PDA

View Full Version : 7 string modellen



genz
28 juli 2010, 08:59
Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar (waarschijnlijk een 7string gitaar).
Ik heb zelf al de volgende modellen gevonden:
-Framus diablo 7
-Framus Panthera 7
-Jackson Christian Olde Wolbers Signature 7-String Dinky™ Arch Top
-Jackson SLAT3-7 Soloist™ Archtop 7 String
-Ibanez RGD2127Z Prestige
-Ibanez S7420
-Ibanez UV777
-Ibanez APEX (1/2)
-ESP HORIZON NT-7
-ESP VIPER-7
-LTD MH-417
-LTD VIPER-417
-Cort EVL-Z47
-Schecter Demon 7 export
-Schecter Blackjack ATX c-7
-Schecter Hellraiser c-7
-Schecter Damien 7
-Schecter damien 7 elite
-Schecter c-7 (custom)
-Schecter Omen (extreme) 7

Het is wel al een redelijk lijstje, maar ik vroeg me af of er misschien nog mensen zijn die andere modellen kennen die ook de moeite waard zijn om te bekijken?
Bovendien vraag ik me ook af of het allemaal wel goede gitaren zijn. Heeft iemand soms al slechte ervaring gehad met een van deze gitaren of misschien een slechte review gevonden?
Welke model denken jullie dat het beste zou zijn voor iemand die graag metal speelt (Epica, Delain, Within Temptation, Nightwish,...)?

mesaman
28 juli 2010, 09:42
ibanez universe (welke uitvoering dan ook)
ibanez 7620 ,dit is de goede maar goedkopere universe uitvoering.nog we met goede pickups.

Ik ben hier erg goed over te spreken,goede gitaar voor een goede prijs.
van de scheckters ben ik niet heel wild.ik vind het wat goedkoop aanvoelen.
maar jij moet er eerst eens een hele boel gaan proberen.

Bram+
28 juli 2010, 10:03
Een tweedehands RG7620 zoals Mesaman voorstelt is niet eens zo'n gek idee :D

Over je lijst: je noemt nu allemaal wel 7-strings, maar hoewel ze allemaal zeven snaren hebben, zijn er vooral veel verschillen: body- en neckhout, neckconstructie, type pickups, type brug, etc. Er zitten geen gitaren tussen die per definitie NIET geschikt zijn voor metal, maar dat is nogal een breed begrip en er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden zeg maar. Daarbij zitten er in je lijstje nogal wat gitaren uit verschillende prijsklassen, van enkele honderden euro's tot ongeveer 2000 euro. Misschien dat je hier ook aan kan denken?

Aangezien ik vermoed dat je niet in de gelegenheid gaat zijn ze allemaal te testen, zou ik dus eerst nog een voorselectie maken gebaseerd op andere eisen, zelfs als prijsklasse geen issue is. Een fundamentele is bijvoorbeeld wat voor een type brug je wil.

TimoSomers
28 juli 2010, 13:17
Ibanez Apex, klinkt bruut!
(net als 2ehands k7)

genz
28 juli 2010, 13:28
Ok, bedankt voor de modellen. (vreemd dat ik ze zelf niet had gezien, ik had nogthans de hele site overlopen :s) Ik zet ze bij mijn lijstje.
@Bram+
Je hebt gelijk, er zijn ook goede metal gitaren die geen zeven snaren hebben, maar zonder die zevende snaar is er toch veel muziek die ik niet kan spelen. Daarom zou ik liever een 7-string gitaar kopen.
Je geeft ook nog enkele andere factoren waarop ik een gitaar kan beoordelen: "body- en neckhout, neckconstructie, type pickups, type brug, etc." Het probleem is dat ik daar nog niet echt in thuis ben en dus ook niet goed weet wat "goed of slecht" is. Wat tips en uitleg zouden zeker welkom zijn :p.

Prijsklasse is inderdaad een belangrijke factor waar ik al over heb nagedacht. Ik zou als maximum prijs zo'n 350 € willen nemen. (Wat niet wil zeggen dat ik een gitaar van 10, 20 € meer niet zou kopen, 350 is zowat een richtprijs).
Er zijn inderdaad heel wat gitaren die daar boven gaan, maar ik had graag een algemeen beeld van wat er allemaal op de markt is.

In ieder geval al allemaal bedankt voor de vlugge respons.

idno
28 juli 2010, 13:31
Ik zou een iets hoger budget nemen, zodat je een gitaar met betere pickups kan kiezen. Goedkopere pickups klinken vaag wat modderig, iets wat je niet wilt met een lage B

Bram+
28 juli 2010, 13:44
@Bram+
Je hebt gelijk, er zijn ook goede metal gitaren die geen zeven snaren hebben, maar zonder die zevende snaar is er toch veel muziek die ik niet kan spelen. Daarom zou ik liever een 7-string gitaar kopen.
Je geeft ook nog enkele andere factoren waarop ik een gitaar kan beoordelen: "body- en neckhout, neckconstructie, type pickups, type brug, etc." Het probleem is dat ik daar nog niet echt in thuis ben en dus ook niet goed weet wat "goed of slecht" is. Wat tips en uitleg zouden zeker welkom zijn :p.

Prijsklasse is inderdaad een belangrijke factor waar ik al over heb nagedacht. Ik zou als maximum prijs zo'n 350 € willen nemen. (Wat niet wil zeggen dat ik een gitaar van 10, 20 € meer niet zou kopen, 350 is zowat een richtprijs).
Er zijn inderdaad heel wat gitaren die daar boven gaan, maar ik had graag een algemeen beeld van wat er allemaal op de markt is.

In ieder geval al allemaal bedankt voor de vlugge respons.
Je heb m'n verhaal volgens mij verkeerd begrepen: wat ik bedoelde is dat je allemaal 7-strings noemt, maar die zijn onderling zo verschillend dat je volgens mij het lijstje voor jezelf wel wat korter kan maken door ook naar andere factoren te kijken.

Een voorbeeld dat ik noemde is dus het type brug: een aantal gitaren hebben een zwevende tremolo. Erg leuke dingen, maar je moet er wel mee leren omgaan en het zal je in sommige gevallen beperken. Als dit nieuw voor je is, zou ik sowieso kijken naar een gitaar met een vaste brug.

Een andere oefening is om nu te gaan kijken welke gitaren überhaupt binnen je budget vallen. Zelfs met een paar tientjes speling zal met 350 EUR budget zeker de helft afvallen. Goed, je wil je breed oriënteren: van Ibanez weet ik toevallig dat er dit jaar wel meer 7-strings in het assortiment zitten. Daarbij zijn veel gitaren van afgelopen jaren ook nog steeds verkrijgbaar en dan heb je nog het enorme tweedehands aanbod.

genz
28 juli 2010, 14:21
Ik opteer eerder voor een vaste brug, want mijn vorige gitaar had zo'n tremolo, maar ik gebruikte die amper.
Voor de rest zal ik inderdaad eens mijn lijstje wat uitdunnen, dit zal ik waarschijnlijk vooral doen door te kijken wat er aanwezig is in de winkels in mijn buurt (of eventueel 2dehands).

YannickH
28 juli 2010, 15:06
jackson soloist:cheerup:

Terminus
28 juli 2010, 16:01
jackson soloist:cheerup:

Goed dat jij zo'n bijzonder duidelijk beargumenteerd voorstel doet. Zeker aangezien de TS al heeft gezegd de voorkeur te geven aan een vaste brug.

Even voor de duidelijkheid: Alle Ibanez gitaren op dat lijstje hebben een zwevende brug. Als je Ibanez lekker vind spelen en geen zwevende brug wilt zou je de RG7321 kunnen overwegen. In Europa kan je ze nu niet nieuw kopen (Ibanez Europa presteert het naar mijn mening regelmatig interessante modellen uit de collectie te houden) maar je zou er één tweedehands kunnen vinden, eventueel met vervangen elementen. Dan ben je veel goedkoper uit dan de andere gitaren op het lijstje.

Gitaristje 18
28 juli 2010, 18:20
Kijk ook eens naar Mayones.
Daar kan je een setius of regius in 7 snaar versie nemen, costum made naar jouw wensen. Within Temptation speelt met Mayones ;)
Echt super goede gitaren. Zien er nog prachtig uit ook.

Hoogie
28 juli 2010, 18:31
Volgens mij heeft noctiis nog een paar 7 snaren te koop staan. kijk maar eens in zijn sig.:ok:

Liquid_Metal
28 juli 2010, 18:44
Ok, bedankt voor de modellen. (vreemd dat ik ze zelf niet had gezien, ik had nogthans de hele site overlopen :s) Ik zet ze bij mijn lijstje.
@Bram+
Je hebt gelijk, er zijn ook goede metal gitaren die geen zeven snaren hebben, maar zonder die zevende snaar is er toch veel muziek die ik niet kan spelen. Daarom zou ik liever een 7-string gitaar kopen.
Je geeft ook nog enkele andere factoren waarop ik een gitaar kan beoordelen: "body- en neckhout, neckconstructie, type pickups, type brug, etc." Het probleem is dat ik daar nog niet echt in thuis ben en dus ook niet goed weet wat "goed of slecht" is. Wat tips en uitleg zouden zeker welkom zijn :p.

Prijsklasse is inderdaad een belangrijke factor waar ik al over heb nagedacht. Ik zou als maximum prijs zo'n 350 € willen nemen. (Wat niet wil zeggen dat ik een gitaar van 10, 20 € meer niet zou kopen, 350 is zowat een richtprijs).
Er zijn inderdaad heel wat gitaren die daar boven gaan, maar ik had graag een algemeen beeld van wat er allemaal op de markt is.

In ieder geval al allemaal bedankt voor de vlugge respons.


Je heb m'n verhaal volgens mij verkeerd begrepen: wat ik bedoelde is dat je allemaal 7-strings noemt, maar die zijn onderling zo verschillend dat je volgens mij het lijstje voor jezelf wel wat korter kan maken door ook naar andere factoren te kijken.

Een voorbeeld dat ik noemde is dus het type brug: een aantal gitaren hebben een zwevende tremolo. Erg leuke dingen, maar je moet er wel mee leren omgaan en het zal je in sommige gevallen beperken. Als dit nieuw voor je is, zou ik sowieso kijken naar een gitaar met een vaste brug.

Een andere oefening is om nu te gaan kijken welke gitaren überhaupt binnen je budget vallen. Zelfs met een paar tientjes speling zal met 350 EUR budget zeker de helft afvallen. Goed, je wil je breed oriënteren: van Ibanez weet ik toevallig dat er dit jaar wel meer 7-strings in het assortiment zitten. Daarbij zijn veel gitaren van afgelopen jaren ook nog steeds verkrijgbaar en dan heb je nog het enorme tweedehands aanbod.

Het is inderdaad belangrijk wat je goed vind klinken. Ik heb een poosje terug een Schecter Omen Extreme 7 gekocht omdat die een mahonie body heeft. De meeste 7strings, zeker die van Ibanez, Jackson, ESP etc, hebben vaak basswood en maple. Als dat je ligt is er veel meer keus.
Grote kans dat ik uiteindelijk overstap naar Mayones want dat zijn echt fantastische gitaren.
Als je van mahonie houdt zou ik voor de Omen Extreme gaan (bestaat met vaste brug en Floyd Rose). Die biedt erg veel kwaliteit voor een achterlijk lage prijs (volgens mij 350 nieuw).

ANGC
28 juli 2010, 19:57
Bo~El Mc7! is een nederlands merk, kijk maar even op www.huubboel.nl

Johannes
28 juli 2010, 20:11
Framus Diablo 7, echt ongelofelijk goede gitaren. Een van de goede redenen om een bezoekje te brengen aan Musikproduktiv vlak over de grens bij Enschede.

Rens van Herpt
29 juli 2010, 00:50
Waar zijn we nou allemaal mee bezig?

Er wordt verteld dat het budget €350,- euro is, en er wordt met allemaal dure merken als Mayones, Bo-el en Jackson.

Voor €350,- kun je een Ibanez RG7321 kopen en dan hopelijk nog de humbuckers verwisselen voor wat minder modderige elementen.

Zoals ook al aangegeven; de Omen Extreme van Schecter kan dan ook nog wel.

Veel van de andere merken vallen dan al af, aangezien deze geen redelijk goedkope 7 strings verkopen.

idno
29 juli 2010, 08:45
Ik zou zeker 2e hands kijken met dit budget. Merken als Mayones of Bo~el zijn natuurlijk helemaal niet haalbaar.
Als je een vaste brug wilt, vind ik de Ibanez RG7321 de beste optie. Als zijn zwevende bruggen altijd te locken...

genz
29 juli 2010, 10:51
bedankt voor de vele reactie.
Ik ga nu inderdaad mijn lijstje eens wat uitdunnen qua prijs. (ook eens rond zoeken in de 2ehands sites)
zaterdag ga ik eens wat winkels in mijn buurt bezoeken om te zien wat daar allemaal ligt.
Het probleem is dat ik eigenlijk geen idee heb wat voor een body mij beter ligt (mahonie, basswood of maple). Daarom vroeg ik me af: ik heb nu een richwood stratocaster. Wat voor een body, neck heeft die?

Noctiis
29 juli 2010, 12:49
Als je budget rond de 350/400 is, moet je me zeker even een berichtje sturen!

genz
29 juli 2010, 17:34
Vreemd, ik probeerde wat 2e hands te zoeken, maar op ebay en kapaza samen heb ik in het totaal maar 1 zevensnarige gitaar gevonden (binnen mijn prijsbudget). Klopt dit of zie ik nu heel wat over het hoofd?

De gitaar die ik zelf gevonden heb is:
http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen-aangrenzende-provinces/ibanez-ax7221-7-string--50867214.htm

Noctiis
29 juli 2010, 18:14
De meeste 7 strings zitten inderdaad iets duurder, maar sowieso zijn er niet zo veel 2e hands te vinden, viel mij een jaar geleden ook al op.

idno
30 juli 2010, 08:35
hier in NL wordt meer geadverteerd op Marktplaats en Gitaarmarkt. Ik zou dus je aantal zoek-sites verbreden

genz
30 juli 2010, 08:57
Ik zal de sites zeker eens bekijken, maar ik woon zelf in Belgie, dus het mag niet te ver van de grens zijn.

Bram+
30 juli 2010, 09:22
Nog wat concrete ideeën:

Het aanbod tweedehandse 7-strings is inderdaad een beetje karig. Ik zag bijvoorbeeld wel deze: http://link.marktplaats.nl/359667224 (een RG7620). Eentje die tot de besten behoord op het gebied van 7-snarigen (wat betreft Ibanez dan), met als nadelen dat het bijna twee keer je budget is en dat ie een zwevende brug is, maar die zou je in het ergste geval met een paar blokjes hout en wat handigheid semi-permanent vast kunnen zetten totdat je je daar klaar voor voelt. Wat er nog op af te dingen valt is dat ie zwart is :D

Eentje die je nog niet in je lijstje had staan maar er zeker in past en qua budget in de buurt komt is de RGA7 (linkje naar Thomann (http://www.thomann.de/nl/ibanez_rga7_bk.htm)). Een vaste brug, de door velen gewaardeerde mahonie body, actieve pickups en een fijne Ibanezhals. Een beter alternatief voor de RG7321 die hier al een paar keer genoemd is, is er niet.

genz
30 juli 2010, 10:47
bedankt voor de suggesties
ik geef je groot gelijk qua kleur. Zwart vind ik persoonlijk een beetje,.. tja... zwart:p. Daarom hoop ik toch iets te vinden dat toch niet helemaal zwart is.

Noctiis
30 juli 2010, 11:01
Maar wil je een tremolo of niet?

genz
30 juli 2010, 16:37
Maar wil je een tremolo of niet?

Als je zo'n tremolo arm bedoelt aan de brug? Nee liever niet.
Ik gebruik die namelijk toch bijna nooit: als ik tremolo wil gebruik ik oftewel mijn pedaal oftewel mijn vingers om de snaren te buigen.
En ik heb ook van mensen gehoord dat zo'n zwevende brug met een tremolo je snaren rapper ontstemt. Ik weet niet of het waar is, maar het lijkt me in ieder geval wel logisch.

Bram+
30 juli 2010, 19:40
Zo'n double locking systeem is het juist ontzettend stemvast, maar het staat of valt met goede afstelling (en een goede kwaliteit tremolo, uiteindelijk).

Ivis
30 juli 2010, 22:33
de bo~el is misschien wel de beste keuze, echt een supergitaar voor het geld, de ibanezjes 7 schijnen ook goed te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.
zelf heb ik een schecter blackjack 7, en verwacht ik 1 dezer dagen mijn hellraiser 7 uit de states.
zelf heb ik nogal zitten kloten met pickups in de blackjack, die heeft door het hout nogal een "donkere" klank in tegenstelling tot mijn schecter classic c1. ik krijg dit ook niet helemaal opgelost dus ben er ook niet helemaal tevreden over. speelt verder wel lekker(is wel even wennen in het begin).

qua pickups gebruik ik nu een air norton bij de hals en een d sonic bij de brug, dat bevalt me het beste van wat ik geprobeerd heb.
eerder gehad: setje DiMarzio D Activators => laat die maar links liggen, anders dan op de dimarzio site staat aangegeven erg lage output en vervelende schelle klank
daarna: setje blaze neck en bridge => beviel aardig maar had het idee dat het beter kon.

genz
31 juli 2010, 15:37
Ik kom juist terug van de winkel: Digisales in Zele.
Daar hadden ze geen 7-snarige gitaar in stock, maar ik heb daar wel de CORT z2 kunnen proberen. Die lijkt sterk op de Cort z47 die toch een grote kanshebber is.
Na hem te hebben geprobeerd ben ik tot de conclusie gekomen dat dit inderdaad een zeer goede gitaar is. Ook de winkelier was zeer positief (alhoewel dat natuurlijk misschien met een korreltje zout moet worden genomen).

genz
1 augustus 2010, 09:31
Ik heb deze nacht liggen piekeren.:???:
Ik zit met een "probleem".
Nu ik eens rond gekeken heb in de winkel en die winkelier me ook nog wat meer uitleg heeft gegeven, heb ik de volgende conclusies getrokken.
7-snarige gitaren zijn zéér zeldzaam. Daarom heb ik dus zowiso al weinig keuze (wat een minpunt is natuurlijk). Daarnaast zijn 7-snarige gitaren meestal ook in een hogere prijsklasse. (zie bijv mijn vorige post: de Cort EVL z2 was bijna 100 € duurder dan de Cort EVL z47 die 7-snarig is).
Ik zou dus eigenlijk ook gewoon een 6-snarige gitaar kunnen kopen (die dan iets goedkoper is, maar nog steeds van degelijke kwaliteit). Dan zou ik nog wat geld overhouden en misschien ook een nieuwe versterker kopen.
Degene die ik nu heb is een Bogey 20 Watt. Eigenlijk niet echt supergoed en zou dus zowiso ooit vervangen worden. En zoals de verkoper me ook al zei: "De kwaliteit van mijn nieuwe gitaar zal niet tot zijn recht komen op een versterker als die van mij".
Als ik dus ook een versterker koop, dan kan ik alles wat ik nu heb (mijn vorige gitaar en mijn versterker ev ook een kabel en plectrum fzo) samen 2e hands verkopen als een soort startersset. Dat zal ik misschien gemakkelijker verkocht krijgen dan enkel de gitaar.

Het lijkt op zich een perfect plan. Het enigste probleem is dat ik dan geen 7-snarige gitaar heb en dat ik dan nog altijd niet de muziek kan spelen die ik graag zou willen kunnen spelen.
En hierover heb ik liggen piekeren:( Wat denken jullie hiervan?

mesaman
1 augustus 2010, 10:25
ik denk dat jij gewoon lekker moet gaan sparen en op marktplaats en anders sites gaat kijken,regelmatig een gitaarwinkel in gaan om te spelen op verschillende gitaren.Je budget loopt ondertussen lekker op en wie weet kom jij de gitaar tegen die je bevalt en gewoon kan betalen.En die versterker komt dan als 2e plan(zo heb ik het gedaan.goede gitaar op cheap ampje)
dus als je wat doet doe het goed ben je in eens klaar.niet te gehaast zijn.:blast:

almarvk
1 augustus 2010, 10:48
1) 7 snarige gitaren zijn niet echt zeldzaam en zitten in allerlei prijsklassen. Je hebt goedkope en hebt dure modellen. Dat er meer 6 snarige gitaren zijn is logisch. Ook is er meer keuze voor rechtshandige gitaristen dan linkshandige.

2) De verkoper heeft zeer zeker gelijk op het punt van je versterker. Let's face it, dat is geen goed ding. En ik ben het zeer met hem eens dat een nieuwe gitaar je niet verder gaat helpen met je sound en spel. Haal een goede versterker en kijk dan nog 's wat je nodig hebt qua gitaren. Het is veel gemaakte fout om liever een extra gitaar te halen (want dan zou je opeens wel kunnen spelen bijvoorbeeld) dan een goede versterker. Echt waar; een goede versterker helpt je echt vooruit! Een goede gitaar blijft kut klinken op een slechte versterker. Ik raad je dan ook serieus aan om 's te kijken naar een goede amp.

Noctiis
1 augustus 2010, 10:53
Ik denk dat iedere gitarist hetzelfde gevoel herkent; zo'n week waarin je elke dag iets anders wilt, om je 8 uur later toch weer te bedenken.

Mij lijkt het voor jou van belang om goed na te denken wat je precies wilt spelen en wat je van een gitaar verlangt.
Een 6 snarige kun je ook laag stemmen om toch je favoriete muziek te kunnen spelen. Echter heeft een 7 snarige weer veel voordelen, je mist de hoogste snaar bijvoorbeeld niet zodat je ook lekker kunt soleren.

(Zo zeldzaam zijn 7 snarigen overigens ook weer niet. Thomann heeft er zat bijvoorbeeld. Het is wel zo dat je ze fysiek in winkels minder tegenkomt dan in internetshops)

Dus: wat wil je voor muziek spelen? Wat voor gitaar en amp heb je daarvoor nodig (check bands die je vet vindt, waar spelen zij op?) en probeer de gat-in-je-hand valkuil die wij gitaristen allemaal hebben te vermijden :) Een paar maanden vakantiewerk en extra sparen kan je een hoop plezier opleveren. En het geeft je voldoende tijd om goed na te denken over wat je wilt.

Succes!

EDIT: ook helemaal eens met almarvk hierboven!

genz
1 augustus 2010, 11:08
Ik moet inderdaad nog eens serieus nadenken over wat ik wil. Dat staat vast.
Daarnaast moet ik ook qua budget eens nadenken, misschien moet ik inderdaad overwegen om een grotere investering te doen.
Voor de rest: mijn favoriete band is eigenlijk Epica.
Die hebben twee gitaristen: 1 speelt op een 7-snarige gitaar (maar ik weet niet juist welke) de andere speelt op een 6-snarige gitaar die lager gestemd is.
Lijkt mij wel een leuke oplossing, maar is niet echt handig als je afwisselt tussen soleren en begeleiding.

almarvk
1 augustus 2010, 11:13
Hun nieuwe gitarist speelt ook op een 7-snarige. Allebei Ibanez. De ene een RG en de ander een Darkstone model.

Maaruh; hun geluid komt echt niet uit die specifieke gitaren. Die hebben een flink Mesa rack er achter staan. Oftewel; je staart je blind op die gitaren! En die sound ga je al helemaal niet krijgen uit zo'n Bogey.

TimoSomers
1 augustus 2010, 13:01
De Ibanez K-7 (en nieuwere versie: Apex) vind ik de best klinkende 7 snarige gitaren (die ik tot nu toe geprobeerd heb, waaronder Ibanez Universe, Schecter, etcetc).
De K-7 wordt niet meer gemaakt maar moet 2ehands wel voor een mooi prijsje te vinden zijn!
Ik heb er ooit een gekocht voor 700 euro terwijl ze nieuw 1800 zijn.

genz
1 augustus 2010, 14:49
Ik probeer ook niet specifiek de sound van Epica te krijgen.
Ik gaf het alleen maar als voorbeeld.

almarvk
1 augustus 2010, 15:40
En ik gaf als voorbeeld dat je je blind staart op een 7-string ;)

genz
1 augustus 2010, 16:56
Wel ja, misschien een beetje:)
En dat is het probleem nu juist. Ik wil wel een 7-snarige gitaar voor de zevende snaar (uiteraard), maar ik heb het gevoel dat ik veel rapper een gitaar van mijn smaak ga vinden bij de 6-snarige modellen.

genz
2 augustus 2010, 13:19
Ik dacht nog eens verder na:p
Als ik nu eens de 7-string partituren zou kunnen herschrijven naar een 6-string partituur, dan zou mij probleem eigenlijk grotendeels opgelost zijn.
Dan zou ik alle muziek kunnen spelen die ik wil.
Dit heb ik geprobeerd met het liedje Never Enough - Epica. En ik moet zeggen dat het eigenlijk vrij goed ging. Het is natuurlijk niet exact hetzelfde, maar als je meespeelt met de audiotrack dan hoor jij eigenlijk geen verschil.
Mijn voorkeur ligt dus momenteel weer eerder bij de gewone standaard gitaren.

genz
6 augustus 2010, 08:39
Het heeft nu natuurlijk weinig meer te maken met een 7-string gitaar, maar ik post het toch gewoon even hier.
Laatst keek ik met m'n kleine zus naar "Spring" op Ketnet. Nu moet ik persoonlijk zeggen dat ik die gitaar van "Evert Van Bellum" wel niet mis vond.
Het probleem is dat ik eigenlijk niet weet welke gitaar dit is.
Heeft iemand enig idee?

Bram+
6 augustus 2010, 09:11
Is er ergens een plaatje te vinden?

genz
6 augustus 2010, 09:43
Niet dat ik weet, tenzij je natuurlijk zelf eens naar tv kijkt.
Ik heb wel het logo op de kop van de gitaar gezien, en dat ziet er ongeveer zo uit:
http://img228.imageshack.us/img228/1914/logogitaar.png
Het is natuurlijk maar ongeveer, maar misschien herkent iemand dit logo

gorgasm
6 augustus 2010, 09:53
en een o zo domme opmerking van mij; 6snarig ding, en lager stemmen?

genz
6 augustus 2010, 10:09
en een o zo domme opmerking van mij; 6snarig ding, en lager stemmen?

Echt geen domme opmerking, want dat was inderdaad mijn idee voor alle songs die ik niet kan herschrijven naar een 6-snarige gitaar.

genz
7 augustus 2010, 19:14
ok, nog enkele puntjes:

1. Update van het logo:
http://img838.imageshack.us/img838/854/guitarlogo.jpg

Voor degenen die willen. Spring is iedere dag om 18u en 18u30 op ketnet;)

2.
Ik ben ook van plan een nieuwe versterker te kopen. Ik heb hier echter totaal geen kennis van en heb langs geen kanten een idee van wat ik wil of nodig heb.
Een iets weet ik wel: het is niet om op te treden; het is om thuis op mijn kamer te spelen.
Nu vroeg ik me af of ik misschien iets versterker achtig kon kopen dat niets van effecten bevat, enkel een volumeknop en aan-uit knop. Ik heb namelijk al 2 pedalen (digitech DF-7 en digitech RP350) en ik heb gemerkt dat ik omwille van die twee pedalen niet veel meer de effecten van mijn versterker zelf gebruik.

mesaman
7 augustus 2010, 23:15
ik had eingelijk een foto verwacht van 7 mooie dames met een sexy string aan.......damn wat een teleurstelling!




of is dit niet het playboy forum?

genz
8 augustus 2010, 09:08
Nee, sorry niet het playboy forum :confused:
Iemand misschien nog deftige suggesties?