PDA

View Full Version : weekje engeland, wat te testen?



Trecion
29 juli 2010, 02:10
hey, ik ga volgende week een paar dagen naar Engeland en vroeg mij af welke gitaar merken (ook effecten en amps) daar stukken goedkoper zijn dan hier en zeker het testen waard?

zover ik weet zijn Orange, Marshall, Blackstar en Vintage engelse merken, maar welke zijn er nog meer?

als er iemand een goede, goedkope winkel in en rondom london weet zou dat ook handig zijn.

alvast bedankt

SantaX
29 juli 2010, 05:05
Poeh kan je niet echt helpen maar als je er toch bent.
http://www.vintageandrareguitars.com

Goedkoop zijn ze niet echt, maar dat komt meer door het soort instrumenten dat ze hebben, gastvrij en vriendelijk echter wel. Dus ik zou zeker hier gewoon eens binnenlopen. Duur zijn ze verder ook niet voor hetgeen je krijgt. In elk geval alleen al leuk om eens te kijken. Accoustische Gibson uit 1927 voor onder de 2000 euro? Hebben ze! En ja... 1927 ;) Net een museum!

Olorin
29 juli 2010, 09:16
Poeh kan je niet echt helpen maar als je er toch bent.
http://www.vintageandrareguitars.com

Goedkoop zijn ze niet echt, maar dat komt meer door het soort instrumenten dat ze hebben, gastvrij en vriendelijk echter wel. Dus ik zou zeker hier gewoon eens binnenlopen. Duur zijn ze verder ook niet voor hetgeen je krijgt. In elk geval alleen al leuk om eens te kijken. Accoustische Gibson uit 1927 voor onder de 2000 euro? Hebben ze! En ja... 1927 ;) Net een museum!

Engelse Ponden...... toch iets meer dan de Euro waard dacht ik

Maar leuke spullen, dat dan weer wel

Thyrif
29 juli 2010, 10:07
In londen zit dv247 (digital village), met twee of drie winkels geloof ik, die schijnen best veel te hebben. PRS, gibson, charvel, hebben ze allemaal.

munkie
29 juli 2010, 10:27
Volgens mij ben ik jaren geleden ook in die vintage winkel geweest, was 1 straatje met alleen maar gitaarwinkels. Voor sommige winkels stond een kleerkast van een vent voor de deur om te voorkomen dat je zonder betalen de deur zou uitlopen :seriousf: 1 UKP is inmiddels 1,20 euri :(

Trecion
29 juli 2010, 10:45
bedankt voor de tips, daar zal ik zeker eens gaan kijken.


wat me trouwens opvalt is dat Blackstar en Orange maar een paar euro goedkoper is dan hier in de NL of DE.

SantaX
29 juli 2010, 10:46
Engelse Ponden...... toch iets meer dan de Euro waard dacht ik

Maar leuke spullen, dat dan weer wel

Die omrekensom was inbegrepen :seriousf:

marco v
29 juli 2010, 11:33
In Sheffield zit Richtone en daar zijn de tokais veel goedkoper dan hier.
(scheelt 50-170 euro) Is alleen een flink stuk rijden vanaf London.
Wunjo zit op Denmark street(London) en daar scheelt het ook tientallen euros.
(zit vlakbij Andy´s, loopafstand)
Sowieso is dat de straat waar je moet zijn, daar vermaak je je wel een dagje, maar ik weet niet of alles daar nu echt zo veel goedkoper is.

PT1989
29 juli 2010, 11:54
ben een maandje geleden nog in Londen geweest (Denmark street). Vond het een beetje tegenvallen... En idd staat de Pond niet echt gunstig.

a.c.
29 juli 2010, 12:47
die vintage winkel is wel erg overpriced

FruscianteFan
29 juli 2010, 12:53
hey, ik ga volgende week een paar dagen naar Engeland en vroeg mij af welke gitaar merken (ook effecten en amps) daar stukken goedkoper zijn dan hier en zeker het testen waard?

zover ik weet zijn Orange, Marshall, Blackstar en Vintage engelse merken, maar welke zijn er nog meer?

als er iemand een goede, goedkope winkel in en rondom london weet zou dat ook handig zijn.

alvast bedanktVox en Hiwatt!

BasHermus
29 juli 2010, 13:02
Waar in Engeland ga je heen (want het is toch wat groter dan Nederland)?

Er zitten nogal wat custom bouwers (Gordon Smith, Matamp, etc.) die erg interessant zijn om te bezoeken. Interessanter dan die 10 euro besparing op een ampje, dat je daarna weer kwijt bent aan een passend netsnoer.

Maar die zitten niet in Londen...

Ferraririk
29 juli 2010, 13:10
Vox en Hiwatt!

vox is toch amerikaans?

FruscianteFan
29 juli 2010, 13:39
vox is toch amerikaans?


Vox is a musical equipment manufacturer which is most famous for making the Vox AC30 guitar amplifier, the Vox electric organ, and a series of innovative but commercially unsuccessful electric guitars and bass guitars.[citation needed] Founded in Kent, England, Vox has been owned by the Japanese electronics firm Korg since 1992.

Brits dus...

SRV2000
29 juli 2010, 13:53
Ik weet niet meer hoe die shop heet maar in London zit een klein gezellig winkeltje die bomvol met Gretch gitaren staat, Ook hebben ze daar nog een aantal Gibson ES 335 staan. Helaas ben ik de naam effe kwijt.:???:
Maar dat is zeker de moeite waard om daar eens een kijkje te nemen en de eigenaar zelf is een prima kerel.

Arjan12
29 juli 2010, 15:19
Denmark Street wil ik ook wel eens bezoeken. Veel goedkoper dan hier in Nederland is het inderdaad niet, maar er staat wel veel mooi spul.

nickofzo
29 juli 2010, 16:54
Denmark Street wil ik ook wel eens bezoeken. Veel goedkoper dan hier in Nederland is het inderdaad niet, maar er staat wel veel mooi spul.

idem.. was een poos terug 3 weken lang in engeland.. voor andere dingen..
en ben daar helaas niet bij in de buurt gekomen:dontgeti:
zag wel op google streetview al meer dan 7 gitaarwinkels daro in die straat