PDA

View Full Version : Tremelo



Br@mbo
2 mei 2003, 14:45
Jah , eindelijk, ik heb mijn elektrische gitaar , het is een washburn wr 150 geworden , super leuk dingetje !!

De verkoper heeft de tremelo (tremolo ?) eraf gedraaid om in te pakken. Moet in die nu in draaien tot ie echt niemeer verder kan of tot de helft ofzo ? of kan ik em er ook gewoon uitlaten ? want met de dingen die ik hier gelezen heb is een tremelo alleen last ? :wink:


gr Bram

JV
2 mei 2003, 14:46
als je hem niet gebruikt gewoon eruit laten

Br@mbo
2 mei 2003, 14:47
wow , dat was wel heel snel :wink:
maar wat zijn de voor en nadelen van een trem ?

Maroetoo
2 mei 2003, 15:36
Op 2003-05-02 14:47, schreef Br@mbo:
wow , dat was wel heel snel :wink:
maar wat zijn de voor en nadelen van een trem ?


Voordeel is dat je wat leuke dingen met je klank kan doen, verlagen enz.

Maar groot nadeel is dat je gitaar snel ontstemt

burt
2 mei 2003, 16:42
Op een tremolo zit speciaal schroefdraad. Je kan 'm draaien tot hij 'vast' zit, maar je kan 'm dan altijd nog verder draaien zonder dattie dol wordt. Veel gitaristen vinden het echter fijner als de tremolo helemaal vrij kan bewegen, en draaien 'm minder vast.

Als je net begint zou ik eerst wat oefenen zonder tremolo. Kijk eens naar gitaristen die handig zijn met hun tremolo (download wat filmpjes van Vai ofzo), en dan weet je vanzelf wel of je je tremolo wilt gebruiken.

Maiden Michiel
2 mei 2003, 21:32
Je kunt er inderdaad erg gave effecten mee bereiken

ieme
2 mei 2003, 23:01
Mijn voorkeur heeft altijd om de tremolo niet te gebruiken en aan de achterkant even dat plaatje te verwijderen en die veren strakdraaien zodat de tremolo op de body komt daarna plaatje dr weer op, intoneren( dat de hals octaafzuiver is, dat een de 1e snaar een losse E is en op de 12e fret ook) en nog weer even stemmen uiteraard!haha, nee dit heeft altijd mn voorkeur omdat ik tremolo's niet gebruik en je zo meer sustain krijgt.
Succes

Pegasus
3 mei 2003, 00:36
Op 2003-05-02 15:36, schreef Maarten Hemmes:


Op 2003-05-02 14:47, schreef Br@mbo:
wow , dat was wel heel snel :wink:
maar wat zijn de voor en nadelen van een trem ?


Voordeel is dat je wat leuke dingen met je klank kan doen, verlagen enz.

Maar groot nadeel is dat je gitaar snel ontstemt


Niet als er een goede tremelo op je gitaar zit.