PDA

View Full Version : Nieuwe strat



Bing17
27 juli 2010, 22:23
Ik zoek een stratocaster.
Ga ik voor een squier classic vibe, een fender Mim. Fender usa, of ga ik voor een ander merk strat. Carvin Bolt, of een Blade of Gl of iets dergelijks of zelfs een London City.

Ik heb de classic vibe van 360 euro, een fender usa van 750, en een carvin bolt van 550 euro, de london city van 270, en de squier affinity van 210 euro vastgehad. Ik vond die classic vibe al goed genoeg. De london city was niet echt wat ik zocht, evenals de de affinity. De fender vond ik niet echt boven de squier uitspringen voor het prijsverschil. De affinity en de lc vond ik vooral wat goedkoop aanvoelen, maar dat kan heel goed tussen de oren zitten.

Ik denk dat de fender afvalt, omdat je voor minder geld een blade of de carvin koopt, en ik denk dat die kwalitatief beter zijn, of minstens net zo goed als de fenders.

Ik ben alleen nog in dubio of die 200 euro echt meerwaarde heeft tenopzichte van de squier.

Of is een fender van 700 euro echt beter?

thomas_lc
27 juli 2010, 22:25
Lc met tex mex , tex specials etc noem maar op zal 100x dikker klinken dan een fender van 700 alleen moet de hals van de lc je liggen ;)

Gearjunkie
27 juli 2010, 22:27
Lastig beslissen voor een ander natuurlijk. Het fijne van een 'echte' 7ender is dat je ze makkelijk voor hetzelfde geld weer verkoopt als je wat anders wilt. Ik heb verschillende USA strats gehad, en er nog nooit geld op toegelegd. Bij een Squier of Blade vraag ik het me af.
Dus beter? nee, hoeft niet. Waardevaster? Jazeker!

Rooker
27 juli 2010, 23:37
Ik zou een Squier china made kopen als je het verschil toch niet hoort en ziet. Of geld besteden aan een nieuwe versterker. 200 euro meer is zonde van het geld.

allochthomas
28 juli 2010, 00:37
Toen ik ging kijken voor een strat heb ik een paar mexicaanse en amerikaanse strats getest. Ik ben toen voor de HW1 gegaan(amerikaan) omdat je overal afwerking gewoon beter was. Hij voelde gewoon kwalitatief beter aan en er zat een nitro lak op ipv een poly lak

Portel
28 juli 2010, 00:41
Qua prijs/kwaliteit-verhouding zijn de dure Squiers (Ja, de Classic Vibe series) beter dan de goedkoopste Fenders (Ja, die van 700 euro)

geert1976
28 juli 2010, 00:41
Lc met tex mex , tex specials etc noem maar op zal 100x dikker klinken dan een fender van 700 alleen moet de hals van de lc je liggen ;)

hals?, luciferhoutje bedoel je, ik steek mijn sigaretten op met die halzen.

@TS, een LC is leuk voor het geld, maar haalt het niet bij een MIM Fender, maar zoals je al aangaf had je dat zelf al ondervonden.

Waarom kijk je niet naar een 2e hands?
Voor bedragen tussen de E 500,00 a E 700,00 kun je hele goede giteran kopen ook knappe Fenders:ok:

geert1976
28 juli 2010, 00:45
Qua prijs/kwaliteit-verhouding zijn de dure Squiers (Ja, de Classic Vibe series) beter dan de goedkoopste Fenders (Ja, die van 700 euro)

Nee, Nee Nee

Een Squier is qua prijs kwaliteit de beste Fender copie die er is, maar das logisch (kruijf modus)

Een Mexicaanse Fender is gewoon beter als een Squier CV.

hals is beter, tuners zijn beter, tremolo/brug/zadels/tremblok is beter en potmeters, standenswitsch zijn ook beter.

De elementen zijn toch ook wel beter.
De CV heeft leuke elementen, maar ook niet super

Exi
28 juli 2010, 11:46
Ik denk dat de fender afvalt, omdat je voor minder geld een blade of de carvin koopt, en ik denk dat die kwalitatief beter zijn, of minstens net zo goed als de fenders.
Je hebt hem toch vast gehad? En waar ik benieuwd naar ben: vond je de Carvin ook beter dan de Fender?

Die Squiers zijn heerlijk als graag wel eens gitaar speelt. Als je echt serieus bezig bent of gaat zijn dan zou ik gewoon een Fender, Blade of Carvin nemen. De hardware van deze 3 kan denk ik ook net even meer hebben.

J.B.
28 juli 2010, 12:17
Als je met de hals overweg kunt, ga dan voor een Classic '50s of '60s Strat. Kost maar een fractie meer dan de MIM Std. maar je hebt wel een hoop mojo, en de pickups zijn een een wereld van verschil. Niet doen als je met een hoop gain wilt spelen, daar zijn ze niet voor gemaakt.

Shaggy
28 juli 2010, 12:32
Die mexico's hebben mij nooit aangetrokken.. een te steriele sound.

De blade (MIJ) daarentegen, klinkt sappig.. speelt lekker en voelt goed aan. Bij het switchen hoor je ook echt verschil tussen de pups en het is bruikbaar..

Van alle 3s strats is de brug bij de blade texas standard het bruikbaarst. End an heb ik het nog niet over de mid boost en treble/bass boost standjes.

Nadeel, de zadels.. maar dat kan exemplarisch zijn.. heb ik vervangen met die lelijke graphtechs.

Ik heb ook nog een Blade rh4 classic.. maar dat is een andere league ;)

Rembull1980
28 juli 2010, 13:04
Je kunt de Fender ook later upgraden met andere pickups. Dan heb je wel al een echte Fender... tis maar dat je het weet.. pickups hoeven niet echt een showstopper te zijn. Wil zelf ook een Fender MIM om die pickups te laten vervangen door bijvoorbeeld SD hotrails.

Dan is de basis goed. Een uitstekende gitaar van een goed merk en vervolgens heb je je droom gitaar compleet.

Wabbie
28 juli 2010, 13:44
Ik ben het helemaal met Geert eens. Squier CV's zijn supervette beginners gitaren maar een MiM Fender is gewoon een goede gitaar waar je jaren mee kunt doen.
Ik heb zelf een berg van die Squier CV's in mijn klauwen gehad om eens te kijken wat het nu is en of het misschien leuk is voor een projectgitaartje. Ik vond ze stuk voor stuk behoorlijk 'meh' klinken eigenlijk. Goede beginners gitaren, maar voor de rest halen ze het niet bij mijn '90 MiM standard en al helemaal niet bij mijn Japanse Jazzmaster.

Ik zou proberen of je wat meer verschillende mexen kunt testen. De Classic Player serie is erg nice en niet eens zo heel veel duurder dan de standards dacht ik.

J.B.
28 juli 2010, 16:55
Ik ben het helemaal met Geert eens. Squier CV's zijn supervette beginners gitaren maar een MiM Fender is gewoon een goede gitaar waar je jaren mee kunt doen.
Ik heb zelf een berg van die Squier CV's in mijn klauwen gehad om eens te kijken wat het nu is en of het misschien leuk is voor een projectgitaartje. Ik vond ze stuk voor stuk behoorlijk 'meh' klinken eigenlijk. Goede beginners gitaren, maar voor de rest halen ze het niet bij mijn '90 MiM standard en al helemaal niet bij mijn Japanse Jazzmaster.

Ik zou proberen of je wat meer verschillende mexen kunt testen. De Classic Player serie is erg nice en niet eens zo heel veel duurder dan de standards dacht ik.
Da's de Classic Series waar je aan denkt. De Classic Players zijn toch gemakkelijk 150 of 200 euro duurder dan de Std.

LesPaul1612
28 juli 2010, 17:19
ik zou voor die CV gaan. Vooral omdat die *zeker voor jou* prijs/kwalitatief beter is dan de Fender. Wat Geert zegt ben ik het maar deels mee eens, een fender mag dan wel net iets degelijker gebouwd zijn, het interesseert mij niet of een schakelaartje soepel draait en de pots stevig aanvoelen als je daar dubbel zoveel geld voor neer moet tellen!

Pickups zijn wel wat beter op de Classic Player, maar als je een beetje degelijke amp hebt klinkt die CV ook geweldig, en is de helft goedkoper!

Anyway, als jij die Fendert toch echt beter vind moet je gewoon voor Fender gaan, maar als je Het Verschil niet groot genoeg vind, koop dan maar die chinees:)

Wabbie
28 juli 2010, 17:41
Da's de Classic Series waar je aan denkt. De Classic Players zijn toch gemakkelijk 150 of 200 euro duurder dan de Std.

Doh, goed punt!

Bing17
29 juli 2010, 14:31
Ik ga morgen weer wat stoeien met die Carvin, en wat fenders, en een Blade. Misschien rijd ik nog wel even door voor die squiers nog eens te betasten.

Ik heb zo'n pro tone tele hier thuis liggen, en ik moet zeggen dat dat apparaat echt goed bevalt voor dat geld. Die blade was maar 400 euro, daar zat wat schade aan.

Bing17
9 augustus 2010, 20:08
Ik heb afgelopen vrijdag wat met die Carvin lopen stoeien, en bevalt toch wel lekker. Goede hardware erop, en speelt super vond ik. Nou nog even wat spullen verkopen voor ik mijn slag kan slaan.

Als het een beetje meezit houd ik zelfs nog wat geld over voor iets erbij, maar dat wordt dan wel een nieuwe post denk ik. Eerst maar eens afwachten hoe die Carvin gaat bevallen en of ik voorlopig genoeg heb aan twee gitaren.

Ik heb al wel een tijdje vreselijke gas voor een les paul, en ik moet een tele ervoor verkopen. Die ga ik wel missen.



Keuzes, keuzes keuzes. Eerst nog maar eens een staatslot kopen.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Fisherman
9 augustus 2010, 20:56
de london city van 270
Of is een fender van 700 euro echt beter?

Bing! Die LC Spitfire MKII is maar 228 euro...
En niet te vergelijken met een Fender van 700...da's logisch (gestolen Geert Cruyff quote).

Is dit niks?
http://www.eig.nl/descrimage.php?pic=042012010900-3.jpg
G&L Tribute S-500. Kost €475,-
Kennis van mij heeft er eentje, die klinkt geweldig!

Fisherman
9 augustus 2010, 21:04
Hier wat Joetjoepie's:
http://www.youtube.com/watch?v=VhrcYQpLOZM&feature=fvw
http://www.youtube.com/watch?v=wQ4BAXmnVNw&feature=related

no 1 hops
9 augustus 2010, 21:05
heb nu de laatste maanden een paar duurdere fenders in de handen gehad en kan maar 1 ding zeggen.
shit happens and fenders to.

slecht soldeer werk, naar mijn idee slechte afwerking.
als ik percé iets strat achtig zou zoeken zou ik het zeker zoeken in een G&L tribute die fisherman laat zien of een Blade

deze moeten opboksen tegen de naam fender en weten dat ze dat alleen maar redden met een goed product.
fender leunt te veel op zijn naam

carvin lijkt mij ook een goede keus maar weet niet of die in dezelfde prijsklasse vallen als de G&L

het is maar een observatie en die is altijd persoonlijk

Fisherman
9 augustus 2010, 21:32
Die Carvin's beginnen zo rond de € 599,- maar dan wel met een OHSC !!!

Sorry, pica is te groot. Hier de link:
http://www.carvin.nl/webshop%20gitaren.htm

Bing17
9 augustus 2010, 22:20
Op die carvins zit ook een knopje zodat je de brug en de hals pickup tegelijk aan kunt zetten, of hoe zeg je dat. Zelfde als bij een telecaster.

Carvins ben ik tweedehands ook nog niet tegen gekomen, en die gl's zie ik regelmatig voorbij komen.

En ik heb van horen zeggen van een verkoper dat carvin beter is als g&l:soinnocent:. Maar die neem ik dan maar weer met een korreltje zout.

Al die bolt's zijn 599 volgens mij.

Fisherman
9 augustus 2010, 22:23
Tja, maar je hebt Carvin's en Carvin's.....die van 500 en die van 2500 euries.

Maar die G&L staan soms wel op de welbekende tweedehandssite ;)
Alleen zou ik voor een nieuwe gaan.

Ik hoop dat je een keuze kunt maken, succes!!!!

Bing17
9 augustus 2010, 22:33
Nou.....

Ik heb net ff die filmpjes zitten bekijken. Het maakt niet veel met die Carvin volgens mij. Het scheelt wel 124 euro. Ik kom erop terug.:rockon:

Fisherman
9 augustus 2010, 22:38
Nou.....

Ik heb net ff die filmpjes zitten bekijken. Het maakt niet veel met die Carvin volgens mij. Het scheelt wel 124 euro. Ik kom erop terug.:rockon:

Je bedoelt die G&L filmpjes....klinkt super, nietwaar????

Bing17
9 augustus 2010, 22:55
Hij klinkt idd super. Ik zit alleen nog wat te googelen....
http://www.meetmusic.com/NL/archivedetail.asp?id=225&subrubriek=1

Ik zal als ik tijd heb weer eens naar de muziek winkel fietsen.

Fisherman
9 augustus 2010, 22:56
Hij klinkt idd super. Ik zit alleen nog wat te googelen....
http://www.meetmusic.com/NL/archivedetail.asp?id=225&subrubriek=1

Ik zal als ik tijd heb weer eens naar de muziek winkel fietsen.



Die premium is om te smullen!

Bing17
9 augustus 2010, 23:06
Alleen die kost weer een heel stuk meer als die Carvin.:soinnocent:
Bekend probleem.....

no 1 hops
10 augustus 2010, 07:58
probeer toch de gitaar die je wat lijkt in de handen te krijgen en erop te spelen.
er is niks rotter dan een gitaar te kopen en er achteraf achter te komen dat bv het halsprofiel je niet bevalt of iets anders.

die speciale schakelaar is zelf makkelijk te doen met een miniswitch.
zo heeft Blade geloof ik op sommige modellen een soort van boost knop (zet pickups in serie)

Bing17
10 augustus 2010, 21:56
Ik heb toch het idee dat die tribute serie een beetje de squier is van G&L.

Fisherman
10 augustus 2010, 23:06
Tja Chandler Bing! Ik kan je alleen adviseren om zoveel mogelijk planken te testen. Voor hetzelfde geld is het een absolute topper als je hem -de gitaar- in je handen hebt.

Bing17
10 augustus 2010, 23:25
Het is Bing17http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSo4n5DPn8z0f-7hE9Jxfa1WGrIZt7jv1POMhPkRUJY_QPPI88&t=1&usg=__hU1gmn0DPy2SnrVSvH-XBlmaXRI=

Ik wou eigenlijk Bing15http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR3-OuzNidL_taOWzcEzwQTalXmW314uHtCCipCFwA3Scdccjk&t=1&usg=__Pt7IhRChBVM1hMbs95mAvjD97Ps=

Alleen die was toen bezet. Ik doe al zo lang met deze nick.

Vrijdagavond kan ik hier in de buurt weer even wat testen. Die hebben een hele zwik van die gllen staan.

Ik heb die Malfico ook al gemaild hoe het zit daar met betalen en uitzoeken.

Boter bij de vis zeggen we altijd hier. Ik moet een gitaar die ik wil gelijk mee kunnen nemen. Ben niet zo van het webshoppen.

En ik moet eerst wat verkopen.

thomas_lc
10 augustus 2010, 23:38
Waarom post je foto's van carburateurs?

geert1976
10 augustus 2010, 23:49
Waarom post je foto's van carburateurs?

Omdat dat carburateurs zijn van het duitse merk Bing, zaten onder andere op DKW, Zündapp, Kreidler Florett, JLO, , Puch, SACHS, Victoria, Berini (later Encarwi) etc.

loveu2man
11 augustus 2010, 00:15
Hey en wat dacht je van zoiets?

http://link.marktplaats.nl/364579675

Bing17
11 augustus 2010, 00:50
Waarom post je foto's van carburateurs?

Fisherman dacht dat ik mezelf naar een Friends karikatuur vernoemd had, dus ik dacht ik leg het even uit.

Die Legacy is ook een mooie gitaar, alleen die s500 heeft net wat meer mogelijkheden.

Fisherman
11 augustus 2010, 12:48
Fisherman dacht dat ik mezelf naar een Friends karikatuur vernoemd had, dus ik dacht ik leg het even uit.

Die Legacy is ook een mooie gitaar, alleen die s500 heeft net wat meer mogelijkheden.

Excuses, mijn beste. :makeup: Het dringt nu ook tot me door dat Bing ook carburatorretjes maakte....(ik begin al af te takelen, dus het geheugen is niet meer optimus prime)

Fisherman
11 augustus 2010, 12:50
Hey en wat dacht je van zoiets?

http://link.marktplaats.nl/364579675


Ik had Bing al gewezen op de G&L modellen....maar weet niet wat ie er nu van vindt....

Bing17
11 augustus 2010, 22:13
Wat ik al zij. Ik vind die tribute serie een beetje squier achtig overkomen. Maar ik heb er nog geen vastgehad.

Ik moet ook nog wat verkopen om wat anders terug te kopen.

Ik heb ook nog geen mail gehad van onze malfico vrienden om wat Carvins te proberen, dus de kans is groot dat ik er toch met een G&l vandoor ga. Alleen wil ik twee nieuwe gitaren hebben.

Als eerste een sss configuratie, en over een half jaar of zo nog iets met 2 humbuckers.

munkie
12 augustus 2010, 11:36
Mijn 0,02 euri...

Op Strat gebied heb je keus te over zeker met tremolo en SSS. Je kan ook nog eenskijken naar zelf samengestelde Strats met bijv. Allparts neck en body, Wilkinson tremolo, Gotoh mechanieken, Graphtec topkam. Dus 2dehands kopen, de vorige eigenaar heeft dan de afschrijving en het werk eraan :crazyhappy:

Bing17
19 augustus 2010, 15:58
Ik heb vandaag de s500 tribute vastgehad.....
Ik vond ze niet echt om naar huis te schrijven.
Ik heb ook de amerikaanse s500 vastgehad, alleen die is 3 keer zo duur.

Ik vond de tonepots gammel en weinig bruikbaar. De Amerikaan en die uit Indonesie scheelden nogal in gewicht en sustain.

Ik ga denk ik toch voor de Carvin Bolt. Als er iemand zo'n s500 wil, ik denk dat je voor dat geld beter een squier kunt kopen. Of doorsparen voor een Amerikaanse. Die is echt te vet. Alleen 1400 euro krijg ik hier niet ongemerkt binnengesluisd. Laat staan naar buiten.:crazyhappy: