PDA

View Full Version : Weer marshall erbij stereo chorus



Ibanez666
27 juli 2010, 22:43
Net opgehaald. Alleen het cleane channel heeft wat issues. Verder leuk om te horen zon 2x40 watt stereo chorus. Laatste keer dat ik zoiets hoorde was heeeel lang geleden een fender transistor geloof ik

http://img408.imageshack.us/img408/8704/dsci7176.jpg

http://img194.imageshack.us/img194/4196/dsci7177.jpg

G.G.
27 juli 2010, 23:04
Cool. Vanaf volgende week verkrijgbaar als bonusaanbieding op MP?

Ibanez666
27 juli 2010, 23:15
Cool. Vanaf volgende week verkrijgbaar als bonusaanbieding op MP?

Nee joh, deze hou ik minstens anderhalve week

geert1976
28 juli 2010, 00:06
Cool. Vanaf volgende week verkrijgbaar als bonusaanbieding op MP?

Yep en dan post ik hem in het tips-topic:ok:

Leuke amp Michel, mankeert er veel aan clean kanaal of laat je hem fixen?

Deze kunnen knijterhard, ideaal om je buren eens te irriteren:soinnocent:

big dooley
28 juli 2010, 01:22
ah nostalgie en jeugdsentiment...
dit was mijn eerste marshall :)

geert1976
28 juli 2010, 01:53
ah nostalgie en jeugdsentiment...
dit was mijn eerste marshall :)

Vroegah, toen seks nog vies was:)

Bij mij ook sentiment hoor, dit soort amp.

Mooi dat die bij Iba ligt, die wordt wel weer gefixt denk ik

Midwolda
28 juli 2010, 06:48
Grappig... de Marshall uitvoering van de Princeton Chorus?
Die zou ik wel eens een weekje willen A-B-jen!
Wederom gefeliciteerd, Iba!

Ibanez666
28 juli 2010, 07:45
Ik laat er binnenkort wel even naar kijken door een behulpzaam forumlid en als hij weer in orde is laat ik het wel weten.

macwilliams
28 juli 2010, 08:10
Das een leuk ding. Daar ben ik zelf nog naar op zoek geweest voordat ik maar m'n tweede top erbij kocht. En eerlijk gezegd zou ik hem nu nog niet laten staan wanneer ik er een tegen kom.

Ibanez666
28 juli 2010, 08:26
Das een leuk ding. Daar ben ik zelf nog naar op zoek geweest voordat ik maar m'n tweede top erbij kocht. En eerlijk gezegd zou ik hem nu nog niet laten staan wanneer ik er een tegen kom.

Ik ga hem proberen te fixen en als hij het doet mag je hem wel ruilen tegen je andere valvestate :)

macwilliams
28 juli 2010, 08:32
Wat voor storing heeft hij nu?

Ibanez666
28 juli 2010, 08:34
Het cleane kanaal. Als je het crunch knopje indrukt gaat hij ineens heel zacht en op beide standen doet het volume knopje niets meer, geeft hij dus 1 volume. Verder schakelt hij niet met de bijgeleverde switch. (wel chorus)

MarkV
28 juli 2010, 08:36
Jarenlang op gespeeld. Eerste valvestate model, met een buisje in de pre-amp, maar dan alleen voor het crunch kanaal, niet het cleane kanaal.
Zit best een aardig Marshall geluid in. Kon ook prima hard en goed meekomen met een band destijds.

Leuk ding, of niet? De mijne had voornamelijk problemen met de potmeters, die zijn trouwens simpel te vervangen.

Edit: zie nu het probleem, geen idee helaas

Ibanez666
28 juli 2010, 08:38
Wat is er mis met het cleane kanaal? .

check de post boven de jouwe ;)

macwilliams
28 juli 2010, 08:39
Heb je al wat met de volume knopjes gerommeld? Misschien zit er wat vuil verzameld? Gewoon even de potmetertjes schoonmaken dan doet hij het waarschijnlijk gewoon weer.

Ibanez666
28 juli 2010, 08:46
Heb je al wat met de volume knopjes gerommeld? Misschien zit er wat vuil verzameld? Gewoon even de potmetertjes schoonmaken dan doet hij het waarschijnlijk gewoon weer.

Ik zal er wel een keer naar kijken, momenteel druk met de vakantie en 3 kids :)

macwilliams
28 juli 2010, 08:52
Het kan ook het schakelaartje zijn.
Versleten misschien.

Klinkt hij ongeveer het zelfde als de 80/80 ? Die ik nu heb?

Ibanez666
28 juli 2010, 09:04
Het kan ook het schakelaartje zijn.
Versleten misschien.

Klinkt hij ongeveer het zelfde als de 80/80 ? Die ik nu heb?

Heb hem nog niet goed kunnen testen, maar de eerste indruk is best goed eigenlijk. Toch best leuke bakkies die valvestates. En de chorus klinkt erg mooi, zeker op het cleane kanaal.

macwilliams
28 juli 2010, 09:15
Ik gebruik op de vs80/80 meestal het crunch kanaal maar dan de gainknop bijna helemaal dicht. Dat houd hem mooi clean en kan met de volume pot op de gitaar er een randje aan geven. Op het crunch kanaal zitten meer tone opties die ik dan goed kan gebruiken om het geluid bij te schaven. Ik "mis" dan alleen het vollere/ breder stereo geluid.

Veel vinden de valvestates maar niks maar ik vind ze juist lekker klinken. Draai er juist wel de geluiden uit die ik fijn vind spelen. Maar ik vind mijn JCM900 ook juist een erg fijne dynamische amp. En dat is ook al een verschoppeling hier op het forum.

Misschien heb ik gewoon geluk gehad of weet ik er niks van.... :D

Ibanez666
28 juli 2010, 09:19
Ik gebruik op de vs80/80 meestal het crunch kanaal maar dan de gainknop bijna helemaal dicht. Dat houd hem mooi clean en kan met de volume pot op de gitaar er een randje aan geven. Op het crunch kanaal zitten meer tone opties die ik dan goed kan gebruiken om het geluid bij te schaven. Ik "mis" dan alleen het vollere/ breder stereo geluid.

Veel vinden de valvestates maar niks maar ik vind ze juist lekker klinken. Draai er juist wel de geluiden uit die ik fijn vind spelen. Maar ik vind mijn JCM900 ook juist een erg fijne dynamische amp. En dat is ook al een verschoppeling hier op het forum.

Misschien heb ik gewoon geluk gehad of weet ik er niks van.... :D

Je moet gewoon gebruiken en doen wat voor je werkt. Wat de rest er van vindt...ach :)

movo.
28 juli 2010, 09:23
Hier een 8280 met krakende potmeters, maar klinkt erg lekker op boost/crunch kanaaal. :soul:

macwilliams
28 juli 2010, 09:28
Je moet gewoon gebruiken en doen wat voor je werkt. Wat de rest er van vindt...ach :)

Dan vraag ik jou de amp voor mij te reserveren en hem mee te nemen zodra je Tele af is.

Gas(verdorie) net als je denkt er af te zijn steekt het ongenadig zijn heuft weer op. ;)

Ibanez666
28 juli 2010, 09:30
Dan vraag ik jou de amp voor mij te reserveren en hem mee te nemen zodra je Tele af is.

Gas(verdorie) net als je denkt er af te zijn steekt het ongenadig zijn heuft weer op. ;)

Deal! Misschien maak je de tele dan wat sneller af hahaha ;)

Fender75
28 juli 2010, 09:51
Wow...dat is inderdaad een sentiment uit mijn jeugd! Ik vind het een goed klinkende versterker hoor, niks mis mee. En sterk..

Baker
28 juli 2010, 10:01
Ik heb de VS265 gehad. Die had (waarschijnlijk) dezelfde stereo chorus.
Mooi was dat, man, ik wou dat die ook op mijn huidige JVM zat...

macwilliams
28 juli 2010, 10:42
Deal! Misschien maak je de tele dan wat sneller af hahaha ;)

Ghehehe, ik kan straks lekker op zoek naar het juiste slagplaat materiaal en vanaf dat moment gaat er pas schot in komen. Ik ga hem nu niet afraffelen omdat jij die amp daar hebt staan. Hij MOET zo worden zoals ik hem in mijn hoofd heb zitten. Zoals ik hem je geschetst heb in een eerder PMetje. Pas dan ben ik tevreden.

Geen consessies.

Ibanez666
28 juli 2010, 10:44
Ghehehe, ik kan straks lekker op zoek naar het juiste slagplaat materiaal en vanaf dat moment gaat er pas schot in komen. Ik ga hem nu niet afraffelen omdat jij die amp daar hebt staan. Hij MOET zo worden zoals ik hem in mijn hoofd heb zitten. Zoals ik hem je geschetst heb in een eerder PMetje. Pas dan ben ik tevreden.

Geen consessies.


I know dude en daar ben ik alleen maar heel erg blij mee :)

Ibanez666
28 juli 2010, 10:45
Ik heb de VS265 gehad. Die had (waarschijnlijk) dezelfde stereo chorus.
Mooi was dat, man, ik wou dat die ook op mijn huidige JVM zat...

Hij is inderdaad erg vet die chorus :)

Mr. Dynamite
28 juli 2010, 12:29
Ghehe, wie heeft ze niet gehad?
K vond er voor thuis wel een lekker geluidje in zitten maar in de band was het niet echt geweldig. Ik had een 8280, het probleem was dat er een los contactje in de fx loop zat oid. Met een patchkabeltje ertussen was het opgelost. :)

Wat wel errg mooi was is toen ik hem op mijn 1960 zette, in stereo modus dus.
Dan hoor je die chorus echt mooi door de 6 speakers heen gaan :cooler::cooler:

JeroenSchaaf
28 juli 2010, 12:39
Ghehehe, ik kan straks lekker op zoek naar het juiste slagplaat materiaal en vanaf dat moment gaat er pas schot in komen. Ik ga hem nu niet afraffelen omdat jij die amp daar hebt staan. Hij MOET zo worden zoals ik hem in mijn hoofd heb zitten. Zoals ik hem je geschetst heb in een eerder PMetje. Pas dan ben ik tevreden.

Geen consessies.

PM TJE ZIEN ZIEN ZIEN :)

Gefeliciteerd Ibanez! met je nieuwe amp!

Ibanez666
28 juli 2010, 13:36
PM TJE ZIEN ZIEN ZIEN :)

Gefeliciteerd Ibanez! met je nieuwe amp!

eh, hij is inmiddels van Macwillliams :)

Jasper.
28 juli 2010, 13:40
eh, hij is inmiddels van Macwillliams :)

Niet zeggen! Dan komt er een slotje op! :soinnocent:

Ibanez666
28 juli 2010, 13:41
Niet zeggen! Dan komt er een slotje op! :soinnocent:

Waarom? Hij staat niet op MP, is niet te koop, is niet verkocht, etc

Jasper.
28 juli 2010, 13:42
Waarom? Hij staat niet op MP, is niet te koop, is niet verkocht, etc

Ja, maar je hebt hem nu toch niet meer? Maar misschien valt het wel mee idd.

Ibanez666
28 juli 2010, 13:44
Ja, maar je hebt hem nu toch niet meer? Maar misschien valt het wel mee idd.

Hij staat nog steeds hier in de woonkamer hoor. En met dat tempo van MacWilliams, zal hij er ook nog wel een tijdje staan :)

Midwolda
28 juli 2010, 14:27
Heey Ibanezzeszeszes, mag ik ook eens een gitaar van je in de hens steken? :cheerup:

macwilliams
28 juli 2010, 14:32
PM TJE ZIEN ZIEN ZIEN :)
PM= Persoonlijke Message dus min of meer vertrouwlijke info, ik zou het ten zeerste waarderen dat dit zo behandeld word. Het bekendmaken van wat ik van plan ben met de gitaar zou een beetje afbreuk doen aan het door mij geopende topic, de verassing zou er in ieder geval onder te lijden hebben.



Hij staat nog steeds hier in de woonkamer hoor. En met dat tempo van MacWilliams, zal hij er ook nog wel een tijdje staan :)

Nou word de druk al aardig opgeschroefd, vuur aan de schenen zeg maar. :seriousf:

eigenlijk is dit dus mijn hnad topic :D

Jasper.
28 juli 2010, 14:46
Nou word de druk al aardig opgeschroefd, vuur aan de schenen zeg maar. :seriousf:

eigenlijk is dit dus mijn hnad topic :D

Idd, ik zou oppassen ibanez. Als de werkdruk straks te groot word maakt hij ook nog ongewenste foutjes. :p

Nielsje
28 juli 2010, 15:02
Ik snap eigenlijk niet wat het nut is van een topic, waarbij je je nieuwste aanwinst laat zien die binnen een week al weer weg is.
Ik post alleen aanwinsten waar ik 'trots' op ben of blij mee ben.

Ik bedoel, bij jou gaat alles er zo rap doorheen, wat kan ons het dan schelen dat jij wéér een nieuwe amp hebt? Een week later 'is ie weg. Dus reden om blij voor je te zijn is er niet. Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik vind het leuker om een nieuwe-versterker-topic te lezen van iemand die lang spaart voor iets, het koopt en er blij mee is!

almarvk
28 juli 2010, 15:05
Daarom gaat dit topic weer dicht. Doel van het topic is dan toch weer verkoop geweest en het een en ander is daar over al besproken.