PDA

View Full Version : Opnemen op Boss GT8 processor?



IntiRock
28 juli 2010, 23:04
Hey peepz!

Ik ben de trotse eigenares van een Boss GT8 processor. Ik vind het geweldig allemaal, maar ik vraag me af of het mogelijk is om wat op te nemen en daarna te overdubben. Hoeft niet lang te zijn, maar zou toch graag wat solo's oefenen op een akkoordenschema ofzo. Ik las dat je wel als delay effect wat kunt opnemen, maar slecht 2.8 sec max, daarmee heb ik met moeite één akkoord lol

Ik wilde graag Boss contacteren, maar dan moet je log-in aanvragen op hun website, verplicht tel. nr. ingeven en ze herkennen enkel Amerikaanse nummers grrrrr... dus hoopte ik dat er hier mss iemand mij zou kunnen helpen???

Alvast bij voorbaat dank!!!

Inti :blast:

TimS
28 juli 2010, 23:23
Heb je in de handleiding gekeken?

grayfink
28 juli 2010, 23:50
Het antwoord op je vraag is nee. Klaar.

JohnLord
29 juli 2010, 09:04
Heb je die GT-8 handleiding wel eens gezien? Is een kutding. Zelf hang ik gewoon een mic voor de speaker en neem op met Windows. Geen superkwaliteit, maar volstaat ruimschoots voor het doel van de topicstartster.

DemolitionColorScheme
29 juli 2010, 10:38
Je zoekt dus in feite een looper? Iets waar je wat mee kunt opnemen en overheen kunt spelen, om te oefenen. Dan zou ik zeggen:
Koop een BOSS RC-2! :)

Bluze
29 juli 2010, 10:47
Het antwoord op je vraag is nee. Klaar.

Wat ben jij een ouwe zeiksnor zeg! Ga lekker postzegels verzamelen joh.

grayfink
29 juli 2010, 10:56
De vraag is adequaat beantwoord.
Als ik een slagroomklopper koop en op het slagroomklopperforum vraag hoe ik er een haring mee moet fileren kan ik ook geen genuanceerd verhaal verwachten.

IntiRock
29 juli 2010, 10:58
Ja uiteraard heb ik de handleiding gelezen, maar daar geraak ik ook niet echt wijzer aan. Ze mogen inderdaad wat hun best doen hun handleidingen wat duidelijker te maken :-)

Op PC opslaan zou ik wel kunnen doen natuurlijk, maar zie het niet echt zitten om een hele mic-opstellingen te maken om een loopje op te nemen om daar gewoon wat op te oefenen. Vind het wel wat jammer dat ik nog wat nieuws zou moeten kopen als ik al een hele processor heb staan :-(((( Zit niet veel anders op precies... Er zit een pak geheugen in om midi bestanden op te nemen, dat wel, maar gewoon een gitaarstukje van een minuutje ofzo, dat gaat precies niet... echt jammer :-(((((((((((((

IntiRock
29 juli 2010, 11:01
De vraag is adequaat beantwoord.
Als ik een slagroomklopper koop en op het slagroomklopperforum vraag hoe ik er een haring mee moet fileren kan ik ook geen genuanceerd verhaal verwachten.

Heel domme opmerking! Het zou perfect mogelijk zijn! Als je mensen gewoon wil afbreken, ga je frustraties dan maar op een ander forum uitwerken, op deze van de slagroomkloppers ofzo...

Liquid_Metal
29 juli 2010, 11:37
Heel domme opmerking! Het zou perfect mogelijk zijn! Als je mensen gewoon wil afbreken, ga je frustraties dan maar op een ander forum uitwerken, op deze van de slagroomkloppers ofzo...

Ik vind je een beetje zeuren. Wat is er tegenwoordig mis met korte antwoorden geven? Als het antwoord 'ja' was zou er nog een toelichting gewenst zijn, maar bij 'nee' houdt het gewoon op. Het zou voor de ts misschien fijn zijn als er alternatieven geboden worden, maar de ts vraagt daar niet naar.
Dus TS: andere alternatieven zoeken. Makkelijkst is je GT8 direct aan de PC koppelen en een stukje opnemen.

Nielsje
29 juli 2010, 13:07
Heel domme opmerking! Het zou perfect mogelijk zijn! Als je mensen gewoon wil afbreken, ga je frustraties dan maar op een ander forum uitwerken, op deze van de slagroomkloppers ofzo...

Zeg, ga ergens anders zeiken! Het antwoord van Grayfink is gewoon juist.
Je hebt zo'n boss ding, je hebt een handleiding ,klaar!
Als je had willen loopen, had je dat misschien moeten bedenken vóórdat je hem kocht?

Grayfink:

het een beetje afhankelijk van het model slagroomklopper dat je hanteert. Je hebt ze met ronde 'spaken' en met platte 'spaken'. Die met de platte spaken, daarmee kan het, maar dan moet de aansnij hoek niet groter zijn dan 30 graden met horizontaal, anders wordt het meer 'choppen' in plaats van fileren.

TimS
29 juli 2010, 13:34
het een beetje afhankelijk van het model slagroomklopper dat je hanteert. Je hebt ze met ronde 'spaken' en met platte 'spaken'. Die met de platte spaken, daarmee kan het, maar dan moet de aansnij hoek niet groter zijn dan 30 graden met horizontaal, anders wordt het meer 'choppen' in plaats van fileren.
Kan het dan ook met graat? Of heb ik daar een model 365b voor nodig met dubbel vermogen?

grayfink
29 juli 2010, 13:44
Probeer jij er nu een grapje van te maken. :???:

hole
29 juli 2010, 13:51
:grouphug:

..en we gaan weer verder OT

IntiRock
30 juli 2010, 10:10
Ben alleszins enorm teleurgesteld in één van mijn eerste ervaringen in dit fourm. Kan leven met 'ja' of 'nee', niet met de vrager beetke belachelijk maken omdat die ene persoon het antwoord weet...

grayfink
30 juli 2010, 10:15
Dat vind ik jammer, dat is nou ook weer niet de bedoeling.
Maar de vraag die je stelde was niet echt doordacht. Ik mag aannemen dat je als je een multieffect koopt je je er toch in verdiept wat het ding kan. Zelf heb ik een Line6 M9, die heeft wel een looper, daarmee kan het dus wel.

IntiRock
30 juli 2010, 10:28
Dat vind ik jammer, dat is nou ook weer niet de bedoeling.
Maar de vraag die je stelde was niet echt doordacht. Ik mag aannemen dat je als je een multieffect koopt je je er toch in verdiept wat het ding kan. Zelf heb ik een Line6 M9, die heeft wel een looper, daarmee kan het dus wel.

Dank je Grayfink, dit was idd gewoon de bedoeling zonder ik al de heisa errond wilde. Ik heb het toestel zeer goedkoop 2e hands kunnen kopen, dus ging ik die kans niet laten liggen omdat ik al dan niet op voorhand weet of die loops kan opnemen... Heb de handleiding, maar zoals ook iemand anders vermelde, die is echt helemaal niet duidelijk... Dus dacht ik... ach mss weet er iemand wel meer over op het forum... het is geen ramp dat het niet lukt, gewoon wat jammer... Dus mss toch wel even denken dat mensen niet steeds gewoon maar domme vragen op het net smijten... doe ik heus niet!

apekop
30 juli 2010, 11:19
Het hoort gewoon bij de ontgroening. Daarna wordt het best leuk hier...haha

IntiRock
30 juli 2010, 13:26
Het hoort gewoon bij de ontgroening. Daarna wordt het best leuk hier...haha

lol ik hoop het, dank je :-)

cazmodean
30 juli 2010, 14:27
Je kunt maximaal 10 seconden met een GT8 opnemen. Hij onthoudt het echter niet en bij uitzetten is het opgenomen stukje weg. Ik kan het weten want ik heb er eentje. Je moet even kijken bij de delay en dan kun je volgens mij met de ctrl voetschakelaar opnemen (lampje begint te knipperen) en vervolgens afspelen door los te laten volgens mij.

IntiRock
30 juli 2010, 15:19
Je kunt maximaal 10 seconden met een GT8 opnemen. Hij onthoudt het echter niet en bij uitzetten is het opgenomen stukje weg. Ik kan het weten want ik heb er eentje. Je moet even kijken bij de delay en dan kun je volgens mij met de ctrl voetschakelaar opnemen (lampje begint te knipperen) en vervolgens afspelen door los te laten volgens mij.

SUPER! Bedankt Cazmodean, eindelijk een deftig antwoord :rockon: 10 seconden valt wel al best mee, onthouden hoeft ook niet voor me... Ga ik eens uitproberen! Supermegahard bedankt!!!