PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar... Welke?



Ijselrobo 07
28 juli 2010, 19:22
Hey allemaal,

Ik ga een nieuwe stratocaster kopen, ik weet al (bijna) zeker wat ik wil;
Een Stratocaster met de HSS configuratie (2 enkelspoels en 1 humbucker) en een Deluxe gitaar van Fender.
Ik heb even op de Fender Site (www.fender.com) en op de Musictore Site (www.musicstore.com) gekeken.
De nieuwe gitaar moet gaan dienen als podium gitaar.
De gitaar die ik nu vooral op het podium gebruik, is mijn "Fender Standaard HSS Stratocaster Black".
Maar die begint oud te worden, en wil ik gaan gebruiken als 2e gitaar (als de ene gestemt wordt, gebruik ik dus de andere gitaar)
De volgende gitaren zijn me opgevallen die alles hadden wat wil wilde: (Fender, Deluxe, HSS, Strat.)
Fender Lone Star Stratocaster White (http://www.fender.com/products/search.php?partno=0139410380)
http://www.fender.com/themes/products/images/prod_images/guitars/0139410380_xl.jpg

Fender Deluxe Power Stratocaster (http://www.fender.com/products/search.php?partno=0139300306#)
http://www.fender.com/themes/products/images/prod_images/guitars/0139300306_xl.jpg

Ik moet dus kiezen tussen deze gitaren (tenzij iemand nog een gitaar weet met de al eerder opgenoemde eigenschappen?)
Maar welke gitaar zal ik nemen?

Grtz. From Ijselrobo 07

RoelSmoel
28 juli 2010, 19:25
Ik vind die tweede eigenlijk veel mooier..

spykie
28 juli 2010, 19:40
Ik vind nú de 1ste mooier. Echter dat wit wordt geel wat ik gewoon afschuwelijk vind dus daarom de 2de ;)

Exi
28 juli 2010, 19:45
Moeten we voor jou gaan kiezen?;)
Kijk even of je ze ergens kan proberen of ga naar de Musicstore in Keulen (niet verweg voor jou)
De Fender Deluxe is wat uitgebreider, maar welke het lekkerste klinkt kun je het beste zelf beoordelen.

Ijselrobo 07
28 juli 2010, 20:01
Hey, ik wilde even weten of er mensen ervaring hadden met deze gitaren,
de musicstore in keulen ga ik 5 aug (op mijn verjaardag) heen, maar ik wilde vantevoren weten of deze gitaren het uitproberen wel waard zijn ;):seriousf:

Maar spykie, waarom wordt het wit dan geel? :???:

spykie
28 juli 2010, 20:18
Wit verkleurt toch? Of zit ik nu helemaal mis?

Ijselrobo 07
28 juli 2010, 20:38
Ik denk niet dat juist niet :seriousf::seriousf:
Als er goede lak op zit, zou zoiets niet mogen gebeuren ;)

Exi
28 juli 2010, 20:56
Tegenwoordig hebben bijna alle gitaren poly-lak dit verkleurt minder snel dan nitro-lak die voor heerlijke verkleuring en slijting van de lak kan zorgen.
Als je hem niet telkens in de volle zon zet dan is ie over een aantal jaar nog steeds gewoon wit.

spykie
28 juli 2010, 20:58
Ah! Omdat enkele kenissen een gele slagpaat hadden (vanzelf zeg maar, geen gele eropgezet)

Exi
28 juli 2010, 21:02
Ik schat zweet-armen:D

Rooker
29 juli 2010, 00:12
Die Fender deluxe ben ik ook laatst tegen gekomen in het HNGD topic maar dan in het blauw met gouden hardware en die vond ik echt waanzinnig mooi.
Of maak ik het nu eger:makeup:

vulvasonic
29 juli 2010, 00:24
Die blauwe heb ik ook altijd errug mooi gevonden. Maar volgens mij wordt er niet gevraagd naar de kleur, doch welk type onze voorkeur geniet. En daar kan ik weinig over zeggen. Ik heb ze beide ooit eens onversterkt bespeeld en in dat opzicht ontlopen de twee modellen elkaar niet veel. Het zijn beide lekker bespeelbare plankjes. En zoals je weet kun je met een strat altijd alle kanten op. Uitproberen maar, lijkt me.

Wabbie
29 juli 2010, 01:13
Hoe oud is je huidige stratocaster dan? Ik doe al twintig jaar met dezelfde mexicaanse stratocaster, en die heeft misschien binnenkort eens een fretjob nodig, maar voor de rest kan die zo nog twintig jaar mee.

Als het gewoon een excuus is voor een nieuwe gitaar ( niks mis mee hoor), waarom dan nog een stratocaster? Misschien kun je eens kijken naar iets wat je strat juist aanvult?

En zelfs de poly lak van Fender verkleurt over de jaren heen. Niet zo snel als de oude nitro lak, maar verkleuren doet het wel.

Ijselrobo 07
29 juli 2010, 08:35
Hey,,


Die blauwe stratocaster met gouden hardware had ik ook eerst naar gekeken,
alleen dat is geen HSS gitaar :makeup::makeup:
Ik heb geen idee hoe oud die gitaar nu is, maar ik schat zo'n 4 á 5 jaar,
en ik weet, zo'n ding moet lang meegaan, maar voordat ik wist wat "Straplock's" waren, is mij die gitaar een flink aantal keren op de grond gevallen, dus er zitten nu lelijke krassen op, en ik heb de gitaar als eens naar de reparateur gebracht omdat er iets op de humbucker was gevallen, dus die is ook al eens vervangen geweest (gewoon met dezelfde die er al op zat, alleen dan nieuw)

En mijn Blade Dayton gitaar ligt nu in een niet-vochtige ruimte, omdat hoogstwaarschijnlijk door al het vocht op mijn kamer, de hals is kromgetrokken...:soinnocent:
dus de enige goede gitaar die ik nog heb, is mijn Fender Am. standaard Telecaster...

Grtz. From Ijselrobo 07

Rembull1980
29 juli 2010, 08:44
Die zwarte is enorm sexy. Krijg en GAS van.. wat een gitaar... :mmmm:

Wabbie
29 juli 2010, 11:09
Hey,,


Die blauwe stratocaster met gouden hardware had ik ook eerst naar gekeken,
alleen dat is geen HSS gitaar :makeup::makeup:
Ik heb geen idee hoe oud die gitaar nu is, maar ik schat zo'n 4 á 5 jaar,
en ik weet, zo'n ding moet lang meegaan, maar voordat ik wist wat "Straplock's" waren, is mij die gitaar een flink aantal keren op de grond gevallen, dus er zitten nu lelijke krassen op, en ik heb de gitaar als eens naar de reparateur gebracht omdat er iets op de humbucker was gevallen, dus die is ook al eens vervangen geweest (gewoon met dezelfde die er al op zat, alleen dan nieuw)

En mijn Blade Dayton gitaar ligt nu in een niet-vochtige ruimte, omdat hoogstwaarschijnlijk door al het vocht op mijn kamer, de hals is kromgetrokken...:soinnocent:
dus de enige goede gitaar die ik nog heb, is mijn Fender Am. standaard Telecaster...

Grtz. From Ijselrobo 07


Hmmm, de mijne zit vol met butsen, deuken en zelfs wat brandschade. De eerste paar krassen zijn misschien pijnlijk maar daarna valt het wel mee. Straplocks heb ik nooit aan gedaan, Fenders kunnen veel hebben. En mocht er iets sneuvelen, dan vervang ik het gewoon.
Ongeveer een derde van mijn hals heeft ook geen lak meer, en de rest begint ook al langzaam af te brokkelen.
Elementen kun je altijd vervangen, net zoals electronica. Dat heb ik ook al een paar keer gedaan.

Maargoed, als jij per se een nieuwe strat wil kopen moet je dat vooral doen. Als voor jou je huidige strat op is, dan is dat zo.

SRV2000
29 juli 2010, 13:49
Ik vind de eerste mooier,

succes

Exi
29 juli 2010, 14:34
Ik ook eigenlijk. Voor mij gaat er sowieso niks boven een witte strat.