PDA

View Full Version : Emg spc



dml
29 juli 2010, 09:37
Heb een Strat welke is voorzien van een EMG SAV-set. Helemaal prima, lekker strat-geluid (wat dat ook moge zijn), belletjes, quick, queck en quack, alles zit erop en eraan. Maarrrrr, nu wil ik voor het hogere gain-werk toch wat meer ballen. Dan zijn er twee mogelijkheden: 1. SPC erin zetten; 2. 81 erin zetten. Het liefst zou ik voor optie 1 gaan maar doet de SPC ook echt wat EMG zegt? Verander je daarmee het single coil geluid (nagenoeg) in een humbuckergeluid? Wie wil zijn ervaringen delen?

signsofzodiac
29 juli 2010, 17:32
Ik heb met volle tevredenheid een EMG DG-20 set gebruikt in mijn american deluxe strat. Dit zijn de SA's met de SPC en de EXG. De SPC geeft een behoorlijke portie ballen aan je geluid (mid), de EXG scooped meer. Hardrock lukt prima, voor echt harde moderne metal blijft het te "single coil" wat het uiteraard ook altijd zal blijven. Je zou tevens kunnen overwegen een PA2 preamp booster (toggle) in te bouwen of een AB Afterburner (pot), beide voor tot 20dB extra gain.

Voordat ik deze set inbouwde had ik de standaard ingebouwde Fender SCN-pickups met S1-switch assembly en die vond ik trouwens ook al erg goed. Was een lekker vette scheur uit te toveren.

JTB
30 juli 2010, 08:56
zo'n afterburner is soweiso heerlijk om het cleane kanaal van je buizenbak over de zeik te jagen.

E-J
30 juli 2010, 10:06
De SPC is ongeveer hetzelfde als die midboost die in Eric Clapton's signature Stratocaster zit, enkel is die laatste wat krachtiger. Je krijgt een veel middiger, vetter geluid, een dik opgepompte singlecoil, meer richting een P90 eigenlijk. Als je dan nog de EXG (bass/treble boost) toevoegt heb je dan een hele veelzijdige gitaar in je handen... maar voor echt highgain en strakte zou ik kijken naar een humbucker.