PDA

View Full Version : Mijn eerste Gitaar



warhammer1976
27 juli 2010, 18:42
Heren,

Ik ben momenteel zoekende naar een set voor beginners. Dus een gitaar, versterker etc. (wat er zoals nodig is als je begint)

Ik heb gelezen dat er een aantal merken de moeite waard zijn waaronder squier. Deze heb ik ook in verschillende winkels vast mogen houden en ik moet zeggen dit beviel me wel. Alleen varieren de prijzen sterk qua model. Hoe meer ik zie hoe meer ik ga twijfelen. Dus nu heb ik jullie mening nodig.
Na zoeken op e-bay ben ik de volgende advertentie tegen gekomen:

http://cgi.ebay.nl/Fender-Squier-Stratocaster-Gitarren-Set-SP10-SB-Amp-/310230329607?cmd=ViewItem&pt=Gitarren&hash=item483b2b2907

De gitaar heb ik al gehoord maar de versterker heb ik nog niet live gehoord.

Heeft hier iemand een mening over of kunnen jullie me misschien iets anders adviseren.

De bedoeling is dat ik als beginner, gitaarles ga nemen, en een leuke gitaar heb voor het begin. Als de hobby dan blijft bevallen dan kan er eventueel uitgebreid of iets anders gekocht worden. De muziekstijl die mij het meeste aanspreekt zijn vooral de nummers van CCR, John Fogerty, en Nirvana.

Alvast bedankt voor de reacties.

spykie
27 juli 2010, 18:48
Leuk dat je gaat beginnen met gitaar spelen! :lp:
Ik kan je echter deze startersets niet aanraden, je kan veel beter een gitaar en versterker apart kopen. De versterkers in startersets stellen meestal niets voor.
Voor gitaren kan je eens kijken naar squier, maar met jouw muziekstijl kan je ook zeker eens een ibanez testen! De goekopere ibanezen zijn veel waar voor hun geld!
Als versterker kan je kijken naar een roland cube 20x (2dehands eventueel) ... het is wel handig als je even je budget meedeelt!

Succes!

warhammer1976
27 juli 2010, 18:52
Hier nog een toevoeging..... Budget is maximaal €300,- voor alles bij elkaar.

nickofzo
27 juli 2010, 20:13
wat dacht je van een yamaha pacifica met een vox valvetronix ofzo? (moet voor minder dan 300 wel lukken)

of toch iets scheurender..

Rooker
28 juli 2010, 00:11
wat dacht je van een yamaha pacifica met een vox valvetronix ofzo? (moet voor minder dan 300 wel lukken)

of toch iets scheurender..

Ik sluit me hier bij aan. Niet de hoofdprijs en een hele gede beginner tot gevordert set. Kun je dus lang plezier van hebben:ok:

SnoopWinckel
28 juli 2010, 11:10
De bedoeling is dat ik als beginner, gitaarles ga nemen, en een leuke gitaar heb voor het begin. Als de hobby dan blijft bevallen dan kan er eventueel uitgebreid of iets anders gekocht worden. De muziekstijl die mij het meeste aanspreekt zijn vooral de nummers van CCR, John Fogerty, en Nirvana.

Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid: wil je persé een elektrische gitaar?
CCR/John Fogerty en ook vele Nirvana nummers kan je namelijk ook gemakkelijk spelen op een akoestische gitaar met stalen snaren. Voor 300 euro heb je dan al een heel behoorlijk model.

Eerlijk is eerlijk, ben zelf nog maar een jaartje bezig met spelen dus kenners verbeter mij indien nodig ;)

Olorin
28 juli 2010, 11:42
Ik sluit me hier bij aan. Niet de hoofdprijs en een hele gede beginner tot gevordert set. Kun je dus lang plezier van hebben:ok:

Mie toe.

Yamaha Pacifica + Vox of evt een Cube

Lekkere sound, degelijk en idd daar kun je nog jaren plezier van hebben.:punk:

Zelf gebruik ik de pacifica nog steeds regelmatig, ook op het podium.

tostiapparaat
28 juli 2010, 17:08
in plaats van de cube zou ik voor een line6 spider kijken, kosten evenveel en ik heb ze eens vergeleken, en de spiders klinken best wel beter...

Jorrank
28 juli 2010, 20:33
Ik heb hier ook een Line 6 spider 15 Watt staan. Prima voor een beginner in je slaapkamer/whatever. Zo'n versterkertje kost als ik me niet vergis zo'n €100,- dus dan zou je met jouw budget nog €200,- overhebben voor een gitaar. Ik zou gewoon eens naar een winkel gaan waar je een groot assortiment hebt, en dan alle gitaren die in je prijsklasse zitten proberen. Je kunt er dan eventueel voor kiezen om hem niet gelijk te kopen en op het internet speuren of een gitaar die je hebt gezien ergens anders nog goedkoper te krijgen is, maar ik begrijp ook wel dat je het liefst direct begint met spelen. Ik ben 1,5 jaar geleden ook begonnen met een setje van €300,- en heb daar prima mee kunnen oefenen tot een jaar geleden.

Voorbeeld van een gitaar die mij goed lijkt voor €200,-:
http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/epiphone/g-400-vintage-wc

Ijselrobo 07
28 juli 2010, 20:40
Of kijk bijvoorbeeld eens bij verschillende winkels naar aanbiedingen, dan kan bijvoorbeeld een gitaar van €500, €300 worden met zo'n aanbieding...

RS-Rik
28 juli 2010, 21:30
Hmmm, de laatste tijd zien we niet zo heel veel "ik ga beginnen" posts meer.



In het kort, je hebt een gitaar, een versterker, een kabel en een stemapparaatje nodig. 90% van de keren is het zeer wenselijk de snaren die op de gitaar zitten als ie de winkel uit komt te vervangen. Oja, dan ook nog wat plectrums in verschillende diktes om te kijken wat je relaxed vind spelen. Optioneel zijn een standaard, een tas, een band, etc etc.

Squier, London City, Yamaha, en Vintage zijn merken met goeie budget modellen (er zijn er nog meer hoor).

Als versterker kun je kijken naar o.a. een Roland Cube 15 of 30, Peavey 158, Line 6 Spider.

Nieuw moet je rond de 300 euro vast wel wat leuks bij elkaar sprokkelen, maarrrr, vergeet 2e hands niet. 2e hands heb je voor 300 euro veel leuker spul. Een stemapparaatje kost nog geen tientje en een simpele kabel van 3 of 6 meter ook niet, die kun je ook nieuw kopen, meestal krijg je die er 2e hands niet bij.

Als je van een afgeknapte beginner een gitaar koopt, of alsie uit de winkel komt moetie meestal ook even afgesteld worden. Dit kun je, als je een beetje technisch bent ook wel zelf doen, check internet

warhammer1976
30 juli 2010, 14:38
Heren,

Bedankt voor de nuttige reacties. Ik denk dat ik er bijna uit ben.
Qua amp wordt het denk ik een Marshall MG15 of een Peavey Rage 158.
Qua Gitaar vermoedelijk de Yamaha pacifica, maar de squier strat is ook nog in de race.

Kan iemand misschien de laatste zet in de goede richting geven. Heeft de ene de voorkeur boven de andere of zijn deze gelijk in prijs kwaliteit verhouding.

Nogmaals bedankt.

The Unforgiven
30 juli 2010, 14:50
Ik zou voor de Yamaha gitaar gaan, van Squier ben ik niet zo'n fan.
Ook heb ik mindere verhalen gehoord over die Marshall versterker, dus ik zou voor een Peavey of een Line 6 Spider gaan.

Rembull1980
30 juli 2010, 14:55
zover ik weet zijn beide gitaren erg leuk. hoewel de goedkoopste squiers niet echt de beste kwaliteit hebben. De classic serie en hoger wel.

Ik zou zoiezo beide gitaren vasthouden met combinatie van de verstekers die je op het oog hebt. Vraag de verkoper voor je te spelen. Je hoort dan het verschil tussen de combinaties van gitaar + versterker. Heel belangrijk is dat jij je het beste bij voelt. Let ook op de nek of deze lekker soepel en makkelijk vast te houden is. Je zult na wat testen zelf tot een conclusie komen. Alle spullen hier genoemd zijn erg goed, dus de uiteindelijke keuze moet je laten afhangen door te gaan luisteren in de winkel.

Steffjuh
30 juli 2010, 14:59
Persoonlijk zou ik ook voor de Yamaha gaan i.p.v. de squiers die klinken net ff iets lekkerder.

Daarbij denk ik met oog op de versterker dat een Line 6 Spider 15 ook echt aan te raden is. Dit omdat er een groot diversiteit in zit kwa verschillende geluid soorten die je kan creëren.

Jasper.
30 juli 2010, 15:25
Heren,

Bedankt voor de nuttige reacties. Ik denk dat ik er bijna uit ben.
Qua amp wordt het denk ik een Marshall MG15 of een Peavey Rage 158.
Qua Gitaar vermoedelijk de Yamaha pacifica, maar de squier strat is ook nog in de race.

Kan iemand misschien de laatste zet in de goede richting geven. Heeft de ene de voorkeur boven de andere of zijn deze gelijk in prijs kwaliteit verhouding.

Nogmaals bedankt.

Ga alsjeblieft niet voor de Marshall MG15. Marshall maakt goede buizenversterkers maar deze MG serie is echt prut. Kijk voor een Peavey Vypyr, Vox Valvetronix of Roland cube of Line6 Spider IV ofzo. Maar laat deze marshall links liggen.

Zelf heb ik hem als onwetende beginner gehuurd. Toen kocht ik een Vox en ik was verbaasd over de verbetering.

warhammer1976
30 juli 2010, 19:05
Heren,

Kom net terug van een muziekwinkel, ook hij bevestigde dat de kleinere Marshall versterkers minder waren en ik beter een Cube of een Line 6 amp kon nemen.
Beide gitaren die ik al eerder op het oog had de squier en de pacifica had hij ook staan, maar hij kwam met een derde een Cort G200 RM als ik me niet vergis. Zelf vond ik hem lekker liggen en ook het geluid was goed.
De squier blijft toch wat achter in deze prijsklasse vindt ik.

Heeft iemand een mening tov de cort?

Groeten,

Warhammer

RS-Rik
30 juli 2010, 19:21
Ik weet niet zo veel van de cort.


Qua versterkers: die rage 158 was mijn eerste versterkertje (van voor de tijd dat je de Line 6 Spider in het klein en de Vypyr had) en die heeft Pre en Post gain control, daarmee kun je op een hele fijne manier de sound van je distortion shapen zonder naar digitale effecten te gaan. De effecten op de Spider zijn niet om over naar huis te schrijven, IMHO, maar als jij ze goed vind zijn ze goed!!!

Rooker
30 juli 2010, 19:43
De Cort ken ik niet. Maar hier is jou gehoor en gevoel de beste tipgever. Persoonlijk vind ik hem niet zo mooi:makeup:.
De Passiffica heeft zich in loop der jaren voor veel mensen wel bewezen en zal dan ook tzt misschien wel beter te verkopen zijn.
Qua versterker sluit ik me aan bij de anderen. De Roland Cube zit een heel behoorlijk geluid in. Ik geloof dat er vanaf de 30 serie maar verbeter me ook allerlei effecten in zitten en ook een stemapparraat. Je kunt je dus al een beetje verdiepen in wat welk effect precies doet. Want wordt je ervarener zul je toch losse effecten aan willen schaffen. Ook zou ik zeker de Fox even op zijn staart trappen, hier zit naar mijn idee gewoon kaal misschien wel het beste gelluid in.:rockon:

FENDERSTRIKE
30 juli 2010, 19:45
Waarom niet deze:

http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/ibanez/grx-70-jumpstart

Mooi binnen je budget, alles wat je nodig hebt, garantie.
Ibanezen zijn verder ook mooi om mee te starten.

Ik ben er ook mee begonnen... 'grappig' setje :P

munkie
30 juli 2010, 19:48
Het barst vd 2dehands starterssetjes op MP. Veel mensen die er na een (half) jaar alweer de brui aan geven. De Jeugd Van Tegenwoordig. Ze hebben gewoon geen "staying power" ! :strat:

nickofzo
30 juli 2010, 19:50
'grappig' setje :P

heb ook eens op die gitaar gespeeld.. vond het niet zo grappig dat ie telkens ontstemde..

maar dat kan natuurlijk ook exemplarisch zijn

FENDERSTRIKE
30 juli 2010, 20:29
heb ook eens op die gitaar gespeeld.. vond het niet zo grappig dat ie telkens ontstemde..

maar dat kan natuurlijk ook exemplarisch zijn

Ok, dat moet ik toegeven...
Hij ontstemt *&#%#@$* snel :mad:

maarja...:hippie:

warhammer1976
2 augustus 2010, 16:04
Kom net terug van de muziekwinkel en heb het volgende gekocht:

samengesteld met de verkoper.:noob:

1. Cort G200
2. Roland Cube 15X
3. Stem apparaat
4. 3m kabel
5. standaard
6. tas
7. band
8. plectrums.

Mooie setprijs gemaakt van €299,-. Al met al toch een korting van €67,-

Kan hem morgen ophalen omdat de versterker er nog niet was en omdat de gitaar afgesteld moest worden.

Toch voor de Cort gekozen omdat hij mooi oogde t.o.v. de andere gitaren, en ook het geluid was voor mij dik in orde. :crazyhappy:

Dus nu wachten tot na de schoolvakantie en de lessen beginnen....:hippie:

Groeten,

Warhammer.

smullie
2 augustus 2010, 16:10
Kom net terug van de muziekwinkel en heb het volgende gekocht:

samengesteld met de verkoper.:noob:

1. Cort G200
2. Roland Cube 15X
3. Stem apparaat
4. 3m kabel
5. standaard
6. tas
7. band
8. plectrums.

Mooie setprijs gemaakt van €299,-. Al met al toch een korting van €67,-

Kan hem morgen ophalen omdat de versterker er nog niet was en omdat de gitaar afgesteld moest worden.

Toch voor de Cort gekozen omdat hij mooi oogde t.o.v. de andere gitaren, en ook het geluid was voor mij dik in orde. :crazyhappy:

Dus nu wachten tot na de schoolvakantie en de lessen beginnen....:hippie:

Groeten,

Warhammer.
Proficiat!!!!

PS: :sssh: niet verder vertellen, maar je hoeft echt niet te wachten tot na de schoolvakantie om er eens op te spelen hoor... :sssh:

Thyrif
2 augustus 2010, 16:18
Ha, gefeliciteerd! Veel plezier ermee!

The Unforgiven
2 augustus 2010, 16:25
Gefeliciteerd met je aankopen, met dit setje kan je wel een tijdje vooruit.