PDA

View Full Version : PUNK



moretel
2 mei 2003, 12:47
Ruim 25 jaar geleden begon de punk, Johnny Rotten, The Damned, Elvis Costello.

Ik heb een artikel hierover met oefenstof, riffjes , mp3 en backingtracks uit een oude total guitar op mijn site gezet.

http://home.hccnet.nl/m.spaans/punk.htm

telecastermaster
2 mei 2003, 12:52
Punk......daar heb je toch geen les voor nodig. :smile: Het ging er toch juist om dat je niet kon spelen :wink:.

Was je toen ook punk, moretel? Ik was er net te jong voor. Bedankt in ieder geval voor de foto van Blondie!!

moretel
2 mei 2003, 13:03
Voor de beginnende gitaristen die nu punkrock spelen is het erg leuk studiemateriaal, voor nieuwe ideetjes.
de meeste punkbands beheersden toch wel de basisaccoorden, de muziek daarvoor was veel technischer en symfonischer.
Een aantal muzikanten zijn nog steeds actief, neem Elvis Costello b.v.

Ik vond indertijd de punk een beetje gemaakt en ben nooit echt punk geweest, ik ben altijd rock geweest, alhoewel eind jaren zeventig, begin tachtig met de Cure mijn periode waren, sombere , zwarte muziek, Joy Division, This Mortal Coil etc.
Nog steeds draai ik Seventeen Seconds en Faith van The Cure regelmatig.
Verder Deep Purple, Black Sabbath.

In de huidige tijd zou ik een echte alto zijn.

Maar nu ben ik bezig met een Madonna project voor onze zangeres, lekker al die keyboardjes eruit gooien en wat meer rock erin.

Harry
2 mei 2003, 13:22
geweldig materiaal, bedankt!

voor dat madonna-project zou je even naar de Scene-versie van Borderline kunnen luisteren (op de CD Rij rij rij)

telecastermaster
2 mei 2003, 13:31
Een aantal bandjes zijn idd wel klassiekers ja: The Clash (de beste van allemaal), Sex Pistols, The Jam (met Paul Weller), The Undertones (geweldige punkpop!).
Ik mis nog wel the Ramones, Television en de Buzzcocks.
Grappig dat de Talking Heads en Mink DeVille in die tijd ook tot punk gerekend werden

Mijn roots liggen ook bij the Cure en vooral Joy Division. Ik vind JD nou wel een stelletje hakkers, maar nog wel erg intens. Verder nog U2, Big Country, Siouxie & Banshees, Virgin Prunes etc. (Ik heb wel het idee dat er toen meer creatieve dingen gebeurde dan nu; kan ook zijn dat ik een ouwe lul ben natuurlijk :wink: )

Harry..... ook punk geweest?

Harry
2 mei 2003, 13:55
ik ben nooit een echte punk geweest, maar wel liefhebber van de muziek, vooral Mink DeVille, Pretenders, Ramones en Big Country (en Ivy Green, TC Matic en ga zo maar door).
Geen echte punk-artiesten inderdaad, maar het was destijds wel compleet nieuw, en dat sprak me aan.

moretel
3 mei 2003, 10:44
Op 2003-05-02 13:22, schreef Harry:
geweldig materiaal, bedankt!

voor dat madonna-project zou je even naar de Scene-versie van Borderline kunnen luisteren (op de CD Rij rij rij)

Ga ik eens naar luisteren want de eerste Madonna bijeenkomst was niet echt super, weet niet of het toekomst voor onze band heeft, maar volgende week gewoon weer lekker hard rock met een ander project, houdt je van de straat laten we maar zeggen.

Ik heb trouwens ook nog specials van The Who, Rolling Stones en nog een paar, alleen mijn ruimte voor de site laat niet alles toe dus zal ik over een paar weken de special veranderen.

hoofd
3 mei 2003, 11:31
Yeah, Rolling Stones special! Ik kijk er al naar uit :smile:.
Die punk special is ook erg leuk btw, vooral de foto's :grin:.

SomeDude
3 mei 2003, 11:46
Goed idee om dit soort dingen op een site te gooien, van Total Guitar bedoel ik, ik vind het een goed blad waar ja altijd wel weer iets uit kunt leren. Als er nog meer mensen zijn die uit ouwe nummers wat op hun site (willen) zetten, hoor ik het graag,
greetz Chris

treblemaster
13 mei 2003, 09:39
Shit, bij mij doet ie het niet :sad:. Ik krijg allemaal foutmeldingen als ik wat aanklik.

moretel
13 mei 2003, 10:43
klopt, ik heb het er eventjes vanaf gehaald i.v.m. wat mp3 tjes uploaden, had niet genoeg ruimte, zet het er eind van de week weer op.

hoofd
13 mei 2003, 12:43
Hey Moretel, wanneer komt die Rolling Stones special erop? Al die punk deuntjes kan ik inmiddels al :wink:.

moretel
13 mei 2003, 14:11
Binnenkort, zal nog even de punk erop zetten en daarna de stones, maar ben druk bezig , nieuwe drummer voor de band en met andere projectje lijkt de vaart er nu ook in te komen, dus eigenlijh niet veel tijd meer.