaak
1 augustus 2010, 07:40
Hi
Dat Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! is alsnog een laat eerbetoon aan Simon Vinkenoog die dat op dit soort momenten altijd even deed om zijn enthousiasme te tonen.
En congrats natuurlijk van een bijzonder groot Gretsch fan.
En nu.........
Een paar mooie foto's en een paar stukjes met geluid, s.v.p. please, graag, bitte!!! Of desnoods als de donder.
Fijn weekend.
Gus a.k.a. Duhsjaak

SantaX
1 augustus 2010, 07:44
Foto's! Wij willen foto's!

Ik ben blij dat de gitaar terecht is gekomen en dat ook voor de winkel duidelijk is waar de gitaar gebleven was. Anders krijg je toch zo een gevoel van, dadelijk denken ze dat ik ze probeer te bestelen. Maar toch: foto's van dit monster! :noob:

Rooker
1 augustus 2010, 08:01
Hehe hij is er...............!
Vond het al zo sneu dat je dan een lege koffer aantreft. Wat zal jou hond het hebben moeten bezuren haha.
Knap dat je dan nog objectief kunt kijken als je hem net in handen hebt.
Maar bovenstaande hebben gelijk. Nu niet meer lullen maar eerst foto's MULTI ANGLE graag.......... Maar ik denk dat er behalve de mensen die ah werk zijn nog niemand wakker is dus doe rustig aan:seriousf:

bloodgulge2
1 augustus 2010, 13:24
Hey jongens,
Ik heb slecht nieuws voor jullie. Mn ma is op reis en heeft onze camera mee, dus kan geen foto's maken. Ik heb geprobeerd mn webcam (van laptop) te gebruiken maar zoals jullie zien hebben jullie daar ook niet veel aan..

http://img180.imageshack.us/img180/3873/billybo1.jpg (http://img180.imageshack.us/i/billybo1.jpg/)

De nutten van de gitaren liggen op gelijke hoogte. Links is mn lapsteel, met kleine body en gelijke mensuur. Rechts mn andere elektrische, iets langere mensuur, normale body. Zoals je ziet steekt de billy bo nog een stuk verder uit.

http://img525.imageshack.us/img525/8493/billybo2.jpg (http://img525.imageshack.us/i/billybo2.jpg/)

De vorm van de kist sluit mooi aan. Hij is ook een stukje langer dan andere kisten.

Ik wil wel meer foto's maken maar het is verschrikkelijk vervelend en onhandig om mn laptop te richten als een camera..
In ieder geval heb ik dinsdag mn camera trug, en morgen kan ik eens naar het repetitiekot gaan kijken of we een goede microfoon hebben...

Rooker
1 augustus 2010, 13:27
potdomme doe het ligt is aan in je kamer!!:seriousf:

bloodgulge2
1 augustus 2010, 13:34
potdomme doe het ligt is aan in je kamer!!:seriousf:

Het licht is dus aan...
Daarom beter wachten tot dinsdag :p
sorry jongens! :makeup:

Edit: Kga morgen repeteren, kzal daar foto's nemen en wat proberen opnemen
Speciaal voor jullie ;)

soup
1 augustus 2010, 14:02
Weegt hij veel, ziet er redelijk massief uit?

bloodgulge2
1 augustus 2010, 14:29
Weegt hij veel, ziet er redelijk massief uit?

Hij weegt 3.2 kilo
Hij is verrassend comfortabel en handig zonder dat het lijkt of je een stuk plastiek vast hebt.

De eerste snaar is net gesprongen aan het ringetje in de tailpiece.
Hopelijk toeval. Maar ik wil dat mijn snaren springen aan fretten...

budje
1 augustus 2010, 14:31
als je ermee het podium opgaat: Zo'n gitaar vraagt, nee schreeuwt om een gitarist is stemmig driedelig pak!

Rooker
1 augustus 2010, 14:33
als je ermee het podium opgaat: Zo'n gitaar vraagt, nee schreeuwt om een gitarist is stemmig driedelig pak!

Ja een beetje de Roxy Music look

budje
1 augustus 2010, 14:35
Fuck roxy music!!!!! (http://www.youtube.com/watch?v=M6ixaXBWtyc)

;)

Rooker
1 augustus 2010, 14:44
Fuck roxy music!!!!! (http://www.youtube.com/watch?v=M6ixaXBWtyc)

;)

Nee dank je. Ik sla ff over;)

FruscianteFan
1 augustus 2010, 15:12
Maar ik wil dat mijn snaren springen aan fretten...
Dit vat ik even niet? Waarom zou je snaren willen breken?

bloodgulge2
1 augustus 2010, 15:27
Het gaat om de plaats. Snaren springen op het zwakste punt. Ze verzwakken alleen op de plekken waar erop gespeeld wordt als alles goed is. Als ze ergens anders springen betekent dit dat die plek de snaren onnodig verzwakt. Zeker bij mij aangezien ik ze aanzienelijk verzwak door bends en verwering..

Je wil toch ook niet dat je snaren voortijdig springen door scherpe brugzadeltjes?

En over de looks: Ben helaas niet bad-ass genoeg om goed te staan met kostuumjas..
Ben ondertussen overgeschakeld op een open hemd met mouwen omhoog..

http://www.facebook.com/photo.php?pid=6663269&id=344249358503&ref=fbx_album
Ook een interessant puntje:
Speelt deze gitaar gemakkelijk in je nek?
Even uitgeprobeerd: Wow.
Dit is een echte gitaar om in je nek te spelen, mensen :seriousf: doordat die vleugel tegen je arm komt ligt hij goed vast ^^

Goeiemorgen
1 augustus 2010, 17:55
huh dat vat ik niet helemaal. als je juist bend komt er meer druk achter en voor aan de snaar te liggen omdat je al het waren ze naar elkaar toe trekt door druk uit te oefen in het midden verzwak je juist bij de punten waar ze vast liggen? en niet waar je bend?

bloodgulge2
1 augustus 2010, 18:04
huh dat vat ik niet helemaal. als je juist bend komt er meer druk achter en voor aan de snaar te liggen omdat je al het waren ze naar elkaar toe trekt door druk uit te oefen in het midden verzwak je juist bij de punten waar ze vast liggen? en niet waar je bend?

Kijk, als je gitaar speelt en je drukt en wrijft met je snaar dan ontstaan er zeer kleine vervormingen en inkepingen in de snaar. Dit zijn de zwakke punten waar ik het over heb... Hoe meer je speelt, hoe verder de snaar 'kapot' gaat, totdat hij de druk niet meer aankan. Das logisch want die snaren speel je nu eenmaal kapot. Maar het is toch een zeer slecht teken als hij ergens anders springt, want dan betekent dat dat er op die plek nog meer schade aan de snaar is gedaan dan jij in het midden met fretten doet. De snaar hoort buiten het fretboard op zijn stevigst te zijn aangezien hij daar niet wordt 'aangevallen'
Door de spanning van je snaren die je eventueel verhoogt door te benden enzo wordt wel aan de uiteinden getrokken, maar die kracht staat in dezelfde richting als de snaar en zal hem niet snel doen breken. Verwering en beschadiging van de snaar wel.
Je hardware hoort je snaren niet te beschadigen, laat staan de snaar laten springen voor je dat zelf doet door hem 'op te gebruiken'
Daarom zeg ik dat ze bij mij het liefste op het fretboard springen
Ben ik nu de enige die dit logisch vindt?

TimoSomers
1 augustus 2010, 18:10
Ze breken bij mij echt nooit op het fretboard (en ik bend echt als een gek).
Bij mij breken ze 9 van de 10 keer bij de brug.
Alleen op m'n Ibanez heb ik ooit 2 keer (van de 24964648 keer) de snaar bij m'n fretboard gebroken maar dat was puur door tremologeweld.

budje
1 augustus 2010, 18:14
ik heb in 32 jaar spelen ook nog nooit een snaar op de hals zien breken, altijd op de brug

bloodgulge2
1 augustus 2010, 18:28
nou ja bij mij juist altijd op het fretboard aangezien mijn zweet echt veel verzuurt.. Na een uurtje spelen al roest zichtbaar op nieuwe snaren enzo...
Maar wie weet hoe lang deze snaren er al op lagen, dat hij daarom brak voor ik hem kon breken.

budje
1 augustus 2010, 18:31
Maar wie weet hoe lang deze snaren er al op lagen, dat hij daarom brak voor ik hem kon breken.

De kern van het verhaal! standaard bijgeleverde snaren zijn vaak goedkoop en oud en vies. Nieuwe erop en gaan!

bloodgulge2
1 augustus 2010, 18:34
De kern van het verhaal! standaard bijgeleverde snaren zijn vaak goedkoop en oud en vies. Nieuwe erop en gaan!

Check.. Misschien moet ik eens terug elixirs proberen
Die hielden wel het roest tegen, maar ze konden niet op tegen de hakjes die de fretten maken.. Maar das alweer lang lang geleden

budje
1 augustus 2010, 18:39
ik maak zelf mn snaren na het spelen altijd ff schoon met een ouwe theedoek, maar heb ook wel gitaristen gezien die dat tussen nummer door een paar keer deden op een avond. Wie weet moet je dat eens proberen?

bloodgulge2
1 augustus 2010, 18:56
ik maak zelf mn snaren na het spelen altijd ff schoon met een ouwe theedoek, maar heb ook wel gitaristen gezien die dat tussen nummer door een paar keer deden op een avond. Wie weet moet je dat eens proberen?

Ik gebruik voor en na het spelen fast fret, wat een beetje helpt.

bloodgulge2
3 augustus 2010, 13:52
Hey luitjes, hier zijn wat fotos van de gitaar
beter laat dan nooit

http://img696.imageshack.us/img696/6426/dsc01485iw.jpg (http://img696.imageshack.us/i/dsc01485iw.jpg/)

http://img714.imageshack.us/img714/4575/dsc01486k.jpg (http://img714.imageshack.us/i/dsc01486k.jpg/)

http://img685.imageshack.us/img685/7747/dsc01487w.jpg (http://img685.imageshack.us/i/dsc01487w.jpg/)

http://img404.imageshack.us/img404/9064/dsc01488cs.jpg (http://img404.imageshack.us/i/dsc01488cs.jpg/)

http://img805.imageshack.us/img805/8469/dsc01489h.jpg (http://img805.imageshack.us/i/dsc01489h.jpg/)

http://img191.imageshack.us/img191/5985/dsc01490a.jpg (http://img191.imageshack.us/i/dsc01490a.jpg/)

http://img210.imageshack.us/img210/7339/dsc01491m.jpg (http://img210.imageshack.us/i/dsc01491m.jpg/)

http://img517.imageshack.us/img517/7073/dsc01492d.jpg (http://img517.imageshack.us/i/dsc01492d.jpg/)

ellisvertellis
3 augustus 2010, 14:33
DAAR zou ik graag eens op spelen!! Mooi hoor!

bloodgulge2
3 augustus 2010, 14:36
http://img839.imageshack.us/img839/3275/dsc01493d.jpg (http://img839.imageshack.us/i/dsc01493d.jpg/)


http://img838.imageshack.us/img838/1042/dsc01497k.jpg (http://img838.imageshack.us/i/dsc01497k.jpg/)

http://img837.imageshack.us/img837/9348/dsc01495.jpg (http://img837.imageshack.us/i/dsc01495.jpg/)

http://img340.imageshack.us/img340/9171/dsc01494c.jpg (http://img340.imageshack.us/i/dsc01494c.jpg/)

http://img412.imageshack.us/img412/8522/dsc01498k.jpg (http://img412.imageshack.us/i/dsc01498k.jpg/)

Multi angle en al, voila