PDA

View Full Version : Squire ombouwen



razor_harm78
2 mei 2003, 14:41
Hoi,

Ik heb een Fender Squire bras gitaar... (Ik zou deze echter willen gebruiken om een beetje mee te hobbieen. Ik wil het houtwerk zagen schuren en opnieuw lakken en er andere elementen inzetten. Heeft iemand zoiets al eens gedaan?

Of het gemakkelijker om van scratch te beginnen?

JV
2 mei 2003, 14:47
http://home.planet.nl/~vos02157/squier.html

dit is wat ik voorlopig met me squier gedaan heb, komt nog een nieuwe body op later, maar dat laat ik doen

Negative K3 fan
2 mei 2003, 16:31
het houtwerkzagen gaat misschien wel lastig worden aangezien die squiers van multiplex zijn gemaakt, maar het is heel goed te doen om ze opnieuw te lakken en er andere elementen in te zetten.

Jesus_etc.
2 mei 2003, 17:35
Op 2003-05-02 14:47, schreef JV:
http://home.planet.nl/~vos02157/squier.html

dit is wat ik voorlopig met me squier gedaan heb, komt nog een nieuwe body op later, maar dat laat ik doen


Beetje jammer van die sticker op de muur... :smile:

Swan
2 mei 2003, 19:26
JV waarom ga je toch de body vervangen?

JV
2 mei 2003, 19:52
omdat het kuthout is en met een alderplankje gaat je geluid al zo gigantisch veel vooruit. de hals is gewoon maple dus die hoeft niet perse

Swan
2 mei 2003, 20:01
hm ok....dus t is zonde om goeie PUs in n squierbody te zetten?

JV
2 mei 2003, 20:37
niet helemaal, het geluid gaat er weldegelijk een hoop op vooruit, echter blijft dat agathis shitspul.

daarom neem ik waarschijnlijk een alder body met flame maple top. het hout van de hals zit is hetzelfde als op men mex jazzbas, dus dat is niet zo erg. brug wordt nog vervangen door een no-trem voor maximale sustain ed. zodra de nieuwe body komt.

maar eerst nog even sleutelen aan men auto. dan nog ltd f-50 kopen (en daar EMG 81+85 inproppen, daarmee is dat shithout niet zo erg, vanwege die aktieve dingen, puur scheuren) en dan komt er wel geld vrij voor die body

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2003-05-02 20:38 ]</font>

Swan
2 mei 2003, 20:48
ok :grin:
heb dat ding toch al verrot geschuurd dus kan er nu maar beter helemaal mee doorgaan :grin:

JV
2 mei 2003, 20:50
Op 2003-05-02 20:48, schreef Swan:
ok :grin:
heb dat ding toch al verrot geschuurd dus kan er nu maar beter helemaal mee doorgaan :grin:


anders haal je een stuk mahonie bij de houthandel. droogt dat een tijdje, dan zaag je een blok van een aantal cm uit je squier (cm of 2 van de rand ofzo) en zaag je dat blok mahonie op maat. hang die erin en je hebt ook een mooie body :smile:

Swan
2 mei 2003, 21:27
ja zoiets was ik van plan om de slagplaat weg te kunnen laten...maar lijkt me kutwerk wat betreft bedrading...
k heb nog n groot stuk MDF liggen.....klinkt dat goed? :grin:

ieme
3 mei 2003, 13:20
anders koop je echte gitaar! haha nee geintje! squiers endergelijke zijn wel leuke gitaartjes om zelf mee aan te prutsen en dergelijke en je leert er erg veel van naar mijn idee!

Swan
3 mei 2003, 17:29
ik heb 2 "echte" gitaren....wil hier gewoon mee prutsen er wat van leren

Static-M
3 mei 2003, 19:39
Jah maar dude.... Als je de body gaat vervangen... Dan is het toch geen Squier meer!!!! :lol:

bassopotmus
3 mei 2003, 21:26
uhm...een hals van een Squier is geen mex hals hoor, trouwens mex halsen zijn kut, te ruw.

Maar goede zaak dat knutsellen

Kjiratsiekoedel
4 mei 2003, 00:17
Op 2003-05-03 21:26, schreef bassopotmus:
uhm...een hals van een Squier is geen mex hals hoor, trouwens mex halsen zijn kut, te ruw.

Maar goede zaak dat knutsellen


te ruw???? leg eens uit!!!

michielv
5 mei 2003, 10:37
Mwoh, haal dan gewoon een stuk elzenhout voor een hele body en vervang het geheel.

Da's makkelijker en minder werk dan een blok in een bestaand stuk multiplex monteren.

Evt. zou je een middenbalk kunnen maken van elzenhout en daar de vleugels van je multiplex body aan plakken. Met een crikelzaag zou dat zo gebeurd moeten zijn...



Op 2003-05-02 20:50, schreef JV:


Op 2003-05-02 20:48, schreef Swan:
ok :grin:
heb dat ding toch al verrot geschuurd dus kan er nu maar beter helemaal mee doorgaan :grin:


anders haal je een stuk mahonie bij de houthandel. droogt dat een tijdje, dan zaag je een blok van een aantal cm uit je squier (cm of 2 van de rand ofzo) en zaag je dat blok mahonie op maat. hang die erin en je hebt ook een mooie body :smile:

bassopotmus
5 mei 2003, 21:55
Te ruw?
Mijn ervaringen met mexjes, de standaards dan he, dat de neck van lage kwaliteit is en anders gelakt dan de MIA, MIJ(ook wel CIJ)
Ik speel een CIJ 64 reissue en die is zo glad als een baby huidje, die standaards zijn wat minder smooth

JV
5 mei 2003, 22:10
mjah. de neck op me mex bas is niet super gelakt nee, mist ook een paar puntjes lak hier en daar. maar ik ben niet zo'n purist. ik speel op alles lekker

maar wat me wel opvalt btw is dat het hout wel hetzelfde is van de squier en de mex (de hals)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2003-05-05 22:14 ]</font>

michielv
6 mei 2003, 09:28
Op 2003-05-02 16:31, schreef Negative K3 fan:
het houtwerkzagen gaat misschien wel lastig worden aangezien die squiers van multiplex zijn gemaakt, maar het is heel goed te doen om ze opnieuw te lakken en er andere elementen in te zetten.


De meeste squiers zijn trouwens niet van multiplex maar van hout. Mindere kwaliteit dan de duurdere instrumenten natuurlijk maar wel massief hout.