PDA

View Full Version : Super Reverb tweede kanaal probleempje



Aca Ilic
29 juli 2010, 14:13
Heey guys,

voordat ik chassis uit elkaar haal eventjes probleem aan jullie voorleggen. Eerste kanaal van mijn SR werkt prima, tweede klinkt behoorlijk zwakjes . Paar dagen geleden gig mee gehad niks aan de hand. Alle buizen gloeien normaal, dus op eerste gezicht is visueel niks te waarnemen.
Pas als ik amp ergens op 10 heb hoor je beetje geluid. Bij het aanzetten van het amp hoor je een klein pets, wat voorheen niet was. Ik dacht mocht er iemand toevallig kwaaltje kennen, graag wat input.
alvast bedankt
lex

cluseau
29 juli 2010, 15:46
Pas als ik amp ergens op 10 heb hoor je beetje geluid. Bij het aanzetten van het amp hoor je een klein pets, wat voorheen niet was.

Het meest eenvoudige is ff buisjes wisselen. Daarna wordt het toch meten.

Frans.

Aca Ilic
29 juli 2010, 16:04
Frans bedankt, da had ik al gedaan.
Het mooiste daaran is dat als ik volume pot op 10 draai en treble pot tussen 9 en 10 beweeg, dan krijg ik (zacht) een rare hoge piepende frequentie te horen .

cluseau
29 juli 2010, 16:24
Frans bedankt, da had ik al gedaan.
Het mooiste daaran is dat als ik volume pot op 10 draai en treble pot tussen 9 en 10 beweeg, dan krijg ik (zacht) een rare hoge piepende frequentie te horen .

Wist natuurlijk niet dat je al iets had ondernomen ;).

Je kan er denk ik wel vanuit gaan dat hij staat te oscilleren. Had je een send/return of preamp uit? In dat geval kun je even naar de switches op de jack's kijken. Veel voorkomende rare verschijnselen daardoor meegemaakt zoals oscilleren, vervormen, hard/zacht, motorboaten etc.

Oscilleren gebeurd niet zomaar ineens, er is dan toch iets gebeurd. amp niet omgevallen? Vervoerd? Iets los geweest. Heb je ook eindbuizen geprobeerd? Hoewel je een goed werkend kanaal hebt, ligt dat dus niet voor de hand.

Kweenie, zal je toch het chassis eruit moeten rukken en gaan meten.

Dat oscilleren, is dat met open ingang?

Frans.

Aca Ilic
29 juli 2010, 16:58
Frans, het kan zijn inderdaad dat met vervoer wat misging, want toen we op Big Rivers moesten spelen, was er bedrijf die spullen van main stage naar verzamel plek alle back up apparatuur gebracht heeft. Misschien dat daar iemand wat hardhandiger mee was omgesprongen. Ik haal chassis straks uit, en doe ik eerste jacks van tweede kanaal nacontroleren ( ik denk idd dat het aan eindtrap of voorversterker buizen niet zal liggen, aangezien de eerste kanaal prima doet).

cluseau
29 juli 2010, 19:01
Ik haal chassis straks uit, en doe ik eerste jacks van tweede kanaal nacontroleren ( ik denk idd dat het aan eindtrap of voorversterker buizen niet zal liggen, aangezien de eerste kanaal prima doet).

Heb dezelfde mening, de input jacks hebben een switch welke de ongebruikte ingang aan massa legt als er geen plug inzit. Dit om te voorkomen dat een ingang open blijft staan en rotzooi oppikt. Mogelijk dat die schakelcontacten geoxideerd zijn.

Frans.

Aca Ilic
30 juli 2010, 00:03
Ga morgenvroeg aan de slag. Het zal toch hoogstwaarschijnlijk om tweede kanaal gedelte gaan ( beginnend bij jack inputs), want eerste kanaal werkt perfect. Alle buizen nagetrokken, alles was in orde ( anders had ik bij de eerste kanaal ook volume drop of andere probleem).

Mr.Jay
30 juli 2010, 08:51
Een oscill. in een AB763 zal bijna altijd op het 2e knl. zijn en niet op NORMAL, vanwege de extra gaintrap aldaar.

matto
30 juli 2010, 09:02
Kan ook nog een wat minder goed soldeerverbindinkje losgeraakt zijn.

Aca Ilic
30 juli 2010, 12:13
yep,

net voordat ik alles nagelopen heb, het ging om soldeerpunt bij jack input. Pfffff.....