PDA

View Full Version : Settings



Juuleman
28 juli 2010, 18:37
Hoi Allemaal,

Ik heb even een vraagje over de toon van mijn versterker.
Ik heb deze al zo ingesteld dat hij best lekker klinkt, Drive: 6, Treble: 7, Middle: 6 en Bass 7.

Nu vind ik deze sound toch niet helemaal perfect, ik wil een beetje de stijl hebben van Green Day.

Kan iemand me hier mee helpen?

Groetjes,
Juul

allochthomas
28 juli 2010, 18:40
misschien handig om te weten: wat voor een versterker heb je?

Juuleman
28 juli 2010, 18:41
Ik heb een Yamaha GA-15.

big dooley
28 juli 2010, 20:07
dus je wilt met dit:
http://www.elitemusic.ca/wp-content/uploads/2008/12/yamaha-ga15-guitar-amp.jpg

het geluid eruit halen van dit:
http://www.nakleh.com/images/photos/guitar/jmp/jmp-stack.jpg

dat gaat erg lastig worden... mischien een kinderachtige post van me, maar het is nu eenmaal de werkelijkheid... het gaat tijd worden voor een versterker-upgrade

RoelSmoel
28 juli 2010, 21:22
Wow, een gain-knop, die zat zelfs niet op mijn eerste versterker:)

Buizen for the win:rockon:

Epii
3 augustus 2010, 09:34
dus je wilt met dit:


het geluid eruit halen van dit:


dat gaat erg lastig worden... mischien een kinderachtige post van me, maar het is nu eenmaal de werkelijkheid... het gaat tijd worden voor een versterker-upgrade

Eigenlijk gebruiken ze modded 1959SLP's maar met zo'n ding zal je wel in de buurt komen :D.

Ff serieus, ik zou inderdaad een upgrade overwegen, een klein buizenbakje dat brits klinkt, Blackstar HT-5 ofzoiets. Ligt er ook maar aan wat je te besteden hebt. Voor de Green Day sound zou ik meer mids gebruiken. Ook niet al te veel gain.

Juuleman
12 augustus 2010, 18:01
Eigenlijk gebruiken ze modded 1959SLP's maar met zo'n ding zal je wel in de buurt komen :D.

Ff serieus, ik zou inderdaad een upgrade overwegen, een klein buizenbakje dat brits klinkt, Blackstar HT-5 ofzoiets. Ligt er ook maar aan wat je te besteden hebt. Voor de Green Day sound zou ik meer mids gebruiken. Ook niet al te veel gain.

Okee, ik ben hier helemaal niet bekend mee. Heb wel een beetje het gevoel dat ik een Marshall wil.

Maar wat bedoel je met niet te veel gain?

En brits, Green Day komt uit de VS hoor?

allochthomas
12 augustus 2010, 18:08
Met brits bedoelt hij dat de versterker brits klinkt. Een beetje moeilijk uit te leggen maar over het algemeen zeggen mensen dat versterkers als vox, marshall, orange etc brits klinken en versterkers als mesa boogie, fender, peavey etc amerikaans klinkt