PDA

View Full Version : Marshall versterker voor Gibson SG



Gitaar4ever
27 juli 2010, 17:06
Ben van plan een Gibson SG te kopen en wil daar een goede buizenbak bij kopen.
Heb vandaag al een aantal versterkers getest en vond de Marshall het beste, zoek dan ook iets van dat merk. Ik twijfel alleen of ik een combo of een losse top+versterker moet halen.
Het is gewoon voor thuisgebruik, dus hoeft niet super veel watt te hebben ofzo.

Wat is het beste denken jullie?

big dooley
27 juli 2010, 17:09
op welke marshall heb je dan gespeeld?

LesPaul1612
27 juli 2010, 17:24
Buizen gaan flink hard hoor, dus je kan het beste niet al teveel watt hebben.
echt zachte Marshalls zijn er niet zoveel, of je moet de Class 5 nemen, maar die heeft geen scheur:dontgeti:

Misschien maar eens kijken naar de 15 watt Haze??

Als het niet per se van Marshall moet heb je ook nog de Orange Tiny Terror en de Blackstar HT-5, die ook lekker brits klinken:ok:

Gitaar4ever
27 juli 2010, 17:35
Heb op een Marshall MA50C gespeeld.
Die 15 watt haze waar je het over hebt die hadden ze trouwens ook staan, evenals die Orange Tiny Terror. Hoeveel watt is die?
Persoonlijk neig ik overigens naar een top+versterker omdat je dan wat flexibeler bent als je wat anders wilt. Als combo zit je er meteen aan vast.
Is het bijv. mogelijk trouwens een 50 watt top met 15 watt boxen, of niet?

big dooley
27 juli 2010, 17:47
ah, de MA50C... dus je hebt al een idee, hoe 50 watt voelt...
50 watt top in 15 watt speaker zou ik niet doen

misschien dat die 15 watt haze inderdaad wel leuk is voor thuis...
ik heb zelf een valvestate VS100 combootje voor thuis.... en een JVM410H voor het echte werk...
de valvestate haalt het bijlange na niet in vergelijking met buizen, maar voor thuis vind ik het al prima

B-stone
27 juli 2010, 18:02
Persoonlijk neig ik overigens naar een top+versterker omdat je dan wat flexibeler bent als je wat anders wilt. Als combo zit je er meteen aan vast.


hoe bedoel je flexibeler?

big dooley
27 juli 2010, 18:08
flexibel voor wat cabinetjes betreft... 1x12, 2x12, 4x12, 4x10 of een stack van 2x12 of 4x12...
als je een 1x12 combo hebt bijvoorbeeld en je wilt er een 4x12 erbij hebben dan wordt het vermogen verdeeld over de cabinetten... niet over de speakers...
dus die ene speaker in de combo krijgt meer vermogen dan de 4 speakers in de 4x12

B-stone
27 juli 2010, 18:11
flexibel voor wat cabinetjes betreft... 1x12, 2x12, 4x12, 4x10 of een stack van 2x12 of 4x12...
als je een 1x12 combo hebt bijvoorbeeld en je wilt er een 4x12 erbij hebben dan wordt het vermogen verdeeld over de cabinetten... niet over de speakers...
dus die ene speaker in de combo krijgt meer vermogen dan de 4 speakers in de 4x12

die speaker kun je toch ook gewoon los gooien?

big dooley
27 juli 2010, 18:14
die speaker kun je toch ook gewoon los gooien?

precies, en dan had je net zo goed een goedkopere losse top kunnen nemen...

B-stone
27 juli 2010, 18:30
precies, en dan had je net zo goed een goedkopere losse top kunnen nemen...

als hij een combo koopt stelt hij eigenlijk dus gewoon een cabinet uit, want combo is toch over het algemeen goedkoper?
dan kan hij later altijd toch nog een cabinet kopen (ik snap eigenlijk niet echt meer waar dit over gaat )

big dooley
27 juli 2010, 18:36
als je sowieso van plan bent een losse cab te nemen, ben je beter af met een losse top en cab ipv een combo en cab
buizencombo's zijn nou ook niet echt handzaam te noemen... sommigen wegen bijna net zo veel als een 4x12

B-stone
27 juli 2010, 18:49
als je sowieso van plan bent een losse cab te nemen, ben je beter af met een losse top en cab ipv een combo en cab
buizencombo's zijn nou ook niet echt handzaam te noemen... sommigen wegen bijna net zo veel als een 4x12

jaja als hij zeker al een cab wil kopen kan hij beter een head kopen idd.
maar als hij bv een 2x12 cab wil kopen, dan is een combo toch ook het overwegen waard?

Jascha
27 juli 2010, 18:54
Gewoon een Vernet 20W plexi kopen met een 2x12 greenback cabinetje eronder. Deze versterker is gebaseerd op een Marshall Lead&Bass. Klinkt legendarisch goed in combinatie met een SG. Ik gebruik zelf ook deze setup.

Gitaar4ever
28 juli 2010, 16:18
Maar is 50watt teveel voor een buizenamp voor thuis?
Heb nu dus een 75watt transistorenamp en dan merk ik wel dat het teveel is.
Vind namelijk dat je nu duidelijk kan horen dat als je hem zacht zet (wat dus eigenlijk genoeg is voor thuis) hij niet echt 'helder' klinkt. Heb hem ooit bij de schuur van mijn vader opengedraaid en toen klonk de versterker beter. Is dit met buizen ook zo?
In dit geval lijkt mij 50watt meer dan genoeg, of is dat eigenlijk ook al teveel?

big dooley
28 juli 2010, 16:30
50 watt aan buizen maakt gehakt van 75 watt aan transistors...

om ff een vergelijking te geven... de marshall mode four is een hybrid met een transistor eindtrap van 350 watt... deze gaat ongeveer net zo hard als een normale 100 watt marshall met buizen.... het verschil schijnt te zitten, dat bij transistorversterkers het opgenomen vermogen wordt opgeven, terwijl bij de buizenversterkers dit meestal het afgegeven vermogen is... let wel... dit zijn RMS-waardes, dus de eindtrap clipt hier nog niet eens... het afgenomen vermogen van een 100 watt buizenversterker ligt rond de 375 watt... waarom dit zo gedaan wordt ligt volgens mij aan het feit, dat de buizenversterker vermogen nodig heeft om bijvoorbeeld alle gloeispiralen van de buizen te voorzien van energie, zodat de kathode opgewarmt kan worden... deze energie gaat dus verloren, en komt niet in de speakers terecht

dus om gelijk te komen aan 75 watt aan transistors, heb je met een 20-watt buizenversterker al genoeg...
een verdubbeling van vermogen geeft trouwens geen verdubbeling van volume..., voor een verdubbeling van volume heb je ongeveer 10 maal het vermogen nodig... dus een 100 watt buizenversterker wordt door de mens ongeveer 2 maal zo luid ervaren als een 10 watt versterker... het verschil tuseen 50 watt en 100 watt is ongeveer 3dB... dat is hetzelfde als het verschil tussen een celestion G12T75 en een vintage 30

LesPaul1612
28 juli 2010, 16:46
dus een 100 watt buizenversterker wordt door de mens ongeveer 2 maal zo luid ervaren als een 10 watt versterker... het verschil tuseen 50 watt en 100 watt is ongeveer 3dB...

Nou vat ik het niet meer, bij 3db erbij wordt het geluid toch dubbel zo hard!?
Zou het verschil tussen 50 en 100 watt dan niet 1 db zijn?

B-stone
28 juli 2010, 17:01
wat ik op heb gelet bij de natuurkunde lessen:
als het geluid dubbel zo hard gaat komt er 1db bij, toch?
ik weet niet hoe dat bij watts zit. maar ik denk dat je dat daarbij niet kunt zeggen omdat het toch ook per merk verschillend is hoe hard een 50 watter buizen gaat?

big dooley
28 juli 2010, 17:06
nee, het gaat om wat door de mens wordt ervaren...
een volumevermeerdering van 10dB wordt als 2 maal zo hard ervaren... het menselijk oor is een ontzettend slecht meetinstrument om volumevermeerdering weer te geven...
de volumevermeerdering is op frequentiegebied ook niet lineair bij de mens, we zijn gevoeliger voor een bepaald frequentie-gebied... vandaar dat een volumevermindering van signaal vaak als tone-suck wordt ervaren

big dooley
28 juli 2010, 17:20
hier meer info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/DB(A)

LesPaul1612
28 juli 2010, 17:20
nou vat ik het! dank u:)


Anyway, buizenamps gaan knoeterhard, zeker thuis. ik raad het je dan ook aan om niet veel hoger te gaan dan 15 watt als je hem thuis nog een beetje goed wil benutten

big dooley
28 juli 2010, 17:32
tja dan gaat de keus al gauw een haze 15 stack(je) worden, denk ik :)...
en dan nog gaat dat hard...
voor een idee: hier een filmpje van een marshall class 5 vol open gedraaid in een leeg warenhuis :D:D:D
http://www.youtube.com/watch?v=Ox5D_MM4MrQ

maar mocht je ooit in een stevige rockband komen, dan heb je dan wel tekort, mijns inziens... niet zozeer qua volume, maar vooral vanwege de headroom van je (eind)versterker... ligt er ook een beetje aan wat voor muziek je speelt

Nobler
28 juli 2010, 17:43
Ik had toen ik als tiener begon met gitaarspelen een 5 watt transistorversterkertje van Yamaha (leuk ding, heb ik nog steeds), dat als ik hem vol opendraaide thuis zó gruwelijk hard klonk (vond ik) dat zeker wist dat het genoeg was voor het geïmproviseerde optreden met de schoolband. Tijdens de repetitie in de lege aula klonk het net zo als in dit filmje. Ik kwam makkelijk over de rest van de band heen. Toen de aula 's avonds vol met mensen stond was er niets meer van mijn versterkertje te horen, ook al stond hij helemaal open ...
5 Watt buizen zal harder gaan dan 5 watt transistor, en Marschall is niet niks, maar ik vrees toch dat je met de Class 5 niet in een band kunt spelen.

Mr. Dynamite
28 juli 2010, 17:47
Ik denk dat je met zon Class 5 volluit wel met een band mee kan komen maar dat het niet veel over houd. Plus dat je dan natuurlijk gewoon geen clean meer hebt.

Nee, ik zelf koop er nog een keer een HT-5 bij. Dan heb je net even iets uitgebreider, 2 kanalen en je kunt hem lekker open draaien (ik dan).

Mr. Dynamite
28 juli 2010, 18:01
How load is a Hot Rod Deluxe? (40 watt) (http://www.youtube.com/watch?v=03auxoyVCP8&feature=channel)

119.7 Decibel ! ! ! En dat is dus een 40 watter
Een Jet City 100 watter gaat volgens hun 124.4 Decibel.
Het verschil is dus 'maar' 4,7 Decibel. Maar voor het menselijk gehoor is dat heul veel :seriousf:

big dooley
28 juli 2010, 18:12
How load is a Hot Rod Deluxe? (40 watt) (http://www.youtube.com/watch?v=03auxoyVCP8&feature=channel)

119.7 Decibel ! ! ! En dat is dus een 40 watter
Een Jet City 100 watter gaat volgens hun 124.4 Decibel.
Het verschil is dus 'maar' 4,7 Decibel. Maar voor het menselijk gehoor is dat heul veel :seriousf:


valt mee hoor, 1 dB(A) vermeerdering is niet tot nauwelijks te merken, terwijl 10dB(A) vermeerdering als dubbel zo luid wordt ervaren...

B-stone
28 juli 2010, 18:24
toch denk ik dat ik voor die 6100 van 100 watt ga: ik heb bij dat toppic over die gitaar van gitaar4ever ook nog wat gepost over die 6100 (die ik (waarschijnlijk) ga kopen :crazyhappy: )

maar je kunt toch ook een volume nog wat in je amp plaatsen dat het output volume minder wordt?

Mr. Dynamite
28 juli 2010, 18:45
valt mee hoor, 1 dB(A) vermeerdering is niet tot nauwelijks te merken, terwijl 10dB(A) vermeerdering als dubbel zo luid wordt ervaren...

Is het niet zo ( weet het niet zeker maar staat me wel ergens van bij ) dat het een logaritmische lijn is. Dus het verschil van 10 - 13 minder is dan van 100 - 103? Ik zeg dit niet zeker maar stond me wel bij.

big dooley
28 juli 2010, 19:00
Is het niet zo ( weet het niet zeker maar staat me wel ergens van bij ) dat het een logaritmische lijn is. Dus het verschil van 10 - 13 minder is dan van 100 - 103? Ik zeg dit niet zeker maar stond me wel bij.


ik denk dat je ergens overheen gelezen hebt... bekijk mijn laatste 2 reactie's op de 2de pagina van dit topic nog eens? vooral de link is best interessant...

big dooley
28 juli 2010, 19:05
toch denk ik dat ik voor die 6100 van 100 watt ga: ik heb bij dat toppic over die gitaar van gitaar4ever ook nog wat gepost over die 6100 (die ik (waarschijnlijk) ga kopen :crazyhappy: )

maar je kunt toch ook een volume nog wat in je amp plaatsen dat het output volume minder wordt?

ja klopt... dat heet een attenuator, loadbox of powersoak... maar dat soort spul heeft naar mijn mening eigenlijk alleen nut in non-mastervolume versterkers...
bovendien moeten de buizen in goede conditie zijn en is het wenselijk om de anodespanning niet te hoog te hebben... let wel... je raakt headroom kwijt, omdat je de eindtrap vol op z'n kloten geeft, wat ten koste gaat van het cleane geluid

B-stone
28 juli 2010, 21:29
ja klopt... dat heet een attenuator, loadbox of powersoak... maar dat soort spul heeft naar mijn mening eigenlijk alleen nut in non-mastervolume versterkers...
bovendien moeten de buizen in goede conditie zijn en is het wenselijk om de anodespanning niet te hoog te hebben... let wel... je raakt headroom kwijt, omdat je de eindtrap vol op z'n kloten geeft, wat ten koste gaat van het cleane geluid

zijn die duur of moeilijk in te bouwen?

big dooley
28 juli 2010, 21:54
zijn die duur of moeilijk in te bouwen?


een attenuator inbouwen? dat gaat hem niet worden... ik vind die krengen trouwens ook te duur om er naar om te kijken... tweedehands ben je 200/250euro kwijt voor bijvoorbeeld een marshall powerbreak... ik geloof dat een koch loadbox nog redelijk te doen is tweedehands...


voor inbouw ben je beter af met een zogenaamde post phase inverter mastervolume (PPIMV)
das echter weer een technisch verhaal... de laatste preampbuis in een marshall is eigenlijk een (belangrijk) deel van de eindversterker... deze buis split het signaal in tweeen, maakt de ene negatief tov de andere, zodat je een sinusgolf krijgt... de bovenste helft van de sinus wordt verzorgd door het linkse paar buizen en de onderste helft door het rechtse paar (in geval van een 100 watter) dit noemt men push-pull en zorgt ervoor dat gelijkspanning omgezet wordt in wisselspanning, wat de uitgangstrafo kan transformeren, tot een voltage/stroomverhouding waarmee je de speakers aandrijft (die dus de loop van de sinusgolf volgen)

het oversturen van de eindversterker wil zeggen, dat je ook juist die laatste buis overstuurd, waardoor deze een afgevlakte sinus krijgt... door een volumepot tussen de laatste preampbuis en de eindbuizen te zetten, simuleer je eindtrapoversturing, terwijl de eindbuizen op laag vermogen blijven werken... eindtrapoversturing, met weinig output en de eindbuizen blijven langer heel...

nadeel? je clean kanaal is weg, je crunchkanaal wordt een leadkanaal en je leadkanaal wordt een zompige brij, waarbij de EQ niet meer werkt
je koopt een 50 of 100-watter multikanaals voornamelijk om de eindtrap zo clean mogelijk te houden, zodat je controle hebt over de voorversterker...
overstuur je de eindtrap, ben je die controle kwijt

B-stone
28 juli 2010, 22:53
een attenuator inbouwen? dat gaat hem niet worden... ik vind die krengen trouwens ook te duur om er naar om te kijken... tweedehands ben je 200/250euro kwijt voor bijvoorbeeld een marshall powerbreak... ik geloof dat een koch loadbox nog redelijk te doen is tweedehands...


voor inbouw ben je beter af met een zogenaamde post phase inverter mastervolume (PPIMV)
das echter weer een technisch verhaal... de laatste preampbuis in een marshall is eigenlijk een (belangrijk) deel van de eindversterker... deze buis split het signaal in tweeen, maakt de ene negatief tov de andere, zodat je een sinusgolf krijgt... de bovenste helft van de sinus wordt verzorgd door het linkse paar buizen en de onderste helft door het rechtse paar (in geval van een 100 watter) dit noemt men push-pull en zorgt ervoor dat gelijkspanning omgezet wordt in wisselspanning, wat de uitgangstrafo kan transformeren, tot een voltage/stroomverhouding waarmee je de speakers aandrijft (die dus de loop van de sinusgolf volgen)

het oversturen van de eindversterker wil zeggen, dat je ook juist die laatste buis overstuurd, waardoor deze een afgevlakte sinus krijgt... door een volumepot tussen de laatste preampbuis en de eindbuizen te zetten, simuleer je eindtrapoversturing, terwijl de eindbuizen op laag vermogen blijven werken... eindtrapoversturing, met weinig output en de eindbuizen blijven langer heel...

nadeel? je clean kanaal is weg, je crunchkanaal wordt een leadkanaal en je leadkanaal wordt een zompige brij, waarbij de EQ niet meer werkt
je koopt een 50 of 100-watter multikanaals voornamelijk om de eindtrap zo clean mogelijk te houden, zodat je controle hebt over de voorversterker...
overstuur je de eindtrap, ben je die controle kwijt

zijn er ook dingen die jij niet weet? jesus wat weet jij er veel van ;) (positief bedoeld hoor :) )
en er niet inzetten dus...

big dooley
29 juli 2010, 05:32
er zitten op het marshall forum (engelstalig) een aantal lieden waar ik erg veel van heb geleerd... vergeleken met hun (en ook een aantal hier) ben ik niks...

Mr. Dynamite
29 juli 2010, 10:33
Maarr, zon PPIMV is volgens mij wel zeer interessant op een (bijv.) JCM800.
Wat ik niet wist, is dat je dus eigenlijk geen eindtrap oversturing hebt maar gewoon een simulatie? :chicken:

tommus42
29 juli 2010, 10:40
Eindtrap vervorming komt voornamelijk uit de fasedraaier. Je mist bij een ppimv wel de speakerinteractie op hoog volume.

Gitaar4ever
29 juli 2010, 11:31
Hallo, heb er nog even goed over nagedacht welke versterker ik wil nemen en ben er bijna uit.
Het wordt sowieso een Marshall maar dat wist ik eigenlijk al, want dat geluid past gewoon het best bij wat ik wil spelen. speel toch voornamelijk met distortion en dat het cleane geluid dan wat minder is dan bij bijv. Vox en Fender neem ik voor lief.
Alleen twijfel nog tussen de volgende twee modellen:

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Marshall-MHZ40C-Haze-Combo-/art-GIT0015958-000?recId=66cf1524-9a88-4beb-b846-fa5f1b8ddbac

en

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Marshall-MA50C-Combo-Vollroehre-50-Watt-1x12-/art-GIT0017625-000?recId=2dd4b000-b530-43a3-a192-23dba8838053

Wat zijn hier nu eigenlijk de verschillen, behalve het aantal watt?
Die van 40 watt heeft wel "Custom Celestion "Marquee 66" Speaker" zoals er staat, maar heb geen idee of dat een voordeel ofzo is of niet.

Mr. Dynamite
29 juli 2010, 11:42
Hmm, ik heb wel eens op een Haze 15 top met bijbehorende cabs gespeelt en vond dit toch wel behoorlijk klinken.
Laatst ook een keer op een Marshal MA50 top gespeelt. Clean was te doen maar ik vond de overdrive echt als een natte krant :stop: Echt, je kunt beter krijgen voor dat geld.

Gitaar4ever
29 juli 2010, 14:18
Welke betere opties weet jij dan?
Fender,Vox en Blackstar vond ik iig allemaal minder dan de Marshall MA50C die ik geprobeerd heb. Vond die Marshall juist met scheur goed klinken.

big dooley
29 juli 2010, 16:27
Welke betere opties weet jij dan?
Fender,Vox en Blackstar vond ik iig allemaal minder dan de Marshall MA50C die ik geprobeerd heb. Vond die Marshall juist met scheur goed klinken.

andere opties zijn de tweedehands markt... je wil niet weten, wat zo'n kreng afschrijft vanaf de eerste dag, nadat je hem nieuw gekocht hebt

voor 600 is echt wel wat leukers te vinden... ja, ook marshalls... alleen een beetje geduld hebben en de markt in de gaten houden

dat je fender en vox niet jouw smaak is kan ik ietwat begrijpen, maar een blackstar is toch best vergelijkbaar met een marshall... de eigenaren van dit merk hebben als ontwerper bij marshall gewerkt...
wat voor model had je uitgeprobeerd?

Mr. Dynamite
29 juli 2010, 16:46
Ik zou bijvoorbeeld de HT-20 of 40 ofzo eens testen.
Deze schijnen wel een redelijk marshall achtige scheur te hebben.

Als je toch een Marshall wilt (wat ik best kan begrijpen ;)) Kijk dan eens naar de DSL. Deze is ook in 1 of 2x12 combo verkrijgbaar en ik vind hem een stuk beter klinken dan die MA. Eigenlijk vind ik zowat elke buizen versterker een betere scheur hebben dan die Marshall :stop:

big dooley
29 juli 2010, 17:08
Ik zou bijvoorbeeld de HT-20 of 40 ofzo eens testen.
Deze schijnen wel een redelijk marshall achtige scheur te hebben.

Als je toch een Marshall wilt (wat ik best kan begrijpen ;)) Kijk dan eens naar de DSL. Deze is ook in 1 of 2x12 combo verkrijgbaar en ik vind hem een stuk beter klinken dan die MA. Eigenlijk vind ik zowat elke buizen versterker een betere scheur hebben dan die Marshall :stop:

2x12 DSL combo's ben ik nog niet eerder tegengekomen, op de 1923 85th anniversary na dan, maar das een limited edition, dus lastig te krijgen en duur

TSL-combo's zijn er wel in 2x12"
ga dan wel voor een TSL601 60 watt en neem niet de 100-watter... van de laatste lees ik erg veel berichten over oververhitting van de PCB, met alle gevolgen van dien

big dooley
29 juli 2010, 17:10
shit, ik bedoel de TSL602 natuurlijk... de 601 is een 1x12" :D

Mr. Dynamite
29 juli 2010, 17:16
Oh tja zou best kunnen :)
Wel ff goed bedenken of je 2 speakers nodig hebt want die combo's zijn lood zwaar :seriousf:

big dooley
29 juli 2010, 17:28
TSL601: 25kg
TSL602: 30kg

valt me eigenlijk nog best mee... de 5150 combo was iets van 38kg of zo, en die heeft alleen een handvat bovenop... pfffffff, ik voel me rug nou al :D

Squier02
29 juli 2010, 17:42
Zou eens kijken naar een JTM(30 of 45 watt) combo. Gaan echt hard genoeg voor thuis (lees: vaak te hard), klinken goed, lekker scheur, lekkere clean. Zijn ook wat goedkoper als de keuzes die je nu hebt gemaakt.

Gitaar4ever
29 juli 2010, 18:51
Mwah ongeveer €600,- voor een Marshall MHZ 40 C Haze Combo vind ik ook niet echt duur,
zeker niet als je ziet wat je ervoor krijgt. Zitten nog aardig wat leuke effectjes in. Denk dat die het toch wordt, hoor veel negatieve berichten over de Marshall MA 50 C. Ga morgen sowieso de Gibson SG halen trouwens, en dikke kans dat de MHZ 40 C ook mee gaat in de auto.
Al met al denk ik zelf ook wel een iets beter dan de Ma 50 C. Alleen wat ik wel een nadeel vind is dat de knoppen aan de bovenkant zitten i.p.v. aan de voorzijde.

Mr. Dynamite
29 juli 2010, 18:56
Nou, ik weet niet hoe je hem gebruikt maar als je hem gewoon op de grond hebt staan is het juist wel prettig dat de knoppen bovenop zitten vind ik :)

Gitaar4ever
29 juli 2010, 19:09
Ach misschien zit ik te zeuren en moet het gewoon wennen idd.
Denk dat je trouwens nog gelijk hebt ook, en is de knoppen bovenop makkelijker haha!
Maar wat denken jullie van die marshall mhz 40 combo?

big dooley
29 juli 2010, 20:07
Ach misschien zit ik te zeuren en moet het gewoon wennen idd.
Denk dat je trouwens nog gelijk hebt ook, en is de knoppen bovenop makkelijker haha!
Maar wat denken jullie van die marshall mhz 40 combo?


tja ik had voor 800,- m'n JVM.. (tweedehands uit schotland) dus ikzelf zou er niet voor kiezen... moet er wel bij zeggen, dat ik al 2 cabinets had

Mr. Dynamite
29 juli 2010, 21:26
Tja, als je de cabs nog moet aanschaffen is een combo denk ik wel wat makkelijker. Maar dat is aan jou zelf.
Mij lijkt die Haze wel een erg leuke versterker, ook leuk wat effectjes al ingebouwd, altijd leuk om mee te pielen. ;)
Wel even zelf gaan testen, niet op ons woord dat ding bestellen. Maar als hij gewoon lekker klinkt en naar jou wens is dan heb je daar zeker geen slechte amp aan! :ok:

Ik zou hem iig niet laten staan omdat de knoppen toevallig bovenop zitten :soinnocent:

Gitaar4ever
29 juli 2010, 22:55
Ga morgen heen en wat ik al zei die Gibson SG ga ik dan sowieso kopen en een dikke kans dat ik die Marshall ook meeneem. Want een Gibson door een Line 6 kan eigenlijk niet hé.
Prima versterker om lekker mee te klooien door die vele effecten en met een Squier is het best te doen. Maar met een gitaar die op alle fronten 10x beter is, hoort natuurlijk gewoon een buizenbak en ik denk dat die Marshall daar goed aan voldoet. Maar morgen natuurlijk eerst nog de verschillende Marshalls proberen, en misschien nog wel die Orange Tiny Terror, en dan een keuze maken.

driesp
29 juli 2010, 23:03
Waarom zou dat niet kunnen?

Squier02
29 juli 2010, 23:34
Ik heb gitaristen over een Line6 beter horen spelen als menig knulletje over een buizenbak. Is dus maar net waar je de voorkeur aan geeft. Als ik in een flatje 3 hoog zou wonen, zou ik ook de voorkeur geven aan een amp die zacht kan.

big dooley
30 juli 2010, 00:14
heb 1 keer zo'n ding uitgeprobeerd, tijdens een soundcheck voor de plaatselijke oranjeband (jaarlijks terugkerend projectje) en ik moet zeggen, dat ik blij was, dat ik weer uit kon pluggen... vraag me niet naar het model, het was een combo, verder geen idee

Gitaar4ever
30 juli 2010, 08:55
Ja, als je in een flatje woont is het wat misschien.
Maar ik woon in een groot vrijstaand huis, dus bij mij kan ie behoorlijk hard!
En ik kan om hem even lekker te testen altijd in de schuur van mijn vader spelen, dan kan je hem echt snoeihard zetten en niemand die er last van heeft haha.

Squier02
30 juli 2010, 09:29
heb 1 keer zo'n ding uitgeprobeerd, tijdens een soundcheck voor de plaatselijke oranjeband (jaarlijks terugkerend projectje) en ik moet zeggen, dat ik blij was, dat ik weer uit kon pluggen... vraag me niet naar het model, het was een combo, verder geen idee

klopt, hier in ons repetitiehok staat er ook een, bagger ding dat het is. De grotere series vind ik daarintegen niet zo slecht klinken.

Mr. Dynamite
30 juli 2010, 10:45
Ik ben zelf totaal geen fan van die line suck dingen. :stop:
Op school staat een 2x12 die maar half werkt. Die potmeters hebben geen weerstand als je er aan draait en op de master volume zit een punt waar hij of alleen knijter hard kan of alleen zacht....

Maar mijn nicht heeft een 15 watter en als begin versterker ist wel leuk verder :)
Anyway, ben benieuwd wat eruit komt Gitaar4ever!

Gitaar4ever
3 augustus 2010, 20:10
Oh wat ongelovelijk klote zeg!
Tijdens het spelen zette ik mijn gitaar even in de standby functie, paar minuten later wilde ik verder gaan maar zat er opeens een ongelovelijke ruis in!
Heb van alles geprobeerd (hard en zacht zetten, functies in en -uitschakelen) maar niets helpt en ben bang dat er gewoon iets kapot is ofzo.
Hij ruist nu ontzettend, vooral de bassnaren en alleen als ik heel zacht speel hoor je het niet.
Iemand die weet wat er aan de hand is???????????????


verlang nu al terug naar mijn line 6 versterkertje...........................

Gitaar4ever
4 augustus 2010, 14:38
Zo, net terug van Dirk Witte in Amsterdam.
Heb daar de versterker laten horen en ze vonden het zelf ook een raar geluid, dat ruisen.
Jongen die me hielp zei dat hij sowieso geen fan van Marshall is. Alleen de grote series vind ie wel gaan, maar hij raadde mij een Blackstar aan die volgens hem vele malen beter is.
Afijn, heb de MHZ 40c teruggebracht en krijg gelukkig mijn geld terug.
Ga nu rustig kijken voor een andere, wordt in ieder geval geen 'goedkopere' Marshall meer, hoogstens de duurdere series. Wat ik in ieder geval zoek is een versterker met meer Distortion dan de Marshall die ik nu had. Wil gewoon lekker scheuren ook als ik een solo speel moeten de noten lekker doorklinken. Iemand????

Jasper.
4 augustus 2010, 14:48
Zo, net terug van Dirk Witte in Amsterdam.
Heb daar de versterker laten horen en ze vonden het zelf ook een raar geluid, dat ruisen.
Jongen die me hielp zei dat hij sowieso geen fan van Marshall is. Alleen de grote series vind ie wel gaan, maar hij raadde mij een Blackstar aan die volgens hem vele malen beter is.
Afijn, heb de MHZ 40c teruggebracht en krijg gelukkig mijn geld terug.
Ga nu rustig kijken voor een andere, wordt in ieder geval geen 'goedkopere' Marshall meer, hoogstens de duurdere series. Wat ik in ieder geval zoek is een versterker met meer Distortion dan de Marshall die ik nu had. Wil gewoon lekker scheuren ook als ik een solo speel moeten de noten lekker doorklinken. Iemand????

JCM serie? 800 ofzo? Ik heb nu een 900, een stuk goedkoper dan de 800, veel mensen vinden hem schel, ik hoor het er niet zo in terug. Vind hem gewoon goed. Maar dan zou ik wel 2ehands gaan zoeken.

Gitaar4ever
11 augustus 2010, 16:34
Zo, speel inmiddels alweer een week ' gewoon' op mijn Line 6 versterkertje.
Maar blijf natuurlijk zoeken naar een goede buizenversterker.
Mijn budget is ongeveer 1000 euro, en zoek iets van ong. 50 watt.
Speelstijl is voornamelijk Rock en af en toe Blues of Hardrock/Metal.
Heb al op Vox, Marshall, Fender en Blackstar gespeeld en vind de Blackstar het beste.
Maar mijn leraar is gek van Engl en hij vind dat de beste, vooral de Distortion.
Distortion is ook precies wat ik miste met de Marshall Haze 40.
Denk nu daarom ook wel erg aan Engl, mensen die daar ervaring mee hebben?
De Screamer vind ik heel mooi en past in mijn budget.