PDA

View Full Version : Satchurator als boost...?



RedBuell
28 juli 2010, 23:34
Morgen repeteren in een oefenruimte waar enkele "simpele" versterkers staan. Ik zoek een distortion pedaaltje die ik lekker als booster voor mijn 5150 kan gebruiken maar ook als ik over een onbekende cleane versterker moet spelen.

Het hoeft geen super pedaal te zijn, heb ooit eens een topic geopend over de satch vs de blackstar HT dual maar die blackstar gaat het niet worden omdat ik niet zo'n duur pedaal wil kopen waar ik weinig gebruik van maak. Ik heb goeie dingen gelezen over de Satchurator, enkele mindere dingen maar ik zou graag willen weten of ik de Satchurator als distortion kan gebruiken op een cleane amp EN of ik hem kan gebruiken als tubescreamertje voor mijn 5150II.

Hij moet classic rock tot hardrock aan kunnen, AC/DC, Alice in chains, motorhead.....

Ze zijn in de winkel 120 euri (95 online) en dat is wel de max wat ik wil uitgeven.

Big E
29 juli 2010, 13:36
cleane kanaal: ja, als tubescreamer: nee. Ik vond het wel een vet pedaal, maar ik kreeg er maar één echt goed geluid uit. Beetje een one trick pony dus...

belfrink
29 juli 2010, 20:57
De Satchurator is meer een stand-alone distortion. Opzich een prima pedaal maar als booster niet geschikt.

Terminus
29 juli 2010, 22:52
Je wilt twee dingen: een TubeScreamer en een distortion. Die TubeScreamer heeft zo'n effect op je 5150 door de 'mid-hump'. Waarschijnlijk is dat een kwaliteit die je niet zal waarderen in een distortion.
Ik zou eerst proberen de Bad Monkey te gebruiken, die kan je toch ook zo instellen dat hij geen mid-hump heeft?

RedBuell
30 juli 2010, 11:20
Die bad monkey is toch meer een boost pedaal dan een distotion. Ik heb gisteren gewoon maar mijn hele set mee genomen, want ik had geen zin om voor 1 x een pedaal van 100 euri te kopen.

Het probleem is dat ik mijn scheur uit m'n top haal. Klinkt heerlijk maar ik moet altijd die top meenemen, dat is ook nog niet zo erg als er een cab staat maar staan er alleen wat combo's zoals een Marshall valvestate of een Fender. Daar kan ik dan niet in de scheur uit halen die ik voor bijvoorbeeld Alice in chains of the foofighters wil gebruiken en dan sleep ik dus de hele zooi mee voor wat repeteer werk, zodoende dat ik dus op zoek ben naar een niet al te duur pedaal dat ik in zo'n geval kan gebruiken.